Priznaky zleho MAP senzoru
Moderátori: mhlavaty, niner, Atlas, LOCHNESS, foter
-
- Príspevky: 13
- Dátum registrácie: 01.05.2014 15:02 Zdieľať na Facebook
Priznaky zleho MAP senzoru
Dobry den pani, snad to davam do dobrej temy..
Ake su vseobecne priznaky zleho MAP senzoru? Senzor mam na potrubi /nie v RJ/ .. vsade citam ze to ma vplyv na vykon auta, preto ma zaujimaju konkretnosti - kolisanie otaciek , zdochynanie , vynechavanie .. ? ci je to rozne?
Za jazdy resp pri akceleracii vynecha motor a tak zacne zrychlovat tj chod nieje plynuly ale trhavy ... neriesme ine faktory len ma zaujima ci moze mat tento senzro vplyv aj na tento problem Dakujem.
/Motor AEE 1.6 Octavia/
Ake su vseobecne priznaky zleho MAP senzoru? Senzor mam na potrubi /nie v RJ/ .. vsade citam ze to ma vplyv na vykon auta, preto ma zaujimaju konkretnosti - kolisanie otaciek , zdochynanie , vynechavanie .. ? ci je to rozne?
Za jazdy resp pri akceleracii vynecha motor a tak zacne zrychlovat tj chod nieje plynuly ale trhavy ... neriesme ine faktory len ma zaujima ci moze mat tento senzro vplyv aj na tento problem Dakujem.
/Motor AEE 1.6 Octavia/
-
- Príspevky: 4554
- Dátum registrácie: 22.03.2012 19:01 Zdieľať na Facebook
Nie je to take jednoduché, ako si zadavateľ témy možno myslí
vymenou jedneho senzora /vahy vzduchu/ sa nemusí zmeniť vobec nič
pretože RJ motora manažuje motor KOMPLEXNE a pritom berie do uvahy vždy udaje s viacerych senzorov súčasne
do hry vstupujú senzory teploty motora, snimač polohy kĺuky a vačky,system ovladania VTi , lambda sondy a hlavne polohy škrtiacej klapky a tiež NATVRDO napisanych,naprogramovaných,teda nemenných máp prace motora umiestnených v pamäti RJ
http://www.aa1car.com/library/2002/cm70248.htm
Ak by existoval taký manual,že ak nefunguje motor takým a takým sposobom, vymeňte tu a tu sučiastku, nebolo by treba servisy a v nich žiadnych mechanikov...
Aj keď povinný vycvik vodičov zameraný na udržbu vozidla a jeho opravy,podobne ako su školení piloti lietadiel by nebol na škodu, hlavne v oblasti elektrotechniky.
vymenou jedneho senzora /vahy vzduchu/ sa nemusí zmeniť vobec nič
pretože RJ motora manažuje motor KOMPLEXNE a pritom berie do uvahy vždy udaje s viacerych senzorov súčasne
do hry vstupujú senzory teploty motora, snimač polohy kĺuky a vačky,system ovladania VTi , lambda sondy a hlavne polohy škrtiacej klapky a tiež NATVRDO napisanych,naprogramovaných,teda nemenných máp prace motora umiestnených v pamäti RJ
http://www.aa1car.com/library/2002/cm70248.htm
Ak by existoval taký manual,že ak nefunguje motor takým a takým sposobom, vymeňte tu a tu sučiastku, nebolo by treba servisy a v nich žiadnych mechanikov...
Aj keď povinný vycvik vodičov zameraný na udržbu vozidla a jeho opravy,podobne ako su školení piloti lietadiel by nebol na škodu, hlavne v oblasti elektrotechniky.
Naposledy upravil/-a laco1871 v 22.04.2017 10:17, upravené celkom 1 krát.
-
- Príspevky: 4554
- Dátum registrácie: 22.03.2012 19:01 Zdieľať na Facebook
MAP-senzor
Manifield Absolute Pressure Senzor
http://www.aa1car.com/library/map_sensors.htm
celkom zaujímavé a prinosné čitanie....
Manifield Absolute Pressure Senzor
http://www.aa1car.com/library/map_sensors.htm
celkom zaujímavé a prinosné čitanie....
-
- opravy & diag
- Príspevky: 24918
- Dátum registrácie: 22.04.2005 10:12
- Bydlisko: Nové Zámky Zdieľať na Facebook
laco...hneď prvá tabuľka ktorá tam je,ma naviedla na výrobu testera maličkých tlakov,kedže obsahuje tabulku prevodov tlak/voltáž a ja tých čidiel mám plný zadok z kadejakých aut.tak so vyskúšal a otestoval aj ten Map čo tam je obrázok (je z Renaultu) a takto vyzerá výsledok ešte nezavretý do krabičky.Je to maličký počítač (arduino) ktorý zapneš,hadičku pripojíš kde to meráš a vidíš aj muší prd aj v hodnote tlaku aj vo voltáži.Nebudem unúvať s tým,čo všetko sa dá merať na aute...všetko.Dokonca je možné použiť iný senzor z velkou vzorkovacou rýchlosťou a sledovať aj priebeh na oscilu napr pulzy v saní,čo nevyhnutne odhaluje stav ventilov,nepriechodné kat-y atd atd
sorry,aby gazda neostal bez odpovede.Map a jeho vplyv opísať je problém,a závisí od konkrétneho systému (napr MPI) pretože chyba má viac stavov.Iný dôsledok má úplné odpojenie,iný má skrať na plus atd,a algoritmus systému rozhodne ako bude riešiť chybu.Väčšinou ho nahradí hodnotou - otáčky/uhol škrtiacej klapky a z neho určí dĺžku pre vstrek.
sorry,aby gazda neostal bez odpovede.Map a jeho vplyv opísať je problém,a závisí od konkrétneho systému (napr MPI) pretože chyba má viac stavov.Iný dôsledok má úplné odpojenie,iný má skrať na plus atd,a algoritmus systému rozhodne ako bude riešiť chybu.Väčšinou ho nahradí hodnotou - otáčky/uhol škrtiacej klapky a z neho určí dĺžku pre vstrek.
-
- Príspevky: 13
- Dátum registrácie: 01.05.2014 15:02 Zdieľať na Facebook
-
- opravy & diag
- Príspevky: 24918
- Dátum registrácie: 22.04.2005 10:12
- Bydlisko: Nové Zámky Zdieľať na Facebook
-
- Príspevky: 2709
- Dátum registrácie: 21.03.2010 07:39 Zdieľať na Facebook
-
- Príspevky: 155
- Dátum registrácie: 11.11.2010 18:20 Zdieľať na Facebook
ChybnĂ˝ map senzor
Presne tak ako píšeš. Ja tiež momentálne riešim chybovu hlasku p0235 na motore Peugeot 2.2hdi ktorá nejde zmazať. Najprv som si vyviedol do kabíny externý budík tlaku turba aby som videl reálny tlak a čo to robí.
Keďže motor je stále v núdzovom režime tak aj výkon je núdzový. Tlak turba je Max 0,6bar a ten zreguluje na 0,4 čo je priamo v rozpore z chybovou hlaskou(vysoký tlak turba).
Tak som sa zameral priamo na map senzor a 3 káble ktoré do neho idú. Pin 1 je napájanie 5V od RJ motora, pin 2 je kostra a pin 3 je vystupna hodnota reálneho tlaku pre RJ.
Poznamenam len že merací rozsah čidla je 0-5V .Ja som nameral na voľnobeh 9,13V čo je úplne mimo rozsah a teda čidlo je zlé.
Keďže motor je stále v núdzovom režime tak aj výkon je núdzový. Tlak turba je Max 0,6bar a ten zreguluje na 0,4 čo je priamo v rozpore z chybovou hlaskou(vysoký tlak turba).
Tak som sa zameral priamo na map senzor a 3 káble ktoré do neho idú. Pin 1 je napájanie 5V od RJ motora, pin 2 je kostra a pin 3 je vystupna hodnota reálneho tlaku pre RJ.
Poznamenam len že merací rozsah čidla je 0-5V .Ja som nameral na voľnobeh 9,13V čo je úplne mimo rozsah a teda čidlo je zlé.
-
- Príspevky: 17825
- Dátum registrácie: 14.12.2008 12:08
- Bydlisko: okr.nové zámky Zdieľať na Facebook
-
- Príspevky: 12
- Dátum registrácie: 14.08.2009 17:48 Zdieľať na Facebook
Mal som problem na accorde 2.0 benzin 2005 ktory sa prejavoval tym ze auto bolo jak zdechnute v nizkych otackach, vyssia spotreba, tlak oleja, tlak paliva, tlak vo valcoch vsetko v norme, systematicky sa menilo vsetko okolo paliva z anglana co mam na diely nakoniec to bolo sposobene vadnym map sensorom z aliexpressu ktory tam implantoval predosli majitel.
Kto je prítomný
Užívatelia prezerajúci toto fórum: Žiadny pripojení užívatelia a 3 neregistrovaní