Peugeot 307 - výmena rozvodového remeňa

Diskusia ohľadne vozidiel značky Peugeot

Moderátori: mhlavaty, niner, Atlas, LOCHNESS, foter

peugeot703
Príspevky: 65
Dátum registrácie: 17.10.2017 13:38
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa peugeot703 »

Chlapi dík za reakcie k veci, ale skĺzlo to do roviny, kde si každý rieši nejaké svoje pohľady na vec a podobne. Ja sa pýtam na veci ohľadne áut, lebo nie som servisák, toto je auto-fórum, tak snáď som natrafil dobre :). Čo sa týka toho, že prečo si robím veci sám a nedajbože chcem ušetriť nejakých 100 eur a podobne :), tak to je už iná debata súvisiaca s oveľa závažnejšími otázkami, než je nejaká oprava auta (bez nejakého znevažovania práce mechanikov) a viacmenej podstatu takého rozhodovania nikto vo svojich príspevkoch ani "neštrajchol" :). Viem, že väčšinou je snaha "ušetriť", prípadne nespokojnosť so servisom (aj keď nemôžem povedať, že ja by som bol spokojný), ale skutočné dôvody sú v mojom prípade niekde inde.
Mať dobrého mechanika..., no asi šťastie tých, ktorí ich majú, pravdupovediac nikoho podobného vo svojom okolí nepoznám a tunajší autorizák má aj medzi pospolitým ľudom dosť zlú povesť, poznám dlhoročných majiteľov peugeotov, ktorí sa mu vyhýbajú ako čert krížu..., ale to bude asi tiež náhoda. Ale to len na okraj.
Uťahovacie momenty jednotlivých šroubov som už zistil, po upozornení od p.Hlavatého budem postupovať maximálne opatrne aj pri povoľovaní. Medzičasom som pozrel aj výmeny rozvodov na iných značkách áut a snažil sa vypozorovať nejaké tie všeobecne platné princípy, hodne to pomôže. Teraz je pár dní voľno, tak idem na to, času mám dosť a ak by tam aj niečo "prasklo", je čas to riešiť, nie som tlačený tým, že mám na to pár hodín a musím to urobiť, lebo zajtra ráno už musí byť to auto pojazdné. Toto je určite zatiaľ najzložitejšia vec, ktorú budem na tom aute robiť, viem, že prídu nejaké nečakané veci (to vždy), ale je na to ideálny čas (voľno) a mesiac je vo fáze pozitívne ovplyvňujúcej rozhodnutia môjho znamenia zverokruhu :), to len na odľahčenie.
Každopádne každému, kto sa zapojil, ďakujem za reakciu. Výsledok dám vedieť..., dúfam, že nebudú reakcie ako môj nebohý svokor - ja som ti to vravel :).
mhlavaty
opravy & diag
Príspevky: 24918
Dátum registrácie: 22.04.2005 10:12
Bydlisko: Nové Zámky
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa mhlavaty »

Čo robíš prvý raz si poznačuj pozície koleso/remeň/okolie a hoci aj foť aby bolo značky vidieť,aby...ak je najhoršie,si vedel veci vrátiť garantovane ako boli.
laco1871
Príspevky: 4554
Dátum registrácie: 22.03.2012 19:01
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa laco1871 »

Len tak na okraj,
keď radím niekomu o niečom, tak na zaklade nejakých svojich skusenosti,že mam o tom nejaký šajn,lebo najprv som si to vyskúšal na svojom aute...
moje postupy nemusia byť na 100 % profesionalne,a viem,že v živote nepochytím ani 1/10 z toho,čo ovladaju poniektorí "guru" tohto fora... lol

ale moje auto jazdí a bol som z nim na takých miestach,kam sa iní nedostanu,aj keby žili 3 životy za sebou..

takže asi tak...
kazimir
Príspevky: 502
Dátum registrácie: 17.02.2016 17:43
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa kazimir »

Ja by som to usilie a cas straveny nad laborovanim s rozvodmi stravil hladanim slusnej dielne v okoli. Casto sa najde zavada o ktorej majitel ani nevie. Alebo teda ked uz ide na rozvody tak poziadam nech sa spravi aj take co by bolo vyhodne popri rozvodoch,pripadne prezriet cele auto.
mhlavaty
opravy & diag
Príspevky: 24918
Dátum registrácie: 22.04.2005 10:12
Bydlisko: Nové Zámky
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa mhlavaty »

Tak toto už je vyžšia škola motorizmu,ale je to tak.pri rozvodoch sa kadečo objaví,tj minimálne sa skontrolujú vonkajšie kladky,volnobežka altíka,šponovák,z mnohých motorov ide preč vtedy kadejaké príslušenstvo a dá sa nahliadnuť do sania,do EGR,do turbíny,kedže ide dole často kolier blatníka,tak už sa vymení tam skovaný naftový filter inak nedostupný (Megane Dci) ale aj PD motor (priečne uložený).Skontroluje uloženie motora,nastaví sa správne,pretože sú často zle,a motor prenáša brnenie do kasne.O tom že ak je to výmena napr druhá u PD Tdi tak automaticky po demontáži rozvodu sa už vymenia aj hydroštely atd atd To nikdy nie sú len rozvody.Akurát - platia sa iba rozvody.Ale pozrie sa a skontroluje kvantum vecí. Tu je škoda sa aj baviť o celom,lebo sklzneme zase do rozoberania ludskej hlúposti.
trucker694
Príspevky: 3064
Dátum registrácie: 03.12.2005 20:23
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa trucker694 »

Ja žijem len iba jeden život a nerobím zo seba guru, chrobáka truhlika odborníka na všetko.
Tiež som bol kade tade a netrubim to sveta.
Nebol som iba v p.sej zadníci :4012:
peugeot703
Príspevky: 65
Dátum registrácie: 17.10.2017 13:38
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa peugeot703 »

Zdar chlapi - S.O.S. - alebo mám menší problém :). Odvčera som začal s odstrojovaním auta na tú výmenu rozvodu (pôvodný termín pred týždňom som akosi nestihol, lebo prečo by som cez sviatky nemohol ležať chorý v posteli, že áno..., proste pech :), dnes som teda už pristúpil k samotnej výmene. Od začiatku to šlo až na počudovanie dobre, opatrne som povoľoval, odoberal, fixoval, značil..., proste som v štádiu, že mám nahodený nový remeň a začal som so skúšobným točením motora račňou cez maticu na kľukovom hriadeli... Podľa niektorých návodov by som sa točením mal dostať na pôvodné značky, čiže na remeni boli 3 značky, ktoré sa kryli so značkami na vačkových remeniciach a značkou na prírube kľukového hriadeľa - to bol východzí stav, na tie značky bol remeň založený. Lenže po točení sa nedostávam na rovnaké značky, resp. som pozadu... Po prvom stretnutí sa všetkých značiek som všade rovnako mínus 2 zuby, točím ďalej, značky sa znovu dostávajú do polohy, že by mali všetky 3 lícovať, ale už som pozadu o 4 zuby... Proste značky na motore mi "predbiehajú" značky na remeni, ale na každej značke rovnako. Teoreticky by to malo byť OK, lebo keby som teraz znovu zafixoval vačkové remenice cez tie fixačné otvory, tak značka na prírube kľukového hriadeľa smeruje presne nadol, len tie značky na remeni sa posunuli o mínus 4 zuby. Teoreticky ak by som točil motorom dostatočne dlho, tak po x-tom točení by sa mi tie značky mali stretnúť znovu.
Teraz otázka - mám to točiť ešte x-krát, aby sa mi tie značky zas dostali do zákrytu, alebo stačí vedieť, že vzájomná poloha značiek voči motoru je zachovaná?
Ešte malá podotázka - pri tom točení motora to ide raz ťažšie, raz ľahšie, počítam že to súvisí s polohou valcov. Ale ako je to s mazaním motora (valcov)? Takýmto točením asi k nemu nedochádza, teraz keby som ten motor takto točil x-krát (aby sa mi tie značky zas dostali do zákrytu), nevadí to tomu motoru? Resp. pri prvom naštartovaní?
peugeot703
Príspevky: 65
Dátum registrácie: 17.10.2017 13:38
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa peugeot703 »

Tak rozvody vymenené, štart na prvý šup a motor beží tak ako predtým. Mimochodom naposledy bol rozvodový remeň menený pri 253 tis.km, čiže pred 155 tis.km..., "trošku" som to prešvihol s termínom výmeny, ale starý remeň vôbec nevyzeral zle ani po tej porcii kilometrov, žiadne praskliny na obvode, zuby všetky bez známok poškodenia.
Zvukovo má motor trošku iný beh, trochu "tvrdší", ale to pripisujem tomu novému remeňu. Nakoľko jazdím dosť, tak aj malá zmena mi ide do uší.
Čo sa ale zmenilo, je akási rezonancia pri otáčkach 2400/min. V roku 1998 som kúpil nový Opel Astra a ten to robil úplne od nova, nereklamovateľné, hoci každému muselo byť jasné, že to nie je normálne, ale voz nevykazoval žiadne poruchy... V roku 2000 som ho predal s najazdenými 28 tis.km za cca 60% jeho pôvodnej ceny...
Napadá niekoho, čo by mohlo byť príčinou tej rezonancie pri 2400 otáčkach po výmene rozvodového remeňa?
Boli menené rozvodový remeň, vodná pumpa a vodiaca a prítlačná kladka, rozvodová sada bola značky SKF. Napínacia kladka nebola taká masívna ako pôvodná a vodnú pumpu som montoval len s dodávaným gumenným tesniacim O-krúžkom, na starej vodnej pumpe bolo ešte natlačené tesnenie po obvode príruby, aj nad tým O-krúžkom. Toto sú také jediné zmeny, ktorých som si vedomý, neviem, či by to mohlo byť príčinou tej "rezonančnej hranice" na 2400 otáčkach...
No a potom zostáva už len napnutie remeňa, nemám žiadny prípravok na jeho zmeranie, toto som robil takpovediac "od oka"... Je možné, že pri istých otáčkach by toto mohlo byť príčinou rezonancie?
peugeot703
Príspevky: 65
Dátum registrácie: 17.10.2017 13:38
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa peugeot703 »

Tak dnes som znovu tie rozvody odstrojil, aby som pozrel, či je všetko ako má byť. Mal som podozrenie na tú šponovaciu kladku (niekde na nete to volali aj "samoštel")... V sobotu pri zakladaní som sa s ňou dosť hral, točil hore-dolu a snažil sa prísť na princíp, neviem, či som ju pritom nejako nerozladil. Každopádne po odstrojení bola tá strelka šponovacej kladky úplne vpravo, keď som ju zakladal, tak určite tak nebola... Tak som ju povolil a imbusom nstavil znovu do želanej polohy a potom pri odstrojených rozvodoch žena naštartovala auto a ja som mrkal, čo sa bude diať... Samozrejme s prvým pridaním plynu tá strelka "spadla" pre zmenu úplne vľavo... Tak som hneď nakázal vypnúť motor. Ďalej som už šiel trochu naslepo, nakoľko už predtým som na nete hľadal princíp fungovania tohto zariadenia, ale akosi som sa nedopátral... Tak som začal točiť imbusom proti smeru hodinových ručičiek o celé jedno kolo (kladka bola normálne zamontovaná, len stredový šroub bol povolený, aby sa tým dalo točiť). Po pretočení celého kola to cvaklo a imbus mi vystrelilo z ruky, akoby som natiahol pružinu. V tomto stave som znovu nastavil požadovanú polohu strelky a tu je otázka - má to nejaký význam, kde prvotne pri doťahovaní stredového šroubu tú strelku nastavím?????
Potom som znovu utiahol stredový šroub a kázal žene naštartovať motor. Po naštartovaní to už bolo iné a podľa logiky by to tak malo aj byť, keďže by to mal byť "samoštel" - pri pridávaní plynu a rastúcimi otáčkami strelka pomaly chodila v rozmedzí cca 1 cm nahor a nadol podľa toho, či otáčky padali alebo stúpali... Má to takto pracovať?
Potom som auto šiel prebehnúť a motor už nebol taký "tvrdý", ale akoby zvláčnel... Pričom tá tvrdosť predtým mi celkom pasovala :), plynový pedál mal akoby takú väčšiu väzbu s motorom... Máte podobné skúsenosti?
peugeot703
Príspevky: 65
Dátum registrácie: 17.10.2017 13:38
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa peugeot703 »

Tak a konečne je kľud :)! Dnes som to rozobral do tretice, ale to už som šiel naisto po tej blbej napínacej kladke. Keď už to bolo odstrojené, tak som to celé znovu zafixoval a skontroloval, či nedošlo k preskočeniu remeňa, ale všetko bolo na mieste. Potom prišlo na rad vyhodenie tej napínacej kladky zo sady SKF a nasadenie starej vymontovanej, ktorú mala nahradiť. Po zmontovaní a skúšobných jazdách bolo hneď jasné, že problémom bola práve tá napínacia kladka zo sady SKF. V poslednej dobe sa akosi čím ďalej, tým viac stretávam so situáciami, že tie "moderné" výrobky už ani nie sú výrobkami, ale de facto je to len odpad, za ktorý sa platí...
A to som sa ešte zastavil v mojom "obľúbenom" značkovom autoservise, lebo len tak mimochodom som pri prácach na rozvodoch zistil, že mi ani nie pred mesiacom namontovali remenicu kľukového hriadeľa s odrazeným kusom vonkajšieho lemu... Vraj asi som nechcel "originál" :), skoro ma posadilo. Vravím, či žartuje, veď tá remenica je poškodený diel, de facto odpad nerepasovateľný! Vraj ma objedná a pozrú na to, či to bola "výrobná vada", alebo či som ja na niečo nabehol a poškodil to... Čo má človek riešiť s takým bezchrbtovým plechovým ksichtom... Keď si človek spomenie na tie trhové (kapitalistické) drísty o boji o zákazníka, naháňaní kvality :). Paradoxne sa to ešte aj dnes bez problémov vyučuje na vysokých školách a vyrábajú sa na tých drístoch tzv. inžinieri ekonómie :)... Ale to som odbočil, len ako kuriozitu..., ale keďže toto je autofórum, tak isto už veľa z vás má podobné skúsenosti :).
Každopádne rozvody hotové, hoci som sa s tým nadrel, bola to príjemná únava a hlavne som zas o niečo bohatší..., myslím vedomostne :) a snáď aj manuálne. Ušetrené peniažky som investoval do nákupu momentového kľúča Proxxon a 1/4 palcovej gola sady tiež Proxxon, vrátane predĺžení (treba na odmontovanie plastového krytu rozvodov), takže dnes pôjdem spať s dobrým pocitom :).

Návrat na "Peugeot fórum"

Kto je prítomný

Užívatelia prezerajúci toto fórum: Žiadny pripojení užívatelia a 13 neregistrovaných