Voľa rozvodoveho kolesa na kľukovom hriadeli

sekcia na poukázanie problémov s dízlovými autami. čerpadlá, vstreky, dvojhmoty atd..návody a vysvetlenia

Moderátori: mhlavaty, niner, Atlas, LOCHNESS, foter

tomasmis
Príspevky: 23
Dátum registrácie: 25.09.2013 16:39
Zdieľať na Facebook

Voľa rozvodoveho kolesa na kľukovom hriadeli

Príspevok od používateľa tomasmis »

Dobrý večer prajem,
nevie mi niekto vysvetliť načo je dobrá vola na dražkovom kolese kľukového hriadela?
Ford Mondeo 2.0 TDCI 103kw rv.2008, diesel
Konkretne mám na mysli rozdielnu veľkosť drážky pre pero a samotného pera. Myslel som si ze je koleso vyklepané ale vyzera to byť nepoškodené a po prezrení "webu" je to všade tak isto. Pri výmene rozvodu mam voľu vystrediť, pripadne dať na jednu zo stran a nasledne utiahnuť s remenicou prislušenstva?
Ďakujem za rady.
Prikladám foto:
[img]https://s14.postimg.org/5upg61tn1/26025703_1566829410060257_5834037304585231329_o.jpg[/img]
mhlavaty
opravy & diag
Príspevky: 24979
Dátum registrácie: 22.04.2005 10:12
Bydlisko: Nové Zámky
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa mhlavaty »

Je to schválne a teda správne.Slúži na presné ustavenie rozvodov,tj až keď všetko sedí na značky a je vyšponované,potom sa pritiahne skrutka a tak je daná presná poloha kluka - vačka.
Bežnejšie je to u iných značiek kde je letmo chytené koleso na rozvodoch,tj volne otočné a skrutka sa tiež zaťahuje až po správnom nastavený.To je prípad najbežnejšej rotačky 1,9 Tdi.
ibaže...kedže manták nemá sťahovák uvolniť koleso z kužela,tak to urobí na fixky - a je to,a ešte je hrdý ako vykefoval zo svetom,lebo ušetril za rozvody stovku.že do ďalších rozvodov na blbej spotrebe za ďalších 100 tis km prejazdí mnohonásobok,to v tej makovici nesvitne.Ani že motor nejde ako treba,je spokojný lebo - sám
tomasmis
Príspevky: 23
Dátum registrácie: 25.09.2013 16:39
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa tomasmis »

Rotacku 1.9TDi som mal tu česť nastavovať a bolo to jednoduche všetko sa dalo pekne zaaretovať aj bez prípravkov za pomoci veci čo sa v dielni našli(netrebalo fixy), ale aj tak sa potom doladilo cerpadlo ak netrepem tak predvstrek cez diagnostiku, tak isto aj oplácky 2.0DTi bol jednoduchy. Všetko sa dalo zaaretovať s vecami čo sa povalovali v dielni a zatial značenie s čiarkami nebolo nutné. Viac menej väčšina motorov, čo som mal možnosť spoznať bola jednoducha na výmenu rozvodov.

Tento dieslovy kusok od fordu som sa rozhodol sam prehodiť, nakoľko som cez Vivid workshop prezrel navod a nevidel som tam zmienku upozornenie ohladom tejto "voľe". Samozrejme použitie prípravku tam bolo spomenute. Vačku zaaretovať nieje problem, Kľukový hriadeľ sa aretuje po demontáži startera pomocou pripravku. Na klukovom kolese je klepnuta jamka a dražka je na bloku motora, čiže predpokladam že to niekto takto značil pri vymene.

Čiže ak správne chápem v tuto neskoru hodinu, neostáva mi nič iné ako zohnať prípravok na aretáciu kľukového hriadeľa a potom poskladať rozvod, napnuť remeň. "Voľa" na pere sa upraví sama a všetko stiahnem skrutkou cez remenicu. je to tak?
erikfrog
Príspevky: 909
Dátum registrácie: 06.11.2011 21:47
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa erikfrog »

Vzadu pod/za startrom je 8mmm diera urob si hokejku zo 6mm tyce napriklad 20cm 45°uhol a 5cm a mas pripravok, netreba ani vyberat starter.
Ostatok si povedal dobre. Po naspanovani rozvodu zadekluj, namontuj vonkajsiu remenicu dotiahni a vyber pripravok z kluky. Samozrejme popretacaj rukou ci ti sedia znaky.
mhlavaty
opravy & diag
Príspevky: 24979
Dátum registrácie: 22.04.2005 10:12
Bydlisko: Nové Zámky
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa mhlavaty »

Velká hlúposť od Forda že to urobil na kľuke.Aj prípravok má svoju toleranciu,a malá tolerencia chyby dole a hore nie je ten samý uhol meraný na kluke.Desatinová chyba dole je ako dvojdesatinová hore.Podla hlúposti výrobcu to odhadujem na motor ktorému nevadí možno velká odchýlka od ideálnej polohy,kedže tu sa už asi zo žiadnou korekciou nepočíta.Ak si zoberiem že niekedý sú rozvody presné až po tretej korekcii,tak tu sa s tým asi nikto neserinká.
bajo777
Príspevky: 13554
Dátum registrácie: 03.08.2010 10:08
Bydlisko: BH - bratislavske humno
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa bajo777 »

mne to skor vyzera ako klin a nie pero(jak Milan pise alternativa kuzela)...podla mna zamer je fixovat polohu rozpernou silou, hriadel - klinek - koleso, tym padom je suma fuk kde ho naklepnes :41c2: , takze tie fixkove znacky si ani nemusel :-), aby to bolo pero, nevidim ziadnu drazku v hriadeli :4012: , overis si to, ze nema ziadnu axialnu volu, lebo tu pero ma
FIAT Bravo 2010 / 1.4 90PS / LPG(BRC)

Obrázok
Obrázok
laco1871
Príspevky: 4554
Dátum registrácie: 22.03.2012 19:01
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa laco1871 »

Ja v tom vidim genialne riešenie,že sa takto na kľukovke dá celý rozvod došteľovať o jeden zub + alebo -
hlavne pri diesloch to ma velký vyznam,toto jemné došteĺovanie, pretože čitame tu o pataliach so studenými štartmi a zlým výkonom, a práve tato vychytavka to pomože učinne poriešiť,
je to tiež ustretovosť konštrukterov, voči mechanikom

nielen snaha ušetriť vyrobné naklady za každu cenu, a mechanik potom nech sa po****... :d :D

EDIT
Naposledy upravil/-a laco1871 v 27.12.2017 13:03, upravené celkom 1 krát.
tomasmis
Príspevky: 23
Dátum registrácie: 25.09.2013 16:39
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa tomasmis »

V noci som to ešte trochu poštudoval a je to tak ako piše erikfrog, je to iba kusok 8mm tyče, mna zmiatol pripravok s číslom 303-393.

Bajo777 - je to klin a nie pero tak ako vravíte. Značka fixou je iba informatívna, aby som mal poistnu značku v prípade, že nezistím dôvod takejto konštrukcie. Nemal by som odvahu len tak naoko štelovať rozvod keď sa koleso da voľne pootočiť priblizne o zub.

Mhlavaty - Verím že konštruktér by si takuto konštrukciu obhájil. Či by odôvodnenie bolo rozumné neviem, ale verím že niekedy nemá na výber. Osobne mi to taktiež príde ako nie veľmi dobré riešenie.

Ako to je potom s rozvodovým kolesom na vačkovom hriadeli? Je uložené tak isto cez klin, alebo kužeľ? V pripade ak je na kužeľ, nie je to zbytočné ak "presne" ustavenie sa vykonáva na kľuke? A ako sa potom zaaretuje samotná vačka? Podobne ako na klasickom TDi na druhom konci hradeľa? Pripadne je treba odkrytovať hlavu valcov a zaaretovať pomocou prípravku?

Ďakujem všetkým za rady, poobede to poskladám, pripravok vyrobím a pribudne do zbierky.
Náhodov neviete kde by sa dala najsť odborna literatúra k motorom Ford resp. moderným motorom akehokoľvek výrobcu?
erikfrog
Príspevky: 909
Dátum registrácie: 06.11.2011 21:47
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa erikfrog »

Vacka ma klin a neda sa s nou hybat. Ked to spravis dobre po pretoceni motora ti sadnu pripravky ako rit na serbel.
Inak je to motor PSA.
tomasmis
Príspevky: 23
Dátum registrácie: 25.09.2013 16:39
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa tomasmis »

Všetko sedi presne ako ma. Akurat pripravok som nerobil z 6mm ale z cca 7,3 - 7,4mm. Z casti som demontoval starter a pastovy kryt pod nim kedže to je robota na 5min. a skusal som opticky pripravok s priemerom 6mm a pripravok s priemerom cca 7,4mm. Ten 7,4 tam pekne sadol s minimalnou voľou.
laco1871
Príspevky: 4554
Dátum registrácie: 22.03.2012 19:01
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa laco1871 »

tomasmis napísal:
Náhodov neviete kde by sa dala najsť odborna literatúra k motorom Ford resp. moderným motorom akehokoľvek výrobcu?
Odborna literatura sa dá najsť v knihkupectve a je to edicia "Ako na to"

Musíš počkať pokiaľ Tvoj model vyjde v tejto edicii, a tam si prečítaš všetko, všetky servisné postupy, krok za krokom,
a nemusíš sa doprosovať tuto na fore miestnych guru,
aby Ti laskavo poradili ake su postupné kroky opravy...
laco1871
Príspevky: 4554
Dátum registrácie: 22.03.2012 19:01
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa laco1871 »

Takže pre moj voz je prislušná stránka www.gme-infotech.com

vedel by niekto, ako to rozbehať, aby sa všetky odkazy dali rozkliknuť a prečítať ??
mhlavaty
opravy & diag
Príspevky: 24979
Dátum registrácie: 22.04.2005 10:12
Bydlisko: Nové Zámky
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa mhlavaty »

Treba si zaplatiť jeden deń 45e.- a máš prístup
erikfrog
Príspevky: 909
Dátum registrácie: 06.11.2011 21:47
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa erikfrog »

tomasmis napísal:Všetko sedi presne ako ma. Akurat pripravok som nerobil z 6mm ale z cca 7,3 - 7,4mm. Z casti som demontoval starter a pastovy kryt pod nim kedže to je robota na 5min. a skusal som opticky pripravok s priemerom 6mm a pripravok s priemerom cca 7,4mm. Ten 7,4 tam pekne sadol s minimalnou voľou.
Tych 6mm bol preklep, sorry tych 7 nieco je OK. Ked ten rozvod budes robit tak po 45ty krat tak sa to da aj bez demontaze drziaka motora :)
Napísať odpoveď

Návrat na "Bežné poruchy dieselových áut"

Kto je prítomný

Užívatelia prezerajúci toto fórum: Žiadny pripojení užívatelia a 8 neregistrovaných