Fiat Stilo: Nechce sa vyklepat homokinetak z poloosi
Moderátori: mhlavaty, niner, Atlas, LOCHNESS, foter
-
- Príspevky: 168
- Dátum registrácie: 06.05.2010 01:40 Zdieľať na Facebook
Fiat Stilo: Nechce sa vyklepat homokinetak z poloosi
Ahoj,
po zaobstarania potrebneho naradia a vybaveny teoretickymi znalostami z youtube a for som isiel menit vonkajsiu manzetu poloosi. Problem nastal ze nejde komokinetak von z poloosi, aj ked do neho bucham vramci moznosti. Je citit ze tam je 0.5-1mm vola ak nim kyvem - cize je tam bud pero alebo segerova poista. V pripade Fiatov tam ma byt segerova poistka, ale ja ju nikde nevidim. Je mozne ze mam uz menenu poloos a preto je to ina (?).
Skusal som vytiahnut aj celu poloos z diferencialu, no pri tahani som povytiahol triangel z kovoveho puzdra, a pri vacsej sile by som ho vytrhol z manzety. Tak som skusal monter pakou vypacit puzdro z diferaku, ale nejde to tiez. V simeringu urcite je perova poistka. Je mozne ze ked odsrubujem tri sruby (foto) tak vytiahnem poloos z diferaku, a zoberem ju na zverak a mozem pouzit vacsiu silu na homokinetak ?
Fotky :
https://imgur.com/a/YpS8a
Dakujem za rady, nemam zdvihak a auto stoji na dvore.
po zaobstarania potrebneho naradia a vybaveny teoretickymi znalostami z youtube a for som isiel menit vonkajsiu manzetu poloosi. Problem nastal ze nejde komokinetak von z poloosi, aj ked do neho bucham vramci moznosti. Je citit ze tam je 0.5-1mm vola ak nim kyvem - cize je tam bud pero alebo segerova poista. V pripade Fiatov tam ma byt segerova poistka, ale ja ju nikde nevidim. Je mozne ze mam uz menenu poloos a preto je to ina (?).
Skusal som vytiahnut aj celu poloos z diferencialu, no pri tahani som povytiahol triangel z kovoveho puzdra, a pri vacsej sile by som ho vytrhol z manzety. Tak som skusal monter pakou vypacit puzdro z diferaku, ale nejde to tiez. V simeringu urcite je perova poistka. Je mozne ze ked odsrubujem tri sruby (foto) tak vytiahnem poloos z diferaku, a zoberem ju na zverak a mozem pouzit vacsiu silu na homokinetak ?
Fotky :
https://imgur.com/a/YpS8a
Dakujem za rady, nemam zdvihak a auto stoji na dvore.
-
- Príspevky: 4554
- Dátum registrácie: 22.03.2012 19:01 Zdieľať na Facebook
-
- Príspevky: 168
- Dátum registrácie: 06.05.2010 01:40 Zdieľať na Facebook
dakujem za odpoved ale ukaz mi prosim na fotkach kde je ta Segerova poistka, bud som slepy ale ani po 15min svietenia a tocenia klbom som ju ani len nevidel, nie to este sa k nej dostal nejako.
Mne to pride ze klb bol meneny, a dal sa tam klasicky kruzok, ktory sa prebije silou... neviem
a ako sa vybera poloos z diferencialu? odsrubovavaju sa tie 6hranne sruby ? ak som monterpakou pacil kryt trianga (to hrdzave) tak to neslo ! takisto oboma rukami ak som to tahal tak neslo...
Mne to pride ze klb bol meneny, a dal sa tam klasicky kruzok, ktory sa prebije silou... neviem
a ako sa vybera poloos z diferencialu? odsrubovavaju sa tie 6hranne sruby ? ak som monterpakou pacil kryt trianga (to hrdzave) tak to neslo ! takisto oboma rukami ak som to tahal tak neslo...
-
- Príspevky: 3064
- Dátum registrácie: 03.12.2005 20:23 Zdieľať na Facebook
-
- opravy & diag
- Príspevky: 24977
- Dátum registrácie: 22.04.2005 10:12
- Bydlisko: Nové Zámky Zdieľať na Facebook
Koníkovu fujaru.Zabudni celý výkres.Pozri obrázok prvý,kde je hlavica voči oske v určitom uhle.Na ten trčiaci roh treba dať jednu poriadnu ranu kladivom. Mám aj foto ako príklad ale teraz nejde imgur,neviem nahrať
Na tej drážkovej oske je vnútry (takmer na konci) drážka a tam je drátená poistka,preto to nevidieť.Ten krúžok drátu musí poddať dovnútra drážky po údere kladivom a tak sa tá drážková časť odtiaľ vytiahne.Ten krúžok býva nový priložený ku novému kĺbu.
Takže zalom hlavicu aby trčal roh tej hviedice,a daj tam jednu velkú presnú ranu kladivom.Ak nemáš mušku tak - kladivo na roh a potom kladivom po kladive
Na tej drážkovej oske je vnútry (takmer na konci) drážka a tam je drátená poistka,preto to nevidieť.Ten krúžok drátu musí poddať dovnútra drážky po údere kladivom a tak sa tá drážková časť odtiaľ vytiahne.Ten krúžok býva nový priložený ku novému kĺbu.
Takže zalom hlavicu aby trčal roh tej hviedice,a daj tam jednu velkú presnú ranu kladivom.Ak nemáš mušku tak - kladivo na roh a potom kladivom po kladive
-
- Príspevky: 168
- Dátum registrácie: 06.05.2010 01:40 Zdieľať na Facebook
super nieco konstruktivne...
obrazok: klikni na moj link na imgur, a tam mozes pridat ku mojim foto svoje nakresy - Add more images
ja som zatial vzdy klepal ked to bolo subezne s polosou, tj ziadne take nahnutie ako je na prvom obrazku, a rany. Tak teda skusim ked to je vyosene, lenze ako to spravit sam ked nema kto drzat poloos?
Ak silno do toho buchnm tak vytrhnem celu polos zakoncenu trianglom, spolu aj s vnutornou manzetou ....
Preto spekulujem jak sa oddeluje poloos od diferaku, aby som rany rozdaval vo zveraku ... ? Napadlo ma spravit take laso, smycku uviazat okolo krytu triangelu a poriadne potahnut ?
obrazok: klikni na moj link na imgur, a tam mozes pridat ku mojim foto svoje nakresy - Add more images
ja som zatial vzdy klepal ked to bolo subezne s polosou, tj ziadne take nahnutie ako je na prvom obrazku, a rany. Tak teda skusim ked to je vyosene, lenze ako to spravit sam ked nema kto drzat poloos?
Ak silno do toho buchnm tak vytrhnem celu polos zakoncenu trianglom, spolu aj s vnutornou manzetou ....
Preto spekulujem jak sa oddeluje poloos od diferaku, aby som rany rozdaval vo zveraku ... ? Napadlo ma spravit take laso, smycku uviazat okolo krytu triangelu a poriadne potahnut ?
-
- Príspevky: 4554
- Dátum registrácie: 22.03.2012 19:01 Zdieľať na Facebook
-
- Príspevky: 2963
- Dátum registrácie: 14.05.2010 17:09
- Bydlisko: Ta Blava né Zdieľať na Facebook
-
- Príspevky: 168
- Dátum registrácie: 06.05.2010 01:40 Zdieľať na Facebook
ocenujem vasu snahu mi poradit ale vela detailov musim opakovat..
pozri prosim foto, ja spominam 6hranne sruby ktorych je 3 alebo 4ks, a nie 6 srub ktore drzia poloos. Ano videl som ze niektore auta to tak maju, ale to nie je moj pripad. Moja poloos je len zasunuta do diferencialu a drzi len cez perovu poistku. Tie 3-4ks srub su pravdepodobne ulozenie simeringov. Ale kedze ta poistka sa nechce poddat, tak sa pytam co sa stane ak ich odsrubujem okrem vytecenia oleja, ci to dokazem znovu zasunut dovnutra
pozri prosim foto, ja spominam 6hranne sruby ktorych je 3 alebo 4ks, a nie 6 srub ktore drzia poloos. Ano videl som ze niektore auta to tak maju, ale to nie je moj pripad. Moja poloos je len zasunuta do diferencialu a drzi len cez perovu poistku. Tie 3-4ks srub su pravdepodobne ulozenie simeringov. Ale kedze ta poistka sa nechce poddat, tak sa pytam co sa stane ak ich odsrubujem okrem vytecenia oleja, ci to dokazem znovu zasunut dovnutra
-
- opravy & diag
- Príspevky: 24977
- Dátum registrácie: 22.04.2005 10:12
- Bydlisko: Nové Zámky Zdieľať na Facebook
Konečne som sa k tomu dostal,takže tam kde je naznačené,kladivo na kladivo a šupa
[img]https://s18.postimg.org/svjpqqp51/image.jpg[/img]
radšej dopíšem - na tú plošku,čím bližšie k hriadeli
[img]https://s18.postimg.org/svjpqqp51/image.jpg[/img]
radšej dopíšem - na tú plošku,čím bližšie k hriadeli
-
- Príspevky: 168
- Dátum registrácie: 06.05.2010 01:40 Zdieľať na Facebook
-
- Príspevky: 1617
- Dátum registrácie: 21.03.2015 10:52 Zdieľať na Facebook
ja si myslim, ze to robis ako domaci kutil, modelar, hobby a pod. - len popri tom mozes aj dost pokazit.... ved da sa pochopit, preco si nesiel 28.12., co bol normalny pracovny den do servisu, ale potrebujes robit toto ????... a v servise vymena do hodinky aj s kavickou... ved nebud skrob, aj servis musi z niecoho zit...
-
- Príspevky: 144
- Dátum registrácie: 29.11.2011 12:15 Zdieľať na Facebook
Tak niekto chce sám prispieť rukami na svojom aute aj ja si našlapávam s deťmi pri výmene brzdovej kvapaliny pár hodín pritom v servise to majú za pol hodku zdvihák, kolá dole, naskrutkuje hadicu namiesto viečka na nádržku a tlačí... A nik mi neodpojí konektor lambda sondy, aby som sa vrátil opäť a platil
Málo servisov bolo 28. open!
Málo servisov bolo 28. open!
Kto je prítomný
Užívatelia prezerajúci toto fórum: Žiadny pripojení užívatelia a 50 neregistrovaných