Zadrhavajuci/prilepeny volant
Moderátori: mhlavaty, niner, Atlas, LOCHNESS, foter
-
- Príspevky: 237
- Dátum registrácie: 30.07.2013 13:12 Zdieľať na Facebook
Zadrhavajuci/prilepeny volant
Ahojte, potreboval by som poradit ohladom nasledovneho problemu (auto Fiat Bravo 2.0 20v):
volant sa niekedy ako keby zasekne/prilepi v urcitej polohe, po vynalozeni vacsej sily sa odlepi, nieco pukne, neviem presne kde, ale predpokladam, zeby to mohlo byt niekde pri naprave. Problem zvacsa nastane, ked sa auto odstavi a na druhy den sa nastartuje kolesa rovno(zvacsa z tejto polohy sa to sekne)a volant zlahka nejde pohnut, po vynalozeni sily sa odpor prekona(puknutie), viackrat sa potoci s volantom lava/prava a potom to chvilu vydrzi v poho. Niekedy sa to prejavi este pocas jazdy. Pri zdvihnutom predku sa problem neprejavil(ale samozrejme auto bolo medzitym nastartovane-presun do garaze). K jednej manzete na posilovaci sa da dostat ako tak, bola zhodena, na tycke nebadat, zeby niekde zadrhavala. Druha strana je nepristupna.
Menene boli - horne ulozenia tlmicov, lave rameno(spodny cap mal roztrhnutu prachovku), olej v serve, skusali sa ine kolesa - problem pretrvava. Pumpa nehuci, niekedy sa mi, ale zda, ze ked mierne tocim volantom, tak ako keby mierne myka volantom v rozsahu par cm, ked ho drzim zatoceny, ale nie v krajnej polohe. Volu som pozeral, nemala by byt ani na volantovej tyci ani pri posilovaci. Prachovky su neposkodene na posilovaci a takisto aj na homo klboch.
Dakujem.
volant sa niekedy ako keby zasekne/prilepi v urcitej polohe, po vynalozeni vacsej sily sa odlepi, nieco pukne, neviem presne kde, ale predpokladam, zeby to mohlo byt niekde pri naprave. Problem zvacsa nastane, ked sa auto odstavi a na druhy den sa nastartuje kolesa rovno(zvacsa z tejto polohy sa to sekne)a volant zlahka nejde pohnut, po vynalozeni sily sa odpor prekona(puknutie), viackrat sa potoci s volantom lava/prava a potom to chvilu vydrzi v poho. Niekedy sa to prejavi este pocas jazdy. Pri zdvihnutom predku sa problem neprejavil(ale samozrejme auto bolo medzitym nastartovane-presun do garaze). K jednej manzete na posilovaci sa da dostat ako tak, bola zhodena, na tycke nebadat, zeby niekde zadrhavala. Druha strana je nepristupna.
Menene boli - horne ulozenia tlmicov, lave rameno(spodny cap mal roztrhnutu prachovku), olej v serve, skusali sa ine kolesa - problem pretrvava. Pumpa nehuci, niekedy sa mi, ale zda, ze ked mierne tocim volantom, tak ako keby mierne myka volantom v rozsahu par cm, ked ho drzim zatoceny, ale nie v krajnej polohe. Volu som pozeral, nemala by byt ani na volantovej tyci ani pri posilovaci. Prachovky su neposkodene na posilovaci a takisto aj na homo klboch.
Dakujem.
-
- Príspevky: 29
- Dátum registrácie: 31.01.2017 10:33 Zdieľať na Facebook
-
- Príspevky: 237
- Dátum registrácie: 30.07.2013 13:12 Zdieľať na Facebook
Ono to auto, nema zas tolko kontrolnych mechanizmov, ale aj tak som skusal a je cista. Este doplnim, ked som napriklad zastal na cervenej, uplne som postal, volant bol zalepeny ( rovno kolesa), skusil som len tak sa mierne pohynat dopredu, ci sa to neodsekne a sa mi zdalo, ze to povolilo, ale to som skusal len 1x, takze nemusi to byt smerodatny udaj. Tlmice som robil ako prve, aj ked to nejak nepukalo, ale uz mali nieco za sebou horne ulozenia. Aj som pozeral, ci nieco pri kolesach nebrani pohybu riadenia, ale nic ani pri volante.
-
- Príspevky: 1
- Dátum registrácie: 09.02.2018 13:09 Zdieľať na Facebook
-
- Príspevky: 979
- Dátum registrácie: 17.11.2008 17:46 Zdieľať na Facebook
-
- Príspevky: 13554
- Dátum registrácie: 03.08.2010 10:08
- Bydlisko: BH - bratislavske humno Zdieľať na Facebook
-
- Príspevky: 223
- Dátum registrácie: 11.09.2011 11:02 Zdieľať na Facebook
-
- Príspevky: 979
- Dátum registrácie: 17.11.2008 17:46 Zdieľať na Facebook
Kriz na volantovej tyci ma napadol tiez,je to taka slabina fiatu,alfy...ale ak sa mu tento problem vyskytol po vymene horneho ulozenia pozrel by som prave to.V krizi by mohla byt skor vola ako ked su vybyte capy riadenia.
Naposledy upravil/-a mjato v 10.02.2018 13:33, upravené celkom 1 krát.
-
- Príspevky: 710
- Dátum registrácie: 15.07.2011 15:52 Zdieľať na Facebook
-
- Príspevky: 237
- Dátum registrácie: 30.07.2013 13:12 Zdieľať na Facebook
-
- Príspevky: 979
- Dátum registrácie: 17.11.2008 17:46 Zdieľať na Facebook
Ak ti to robi na mieste aj pri stati tak to homokinetak asi nebude,ten vonkajsi pri vytoceni a jazde puka a vnutorny moze pri poskodeny triast.
Skor by som to videl na riadenie.Skusil by som to rucne za koleso nie volant pootacat kolesom do stran ci tam citit nejake zadrhnutie,najlepsie ak sa da bez pridvihnutia auta odlahcenia kolies.
Skor by som to videl na riadenie.Skusil by som to rucne za koleso nie volant pootacat kolesom do stran ci tam citit nejake zadrhnutie,najlepsie ak sa da bez pridvihnutia auta odlahcenia kolies.
-
- Príspevky: 710
- Dátum registrácie: 15.07.2011 15:52 Zdieľať na Facebook
-
- Príspevky: 237
- Dátum registrácie: 30.07.2013 13:12 Zdieľať na Facebook
Ked by bol ohnuty hreben riadenia, nesekalo by to stale v urcitej polohe?kde by bol hreben ohnuty?
Este doplnim svoj vcerajsi poznatok, auto bolo vypnute, skusil som tocit volantom z priamej polohy a nebol ´´zalepeny´´, ked som nastartoval, tak bolo citit pruzne zaseknutie, ked som pohol mierne do strany, ktore predtym pri vypnutom motore nebolo. Je mozne, ze nejaky ventil na posilovaci blbne, ak ano, je mozne ho nejak vycistit ´´obnovit´´?
Este doplnim svoj vcerajsi poznatok, auto bolo vypnute, skusil som tocit volantom z priamej polohy a nebol ´´zalepeny´´, ked som nastartoval, tak bolo citit pruzne zaseknutie, ked som pohol mierne do strany, ktore predtym pri vypnutom motore nebolo. Je mozne, ze nejaky ventil na posilovaci blbne, ak ano, je mozne ho nejak vycistit ´´obnovit´´?
Kto je prítomný
Užívatelia prezerajúci toto fórum: Žiadny pripojení užívatelia a 7 neregistrovaných