Audi A8 d2 - gufera na ventiloch

Diskusia ohľadne vozidiel značky Audi

Moderátori: mhlavaty, niner, Atlas, LOCHNESS, foter

10vlado11
Príspevky: 30
Dátum registrácie: 27.09.2015 14:37
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa 10vlado11 »

Napísal som že má pol mega km za sebou :) s malou dušičkou dúfam že výmena gufier pomôže s tým čo vychádza občas nepravidelne z výfuku. O auto sa ináč riadne starám tankujem 98 oktánový benzín olej každých 10tis. km mením v prevodovke som menil keď som ju kúpil a onedlho pôjdem na ďalšiu výmenu. Brzdy rozvody komplet nové ložiská na kolesách nové homokinetické kĺby som dával.
mhlavaty
opravy & diag
Príspevky: 24977
Dátum registrácie: 22.04.2005 10:12
Bydlisko: Nové Zámky
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa mhlavaty »

Našiel som to kdesi v piatom príspevku.Do výmeny guferiek ventilov sa ani nechytaj.Nemá to ten najmenší zmysel,to zbadáš pri prvej otázke ktorú v akejkoľvek dielni oložíš o záverečnom účte.Tvoj problém je kúsok inde.1 lt /1000 km oleja nie je zásluha guferiek,ale piestnych krúžkov.To ak sa mýlim pokojne si z mojím psom dám spolu granule.
Ale...ak by si predsa len uvažoval o guferách,dobre zváž do akej dielne to zveríš,pretože áno,dá sa ich vymeniť bez demontáže hlavy,ale za podmienky že si vo VYNIKAJÚCEJ dielni,ani nieže dobrej.A aj to ti prezradím ako to dopadne.Mechanik ti vyhádže z hláv všetko potrebné...a späť už nič nedá.Pretože to čo tam nájde bude mať opotrebenia ktoré zmena polôh vecí ako na seba pôsobili položí,pošle na smrť.To ti viem zagarantovať,ak to nejaký blázon spraví,máš po motore.Ale kedže do toho sa blázon nechytí,tak sa dozvieš nad rozloženým motorom že treba to a to a hento.Žiaľ staré foto z týchto vecí sú už roky kdesi na archívnych diskoch,ale asi by si veľmi pozeral,ako asi vyzerá to,do čoho sa chytáš.Nechaj ho bežať kým ide a potom zošrotuj.Alebo...potom to zober patrične k tomu že ho chceš ešte dlho mať,a daj mu všetko čo potrebuje,nech už to voči cene auta na trhu vychádza akokoľvek,je 3-4-5 tis e.- stále lepšia volba ako kúpa inej mačky vo vreci.
10vlado11
Príspevky: 30
Dátum registrácie: 27.09.2015 14:37
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa 10vlado11 »

Nejdem sa s vami hádať pán hlavaty viem že ste skúsený mechanik. S autom som samozrejme spokojný ale už niesú 90-te roky zvezenie je to celkom dobre ale pomaly by sa mi žiadalo čosi silnejšie :). Keď som ešte len sníval o vodičáku toto bolo moje vysnené auto kúpil som si ho ale už som si zvykol na výkon a chcel by som novšiu generáciu s V10. Preto keby sa to dalo nejako lacnejšie poriešiť tak by som do toho šiel ale piestne krúžky to je už moc. Poznám príslovie o opici a banánoch ale starú opicu sa jednoducho už neoplatí rozmaznávať :). Ďakujem pekne za radu
10vlado11
Príspevky: 30
Dátum registrácie: 27.09.2015 14:37
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa 10vlado11 »

Že by mohla pomôcť výmena guferiek ma napadlo po zhliadnutí tohto videa https://www.youtube.com/watch?v=S-UZ__r1aok tomuto bmw púšťajú guferá a tiež dymí pod plynom. Aj keď oveľa viac ako moje audi.
mhlavaty
opravy & diag
Príspevky: 24977
Dátum registrácie: 22.04.2005 10:12
Bydlisko: Nové Zámky
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa mhlavaty »

Ale na jednu maličkosť tu nie je myslené.Novšie sú,aj výkonnejšie,krajšie atd. ibaže aj technika v nich mierne postupila smerom k náročnosti.To samé o sebe problém nie je tam,kde sa auto podrží akúsi "garantovanú" dobu čo sa väčšinou kryje tak asi zo záručnou dobou.Medzi výkonným autom z rokov cca
1996- 2000 a výkonným dnes je kolosálny rozdiel.Kým v tej dobe 750 BMW bola v pohode ale pre mnohých aj vtedy na hrane,dnes si treba sakra dobre držať gate akonáhle prechádza bránou dielne dnešná sedma.Pretože prvá veta medzi chlapcami na dielni je...idú nám peniaze !
Guferká nerobia liter na 1000 km.Ani ak by neboli nasadené.dnes to už mladý snáď ani nevedia,ale guferká kedysi neboli vôbec,a kým sa neopotrebovali krúžky nebola spotreba oleja.
Ak už chceš vedieť stav tesnítok,nájdi niekoho kto velmi presným prístrojom vie odmerať pulzácie v mierach naj najmenších tlakov tj jednotiek 1 Pa (0,00001 Bar).Ak sa signál vyhodí na osciloskop súčasne z čidlom otáčok tak sa dá zistiť aj kde.
andro1
Príspevky: 88
Dátum registrácie: 02.11.2008 14:45
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa andro1 »

Nedá sa mi nereagovať, na staršej honde benzín, som dal pri demontáží hlavy kvôli zaklepaným sedllám vymeniť aj guferá. Majsterkovi sa podarilo zle nasadiť, neviem presne koľko. Po zložení a testovaní auto začalo žrať 7 dcl na 1000km. Opätovná demontáž a výmena sediel- 0,05dcl/1000km. Takže áno, otestované, overené mnou, je možné aby auto žralo veľké množstvo oleja pri zle nasadených guferách.
10vlado11
Príspevky: 30
Dátum registrácie: 27.09.2015 14:37
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa 10vlado11 »

Ďakujem za reakciu lenže ide o to že ja som ešte na guferá nešahal čo robil majiteľ predo mnou to neviem. Pán Hlavaty pochybujem že u nás v servisoch vôbec vedia používať osciloskop :) mám svojho mechanika ktorý sa mi stará o auto a som s ním spokojný. Ale keď som mu spomenul gufera tak sa mu oči pretočili :D. Bolo vidieť že sa mu do toho ktovieako nechce ale povedal že keď na tom trvám tak že to spraví ale že je to "jebadlo robota". Hlavy nechcem dávať dole pokiaľ to nieje nutné je to strašne veľa roboty naviac a riadim sa radšej príslovím čo je dobre na to nešahám.
mhlavaty
opravy & diag
Príspevky: 24977
Dátum registrácie: 22.04.2005 10:12
Bydlisko: Nové Zámky
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa mhlavaty »

andro1 napísal:Nedá sa mi nereagovať, na staršej honde benzín, som dal pri demontáží hlavy kvôli zaklepaným sedllám vymeniť aj guferá. Majsterkovi sa podarilo zle nasadiť, neviem presne koľko. Po zložení a testovaní auto začalo žrať 7 dcl na 1000km. Opätovná demontáž a výmena sediel- 0,05dcl/1000km. Takže áno, otestované, overené mnou, je možné aby auto žralo veľké množstvo oleja pri zle nasadených guferách.

Úprimne ti poviem že tomu neverím ani trochu.Pretože ako začne motor znova jazdiť a ukáže sa že papá olej aj naďalej,tak buď to ostane tak,alebo sa to hodí na piestne krúžky.Ale aby pán majster znova rozhodil motor že skontroluje po sebe guferká či to urobil dobre,to si viem ťažko predstaviť.Ešte pri staršej Honde kde už sa ráta každá koruna do opravy.Pretože ja osobne by hneď trval na tom,že ok rozoberiem,ale ak sa ukáže že je to v poriadku,bude to aj znova zaplatené naplno ako prvý raz.Tam si to už ovšem každý gazda rozmyslí,pretože to nie je malý rozsah prác.Je to na mechanikovi či si je svojou prácou istý alebo nie.Porovnávanie čo na jednom motore a čo na inom motore iného výrobcu a to ešte za neprítomnosti podstatných vedomostí ako napr či Ostali v Honde staré ventily a boli prebrúsené,alebo dostala nové,ale išli do starých vybehaných vodítok,to sú všetko veľmi podstatné veci ktoré by možno priniesli do veci iné svetlo.Môže byť pokojne všetko úplne inak.Ja mám o celom vážne pochybnosti.


10vlado11......je to rozsahom velká práca na tom motore,to aj ten mechanik vie.zároveň pre ten motor platí čo pre všetky tieto V-čkové motory,že ak už sa niečo robí,tak sa robí komplexne práve z ohladom na rozsah.Takže sa automaticky vymení spústa vecí ktoré ešte nemajú problém,iba sa vymeniť musia.Pretože ak po oprave zaštrajkuje čokoľvek,stačí že potečie olej,bude to reklamácia,a ak po pár km odíde prkotina tak to bude robiť celá tá obrovská rozoberačka znova.Stačí nevymeniť niečo,čo už človek vidí,že bohvieako nevyzerá.Ja mám práve jeden komplikovaný motor otvorený,kilometrov má aluluju,tiež by som to už spojil z xy ďalšími vecami.Bol by pokoj na velmi dlhú dobu,ale účet by sa zdvojnásobil.Teraz to pobeží ďalej,ale stačí že si lahne jeden mostík pod vačkovicou,a 3,0 Tdi je v šrote.A to pri tých km a nakoľko neboli doteraz ani len hydrošteli menené úplne aktuálna vec ktorá príde,len sa nevie presne kedy.
andro1
Príspevky: 88
Dátum registrácie: 02.11.2008 14:45
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa andro1 »

Pan hlavatý, prvý krát to robil servis, no po tom ako som zistil že po poskladaní je to dymovnica som to spravil sám a rozobral sám, semeringy som išiel ukázať "profesionálovi", ktorý to skladal. Je to možné, na poslednej vete trvám.
Bolo to prvý krát za 20 rokov čo mám vodičák a dal som svoje auto do servisu.
A bolo to aj posledný krát, šuplikant, kde sa pozrieš. Česť výnimkám.
Vyskúšaj doma, ale konkrétne toto auto si asi takto neskúšal. AKo si môžeš byť istý)? s odvolaním na staré škodovice, ktoré nemali semeringy? to je asi rozdiel.
Zadávateľovi prajem veľa zdaru, hlavne skúseného človeka na výmenu.
mhlavaty
opravy & diag
Príspevky: 24977
Dátum registrácie: 22.04.2005 10:12
Bydlisko: Nové Zámky
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa mhlavaty »

Je až desivé že dnes si kvalitnejšie opraví auto človek sám,mimo remesla,bez spústy skúseností a väčšinou bez špeciálneho vybavenia.Mal som prípad že si niekto dal skontrolovať prácu hneď po servise v inej dielni pretože bol presvedčený že ho zavádzajú.A to aj napriek nemalej sume kedže sa vlastne tá prvá a tá "kontrolná práca v ničom nelíši.To sú smutné príbehy,ale najsmutnejšie je,že už dnes jeden majiteľ auta a problému iba lieta medzi zlým a ešte horším.V tomto bode ale nutne musíš otvoriť otázku čo robiť ak pristane auto čo má viac km a teda čosi servisnej histórie.Opravovať po predchádzajúcich všetky tie šialenosti čo po sebe zanechali,ale nie ?! A urobiť len to,čo bolo priamo žiadané.Je to problematika ktorú si vo všetkých súvislostiach ani nevieme vysvetliť,ale do človeka vždy vôjde jed ak má po magorovi naprávať veci,čo si často vyžiada obrovské plus času a práce,a vždy ten hajzlík má navrch.A vždy zarobí viac než ten čo to po ňom dáva do poriadku.A preto tá otázka...či po druhých robiť túto charitu.

Len zamyslenie ....prečo nemôže byť mechanik hodnotený hoci hviezdičkami ako hotel ?! Prečo nemôže byť certifikovaný ako v nemecku ? a získať majsterbrief ktorý o niečom vypovedá.
kto chodí na diagnostické fórum k bratom čechom,určite si všimol hviezdičky ktoré sa získavajú sakra ťažko a len na základe výsledkov pri riešení ktorého sa zúčastňujú vlastne najlepší,takže žiadna súťaž blbcov kto je väčší.Takému trojhviezdičkovému majiteľovi servisu by som určite dával auto opravovať s pokojnou dušou.
10vlado11
Príspevky: 30
Dátum registrácie: 27.09.2015 14:37
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa 10vlado11 »

Zmenila sa doba aj ľudia čo si budeme klamať. Nájsť dnes človeka ktorý by vedel rozložiť a potom zložiť motor tak aby zas fungoval a nedobabral pri tom ďalších xy vecí je dnes skoro zázrak. Aj môj mechanik keď mi menil rozvody na aute nejakým zázrakom pokazil ostrekovače svetlometov, jedno svetlo svietilo hore druhé dole. Ale hold spravil mi rozvody za slušné peniaze tak som tieto drobné nedostatky oželel.
dodik13
Príspevky: 534
Dátum registrácie: 27.01.2013 23:40
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa dodik13 »

No mozu to byt piestne kruzky ale aj nemusia . Staru A8 s 4,2 2001rok som mal v 2005roku a olej to zralo ked sa tomu nakladalo a malo to nabehanych okolo 180 000km poctivych . Ze je to pol na pol s tymi guferami. Na mercedese V8 500 mi pri castych nakladackach tiez zralo olej -1liter na 1000km a ked som dal hlavy dole + zafrezozovat sedla ventilov + nove guferka tak potom uz olej netrebalo dolievat . Ze kazdopadne ked ma motor taku porciu kilometrov tak trebalo by to rozobrat ale ked to ma ist z domu tak radsej by som dolieval ten olej a netlacil do starej masiny take prachy hoci verim,ze sluzi dobre-bola to na tie casy dobra vozba ! Inak do V10 by som nesiel-elektronika tam rada haprovala ked sa na inom ceskom fore tie auta predavali tak chlapci boli radi,ze to islo z domu . To uz radsej novsi 4,2 alebo s turbami len tam je uz ina cenova relacia :d :D
10vlado11
Príspevky: 30
Dátum registrácie: 27.09.2015 14:37
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa 10vlado11 »

Bratku dobrá vozba je to aj dnes... keď presadnem z nového golfa alebo octavie do starej osmy tak sa cítim ako v obývačke :) pohodlné sedačky automat radi tak že o tom ani neviem... len ten olej a škrabance na laku mi vadia. A o tom v10 som toho dosť počul zlého že čo 120 tisic to nový motor ale vraj tie motory dochádzali na klapky nejaké ale že s faceliftom sa to už opravilo :). Ten zvuk ma hlavne láka :) asi najlepší aký som kedy pri limuzínach počul. W12 je tiež dobrá ale to je skôr lokomotíva ako raketa :)
dodik13
Príspevky: 534
Dátum registrácie: 27.01.2013 23:40
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa dodik13 »

Ten zvuk nech ta nelaka su aj lepsie-mercedesy -radsej nieco spolahlivejsie . Inak ked si nemal v starej A8 problemy s automatom tak Ti gratulujem . Ja som to vtedy bral z firmy a v 160 000km sa robil repas automatu . A k zvuku audinky nikdy nemali az taky hutny zvuk. Ked mozem porovnat tak mercedesy tie starsie atmosfericke mali asi najlepsi zvuk + este ked to bolo v brabus uprave tak to bolo take brutalne dunive od spodu az po vrchne otacky-to uz ani nove take nemaju :3020: Este americke auta s V8 ale tie nove europske uz zvuk urcite taky nemaju no ale zase su nove a doba ide dopredu len keby ta kvalita tych materialov bola lepsia ? :38eb: :d :D
Naposledy upravil/-a dodik13 v 10.01.2018 21:03, upravené celkom 1 krát.
jaster-83
Príspevky: 1445
Dátum registrácie: 16.09.2010 13:17
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa jaster-83 »

a co tam ide aky olej vlastne, teraz nechcem riesit ze davat hustejsi alebo bodobne veci ani by som nebol rak keby sa debata strhla podobnym smerom, len ma to zaujima co tam lejes, tie gufera neviem.....urcite pomozu ale nie v litroch, skor v par deci.......
1U5 AVU, 6U1 AMH, 6Y5 ASY, N15 GA14DE, 3B6 AVF, C4(B7) 9H06

Návrat na "Audi fórum"

Kto je prítomný

Užívatelia prezerajúci toto fórum: Žiadny pripojení užívatelia a 12 neregistrovaných