VW Caddy 1,6 benzin/plyn - neotvara hlavny ventil
Moderátori: mhlavaty, niner, Atlas, LOCHNESS, foter
-
- Príspevky: 3
- Dátum registrácie: 13.09.2014 20:21 Zdieľať na Facebook
VW Caddy 1,6 benzin/plyn - neotvara hlavny ventil
Dobry den chcel by som sa opytat, ci nema niekto skusenost s mojim problemom - pri zohriati auta na pozadovanu teplotu auto neprepne na plyn, respektive prepne ale asi neotvori hlavny ventil. Ake mozu byt priciny?
Dakujem za odpovede
Dakujem za odpovede
-
- Príspevky: 3690
- Dátum registrácie: 04.01.2008 18:44 Zdieľať na Facebook
-
- Príspevky: 4554
- Dátum registrácie: 22.03.2012 19:01 Zdieľať na Facebook
Každý system LPG ma minimalne 2 a staršie podtlakove verzie mali 3 el-mag ventily .
Hlavny ventil je na nadrži a po splnení podmienok pre chod LPG zariadenia, RJ ho zapína ako prvý, v kratkom slede sa otvorí aj ďalší ventil pred splyňovačom a pri splnení podmienok podtlaku začne plyn prudiť zo splyńovača do LPG vstrekovačov....
Otvaranie ventilov sa dá odsledovať sluchom, nakolko cvaknutie el-mag ventilu pri zopnutí je dosť vyrazné,že ho počuť v kabíne aj ked je motor v chode.
Hlavny ventil je na nadrži a po splnení podmienok pre chod LPG zariadenia, RJ ho zapína ako prvý, v kratkom slede sa otvorí aj ďalší ventil pred splyňovačom a pri splnení podmienok podtlaku začne plyn prudiť zo splyńovača do LPG vstrekovačov....
Otvaranie ventilov sa dá odsledovať sluchom, nakolko cvaknutie el-mag ventilu pri zopnutí je dosť vyrazné,že ho počuť v kabíne aj ked je motor v chode.
-
- Príspevky: 21
- Dátum registrácie: 19.10.2011 16:57 Zdieľať na Facebook
-
- Príspevky: 13554
- Dátum registrácie: 03.08.2010 10:08
- Bydlisko: BH - bratislavske humno Zdieľať na Facebook
-
- Príspevky: 21
- Dátum registrácie: 19.10.2011 16:57 Zdieľať na Facebook
-
- Príspevky: 3
- Dátum registrácie: 13.09.2014 20:21 Zdieľať na Facebook
Takze prvy wilz
Je to lpg namintovane v roku 2011
Typ splynovaca je BRC a nabehane ma okolo 205000. Auto som doviezol z nemecka, islo normalne niake 3000 km, potom to zrazu za jazdy vyplo. V nadrzke domazavania vznikol taky podtlak, ze mi ju hned vyprazdnilo, za mnou ostal riadny dym. Myslel som ze horim. Tak som presiel na benzin, nemal so ist kedy do servisu. Pred zimoy som menil termostat, neviem ci som z niecim pohol ale plyn naskocil na niakyxh 200 km. Prekontroloval som vsetky konektory a aj tak nejde.
Je to lpg namintovane v roku 2011
Typ splynovaca je BRC a nabehane ma okolo 205000. Auto som doviezol z nemecka, islo normalne niake 3000 km, potom to zrazu za jazdy vyplo. V nadrzke domazavania vznikol taky podtlak, ze mi ju hned vyprazdnilo, za mnou ostal riadny dym. Myslel som ze horim. Tak som presiel na benzin, nemal so ist kedy do servisu. Pred zimoy som menil termostat, neviem ci som z niecim pohol ale plyn naskocil na niakyxh 200 km. Prekontroloval som vsetky konektory a aj tak nejde.
-
- Príspevky: 4554
- Dátum registrácie: 22.03.2012 19:01 Zdieľať na Facebook
Jazdim pracovne do Talianska a na LPG urobim spusty km
4-5 000 km mesačne,
a možem z týchto skusenosti povedať,že kvalita LPG koliše
na jednotlivých čerpačkach v tom zmysle,že plyn obsahuje primesi,ktoré by tam byť v žiadnom pripade nemali...
Toť minule asi pred mesiacom,kuknem do mot.priestoru na reduktor a vidím ako z neho presakuje akasi mastnota...
Ako je to možné ?
Proste v plyne sa sem tam vyskytuje akýsi sajrajt,niečo ako hustý olej, resp.vazelína,ktorá dokaže znefunkčniť jednotlivé komponenty systemy ,najmä splyňovač,
mal som ho niekolkokrat rozobratý,
všetok plyn potrebný pre fungovanie motora prechádza ,cez dyzu asi 0,5 mm a ked je tam nejaký sajrajt,tak samozrejme ,že to dobre fungovať nebude...
Jedno šťastie je ,že v celom systeme je niekoľko filtrov
ktoré odfiltrujú nečistoty, a system ma vždy nejaký plyn ,z ktorým može fungovať...
tiež vyhodou je vyhrievanie splyńovača obehom chl.kvapaliny motora...
napr. v mojom aute sa stava,že pri studenych štartoch a potom ked prepne na plyn , v interieri citiť tento plyn...potom ked je cely system prehriaty už uniky plynu do motoroveho priestoru nie su..to je dosledok znečistenia reduktora, pretože je tam poistny ventil, ktorý prepusti tlak plynu do atmosfery ak je v splynovači nejaký problem...
Ale teraz v zime to nejdem čistiť a rozoberať, mam v paži...
dalšia vec je elektrická časť LPG systemu, kludne može
byt chybne relatko, pri tom najazde by som sa nečudoval,
takže šup-šup k "plynarom" na diagnostiku..
Ale nie do SPP, ale do montažneho strediska LPG systemov,
podľa toho , kde maš najbližšie , alebo ktorý servis preferuješ.
4-5 000 km mesačne,
a možem z týchto skusenosti povedať,že kvalita LPG koliše
na jednotlivých čerpačkach v tom zmysle,že plyn obsahuje primesi,ktoré by tam byť v žiadnom pripade nemali...
Toť minule asi pred mesiacom,kuknem do mot.priestoru na reduktor a vidím ako z neho presakuje akasi mastnota...
Ako je to možné ?
Proste v plyne sa sem tam vyskytuje akýsi sajrajt,niečo ako hustý olej, resp.vazelína,ktorá dokaže znefunkčniť jednotlivé komponenty systemy ,najmä splyňovač,
mal som ho niekolkokrat rozobratý,
všetok plyn potrebný pre fungovanie motora prechádza ,cez dyzu asi 0,5 mm a ked je tam nejaký sajrajt,tak samozrejme ,že to dobre fungovať nebude...
Jedno šťastie je ,že v celom systeme je niekoľko filtrov
ktoré odfiltrujú nečistoty, a system ma vždy nejaký plyn ,z ktorým može fungovať...
tiež vyhodou je vyhrievanie splyńovača obehom chl.kvapaliny motora...
napr. v mojom aute sa stava,že pri studenych štartoch a potom ked prepne na plyn , v interieri citiť tento plyn...potom ked je cely system prehriaty už uniky plynu do motoroveho priestoru nie su..to je dosledok znečistenia reduktora, pretože je tam poistny ventil, ktorý prepusti tlak plynu do atmosfery ak je v splynovači nejaký problem...
Ale teraz v zime to nejdem čistiť a rozoberať, mam v paži...
dalšia vec je elektrická časť LPG systemu, kludne može
byt chybne relatko, pri tom najazde by som sa nečudoval,
takže šup-šup k "plynarom" na diagnostiku..
Ale nie do SPP, ale do montažneho strediska LPG systemov,
podľa toho , kde maš najbližšie , alebo ktorý servis preferuješ.
-
- Príspevky: 3
- Dátum registrácie: 13.09.2014 20:21 Zdieľať na Facebook
Tak zahada vyriesena.
V prvom rade som rozobral celu elektroinstalaciu pocistil som ju, presvietil a vyskusal relatka. Vsetko bolo OK - auto nefunguje stale. No nedalo mi, skumal som dalej. Moje auto ma namontovane domazavanie a vsimol som si, ze jeden zo 4 kablov co idu z hlavneho ventilu na nadrzi ide do riadiacej jednotky domazavania. S RJ domazavania vystupuju dva kable do nadrzky, kde su pripojene na plavakovy spinac - samozrejme nadrzka prazdna, tak som na tvrdo spojil kable zo snimaca a auto funguje ako ma. Nic by ma nesr... ale bol som s tym dva razy v servise, dva razy som sa pytal ci chyba nemoze byt v relatku, alebo ci v nadrzke domazavania nemusi byt olej, technik na to "nemusi tam byt olej raz za cas treba domazavanie vypnut". A MUSI!!! Dakujem pekne za takuto opravu aj za 2 dni bez auta
V prvom rade som rozobral celu elektroinstalaciu pocistil som ju, presvietil a vyskusal relatka. Vsetko bolo OK - auto nefunguje stale. No nedalo mi, skumal som dalej. Moje auto ma namontovane domazavanie a vsimol som si, ze jeden zo 4 kablov co idu z hlavneho ventilu na nadrzi ide do riadiacej jednotky domazavania. S RJ domazavania vystupuju dva kable do nadrzky, kde su pripojene na plavakovy spinac - samozrejme nadrzka prazdna, tak som na tvrdo spojil kable zo snimaca a auto funguje ako ma. Nic by ma nesr... ale bol som s tym dva razy v servise, dva razy som sa pytal ci chyba nemoze byt v relatku, alebo ci v nadrzke domazavania nemusi byt olej, technik na to "nemusi tam byt olej raz za cas treba domazavanie vypnut". A MUSI!!! Dakujem pekne za takuto opravu aj za 2 dni bez auta
-
- Príspevky: 3690
- Dátum registrácie: 04.01.2008 18:44 Zdieľať na Facebook
Tak to je dobre, že sa to takto pomerne jednoducho vyriešilo.
Keby som chcel byť zlomyseľný, tak by som povedal že to je spravodlivá odplata za montáž takej neúčelnej somariny ktorá sa nazýva domazávanie.
Už ten názov je zmätočný.
A funkcia rovnaká ako ten maqnetický bazmek na palivovú hadičku, ktorý by mal znižovať spotrebu paliva. Aj to ľudia kupovali a montovali.
Ale ako sa hovorí: kto chce kam, pomôžme mu tam.
Keby som chcel byť zlomyseľný, tak by som povedal že to je spravodlivá odplata za montáž takej neúčelnej somariny ktorá sa nazýva domazávanie.
Už ten názov je zmätočný.
A funkcia rovnaká ako ten maqnetický bazmek na palivovú hadičku, ktorý by mal znižovať spotrebu paliva. Aj to ľudia kupovali a montovali.
Ale ako sa hovorí: kto chce kam, pomôžme mu tam.
-
- Príspevky: 231
- Dátum registrácie: 16.01.2014 09:50
- Bydlisko: Bratislava Zdieľať na Facebook
elektronicky modul vstrekovania ma aj vystup ktory vie blokovat jazdu na plyn. ja to takto nezapajam, takze je mozne ist na plyn aj s prazdnou nadobkou. Ale takto zapojene to chodi z nemecka, tam predajca auta garantuje zaruku na auto, motor aj po prestavbe noveho auta s tou podmienkou ze bude jazdit s tymto aditivom. kamos kupil novu Kiju Sportiž v nemecku len kvoli tomu ze bola s plynom a garantovanou 7 rocnou zarukou. preco tam teda neliat tu gebuzinu, liter stoji 24 a je to na 10 tis. km
to ten servisak asi nevedel o moznosti blokovania, ale poruchu mal zistit.
Povolim si privod plynu do regulatora, zistim ze tam nieje, povolim privod do poistneho ventili, nieje tam, zistim ze mi nejde z nadrze. preco? ide tam napajanie, nie, preco?... však normálka.
to ten servisak asi nevedel o moznosti blokovania, ale poruchu mal zistit.
Povolim si privod plynu do regulatora, zistim ze tam nieje, povolim privod do poistneho ventili, nieje tam, zistim ze mi nejde z nadrze. preco? ide tam napajanie, nie, preco?... však normálka.
Kto je prítomný
Užívatelia prezerajúci toto fórum: Žiadny pripojení užívatelia a 13 neregistrovaných