Zakladam a rozbieham autoservis

témy týkajuce sa všetkého a ničoho mimo diskusie o autách

Moderátori: mhlavaty, niner, Atlas, LOCHNESS, foter

elephant
Príspevky: 1747
Dátum registrácie: 25.02.2009 02:07
Bydlisko: ZH
Kontakt:
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa elephant »

cassey napísal:... možno by sa dozvedel aj to koľko ľudí vyniklo aj v oblastiach v ktorých neboli zrovna "doma" ...
Tajomstvo uspechu tychto ludi bolo ze prisli s niecim novym co dovtedy nikto nerobil alebo ze zaplatali dieru na trhu ked dali ludom to co im iny nedali. Ale toto je len kladenie na kopu hnoja ktoreho je na slovensku uz plno. Alebo co take svetoborne poskytne ludom tym ze si otvori podpriemerny servis s ktorymi je uz trh preplneny. Alebo snad poskytne nieco ine alebo lepsie ako kopec ostatnych? Keby to bola nejaka specialita pre ktoru sa oplati prejst aj pol slovenska tak nepoviem ani slovo. Cim asi tak chce byt konkurencie schopnejsi ako ostatny? Ako vacsina zacinajucich sa bude snazit len podliezt cenu konkurencie lebo neviem cim inym by este mohol oslovit klientelu kedze nema ako novacik na trhu ziadne preferencie.
ivko1
Príspevky: 14965
Dátum registrácie: 02.08.2006 15:31
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa ivko1 »

Podliesť s cenou sa dá ak človek má vlastný priestor ak by som mal ísť do nájmu tak rovno seriem na to. Za plochu musí človek platiť aj ked nič nezarobí, horšie je ak aj má zamestnancov, tých tiež treba platiť, tak že je to dosť ťažké, ideálne je robiť vo vlastnom a sám na seba, prípadne dvaja ale ako spoločníci. Trebárs ja nemám servis a ani sa tým neživým , ale diely si objednávam z TN, čo mám cez 20km, zavolám objednám a na druhý den robia rozvoz a dovezú to zdarma, s dielami by som si aspon ja starosti nerobil
YxoYpsilono
Príspevky: 3391
Dátum registrácie: 14.08.2008 16:55
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa YxoYpsilono »

ja by som dodal este jednu vec, ktora stopro funguje - Ăşprozakaznicka orientacia.

To je to, co chyba 95% firiem v SR.

Staci, ked sa bude chlapec spravat slusne a zodpovedne - a o robotu ma postarane
mhlavaty
opravy & diag
Príspevky: 24977
Dátum registrácie: 22.04.2005 10:12
Bydlisko: Nové Zámky
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa mhlavaty »

Ani nevieš akú pravdu si napísal,a možno si napísal niečo čo rozhodne či ostaneš na vode viac ako čokoľvek iné.Slušnosť,komunikácia,ochota a to doslova kedykolvek,možnosť ba priam výzva aby zákazník ostal pri vozidle,príp opäť prišiel o pár hodín,nech vidí o čo kráčalo.a komunikovať,dať vedieť,zmeny a potreby dojednávať,nerobiť bez súhlasu a vedomia zákazníka.Už to sú body a garancia aby sa zákazník vrátil.Tým sa dá odlíšiť,ono toto je totiž na trhu iba výnimočne.Neľutovať desať minút na rozhovor,poukazovať,vysvetliť.Nie skasírovať a poslať čím prv do zadnice.Spokojného gulovnicou neodoženieš.
Sliedic
Sir
Príspevky: 7394
Dátum registrácie: 18.05.2004 11:29
Bydlisko: Slovak Banana Republic
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa Sliedic »

Cviro, ku dokonalosti Tvojho príspevku už chýba len jedno - kontakt na toho človeka, nech aj ostatní vedia, kde ich servisák neobabre ;-)
mhlavaty
opravy & diag
Príspevky: 24977
Dátum registrácie: 22.04.2005 10:12
Bydlisko: Nové Zámky
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa mhlavaty »

No a presne to písal Yxo,to je to,čím sa môže servis velmi rýchle oddeliť od šedej masy.Inak ale chlapci ja som absolvoval pár "stáží" v mimoslovenských servisoch,a taká tá zadubenosť a neúcta je doména slovenského servisu.
mhlavaty
opravy & diag
Príspevky: 24977
Dátum registrácie: 22.04.2005 10:12
Bydlisko: Nové Zámky
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa mhlavaty »

cviro,oprav si toto spojenie ... "ale niekedy sa najdu zvlastny zakaznici" lebo dnes platí že všetci sú zvláštny,každý tým svojim spôsobom.Preto je jedna z vecí ktoré musíš zvládnuť tak isto bravúrne ako opravu,aj komunikáciu s ľudmi. Každý je dnes svojím spôsobom trochu pošahaný,preto musíš vedieť byť tolerantný,a ak už nedokážeš istú hranicu prekonať,musíš vedieť tvrdo odmietnuť,aj keď z absolutnou slušnosťou.Áno,po 30 rokoch sa (možno) dostaví aj táto schopnosť,po troch slovách mať zákazníka prečítaného a zaujať primeraný spôsob komunikácie.Niekdy super a fajn,niekedy musíš dolu na úroveň druhej ľudovej z jedným rokom prepadnutým.Už som to písal,Tvoje sväté právo je poslať do zadku každého kde cítiš že to je nutné.Dokonca existuje celá taká skupina že sa ku mne nedostane nikdy ani jeden exemplár.Ale aj toho pošlem slušne na inú adresu.
Filip161
Príspevky: 38
Dátum registrácie: 08.06.2009 18:14
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa Filip161 »

Ďakujem za všetky odpovede Vaše aj za SS.
Ak by som sa mohol vyjadriť k pár veciam. Prepáčte, ale niektorí sa tu tvárite ako keby som sa Vás pýtal na čísla a zostatky na Vašich účtoch.
Ako napísal mhlavaty (osobitné poďakovanie za všetky príspevky) pýtam sa preto, aby som sa vyvaroval chýb. Múdry sa učí na chybách druhých.
Nechcem vedieť kto si aké podmienky vyjednal s dodávateľmi, poisťovňami atď. Len som chcel vedieť aké sú postupy, koho osloviť, kam zavolať, čo treba spĺňať. Niektorí z otázky aký je postup pri oslovení poisťovne o spoluprácu vyčítali, že „Chalan je mimo, chalan by valil oči...“
Keď sa pýtam na tieto „základné“ veci, tak prečo dotyčný neodpovie na tieto primitívne veci, veď sú to úplne banality. Každý ich vie, len „chalan“ ktorý sa slušne opýta nie.
Človek nevie úplne nič o tom, že môj predchodca podnikal od 92 roku (lebo iba on a jeho známy vedia o čom sa točí autoservis), robil sám na seba, zamestnal si iba jedného človeka, vybudoval „podpriemerný“ autoservis od nuly, za cash si kúpil KTS za vtedajších 411 tisíc korún, dokázal sa uživiť a darilo sa mu dobre, mal súkromných zákazníkov a taktiež firmy, do toho podpriemerného autoservisu doteraz chodia z okolitých servisov si požičať náradie a po rady keď sa niečo nevie urobiť.
Ale jasné, namiesto toho aby sa slušne nevyjadroval alebo odpovedal na „základné“ otázky je najväčší frajer lebo ma akože veľmi strápnil a „chalan“ teraz na základe jeho príspevku sa vykašle na celý servis.
Ešte na záver, nemám nereálne sny a nežijem v tom, že za rok sa budem voziť na S-klasse, len som chcel využiť priaznivé podmienky, že mám k dispozícii takmer kompletne zariadený autoservis, nulový nájom, možnosť osloviť staré kontakty predchodcu, chuť otvoriť slušný autoservis kde sa ľudia radi vracajú. Aj tak ďakujem.
petyy
Príspevky: 3134
Dátum registrácie: 16.12.2009 15:03
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa petyy »

prečo si chceš otvoriť servis, ked je to mimo tvoj obor? čo myslíš, takto musíš platiť viac a viac ludí, ktorí sa tomu rozumeju a pokial nebudu zainteresovaní aj na zisku, budu ťa len odrbávať, lebo tomu nerozumieš. Prečo si reštaurácie otváraju zase automechanici a inštalatéri? Prečo ludia nepodnikáte v tom, v čom ste najlepší, nieje nič horšie ako šéfovať tímu ludí a byť odborne najsprostejší.
Si zapamataj, pokial chceš niečo robiť, musíš v tom byť odborne na urovni, inak nebudeš mať rešpekt alebo ti za chrbtom budu robiť to čo chcu, lebo vycítia, že si bez nich stratený a nič nevieš...
Mna tiež zaujímaju autá, tiež podnikám, ale v inom obore. Podnikám v takom, v ktorom si myslím, že ma každý len tak nepreší, aj ked netvrdím, že niesu lepší ako ja. Ale aby som si otváral servis a potom mal nejakého"uja" ktorého musím vela platiť, lebo sám na to odborne neviem dozrieť. Ten "ujo" sa bude cítiť ako nenahraditelný a ty sa budeš cítiť po čase ao tupec...
sorry, že ťa nepovzbudzujem, ale nabuduce prídeš, že si chceš otvoriť lekáreň? zubnu ambulanciu? advokátsku kanceláriu? a nájdeš ludí čo ti na to dozru odborne? prepáč, ale hlupy nápad!
mhlavaty
opravy & diag
Príspevky: 24977
Dátum registrácie: 22.04.2005 10:12
Bydlisko: Nové Zámky
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa mhlavaty »

Dá sa ? Dá ! tak sa drž aj Ty toho hesla......Vtedy treba chcieť,keď sa dá ! A drž sa toho celý život,práve preto že väčšina na to ide naopak.Vieš o niečom prečo by to nemalo dobre dopadnúť keď sa do toho vložíš. Tak také neexistuje,lebo ak to nejde sprava,tak treba zľava,zdola,zhora,to ísť jednoducho musí. Dokázali to úplný idioti (čím som nemienil urážať vôbec nikoho) ale je to fakt o ktorom nie je problém sa dnes presvedčiť doslava rukolapne.
Filip161
Príspevky: 38
Dátum registrácie: 08.06.2009 18:14
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa Filip161 »

Bez diskusie uznávam, že je nevýhoda že sa nevyznám do remesla. Ale myslím si, že človek ak niečo chce dosiahnuť a ide za tým poctivo, tak sa mu to podarí.
Pre petty : Je to tvoj názor a ďakujem za príspevok k téme. Nemám záujem si otvárať zubné ambulancie (chápem iróniu), púšťam sa do toho pre dôvody, ktoré som už písal. Mám zadarmo k dispozícii zariadený autoservis a "uja" ako odborný dozor.
Pre puma13131313 a mhlavaty : Aj vám znova ďakujem za príspevky. Práve preto som prišiel na toto fórum a pýtal sa na tie otázky čo som položil, aby som si všetko zariadil pre pohodlie a rýchle obslúženie zákazníka a pre rozšírenie služieb.
A špeciálne pre mhlavaty : Fakt veľmi pekne ďakujem za povzbudenie. Nieže by som to potreboval počuť, ale človeka to poteší. Keby som mal začínať od nuly tak určite sa do niečoho tak nákladného a profesne náročného nepúšťam. Ale tak mám sa niekomu ospravedlňovať alebo čo preto, lebo sa mi naskytli také možnosti? A práve preto to chcem využiť a zužitkovať tieto priaznivé podmienky a vybudovať slušný servis, kde budu zamestnanci a hlavne zákazníci spokojní.
arnie191219
Príspevky: 129
Dátum registrácie: 23.11.2010 18:01
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa arnie191219 »

Zdravim.

Po viac ako 5 rokoch nastal cas opytat sa ako to dopadlo.
Dufam,ze dobre.

Ja si chcem na druhy rok tiez otvorit autoservis,aut je mraky a kazia sa furt.A ludia pridu radsej tam,kde sa k nim spravaju uctivo - nemaju radi drze spravanie hoc by bol dotycny neviem aky macher. Som vyuceny automechanik-este trocha v AT posetrim a hor sa nato.
laco1871
Príspevky: 4554
Dátum registrácie: 22.03.2012 19:01
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa laco1871 »

Tiez si myslim,ze otvorit servis je dobry napad.

Avsak za tychto predpokladov,ze mechanici v tomto servise sa budu rozumiet remeslu,teda pri opravovani aut nebudu tapat a budu vediet,co robia,a budu ochotni trvalo robit nadcas.

Dalsi predpoklad su vlastne priestory,videl som vela perspektivnych biznisov,ktorych zabila nenazranost prenajimatela priestorov.

V meste kde byvam vznikli teraz 2 nove servisy a nie hocijake,
kazdy hned so 4-mi stlpovymi zdvihakmi a vsetkym potrebnym vybavenim cakomprask...
Takze aut je na mraky,len si majitel toho servisu musi vybrat
specializaciu,ci chce robit tazke a zle zaplatene roboty,alebo robit lahke a dobre zaplatene roboty na ktore treba iste know-how....
mhlavaty
opravy & diag
Príspevky: 24977
Dátum registrácie: 22.04.2005 10:12
Bydlisko: Nové Zámky
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa mhlavaty »

To je ale nikdy nekončiaci proces,stále niečo nové treba.Asi rozumné riešenie je to čo písal laco proste sa špecializovať na nejaký segment.Tak sa dá ako tak udržať rozsah potrebného zariadenia.Svet neznačkových má dve tváre,jeden že sa taká dielňa zariadi v šialenom rozsahu tak vybavením ako vedomosťami,ale bežnejšie je že výbava chýba pre taký rozsah,a nastupuje šuflikantstvo a práce bez potrebného vybavenia a vedomostí.navonok to nepoznať,každý sa tvári ako riaditeľ zemegule,dvor je natrieskaný autami.Vecí je nespočet,značiek je nespočet,niet špecialistu na brzdy,niet špecialistu na podvozok,niet na prevody,niet na palivové systémy,na menežment motorov,paleta je nekonečná.Ono v každej tej oblasti niekto "operuje" ale tých pár jedincov nemúti vodu,potreba presahuje stonásobky existujúcich majstrov remesla.Garantovane platí jedno,ak si v niečom vybuduje meno,nájdu ho aj pod zemou,nájde ho človek v problémoch z každého kúta štátu,a po čase doslova európy (ak bude na nete).Nezáleží v akej diere na konci sveta je dielňa,záleží iba od práce a prístupu k zákazníkom.

Návrat na "Shoutbox - o všetkom"

Kto je prítomný

Užívatelia prezerajúci toto fórum: Žiadny pripojení užívatelia a 14 neregistrovaných