VCDS diagnostika TDI motorov, logovanie v záťaži - návod
Moderátori: mhlavaty, niner, Atlas, LOCHNESS, foter
-
- opravy & diag
- Príspevky: 24918
- Dátum registrácie: 22.04.2005 10:12
- Bydlisko: Nové Zámky Zdieľať na Facebook
V podstate buď sa urobí trochu kruté nalogovanie v tom studenom stave.kruté preto,pretože po pohnutí a zapnutí logovania sa v tom studenom stave potlačí plný plyn,to zrejme vyvolá okamžite pád do núdzového stavu.A studený motor z toho asi velkú radosť nemá.Ale my získame potrebný zápis hodnôt až po núdzový stav.
V podstate ale sa to robí šetrnejšie na dielni,pretože logovaniu predchádza spústa overovačiek ktoré napr. zatuhnutú variabilitu (to je asi tento prípad) odhalia,tak isto hadičky a elmagnet ventil sa odhalí dávno pred logovaním,takže logovať sa ide vtedy,keď sa zistujú veci ako trhanie pri prudkej akcelerácii,slabý výkon a pod.
V podstate ale sa to robí šetrnejšie na dielni,pretože logovaniu predchádza spústa overovačiek ktoré napr. zatuhnutú variabilitu (to je asi tento prípad) odhalia,tak isto hadičky a elmagnet ventil sa odhalí dávno pred logovaním,takže logovať sa ide vtedy,keď sa zistujú veci ako trhanie pri prudkej akcelerácii,slabý výkon a pod.
-
- Príspevky: 6
- Dátum registrácie: 06.01.2018 22:33 Zdieľať na Facebook
-
- Príspevky: 9
- Dátum registrácie: 13.05.2017 19:27 Zdieľať na Facebook
-
- Príspevky: 45
- Dátum registrácie: 20.06.2013 15:35 Zdieľať na Facebook
Zdravím poprosím o vyhodnotenie logu
https://uloz.to/!uBA1aJ3C46vO/log-01-00 ... rstena-csv
1.9 ARL 110kw - Leon, mierne klesanie (takmer rovina) 3ja v aute.
Na aute vypína turbo pri ustálenej jazde. diagnostika vyhadzuje chybu regulacie tlaku turba.
Dodám ešte motor ma spotrebu na volnobeh 1,2 l a stabilizacia volnobehu -7,7*KW čo je predpokladám velmi zlá hodnota.
https://uloz.to/!uBA1aJ3C46vO/log-01-00 ... rstena-csv
1.9 ARL 110kw - Leon, mierne klesanie (takmer rovina) 3ja v aute.
Na aute vypína turbo pri ustálenej jazde. diagnostika vyhadzuje chybu regulacie tlaku turba.
Dodám ešte motor ma spotrebu na volnobeh 1,2 l a stabilizacia volnobehu -7,7*KW čo je predpokladám velmi zlá hodnota.
-
- opravy & diag
- Príspevky: 24918
- Dátum registrácie: 22.04.2005 10:12
- Bydlisko: Nové Zámky Zdieľať na Facebook
Vyzerá to na nefunkčnú variabilitu,turbo sa zrovná až kdesi v otáčkách cca 2500 keď ju už vlastne nepotrebuje.Samozrejme hladať chybu všade,tj vada banky,vada hadičky,chyba podtlaku,vadný N75,zatuhnutá páčka na turbe.Turbo tlak vytvoriť vie.
Hodnota -7.7°nebude správna,tak vysoké číslo som nikdy nevidel,to bude nutné nastaviť na prípravky a nastavenie opätovne skontrolovať,to samé o sebe robí vela zlého.
Hodnota -7.7°nebude správna,tak vysoké číslo som nikdy nevidel,to bude nutné nastaviť na prípravky a nastavenie opätovne skontrolovať,to samé o sebe robí vela zlého.
-
- Príspevky: 45
- Dátum registrácie: 20.06.2013 15:35 Zdieľať na Facebook
-
- opravy & diag
- Príspevky: 24918
- Dátum registrácie: 22.04.2005 10:12
- Bydlisko: Nové Zámky Zdieľať na Facebook
-
- Príspevky: 6
- Dátum registrácie: 06.01.2018 22:33 Zdieľať na Facebook
Octavia 2, 4x4 bmm
Problém zřejmě vyřešen. Výměna zpětného ventilu v podtlakové cestě číslo dílu 046905291B plus přetěsnění vršku víka motoru (plastová část se vstupující hadičkou podtlaku. Při studeném motoru se již výkon neztrácí.
-
- opravy & diag
- Príspevky: 24918
- Dátum registrácie: 22.04.2005 10:12
- Bydlisko: Nové Zámky Zdieľať na Facebook
-
- Príspevky: 45
- Dátum registrácie: 20.06.2013 15:35 Zdieľať na Facebook
-
- opravy & diag
- Príspevky: 24918
- Dátum registrácie: 22.04.2005 10:12
- Bydlisko: Nové Zámky Zdieľať na Facebook
Ten kanál 001 chýba preto lebo obsahuje štyri hodnoty potrebné a len jediná (ot.) je obsiahnutá aj 011 kanáli.
Kanál 003 je celý k ničomu,týka sa práce EGR.Tento zvyk z Dieselpoweru logovať kanál ktorého hodnoty sú full zbytočné ale nelogovať kanál potrebný,som na ich fóre kritizoval bez úspechu a od toho času tam nechodím.
Pokúsim sa čo sa dá aj takto....z váhou to bude v poriadku.Z turbínou by problém z nárastom tlaku mohol nastať,tlak prevyšuje požiadavku prakticky o 300 mbar a iba vďaka krátkemu času kým to trvá nepadne motor do núdzového stavu.Je to na hrane.Vzápätí dôjde k prepadu tlaku až pod prijatelnú úroveň,čo vyzerá na nevyladenú reguláciu variability.Čo je ten konkrétny problém vo funkcii variability sa dá iba hádať.
Odpojenie ktorejkoľvek hadičky podtlaku musí znamenať kolaps systémového podtlaku,kedže sú vzájomne prepojené,a pokiaľ sú správne pozapájané nie je možný stav aby motor išiel dokonca lepšie po odpojení,teda vlastne bez ovládacieho podtlaku v systéme.Doporučujem skontrolvať správnosť podtlakového systému aj kontrolu jednocestného ventilku a jeho zapojenie správnym smerom,kontrolu počiatku pohybu variability podľa podtlaku (vacu pumpička z manomentrom) ale aj hodnotu plného zatiahnutia tiahla. A tým aj plynulosť pohybu v náväznosti na stúpajúci podtlak.
Kanál 003 je celý k ničomu,týka sa práce EGR.Tento zvyk z Dieselpoweru logovať kanál ktorého hodnoty sú full zbytočné ale nelogovať kanál potrebný,som na ich fóre kritizoval bez úspechu a od toho času tam nechodím.
Pokúsim sa čo sa dá aj takto....z váhou to bude v poriadku.Z turbínou by problém z nárastom tlaku mohol nastať,tlak prevyšuje požiadavku prakticky o 300 mbar a iba vďaka krátkemu času kým to trvá nepadne motor do núdzového stavu.Je to na hrane.Vzápätí dôjde k prepadu tlaku až pod prijatelnú úroveň,čo vyzerá na nevyladenú reguláciu variability.Čo je ten konkrétny problém vo funkcii variability sa dá iba hádať.
Odpojenie ktorejkoľvek hadičky podtlaku musí znamenať kolaps systémového podtlaku,kedže sú vzájomne prepojené,a pokiaľ sú správne pozapájané nie je možný stav aby motor išiel dokonca lepšie po odpojení,teda vlastne bez ovládacieho podtlaku v systéme.Doporučujem skontrolvať správnosť podtlakového systému aj kontrolu jednocestného ventilku a jeho zapojenie správnym smerom,kontrolu počiatku pohybu variability podľa podtlaku (vacu pumpička z manomentrom) ale aj hodnotu plného zatiahnutia tiahla. A tým aj plynulosť pohybu v náväznosti na stúpajúci podtlak.
-
- opravy & diag
- Príspevky: 24918
- Dátum registrácie: 22.04.2005 10:12
- Bydlisko: Nové Zámky Zdieľať na Facebook
Veľa naznačí už pohlad na variabilitu.Nech niekto naštartuje,variabilita sa má okamžite premiestniť do plnej výchylky,vzápätí po zhasnutí musí plynulo a rýchlo ísť do pôvodnej východzej polohy.Žiadne omeškávanie,žiadne trhavé pohyby.Po štarte naplno dnu,po zhasnutí naplno von,plynule bez zastávok a trhania
-
- Príspevky: 21
- Dátum registrácie: 20.03.2012 22:49 Zdieľať na Facebook
Dobry den.
Prosim o kontrolu logu. Ide o auto: Skoda Octavia kombi, 1,9TDi, motor ASV. Rok vyroby je 12/2000. Stav tachometra 343 000km. Log som robil na rovine, dvaja ludia v aute, vonkajsia teplota 3 stupne Celzia.
Log sa nachadza tu: https://uloz.to/!JRDs7wnA6TWR/log-octav ... di-asv-csv
Auto pri plnom plyne prepne do nudzoveho rezimu. Deje sa tak hlavne pri prvej rannej jazde. Ak motor prepne do nudzoveho rezimu, motor vypnem a znova nastartujem – potom uz zvykne ist normalne. Mam podozrenie na zanesenu variabilitu na turbe. Sledoval som pohyb tiahla podtlakovej banky po starte: tiahlo sa pohne, avsak nedokazem urcit, ci sa pohne az do krajnej polohy. Skusal som tiahlom hybat rukou (bez odpojenia od turba, nemam to kde urobit) – slo to trocha ztuha. Variabilita v turbe bola cistena pred cca 120 000 km. Chcem sa opytat, ci je normalne, ze by ju znova trebalo cistit. Nejazdim totiz na spotrebu (napr. v meste 50km/h na 3 prevodom stupni).Priblizne 30% jazd je po dialnici (130km/h). Pravidelne (aspon raz do dna) vytocim motor na okolo 3500 ot/min (samozrejme zohriaty motor).
Vopred dakujem za pomoc.
Prosim o kontrolu logu. Ide o auto: Skoda Octavia kombi, 1,9TDi, motor ASV. Rok vyroby je 12/2000. Stav tachometra 343 000km. Log som robil na rovine, dvaja ludia v aute, vonkajsia teplota 3 stupne Celzia.
Log sa nachadza tu: https://uloz.to/!JRDs7wnA6TWR/log-octav ... di-asv-csv
Auto pri plnom plyne prepne do nudzoveho rezimu. Deje sa tak hlavne pri prvej rannej jazde. Ak motor prepne do nudzoveho rezimu, motor vypnem a znova nastartujem – potom uz zvykne ist normalne. Mam podozrenie na zanesenu variabilitu na turbe. Sledoval som pohyb tiahla podtlakovej banky po starte: tiahlo sa pohne, avsak nedokazem urcit, ci sa pohne az do krajnej polohy. Skusal som tiahlom hybat rukou (bez odpojenia od turba, nemam to kde urobit) – slo to trocha ztuha. Variabilita v turbe bola cistena pred cca 120 000 km. Chcem sa opytat, ci je normalne, ze by ju znova trebalo cistit. Nejazdim totiz na spotrebu (napr. v meste 50km/h na 3 prevodom stupni).Priblizne 30% jazd je po dialnici (130km/h). Pravidelne (aspon raz do dna) vytocim motor na okolo 3500 ot/min (samozrejme zohriaty motor).
Vopred dakujem za pomoc.
-
- Príspevky: 84
- Dátum registrácie: 31.03.2015 11:50 Zdieľať na Facebook
pridavam aj ja logy z kamosovho auta golf 4 1.9tdi 81kw 250 000km (ktovie kolky krat) zimne gumy rozmer 195-65-15 klasika..
vsetko sme urobili podla navodu len sa nam proste nepodarilo dostat tych 4000rpm bolo to nemozne otacky sa zastavili na cca 3600....a to ci uz na 4 pr.stupni ale skusali sme aj 3.stupen a otacky podobne preto pridavam dva logy jeden z tej 4ky ako je v navode a druhy z trojky mozno v niecom pomoze....chyba je taka ze prestalo tahat nedymi ani bielym ani ciernym...z motoroveho priestoru sa mi pridavani ozyva take sičanie ako keby vzduch niekde unikal a pocut to aj z kabiny...co by to mohlo byt? neviem ci sa to da vycitat z toho logu ja sa do toho nevyznam neviem ani cim sa ten subor otvara...dakujem vam
https://uloz.to/!5Bl4sl0t4q5r/3-log-01-001-010-011-csv 3.pr stupen
https://uloz.to/!CX4W2uPqeccH/4-log-01-001-010-011-csv 4.stupen
EDIT: vytiahnuta hadica z turba...
vsetko sme urobili podla navodu len sa nam proste nepodarilo dostat tych 4000rpm bolo to nemozne otacky sa zastavili na cca 3600....a to ci uz na 4 pr.stupni ale skusali sme aj 3.stupen a otacky podobne preto pridavam dva logy jeden z tej 4ky ako je v navode a druhy z trojky mozno v niecom pomoze....chyba je taka ze prestalo tahat nedymi ani bielym ani ciernym...z motoroveho priestoru sa mi pridavani ozyva take sičanie ako keby vzduch niekde unikal a pocut to aj z kabiny...co by to mohlo byt? neviem ci sa to da vycitat z toho logu ja sa do toho nevyznam neviem ani cim sa ten subor otvara...dakujem vam
https://uloz.to/!5Bl4sl0t4q5r/3-log-01-001-010-011-csv 3.pr stupen
https://uloz.to/!CX4W2uPqeccH/4-log-01-001-010-011-csv 4.stupen
EDIT: vytiahnuta hadica z turba...
Vw Touran 1.9TDI 77kw BXE, rv.2006
-
- opravy & diag
- Príspevky: 24918
- Dátum registrácie: 22.04.2005 10:12
- Bydlisko: Nové Zámky Zdieľať na Facebook
Kto je prítomný
Užívatelia prezerajúci toto fórum: Žiadny pripojení užívatelia a 5 neregistrovaných