Octavia 1.9TDI 81 kw v zvlastnom rezime
Moderátori: mhlavaty, niner, Atlas, LOCHNESS, foter
-
- Príspevky: 319
- Dátum registrácie: 21.07.2009 13:05 Zdieľať na Facebook
Octavia 1.9TDI 81 kw v zvlastnom rezime
Dobry den prajem.Na svagrovom aute asi rok 2002,250 000km, sa postupne auto dostalo do akehosi rezimu.Tak by som potreboval radu co je za tym...Na aute sa sem tam nezaberalo turbo tak sa vycistilo.Po vycisteni islo vsetko do casu normalne az zase zlenivelo.Tak som mu poradil vahu vzduchu.Vymenila sa vaha vzduchu a auto sa casom dostalo do rezimu kde sa da na nom jazdit ale nie je to ono.Starty na brnk,vobec nedymi, tah ma asi ako keby malo 60kw.Podla mna je turbo ok a RJ a vaha vzduchu vie ze nieco nie je v poriadku a aj tak riadi motor. Diagnostiku urobim az cez vikend no chcel by som vediet na co sa zamerat. Mozno je to ukazkovy priklad ked odide nejaky ventil.Budem vdacny za kazdu napovedu.Diagnostiku mam a poznam dobre len s dieslami som sa tolko nehral.Poradte ake kanaly si pozriet a je v akcnych clenoch N75? Dakujem
-
- opravy & diag
- Príspevky: 24977
- Dátum registrácie: 22.04.2005 10:12
- Bydlisko: Nové Zámky Zdieľať na Facebook
Začni tým že pozrieš pohyb páčky variability okamžite po štarte a zhasnutí motora.Potom pozri do hrdla EGR ako je zanesené.Na diagnostike pozri u nenaštartovaného a studeného či sedia všetky tri teploty na 007 a na 010 dva tlaky,musí byť rovnaké.
Po štarte pozri 003 hodnoty druhú a tretiu a podla štvrtej (%) vieš kedy je EGR otvorený a kedy zavretý.Keď je EGR zavreté tak je tretia hodnota vysoká napr 450 a po otvorení EGR klesne na cca 230
Stav turbíny môžeš pozrieť za jazdy napr na 3,pr.st keď pri cca 1700 ot dáš plyn prudko do podlahy.Na dve sekundy budeš vidieť max nárast tlaku 011 tretia poz.,musí presiahnuť 1000 mg a ak pozrieš tak isto aj váhu na 010 prvú poz.
Toto sa dá aj v mestskom režime kedže sú to chvilkové pridatia a hneď pokles a pohybuješ sa v okolí 50-60 km/h
Samozrejmé je mať skontrolované Tdi graf
Po štarte pozri 003 hodnoty druhú a tretiu a podla štvrtej (%) vieš kedy je EGR otvorený a kedy zavretý.Keď je EGR zavreté tak je tretia hodnota vysoká napr 450 a po otvorení EGR klesne na cca 230
Stav turbíny môžeš pozrieť za jazdy napr na 3,pr.st keď pri cca 1700 ot dáš plyn prudko do podlahy.Na dve sekundy budeš vidieť max nárast tlaku 011 tretia poz.,musí presiahnuť 1000 mg a ak pozrieš tak isto aj váhu na 010 prvú poz.
Toto sa dá aj v mestskom režime kedže sú to chvilkové pridatia a hneď pokles a pohybuješ sa v okolí 50-60 km/h
Samozrejmé je mať skontrolované Tdi graf
-
- Príspevky: 319
- Dátum registrácie: 21.07.2009 13:05 Zdieľať na Facebook
-
- opravy & diag
- Príspevky: 24977
- Dátum registrácie: 22.04.2005 10:12
- Bydlisko: Nové Zámky Zdieľať na Facebook
Nie núdzový to nebude,je to len režim kde je niečo čo limituje,a to niečo nedovolí plné dávkovanie ale nedáva RJ dôvod zasahovať razantne.To bývajú veci ktoré časom dávajú nižšie výstupy typicky váha,vie to urobiť variabilita ktorá má spomalené reakcie,príp nedosahuje potrebný tlak ale ešte nedáva tak málo (vela) aby z toho bol núdzák.RJ má určitú dobu trpezlivosť z odchylkami ktoré ešte strpí
Zabudol som...palivo bez bubliniek ! Na skúšku vyradiť úplne T-čko.Ak je auto na dolniakoch kde nie sú silné mrazy tak sa T-čka zbaviť úplne a odtok pustiť napriamo,čiže T premostiť.
Pokiaľ by si potreboval úplne presné čisielká daj vedieť
Zabudol som...palivo bez bubliniek ! Na skúšku vyradiť úplne T-čko.Ak je auto na dolniakoch kde nie sú silné mrazy tak sa T-čka zbaviť úplne a odtok pustiť napriamo,čiže T premostiť.
Pokiaľ by si potreboval úplne presné čisielká daj vedieť
-
- Príspevky: 319
- Dátum registrácie: 21.07.2009 13:05 Zdieľať na Facebook
Stasty novy rok vsetkym...Tak som to preveril a turbo tlaci len necelych 1400 mbar na plny plyn.Tiahlo sa hybe len malo.Plynovy pedal ukazuje plny rozsah.Je teda mozne ze RJ vstrekuje podla vzduchu kolko ma na vahe vzduchu a hotovo? Myslel som si ze je v inom rezime ale asi ide na 70%.Moze to sposobovat banka na turbe alebo N75?Vdaka za rady
-
- opravy & diag
- Príspevky: 24977
- Dátum registrácie: 22.04.2005 10:12
- Bydlisko: Nové Zámky Zdieľať na Facebook
-
- Príspevky: 319
- Dátum registrácie: 21.07.2009 13:05 Zdieľať na Facebook
Turbo a sanie bolo doma vycistene dva roky dozadu a potom sa to zhorsovalo a teraz sa tiahlo nehybe. Tak kludne moze byt ze zase su zasrane lopatky.Najazd je dost maly mozno 20 000 km. Dakujem za radu ..Kedze sa mi podarilo zlomit hornu hadicku na N75 tak tam pojde novy a po skuske bude nasledovat oddelenie banky.Este jedna otazka. Co ta mala spatna klapka na hadicke od vacuovej pumpy ma nastarosti? Moze aj ona blokovat banku na turbe?
-
- opravy & diag
- Príspevky: 24977
- Dátum registrácie: 22.04.2005 10:12
- Bydlisko: Nové Zámky Zdieľať na Facebook
-
- Príspevky: 319
- Dátum registrácie: 21.07.2009 13:05 Zdieľať na Facebook
-
- Príspevky: 319
- Dátum registrácie: 21.07.2009 13:05 Zdieľať na Facebook
-
- opravy & diag
- Príspevky: 24977
- Dátum registrácie: 22.04.2005 10:12
- Bydlisko: Nové Zámky Zdieľať na Facebook
-
- Príspevky: 319
- Dátum registrácie: 21.07.2009 13:05 Zdieľať na Facebook
Urobili sme to nasledovne.Na kanali 11 je druhe policko pozadovana a tretie aktualna hodnota.Tak som dal tiahlo tak aby presne zasadlo ked je packa hore a teda turbo tlaci najmenej. Potom som videl ze velmi malo tlaci a tak som pridal.Nasledovala skusobna jazda a ked som videl ze pozadovana hodnota je 1999 a tlacilo cez 2000. Tak som ubral potom som sa trafil asi na stvrty pokus a teraz tlaci tak ze len malicko presiahne pozadovanu hodnotu.Jazdil som na na max otackach a nic nevyskocilo. Mozete mi prosim este opisat ako sa ma nastavit banka?
-
- opravy & diag
- Príspevky: 24977
- Dátum registrácie: 22.04.2005 10:12
- Bydlisko: Nové Zámky Zdieľať na Facebook
Úplne presne by sa nastavovala pomocou podlaku.Prvý pohyb páčky nastane pri 150-180 mBar podtlaku.Potom pri logovaní sa doladí tak,aby tlak turbíny v oblasti turboefektu 1900-2000 ot presiahol požiadavku cca o 200 mbar.Kedže je v tejto oblasti prudký nábeh,tak ten presah trvá krátko,menej než hrozí že RJ dôjde trpezlivosť.Zahrátko sa hodnoty zrovnajú a potom už idú až do konca z minimálnym rosdielom.
Ak by tlak vystrelil príliš vysoko tj aj 300-350 mbar cez požiadavku,už hrozí núdzák,lebo RJ potrebuje určitú dobu na zregulovanie (obmedzenie) a to sa nemusí "stihnúť" môže z toho byť núdzák.Navyše ak aj núdzák nenabehne,a je prestrelenie tlaku prílišné,tak RJ zasiahne cez N75 drasticky a zníži podtlak príliš,dôjde k strate času kým sa to doreguluje.Dosiahne sa horší čas,ako keď tak velkú korekciu nemusí RJ urobiť.Regulácia beží v slučke - odmeranie-vyhodnotenie-korekcia-odmeranie to je čas,u podtlakom ovládanej variabilite zaberie hodne času.preto sa prechádza na ovládanie elektronicky.Je rýchlejšie aj presnejšie,len trochu komplikovanejšie.Ale odstraňuje nedokonalosť (pomalosť) podtlaku
Často sa zanedbá a neberie na vedomie že banka má svoju charakteristiku a teda inak je vykonaný pohyb pri inej protisile pružiny membrány,inak sa správa iný priemer atd. Väčšina ľudí aj mechanikov o tom ani nepremýšla,bachne tam prvú banku čo tam "sedí" a potom je niekedy ozaj problém to naladiť
A dosť do toho rozpráva systémový podtlak,jeho nedostatočnosť vie všetko postaviť na hlavu.
Ak by tlak vystrelil príliš vysoko tj aj 300-350 mbar cez požiadavku,už hrozí núdzák,lebo RJ potrebuje určitú dobu na zregulovanie (obmedzenie) a to sa nemusí "stihnúť" môže z toho byť núdzák.Navyše ak aj núdzák nenabehne,a je prestrelenie tlaku prílišné,tak RJ zasiahne cez N75 drasticky a zníži podtlak príliš,dôjde k strate času kým sa to doreguluje.Dosiahne sa horší čas,ako keď tak velkú korekciu nemusí RJ urobiť.Regulácia beží v slučke - odmeranie-vyhodnotenie-korekcia-odmeranie to je čas,u podtlakom ovládanej variabilite zaberie hodne času.preto sa prechádza na ovládanie elektronicky.Je rýchlejšie aj presnejšie,len trochu komplikovanejšie.Ale odstraňuje nedokonalosť (pomalosť) podtlaku
Často sa zanedbá a neberie na vedomie že banka má svoju charakteristiku a teda inak je vykonaný pohyb pri inej protisile pružiny membrány,inak sa správa iný priemer atd. Väčšina ľudí aj mechanikov o tom ani nepremýšla,bachne tam prvú banku čo tam "sedí" a potom je niekedy ozaj problém to naladiť
A dosť do toho rozpráva systémový podtlak,jeho nedostatočnosť vie všetko postaviť na hlavu.
-
- Príspevky: 319
- Dátum registrácie: 21.07.2009 13:05 Zdieľať na Facebook
-
- opravy & diag
- Príspevky: 24977
- Dátum registrácie: 22.04.2005 10:12
- Bydlisko: Nové Zámky Zdieľať na Facebook
Kto je prítomný
Užívatelia prezerajúci toto fórum: Bing [Bot] a 27 neregistrovaných