Mercedes R 350 cdi - chyba citania otacok kolesa

Diskusia ohľadne vozidiel značky Mercedes Benz

Moderátori: mhlavaty, niner, Atlas, LOCHNESS, foter

benderbrodriguez
Príspevky: 68
Dátum registrácie: 07.11.2017 21:40
Zdieľať na Facebook

Mercedes R 350 cdi - chyba citania otacok kolesa

Príspevok od používateľa benderbrodriguez »

Ahojte chalani,
Skusim popisat podrobnejsie moj uz vyse roka trvajuci problem. Auto je Mercedes R Classe 350 CDI 195KW 4Matic 2011. Minuly rok som mal problem s lavou prednou poloosou a menila sa za novu. Nebola original z MB ale druhovyroba. Sadla perfektne. Asi mesiac po vymene mi hodilo raz pocas jazdy chybovu hlasku na palubnom PC chyba otacok kolesa, bolo to na kruhaci pri takmer plnom vytoceni volantu (automaticky deaktivuje ABS, ESP, kontrolu tlaku v pneumatikach a tempomat). Chyba svietila asi 3km jazdy a zhasla. Potom týždeň kľud a objavila sa znova. Takto plynul čas a chyba sa objavovala stale častejšie a už počas jazdy ani nemizla. Objavovala sa nahodne raz po par km jazdy inokedy napr. po 60km jazdy, raz v zátačke, inokedy na rovinke, pri roznych rychlostiach. Jednoducho absolútne nepravidelne bez spoločného znaku. Išiel som na diagnostiku známemu čo robí Mercedesy a hodilo mu že to je chyba na snímači otáčok ľavého predného kolesa (tá menená poloos). Chybu vymazal z pamete a mesiac sa neobjavilo nič, potom problém začal opäť až to dospelo do štádia že chyba svietila takmer permanetne. Kupil som na zaklade jeho rady novy original Mercedes senzor otacok kolesa a vymenil mi ho. Asi 2 mesiace total kľud na aute sa jadili ako dlhe tak aj kratke trasy dokopy cca. 3 tis Km. Potom náhle pri jazde na diaľnici asi po 200km jazdy sa to znova objavilo a svietilo asi 40km jazdy kým som nezastavil na benzínke. Po naštartovaní ako vždy hlášku o chybe ukázalo a po 10 metroch jazdy zhasla. Neukázala sa daľsie 2 tyzdne. Potom sa opet zacala stale castejsie a castejsie ukazovat. Znova som isiel na diagnostiku Mercedes a znova to iste, ze je to chyba snimaca otacok kolesa lave predne. Chybu zmazali z pamete a znova 2 mesiace klud. Potom náhle pri jazde na dialnici asi po 180km jazdy znova nabehla chyba. Som z toho totalne zufaly a neviem co dalej lebo na mechanicku nezhodu medzi snimacom a poloosou mi to nepríde lebo tá chyba nabieha absolutne nahodne, vzdy za inych podmienok bez nejakeho spolocneho menovatela. Chcem sa spytat ci sa niekto z Vas s niecim takymto nestretol alebo by mi vedel v tejto veci poradit/pomoct. Ten znamy mi hovori ze nechape co to je za problem, ako mechanicky sa mi to vobec nevidi a ze to je pravdepodobne problem elektronicky a ze by bolo asi dobre stiahnut a nahrat najnovsi software riadiacej jednotky. Najviac na nervy som z toho ze ideme systemom pokus/omyl a nie je vobec jasne co je pricina ale vidiet iba dosledok...

Ospravedlnujem za tie kvanta textu len som to chcel co najviac vysvetlit.

Vopred dakujem za akukolvek radu a konstruktivny nazor.
avelmak
Príspevky: 2654
Dátum registrácie: 25.12.2008 16:29
Bydlisko: Rimavska Sobota
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa avelmak »

No update v ziadnom pripade.Diagnostika co ukazala,vadny snimac,alebo nedoveruhodny signal od snimaca,alebo co konkretne?to nie je jedno.Zobrat si so sebou diagnostiku na cestu a skontrolovat zive udaje od snimacov,ci ukazuju rovnako.To je velmi jenoduche.Vadne mozu byt:snimac,snimaci kruzok,vzdialenost snimaca od kruzku,kabel/vedenie/.Boli skontrolovane tieto veci?
mhlavaty
opravy & diag
Príspevky: 24899
Dátum registrácie: 22.04.2005 10:12
Bydlisko: Nové Zámky
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa mhlavaty »

Dosť podivné opravovanie,pretože ak sa obnoví chyba,je nutné preveriť všetko,tak ako píše avelmak,vzdialenosť,stav krúžka prasklina alebo mech.pošk) ak nemá načítavanie z ložiska čo by som už u MB 2011 očakával.Ak by tak bolo,tak smímanie už nie je induktívne čiže je nutné ho inak diagnostikovať než ten starý druh.Isté je ovšem jedno,povedľa chyby diagnostika dáva ešte spústu ďalších údajov,počnúc otáčkami motora a teplotou,aj rýchlosť,stav počitadla chýb,palubné napätie až po atmosterický tlak alebo polohu pedála plynu.Niekedy už tieto pomocné údaje ktoré sa zapísali pri zaznamenaní chybového kódu navedú na smer.Ale samozrejme jazda a načitanie snímačov atd sa asi nerobilo.
sjaro
Príspevky: 223
Dátum registrácie: 11.09.2011 11:02
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa sjaro »

Abs je snimane z magnetickeho kružku ktory je súčasťou ložiska kolesa, bud ho pri vymene poloosy poškodili, alebo tam presne nepasuje klb nahrady poloosy alebo sa tam melu nejake piliny.
benderbrodriguez
Príspevky: 68
Dátum registrácie: 07.11.2017 21:40
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa benderbrodriguez »

Nie diagnostika pocas jazdy sa nerobila, ale robila sa tak ze sa diagnostikovala vada keď bola aktívna, t.j. keď sa mi hlaska objavila na palubnom PC tak som isiel za chlapom a pripojil to na diagnostiku a nacital udaje (mala by to byt original diagnostika Mercedes). Mam ten vystup z diagnostiky co sa robila tak ho zajtra naskenujem a skusim sem cez link na uschovnu ulozit, mozno mi to pomozete rozkodovat. Chalani vopred sa ospravedlnujem za niektore vyrazy, vysvetlenia a popis ale nie som mechanik a do veci okolo servisu a techniky aut vidim dost dietne.
sjaro
Príspevky: 223
Dátum registrácie: 11.09.2011 11:02
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa sjaro »

Vymen si ložisko, 50€ ta nezabije R151.50 , mne rozpadnuty vnutorny klb poskodil aj ložisko , stoja tie mercedesy už za velke H, pri 150000 mi odišli obidve poloosy a pritom to mam automat takze žiadne razy nedostávali.
benderbrodriguez
Príspevky: 68
Dátum registrácie: 07.11.2017 21:40
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa benderbrodriguez »

Chalani nizsie zasielam len chybove hlasky lebo cely protokol ma 4 strany A4 a ked to sem nahram ako text tak gulas ze az...

Takze:

ZGW - Centrální Gateway

Kód Text Status
9372 Komunikace CAN rrdicí jednotky SAM-ridič se nachází v jednodrátovém prevozu . ( CAN-Bus Low ) - ULOŽENY

dalsie

CDI 60LS - Primé vstrikování u vznétových motoru (Common Rail Diesel lnjection)
Jev Text Status
121900 Signál CAN 'Otáčky kola' od rídici jednotky N47-5 (rídici jednotka Jev AKTUALNI a ESP) je neverohodný. ULOŽEN

dalsie

EGS - Elektronické rizení prevodovky
Jev Text Status
0409 Od rídicí jednotky N47-5 (rídicí jednotka ESP) nebylo prijato žádné hlášeni CAN. Jev AKTUALNI a ULOŽEN

dalsie

ISM - Inteligentní servomodul
Jev Text - Status
U140900 Byl prijat nehodnoverný signál rychlosti kol vpredu vlevo. Jev AKTUÁLNI ULOŽEN


dalsie


ESP - Electronic Stability Program
Kód Text Status
5104 L6/1 (Snímač otáček vpredu vlevo) : Vyčistit multipólový kroužek a llt.ll Aktuální a uložený popr. vymenit za nový

dalsie

SAM-V - Modul záznamu signálu a seľízení vpredu
Kód Text Status
900E Součást príp. signální vedení k součásti E2e3 (Parkovací svetlo a ULOZENY obrysové svetlo vpravo) má Prerušení nebo Zkrat do ukostrení.

Jev Text . Status
904A Stav chladicf kapaliny je príliš nízký. Jev ULOžEN

posledne


PTS - Systém Parktronic

Kód Text Status
9023 88/9 (ultrazvukové čidlo PTS vzadu vlevo uvnitr) : Konektorový spoj - ULOZENY je špatné kontaktován nebo volný príp. snímač nebo vedení jsou
vadné .

Diagnostický asistenční systém Copyright 1999 Daimler AG

901F 88/8 (ultrazvukové čidlo PTS vzadu vpravo uvnitr) : Konektorový spoj je špatne kontaktován nebo valný príp. snímač nebo vedení jsou vadné . ULOZENY
9027 88/10 (ultrazvukové čidlo PTS vzadu vlevo vne) : Konektorový spoj je špatne kontaktován nebo volný príp. snímač nebo vedení jsou vadné . ULOZENY
9018 88/7 (ultrazvukové čidlo PTS vzadu vpravo vne) : Konektorový spoj je špatne kontaktován nebo volný príp. snímač nebo vedení jsou vadné . ULOZENY
-
Jev Text Status
9050 Poselství CAN od rídicf jednotky ZGW chybí nebo je chybné . Jev ULOZEN

Hodil som sem vsetko co som z toho precital ako nejaku nestandardnu alebo chybovu hlasku

Prepacte za ten textovy gulas ale mal som to len v "pdf" a extrahoval som to do "doc" a z toho ciastocne vykopirovaval.

Vopred moc dakujem za radu/pomoc/konstruktivne odpovede
mhlavaty
opravy & diag
Príspevky: 24899
Dátum registrácie: 22.04.2005 10:12
Bydlisko: Nové Zámky
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa mhlavaty »

V podstate to máš v stati ESP -multipolový krúžok ložiska lavého kolesa generuje nevierohodný signál
avelmak
Príspevky: 2654
Dátum registrácie: 25.12.2008 16:29
Bydlisko: Rimavska Sobota
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa avelmak »

Je to tak ako pisal cviro a hlavaty,vybrat poloos a skontrolovat co bolo pisane.Ak som dobre cital mal si menenu poloos.Pri vlozeni/vopchani/ do loziska,nebolo poskodene lozisko s poloosou len nahodne?Myslim teda magneticky kruzok v lozisku.
mhlavaty
opravy & diag
Príspevky: 24899
Dátum registrácie: 22.04.2005 10:12
Bydlisko: Nové Zámky
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa mhlavaty »

Nebol by prvý čo sa netrafí poloosou do otvoru v ložisku (náboji) a najprv to trochu "oprie" o ten krúžok
benderbrodriguez
Príspevky: 68
Dátum registrácie: 07.11.2017 21:40
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa benderbrodriguez »

Chalani dakujem za rady a objasnenie. Minimalne viem ze ziadne flesovanie firmware riadiacej jednotky nebudem davat robit.

Ja profesne posobim v uplne v inej oblasti ale to co robim robim vzdy pre klientov maximalne pedantne a zodpovedne. Asi som divny ale ak by som citil ze som nespravil maximum tak by som nemohol ani spat. Problem je ze aj ja takyto pristup pozadujem od inych ludi a tu narazam casto krat na problem. Uz ma nebavi to davat riesit systemom pokus/omyl ved ked to nezaberie tak skusime nieco ine pricom to stale platim a problem pretrvava. Som uz z toho unaveny, otraveny a znechuteny.

Este raz moc dakujem.
michal070bj
Príspevky: 2
Dátum registrácie: 15.11.2010 12:49
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa michal070bj »

Prosím Ťa nič neprehrávaj a daj to opraviť niekde, kde poznajú a majú skúsenosti s ML, R a GL. Mňa by zaujímalo ako si s tým autom celkovo spokojný.
benderbrodriguez
Príspevky: 68
Dátum registrácie: 07.11.2017 21:40
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa benderbrodriguez »

michal070bj

s autom som vo vseobecnosti spokojny. Je to 6 miestne prevedenie takze realne 4 dospely a 2 deti (tak do 15 rokov alebo tak z vyskou do 170cm) sa tam aj na dlhu cestu bez problemov odvezu. Auto je inak komfotrne, posobi celkovo solidnym dojmom ze ta obklopuje celkom dost hmoty. Dynamicky je to tak akurat ked treba tak dokaze aj zabrat ale ziadna formulka to samozrejme nie je. Bezpecnost pocitovo relativne dobra. Realna spotreba dlhodobo 8,5 litra ale to su viac okresky ako mesto. Napr. teraz v zime ked len mesto tak je spotreba 12 az 14 litrov. Na dlhu trasu kombinácia dialnica a okresky spravim v lete priemer aj 7 litrov samozrejme z velmi lahkou nohou. Na figu je rieseny vstupny otvor do kufra a to ze ked sklopim zadny rad sedial tak stale ostavaju trcat take trne ktorymi pri vysuvani sediadel sedak zapada do operadla. Takze uzitkova hodnota kufra nic moc. Napr. taky Ford S Max mi pride ovela na tom lepsie. Kvalita interieru celkom fajn nic zatial nevrze/nevydava pazvuky a pouzite materialy celkom odolne, auto nevyzera ani po rokoch uzivanim vyzito. Asi tolko.

Problem je ze stale hladam fachmana co by mi to vyriesil, niekoho kto ma nezneisti systemom pokus/omyl ale presne odhali pricinu a nie len hasi dosledok. Ak niekoho poznate alebo mi niekto z Vas s tym chalani vie pomoct budem povdacny.
Napísať odpoveď

Návrat na "Mercedes-Benz fórum"

Kto je prítomný

Užívatelia prezerajúci toto fórum: Žiadny pripojení užívatelia a 9 neregistrovaných