Mechanické čistenie DPF/FAP - megalacné riešenie drahej veci
Moderátori: mhlavaty, niner, Atlas, LOCHNESS, foter
-
- Príspevky: 869
- Dátum registrácie: 05.06.2008 12:09 Zdieľať na Facebook
Je to na Solivarskej? Ak nie, prosím do SS nejaké info, aby som vedel, že ide o tú firmu, ktorú spomínate (meno firmy, kde sú a pod.)Kujon78 napísal:Ja som nedávno dával čistiť DPF-ko preventívne. Bola akcia na PSA motory, tak som obetoval groše. Demontovali mi to a dali na stroj tu v Prešove. Dali k tomu nejaký papierik aká bola priechodnosť systému pred čistením a po ňom z 250 nejakých srandičiek to išlo na 50 po čistení. Tak je tu možnosť aj takto a uvidíš.
Zatiaľ mám na tom len 300 km, ale ako hovorím bolo to preventívne lebo jazdím väčšinou mesto, takže nejakú zmenu neočakávam, ale čo sú tam na stránke recenzie, tak to chvália. Otázka či sa dá tym recenziam veriť, keď sú na jeho stránke ))))
Daj do vyhľadávača renovácia DPF v Prešove a vybehne, ti stránka, kde je napísané ako to robí a že je na to mašina, ktorá dáva do systému nejaký tlak ale nie formou ultrazvuku.
-
- Príspevky: 869
- Dátum registrácie: 05.06.2008 12:09 Zdieľať na Facebook
-
- Príspevky: 2
- Dátum registrácie: 19.07.2009 22:39 Zdieľať na Facebook
Dpf
Podla mna je velky rozdiel v tom bordeli co jw v saciom potrubi pri otvorenom egr ventile a bordeli co je v dpf filtre. Absolutne to nema nic spolocne!!!! V saciom potrubi a v egr je zmes paliva a spalín a to je maglajz. V dpf su suche sadze ako v komine pri spaľovaní tuheho paliva. Takze cistenie dpf je velky rozdiel ako cistit sacie potrubie a egr ventil. Dpf je ovela ľahšie cistitelne a dokonca sanca na vycistenie az 90 percent uspesnosti. Samozrejme pri s pravnej metode. Urcite niake pripravky a ligiudy su otazne... Tieto nespalitelne casti treba dostat mechanicky prec. Takze ked niekto potrebuje poradit ohladom dpf staci ma kontaktovat. Rad vysvetlim viac.
-
- Príspevky: 2
- Dátum registrácie: 19.07.2009 22:39 Zdieľať na Facebook
Dpf
Podla mna je velky rozdiel v tom bordeli co jw v saciom potrubi pri otvorenom egr ventile a bordeli co je v dpf filtre. Absolutne to nema nic spolocne!!!! V saciom potrubi a v egr je zmes paliva a spalín a to je maglajz. V dpf su suche sadze ako v komine pri spaľovaní tuheho paliva. Takze cistenie dpf je velky rozdiel ako cistit sacie potrubie a egr ventil. Dpf je ovela ľahšie cistitelne a dokonca sanca na vycistenie az 90 percent uspesnosti. Samozrejme pri s pravnej metode. Urcite niake pripravky a ligiudy su otazne... Tieto nespalitelne casti treba dostat mechanicky prec. Takze ked niekto potrebuje poradit ohladom dpf staci ma kontaktovat. Rad vysvetlim viac. Htk1111@gmail.com
-
- opravy & diag
- Príspevky: 24977
- Dátum registrácie: 22.04.2005 10:12
- Bydlisko: Nové Zámky Zdieľať na Facebook
V prípade diesla pôjde skôr o zloženie olej + spaliny a vytvorí maglajs.Podiel oleja voči sadziam potom zrejme rozhodne o tuhosti.Mnoho motorov má tie nánosy suchšie,tuhé,doslova sa dajú vylamovať po kusoch.Ale vcelku má htk1111 pravdu,je rozdiel v obsahu sania/EGR a DPF presne ako píše.
Čo v DPF je vo forme sadze ešte bezproblémové,problém vytvorí až neskôr vyzbierané toho čo ostáva po spalovaní - popolček.Dosiahnutie hranice zaplnenia vlastne znamená smrť DPF.Ďalej nemá dosť činnej priechodnej hmoty a kladie prechodu spalín odber s ktorým motor kolabuje.Našťastie aj zložky popolčeka idú z filtra odstrániť veľmi úspešne a filter sa dá vrátiť do života velmi pekne.Čo ale vyradí systém úplne spolahlivo a nenávratne,je neschopnosť katalitickej časti zvyšovať teplotu a tak vyčistenie filtra pri neúčinnom katalizátore je tak či tak koniec.Takže čistenie áno,ale až po skúške katalizátora na funkčnosť a schopnosť dosiahnuť teplotu,aby čistenie nebola zbytočná práca.
Pri blbom čistení,čoho je plný net,už všetkému dá korunu vôl,čo ešte vynuluje hodnoty na nulu,a majiteľ auta môže kúpiť permanentku do blazinca.Ak niekto vie vykrútiť krk celému dokonale,tak mechanik ktorý nevie čo vyvádza
Čo v DPF je vo forme sadze ešte bezproblémové,problém vytvorí až neskôr vyzbierané toho čo ostáva po spalovaní - popolček.Dosiahnutie hranice zaplnenia vlastne znamená smrť DPF.Ďalej nemá dosť činnej priechodnej hmoty a kladie prechodu spalín odber s ktorým motor kolabuje.Našťastie aj zložky popolčeka idú z filtra odstrániť veľmi úspešne a filter sa dá vrátiť do života velmi pekne.Čo ale vyradí systém úplne spolahlivo a nenávratne,je neschopnosť katalitickej časti zvyšovať teplotu a tak vyčistenie filtra pri neúčinnom katalizátore je tak či tak koniec.Takže čistenie áno,ale až po skúške katalizátora na funkčnosť a schopnosť dosiahnuť teplotu,aby čistenie nebola zbytočná práca.
Pri blbom čistení,čoho je plný net,už všetkému dá korunu vôl,čo ešte vynuluje hodnoty na nulu,a majiteľ auta môže kúpiť permanentku do blazinca.Ak niekto vie vykrútiť krk celému dokonale,tak mechanik ktorý nevie čo vyvádza
-
- opravy & diag
- Príspevky: 24977
- Dátum registrácie: 22.04.2005 10:12
- Bydlisko: Nové Zámky Zdieľať na Facebook
Všeobecne to platiť naozaj nemusí,ja všetky menežmenty nepoznám.Ktoré poznám,tam nulovanie hodnôt za stavu ktorý ale nezodpovedá montáži nového končia veľmi zle.Teda presnejšie - draho.Pretože servisák to odpinká,záznam dodatočne o čomkoľvek nehrozí od neho dostať,majiteľ nemá potuchy čo sa urobilo takže ďalší servis už nepracuje z reálnymi informáciami,resp majiteľ už nevie ani či je chlapec alebo dievča.Ešte som sa nestretol za dlhé desaťročia aby majiteľ mal a doniesol akékoľvek diagnostické výstupy alebo ich vedel získať aspoň po čase.Nerobia sa ani základné úkony,a nie že by robili automaticky pred počiatkom práce ako vstupné
-
- Príspevky: 239
- Dátum registrácie: 22.10.2016 13:07 Zdieľať na Facebook
Cviro je to sice pravda, ale riadiaca jednotka je dost "inteligentna na to, aby zistila, ze udaje, ktore dostava z roznych senzorov a cidiel nie su v medziach, v ktorych by mali a rozhodne na tie informacia skor ci neskor zareaguje, pretoze jej ulohou nie je len spravny chod motora a jeho sucasti, ale aj ochrana motora a zariadeni, ktore riadi.A v reakci na p.Hlavateho...je naozaj kopa expertov, ktory su schopny pustit sa do cistenia filtrov pevnych castic, ale stale je este malo takych, ktori ten filter, samozrejme za predpokladu, ze nie je poskodeny, dokazu uviest do stavu pri ktorom sa da filter parametrami nazvat takmer ako novy. Zial mnoho je takych, ktory ten filter alebo katalizator zlym technologickym postupom nenavratne poskodia alebo nedosiahnu maximalne mozne vycistenie.
-
- Príspevky: 20
- Dátum registrácie: 07.10.2016 09:59 Zdieľať na Facebook
-
- opravy & diag
- Príspevky: 24977
- Dátum registrácie: 22.04.2005 10:12
- Bydlisko: Nové Zámky Zdieľať na Facebook
Samozrejme,ale je nutné si uvedomiť jednu dôležitú vec.Skutočne málokedy je vinný samotný DPF,ale je to obsluhujúci menežment a chyby ktoré porobia tak majiteľia ako aj mechanici.Filter vždy príde s prvou hláškou o probléme,a zatiaľ neviem o tom že by veci dávali do poriadku samé.potom príde čakanie na zázrak,že sa to dá do poriadku samé,čo sa stane málokedy.Potom príde laborovanie,čítanie chybových hlásení a vyhodnotenie závady podľa vedomostí,väčšinou vedľa.Séria výmen kadečoho a znechutenie.Plus do toho prídu okolnosti ako stočenie km ktoré postaví cyklus regenerácie na hlavu,alebo vyslovená hlúposť vynulovania obsahu bez reálnej znalosti skutočnosti zaplnenia.Treba troška poznať systém,a DPF riešiť prakticky ako poslednú vec aj vtedy,ak problém tam začal.
Predbežne zatiaľ mi všetky bežia (len aby som to nezakríkol) takže čistenie máme zrejme zvládnuté.
Čo ale často rozhodne o tom či to ako celok pôjde dobre,to sa necháva bez povšimnutia,čiže katalizátor.Ak ten nezdvihne teplotu tak sa teplota nedosiahne je všetko zle.Takže...najprv testovať katalizátor.V kanáli 100 sú podčiarknuté teploty v DPF a tretia je protitlak filtra
volnobeh
[img]https://s18.postimg.org/s943muz2d/image.jpg[/img]
plynulá jazda,vypalovanie DPF
[img]https://s18.postimg.org/fvr9fj99h/image.jpg[/img]
už iba dojazd po regenerácii
[img]https://s18.postimg.org/nbqj1khlx/image.jpg[/img]
Kto tomu rozumie,zbadá jednu malú nezrovnalosť a to si potom môžeme objasniť prečo je tam.Systém je inak plne funkčný a správny
Pokiaľ pozriem názov témy,tak sa nutne musím usmiať,lebo ja by som tam dopísal - megalacné (megadrahé) riešenie.Pretože samotné vyčistenie je brutálne hlúpa činnosť ku ktorej netreba mať ani tri ľudové a o výsledku z pravdepodobnosťou hraničiacou z istotou nepovedie bez xy ďalších úkonov ktoré ale vyžadujú pre zmenu tri kýble rozumu.Ešte aj likvidácia systému je 1+1 = jeden debil čo to vytrieska + jeden múdry čo to upraví v RJ
A toto je pohlad do vyčisteného DPF superB-čka
[img]https://s18.postimg.org/j1l1xkm6d/DSCN7292.jpg[/img]
Predbežne zatiaľ mi všetky bežia (len aby som to nezakríkol) takže čistenie máme zrejme zvládnuté.
Čo ale často rozhodne o tom či to ako celok pôjde dobre,to sa necháva bez povšimnutia,čiže katalizátor.Ak ten nezdvihne teplotu tak sa teplota nedosiahne je všetko zle.Takže...najprv testovať katalizátor.V kanáli 100 sú podčiarknuté teploty v DPF a tretia je protitlak filtra
volnobeh
[img]https://s18.postimg.org/s943muz2d/image.jpg[/img]
plynulá jazda,vypalovanie DPF
[img]https://s18.postimg.org/fvr9fj99h/image.jpg[/img]
už iba dojazd po regenerácii
[img]https://s18.postimg.org/nbqj1khlx/image.jpg[/img]
Kto tomu rozumie,zbadá jednu malú nezrovnalosť a to si potom môžeme objasniť prečo je tam.Systém je inak plne funkčný a správny
Pokiaľ pozriem názov témy,tak sa nutne musím usmiať,lebo ja by som tam dopísal - megalacné (megadrahé) riešenie.Pretože samotné vyčistenie je brutálne hlúpa činnosť ku ktorej netreba mať ani tri ľudové a o výsledku z pravdepodobnosťou hraničiacou z istotou nepovedie bez xy ďalších úkonov ktoré ale vyžadujú pre zmenu tri kýble rozumu.Ešte aj likvidácia systému je 1+1 = jeden debil čo to vytrieska + jeden múdry čo to upraví v RJ
A toto je pohlad do vyčisteného DPF superB-čka
[img]https://s18.postimg.org/j1l1xkm6d/DSCN7292.jpg[/img]
-
- opravy & diag
- Príspevky: 24977
- Dátum registrácie: 22.04.2005 10:12
- Bydlisko: Nové Zámky Zdieľať na Facebook
DPF aj pri perfektnej práci a dokonalom spálení sadzí ukladajú nepatrné množstvo popolčeka ktorého sa časom nahromadí toľko,že pre samotné sadze ostáva málo volného priestoru.To spôsobí skracovanie intervalov a neskôr stav zaplnenia kedy už RJ zahlási kolaps.Nesmierne záleží od majiteľa aký bude kilometrický prebeh po ten kolaps,to už je iná téma.Rozumnému neuveriteľne veľa.Ale pri národnom športe klamania kilometrov a vôbec pri klamaní vo všetkom,je velmi problematické sa dostať k reálnym údajom.Tomu ešte ešte veľmi nahráva všeobecný nezáujem riešiť veci inak ako sa riešia - vytlčie a finito.Požehnáva to aj strana a vláda,a tak si tu my môžeme písať čo chceme,hlúposť bude mať vždy navrch a ešte aj dobrý zárobok.
-
- Príspevky: 3412
- Dátum registrácie: 20.09.2011 12:42
- Bydlisko: SC Zdieľať na Facebook
-
- opravy & diag
- Príspevky: 24977
- Dátum registrácie: 22.04.2005 10:12
- Bydlisko: Nové Zámky Zdieľať na Facebook
Je to staré DPF po vyčistení.ipelux napísal:Ok auto ma 200tis, nekto ho stoci na 100tis., cize sa s tym zblbne cyklus dpf regeneracii? Alebo rj pokracuje nadalej sko ma len novy majitel je prekvapeny ze 100tis a plny filter?
To krasne ciste zo superba foto, to je vysledok cistenia alebo spravneho nastavenia?
Stočenie km uvedie do omylu RJ tá si sleduje aj km aj čas a navyše sa "učí" je adaptívna
pidizvi....do filtra sa dá pozrieť iba kým je demontovaný,do koncovky môžeš pozerať koľko chceš,toto neuvidíš
-
- opravy & diag
- Príspevky: 24977
- Dátum registrácie: 22.04.2005 10:12
- Bydlisko: Nové Zámky Zdieľať na Facebook
Je to vlastné,a princíp nie je z mojej hlavy.Dlho som poznal princíp,ale samotný spôsob som nevedel získať ani za svet,tak som vypytoval staré filtre na laborovanie,no a zadarilo sa.
Životné prostredie ...všetko blábol bez reálneho naplnenia.Ako za Husáka...tvárme sa že ideme.Za tým nie je úprimná snaha niečo urobiť a dotiahnuť do konca,len blábolenie
Životné prostredie ...všetko blábol bez reálneho naplnenia.Ako za Husáka...tvárme sa že ideme.Za tým nie je úprimná snaha niečo urobiť a dotiahnuť do konca,len blábolenie
-
- opravy & diag
- Príspevky: 24977
- Dátum registrácie: 22.04.2005 10:12
- Bydlisko: Nové Zámky Zdieľať na Facebook
kilomerický nájazd je braný do úvahy vždy.RJ sleduje cyklus za cyklom a ukladá si priemerný preber kilometrov a z neho určuje "predpokladaný" čas.Samozrejme aj po jeho prejdení to nespúšťa regenráciu,ale - hladá prvú vhodnú chvílu a započne ju okamžite ako sa naskytne.
ipelux ........Poznám chemický proces,pretože som s ním tiež dlho laboroval,ale upustil som od neho kedže každý mokrý proces vädie z obrovskou pravdepodobnosťou k praskline.Tá je mimoriadne zákerná pretože sa neodhalí hneď ale až časom a vedie k tomu že sa nesmierne zahustia a skracujú regenerácie.
Ja som správny postup pochopil tu,na tejto myšlienke som sa napokon pohol
https://advanpure.com/cs/
ipelux ........Poznám chemický proces,pretože som s ním tiež dlho laboroval,ale upustil som od neho kedže každý mokrý proces vädie z obrovskou pravdepodobnosťou k praskline.Tá je mimoriadne zákerná pretože sa neodhalí hneď ale až časom a vedie k tomu že sa nesmierne zahustia a skracujú regenerácie.
Ja som správny postup pochopil tu,na tejto myšlienke som sa napokon pohol
https://advanpure.com/cs/
-
- opravy & diag
- Príspevky: 24977
- Dátum registrácie: 22.04.2005 10:12
- Bydlisko: Nové Zámky Zdieľať na Facebook
neviem oponovať tomu,pretože logicky sa človek stretá a rieši problémové autá,v podstate kým nie je problém človek nevie že xy stočil km...a aha,nič sa nestalo.Takže...vylúčiť nemôžem.Že eviduje km je na sto tisíc % ,ale čo vyvodí zo stočenia je predpoklad,aj ten na základe tých,čo problémy mali,a teda aj to stočenie priznali resp. pripustili ho,kedže dnes nik nič neprizná.Dovoz...a neviem,asi,možno.
ipelux..Neviem či najvýhodnejší,skôr by som ho označil že z najistejším výsledkom.
DPF je úplne posledná vec ktorá sa rieši ak je emisný problém.Najprv príde diagnostika systému v bodoch na ktoré treba z istotou poznať odpoveď za a,b,c,
Diagnostika OBD nie je o reálnych meraných hodnotách (až na pár vecí) ale sú to výsledky matematiky RJ preto sa robí kadečo ako sa REÁLNE overujú veci.Niečo obyčajným očným preverením,niečo meraním a sú aj veci ktoré sa overia nejakou simuláciou.Až vtedy ak sa preukáže že nič nebráni riadnej práci a regenerácia možná je,ale predsa nevie prebehnúť resp ani načať,ide do parády DPF.Ale aj ten už len z hladiska toho,že je jeho stav vlastne známy,ale predpokladá jeho deštrukcia,prasknutie a pod.
Nie je možné robiť opravovať tento systém a nepoznať jeho jednotlivé časti ako pracujú ak sú správne.Kto nevie ako je to,keď je to ok,nemá šancu vedieť rozlíšiť dobré a zlé.
ipelux..Neviem či najvýhodnejší,skôr by som ho označil že z najistejším výsledkom.
DPF je úplne posledná vec ktorá sa rieši ak je emisný problém.Najprv príde diagnostika systému v bodoch na ktoré treba z istotou poznať odpoveď za a,b,c,
Diagnostika OBD nie je o reálnych meraných hodnotách (až na pár vecí) ale sú to výsledky matematiky RJ preto sa robí kadečo ako sa REÁLNE overujú veci.Niečo obyčajným očným preverením,niečo meraním a sú aj veci ktoré sa overia nejakou simuláciou.Až vtedy ak sa preukáže že nič nebráni riadnej práci a regenerácia možná je,ale predsa nevie prebehnúť resp ani načať,ide do parády DPF.Ale aj ten už len z hladiska toho,že je jeho stav vlastne známy,ale predpokladá jeho deštrukcia,prasknutie a pod.
Nie je možné robiť opravovať tento systém a nepoznať jeho jednotlivé časti ako pracujú ak sú správne.Kto nevie ako je to,keď je to ok,nemá šancu vedieť rozlíšiť dobré a zlé.
Kto je prítomný
Užívatelia prezerajúci toto fórum: christiane, fzubaty, qwertrq a 94 neregistrovaných