Mazda 323F BJ - taha do prava
Moderátori: mhlavaty, niner, Atlas, LOCHNESS, foter
-
- Príspevky: 5449
- Dátum registrácie: 18.09.2016 10:44 Zdieľať na Facebook
-
- opravy & diag
- Príspevky: 24977
- Dátum registrácie: 22.04.2005 10:12
- Bydlisko: Nové Zámky Zdieľať na Facebook
Pomôže ti človek ktorý pracuje alebo pracoval na ravnacích stoliciach,lebo má predstavu o priestorovom usporiadaní.Tam ak sa karoserie polkujú či štvrtkujú,alebo narovnáva banán,tak sa nikdy nestane aby auto niekam ťahalo,a to ešte sa často poskladá na kadejakých nápravách či ramenách čo si gazda pozháňa. Chlapci na geometrii sú aký sú,musia mať všetko uvolnené namzané,pohnú to čo ide,čo som už ja do poriadku dal.Kde je stolica,sú meracie tyče od 50 cm do 41/2 metra,pripravky na možné aj nemožné,pretože u stolice sa používa 3 D priestor,stredová pozdlžna os a dve roviny priečne a výšková hladina.Ak už sa stalo že prišlo auto a Body dimension sa neanašiel plán,tak sa robilo na symetriu,zrkadlové miery.Auto nemôže ťahať ak má identické strany a nemá vadu brzd alebo pneumatík a vycentrované riadenie. Takže si nájdi nejakého monterkáša čo aj premýšla pri práci a má obyčajné manuálne meranie.
Ešte ma napadá jedna vec,bežne to robievali kedysi šuflikanti,prepilovali otvory aby sa dalo čosi posunúť ak nevydala "miera"
Postav auto na kvalitný asfalta presne obkesli štyri pneumatiky a vyznač stred osky čiarov dole ku tomu obdĺžniku.Daj auto preč a máš tam pozície kolies.v obdlžniku vyžnač stredy. A už iba centimeter a merať razvor,merať rozchod a krížom nech je rovnaké.Ak toto sedí,auto je nebúrané,geometricky presné,má cenu pomerať odklony.Auto na 100% rovinu ,vodováha k preumatike na zvislo,a merať medzeru,zbiehavosť odmerať - ludová tvorba
Sú to všetko úplne primitívne veci.iba sa nechce,akurát čučať do obrazoviek
Ešte ma napadá jedna vec,bežne to robievali kedysi šuflikanti,prepilovali otvory aby sa dalo čosi posunúť ak nevydala "miera"
Postav auto na kvalitný asfalta presne obkesli štyri pneumatiky a vyznač stred osky čiarov dole ku tomu obdĺžniku.Daj auto preč a máš tam pozície kolies.v obdlžniku vyžnač stredy. A už iba centimeter a merať razvor,merať rozchod a krížom nech je rovnaké.Ak toto sedí,auto je nebúrané,geometricky presné,má cenu pomerať odklony.Auto na 100% rovinu ,vodováha k preumatike na zvislo,a merať medzeru,zbiehavosť odmerať - ludová tvorba
Sú to všetko úplne primitívne veci.iba sa nechce,akurát čučať do obrazoviek
-
- opravy & diag
- Príspevky: 24977
- Dátum registrácie: 22.04.2005 10:12
- Bydlisko: Nové Zámky Zdieľať na Facebook
Žiaľ už dnes nie,stolice sú poodkladané,meranie aj náradie k nim taktiež,poisťovne dávajú poškrabané autá do totálky,dovoz búraných neexistuje,klampiarinu ťažšieho kalibru tu všetci čo sme to robili sme skončili.Dnes sa vymieňa každá blbinka,mladá generácia hádže bobka na problémovejšie veci.Fakt neviem len jediného,ten nerobí nikomu,len sebe také onakvejšie,neviem v tomto pomôcť,ale snáď ešte všetci nevykapali
-
- Príspevky: 1
- Dátum registrácie: 18.11.2017 17:59 Zdieľať na Facebook
Martine,
Ak sa ti zohrieva brzdový kotúč, tak evidentne brzdy nie sú zcela v poriadku a môže to mať za následok, že auto bude ťahať na tú stranu, kde je sa hreje kotúč. Správnu funkčnosť brzd netreba podceňovať, to zohrievanie kolesu určite neprospieva a ak by si išiel na dlhšiu jazdu hruzí, že sa vznieti pneumatika a celé auto.
Pritom sa stačí s tými brzdami trocha pohrať, rozobrať, riadne vyčistiť lôžka doštičiek a hlavne rozhýbať prítlačný piest, ten môže byť pridretý. Potom sa nechce vracať a stále tlačí na doštičky, čím vzniká teplo. Samozreme aj doštičky trpia a rýchlo sa zničia.
Pochybujem, že to v servise spravil dobre, keď sa kotúč prehrieva.
Ak sa ti zohrieva brzdový kotúč, tak evidentne brzdy nie sú zcela v poriadku a môže to mať za následok, že auto bude ťahať na tú stranu, kde je sa hreje kotúč. Správnu funkčnosť brzd netreba podceňovať, to zohrievanie kolesu určite neprospieva a ak by si išiel na dlhšiu jazdu hruzí, že sa vznieti pneumatika a celé auto.
Pritom sa stačí s tými brzdami trocha pohrať, rozobrať, riadne vyčistiť lôžka doštičiek a hlavne rozhýbať prítlačný piest, ten môže byť pridretý. Potom sa nechce vracať a stále tlačí na doštičky, čím vzniká teplo. Samozreme aj doštičky trpia a rýchlo sa zničia.
Pochybujem, že to v servise spravil dobre, keď sa kotúč prehrieva.
-
- Príspevky: 5449
- Dátum registrácie: 18.09.2016 10:44 Zdieľať na Facebook
-
- Príspevky: 608
- Dátum registrácie: 20.10.2007 20:55 Zdieľať na Facebook
-
- Príspevky: 686
- Dátum registrácie: 23.05.2011 15:39 Zdieľať na Facebook
-
- Príspevky: 1669
- Dátum registrácie: 16.08.2006 14:44 Zdieľať na Facebook
asi nechodis po servisoch - tam pokazia aj plechovy disk ...lakinooo napísal:Hm. Repas prednych strmenov je tak primitivny, ze tam snad ani nie co pokazit.
Žijeme v dobe plnej egoistov, sociopatov, ľudí s vymytým mozgom a žiaľ aj srdcom.
Ľudia pod tlakom medii, technologii, rýchleho spôsobu žitia stratili skutočné hodnoty.
Ešte že máme riešenie - môžeme si zabezpečiť psa...
Ľudia pod tlakom medii, technologii, rýchleho spôsobu žitia stratili skutočné hodnoty.
Ešte že máme riešenie - môžeme si zabezpečiť psa...
Kto je prítomný
Užívatelia prezerajúci toto fórum: Žiadny pripojení užívatelia a 5 neregistrovaných