Toyota Avensis 1,8 , 2017 - montaz LPG

Ako je to vlastne s plynom? Aký máte na to názor ? skúsenosti ?

Moderátori: mhlavaty, niner, Atlas, LOCHNESS, foter

ldcentrumlh
Príspevky: 201
Dátum registrácie: 27.02.2009 08:02
Zdieľať na Facebook

LPG skusenosti

Príspevok od používateľa ldcentrumlh »

Zdravim pani. Nakolko sam mam od roku 2008 sieste auto na LPG (z toho 3 nove, 3 boli jazdenky) tak po tych par rokoch a par stotisicoch km mam asi nasledovne (subjektivne) poznatky a volim nasledovne riesenia.

1. pre nepriamovstrekovy motor doporucujem BRC a dat si nastavit pri zatazi 10-20% dlzky vstreku davat pristrek benzinu. Ja to mam nastavene od 1800 otacok vyssie. Na flashlube treba zabudnut. Osvedcena dielna je samozrejmost.

(pristrekuje to len pri zatazi - prudsie akceleracie, prudsie kopce a spotrebu benzinu zvysuje nebadatelne a o to menej sa zas logicky pali plynu. Meraniami, aspon co som studoval, sa teplota v spalovacej komore dramaticky znizuje a teda smerom k rydzo benzinovym hodnotam)

2. od otacok ake mate za dialnicnym limitom na maximalnom rychlostnom stupni si dat nastavit cisto LEN BENZIN. Ja mam na 6ke pri 130ke 3000rpm a cisto benzin mam nastaveny od 4000 otacok vyssie. Najblizsou prehliadkou poriesim aj poziadavku na znizenie okolo 3800ot.

(pri akceleracii pri predbiehani a podobnych zataziach sa ziadne dramaticke zvysovanie teploty na strane vyfukovych ventilov nekona. Jednoducho a logicky - kedze idete tych par sekund predbiehania a zataze cisto len na benzin)

3. motor uprednostnit vzdy s hydrostelmi alebo skratit interval sledovania ventilovych voli na polovicu.

4. olej osobne menim po max 15tkm

5. tankovat vylucne osvedcene LPG

6. a jedno z najdolezitejsich - nervozne studene starty na benzin su casto chybne pripisovane aj vaznym porucham. Pritom problem byva so "zalepenymi" benzinovymi vstrekovacmi alebo so starym benzinom. Staci ten pristrek benzinu alebo ak sa neda, tak pravidelne na benzin co to pravidelne a dlhsie pojazdit a HLAVNE a predovsetkym - !!!do benzinu davat aditiva (VIF, Liqui molly, BG...)!!! a tankovat len kvalitny benzin. Kedze ten benzin je v nadrzi aj 3-4 mesiace a viac.

7. toto uz nie je pre kazdeho - osvedcilo sa mi predhrievat motor prostrednictvom spiraly s cerpadlom na 230V.(naklad okolo 100ky) Za spotrebu 1/2 az 1kwh elektrickej energie pre startom, si vzdialene zapnem zastrcku a vodu (aj splynovac) predhrejem na 25-30 C. Po starte vypinam kurenie, kedze mam predhriatu aj kabinu (defa ohrievac za cca 80E) a po cca kilometri idem na LPG aj v silnych mrazoch a motor urcite len setrim. Nasledne po prepnuti na LPG uz kurenie spustam.
BMW 218d Grantourer
Opel Corsa 1.4 Easytronic
oco13
Príspevky: 17842
Dátum registrácie: 14.12.2008 12:08
Bydlisko: okr.nové zámky
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa oco13 »

ldcentrumlh nakolko jazdím na plyne od roku 1986 tak by som mohol s tebou polemizovať vo všetkých bodoch - ale načo??? lol Napíšem ti len jedno - ani jeden z mojich motorov hranicu 4000rpm u mňa nikdy nedosiahol, zato na 1300rpm a 5q jazdia skoro stále.
Aké sú tvoje odporúčania pre takýto režim jazdy??? lol
som dezolát a komu sa to nepáči nech ma bozá v riť
ldcentrumlh
Príspevky: 201
Dátum registrácie: 27.02.2009 08:02
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa ldcentrumlh »

:D pouzivat tu paku napravo :D ... ale vazne, ja mam rad aj tie vyssie otacky. Teraz mam vsak prve auto s turbom a ten si podobny nizkootackovy rezim dokonca pyta aj optimistickym asistentom radenia. A vo vysokych otackach to uz nie je co byvalo. Ale zas je pruznejsi, aj ked s oneskorenim... Ale volaco hlboko vo vnutri mi hovori, ze radsej ho budem aj tak drzat medzi 2-3tis ot. ... ale myslim, ze pokial mu tie otacky davas len na rovine a pri akceleracii podradis, tak je to asi jedno. Alebo mas 8ventil stary motor a je to jedno teda taktiez... kedze ten ventil ma asi tak 2x viac miesta...

a vzdy som mal len 16 alebo 24 ventilove rozvody, predpokladam ze starsi motor toho zdrzi a zoberie viac a bez reptania... cize skusenosti sa nam mozu lisit
BMW 218d Grantourer
Opel Corsa 1.4 Easytronic
oco13
Príspevky: 17842
Dátum registrácie: 14.12.2008 12:08
Bydlisko: okr.nové zámky
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa oco13 »

Mám filcku a veci tomu podobné a ja neakcelerujem , stačí mi že sa ženú všetci okolo mňa. :40bd:
som dezolát a komu sa to nepáči nech ma bozá v riť
cervinka
Príspevky: 97
Dátum registrácie: 17.01.2009 21:00
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa cervinka »

Ak chceš dať plyn do nového vozidla v záruke, tak sa priprav na to, že keď prídeš do servisu s technickým problémom motora a budeš mať namontovaný plyn, tak sa spoľahni, že ti autorizák žiadnu záručnú opravu neuzná a teda týmto sa zriekneš záruky na motor a e-mamažment motora. Ak kupuješ novú káru cez 20k, tak sa čudujem, že ideš šetriť 500€ ročne za cenu možných komplikácií. Tieto motory disponujú technológiou variabilného časovania ventilov a tieto ventily sa nastavujú aj v závislosti na rýchlosti horenia benzínu. Nevadí, že LPG má nižšiu rýchlosť horenia? Pri nižších otáčkach asi nevadí, ale pri vytáčaní motora môžu byť otvárané výfukové ventily na konci horenia a tým hrozí prehriatie výfukových ventilov a následná havária motora. Preto je pri montáži LPG extrémne dôležité správne nastavenia LPG v kombinácii s prístrekom benzínu, ako tu bolo správne uvedené.
dodik13
Príspevky: 534
Dátum registrácie: 27.01.2013 23:40
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa dodik13 »

Idcentrumlh . Jazdim na plyne dlhe roky + aj dost ludi v mojom okoli a garantujem ti ze ziadne pristrekovanie benzinu v zatazi alebo pri vyssich otackach nie je potrebne !!!! . Je to blud Ked je splynovac dobre navrhnuty pre dany typ auta aj dobre namontovany tak sa motor ani pri vyssich otackach a zatazi zbytocne neprehrieva ked to clovek neprehana do extremov a ventily to vydrzia. A ked sa to prehana-naklada-napriklad keby si mal osemvalec a rad casto by si stlacal plynovy pedal tak tie vyfukove ventily pri extremnej zatazi + aj tesnenie pod hlavu-hlavami Odfajcis aj Bez Lpg !!! Overene praxou :d :D .
mhlavaty
opravy & diag
Príspevky: 24979
Dátum registrácie: 22.04.2005 10:12
Bydlisko: Nové Zámky
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa mhlavaty »

veľmi pozorne som si príspevok od Idcentrumlh a neuprl by som myšlienke iné,než detaily o ktorých bude problém sa "pozhovárať"
Pokiaľ viem tak roky rokúce upravuje a teda rozhoduje o tom kedy a koľko paliva dostane jeden valec paliva RJ motora na základe načítania vstupných údajov s ktorými pracuje tak,že ich dosádza a pracuje s nimi v tzv mapách RJ a tie sú rozhodujúce o konečnom verdikte čo je a čo má byť.Zaujímalo ako je poriešené že z daných pevne zadaných kritérií je niečo gumové,v danom prípade zmena v množstve hodnôt tých máp ktoré dávku určujú,a toých môže byť na desiatky
Ďalšia vec a úvaha je otázka,ako dva rozdielne menežmenty (z hladiska riadenia emisného systému) ktoré každý má iné lambda riadenie je možné skĺbiť,aby auto reálne nemalo problémy na EK.

Ak je menežment komplikovanejší čo sú typicky motory z variabilným rozvodom a často aj tvorbou zmesy,tak sa púštať do vlastného zásahu je asi ako keby som ja doma počítal menežment riadenia SpaceX pri dosadaní na plošinu.
andy.gee
Príspevky: 1383
Dátum registrácie: 10.06.2009 21:06
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa andy.gee »

oco13 napísal:Takže nové autá na lpg nevydržia viac ako 200t km jednoducho preto že ony viac nevydržia ani na benzín alebo naftu.
Asi tak by sa to dalo zhrnut. :2f93: Ja jazdim okolo 35tis km rocne takze jedine LPG alebo nafta (tu ale nechcem kvoli tomu, ze jazdim vela v meste).

Do leta som mal Corollu 1,6 VVT-i (LPG BRC montovane pri 215tis, predana pri 330tis, s motorom absolutne ziadny problem, dokonca nezrala ani olej).

No a teraz som kupoval Civic 1.8 i-VTEC ako novy, LPG som dal namontovat minuly mesiac po cca 10tis km. Namontovane BRC + privstrek benzinu. Co sa tyka zaruky, som si toho vedomy. Do konca zaruky (do 100tis km) usetrim dost penazi. V podstate jedine vacsie naklady na servis ma cakaju kvoli nastaveniu ventilovej vole, ta sa robi kazdych 20tis namiesto 40tis a stoji v autorizaku v PL cca 60e vratane tesnenia. Podpalenia ventilov sa teda neobavam, casom uvidim ako bude ventilova vola 'ubudat', ze ci ten interval regulacie staci a taktiez dokedy vystaci :d :D

Samozrejmostou je u mna zvysena starostlivost, ale to by som robil u kazdeho auta bez ohladu na palivo. (olej kazdych 10tis, tankovany kvalitny plyn aj benzin atd).

V skratke, je to moja volba a vyhody pre mna prevazuju riziko.
braga
Príspevky: 1982
Dátum registrácie: 26.10.2009 18:24
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa braga »

Ja by som to do noveho auta a hlavne typu toyoty nedal treba sa zamysliet na vstupne investicie , dalsiu udrzbu naviac, nehovoriac ze pojde aj pristrek benzinu a navratnost sa skracuje a usetreni par eur vymenou za beztarostnu spolahlivost toyotackych motorov kde ta spotreba nieje ozaj zabijacka, naco riesit dalsiu kravinu naviac, kupujes benzin ktory nema turbo dpf a ine sracky dieselovych motorov , tak tam napchas lpg az ta nieco vzrusuje , mozno mam zdavnejsia aj zle recenzie od znamych ktory lpg pouzivali a nikto sa do toho uz nechce vratit
hjundai
Príspevky: 2711
Dátum registrácie: 21.03.2010 07:39
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa hjundai »

to sa netreba zamýšľať to treba zobrať kalkulačku do ruky a za 3 minúty je to jasné.... o ničom inom to nieje.... potom ísť tam kde to vedia a vybavenééé
dudikopf
Príspevky: 282
Dátum registrácie: 29.01.2013 21:38
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa dudikopf »

Treba vybrat spravnu motorizaciu,hlavne vybrat serioznu firmu a kvalitne lpg zariadenie, nastavit vypinanie lpg pri vyssich otackach. Jazdit z lahsou nohou a tankovat na overenych lpg staniciach tak je vysoka sanca ze majitel bude spokojny...
andy.gee
Príspevky: 1383
Dátum registrácie: 10.06.2009 21:06
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa andy.gee »

zase s vypinanim by som to uz neprehanal, naco som si to LPG potom daval? :)
dudikopf
Príspevky: 282
Dátum registrácie: 29.01.2013 21:38
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa dudikopf »

Ak sa jedna o motorizaciu kde hrozi podpalenie ventilov tak jednoznacne vypinanie musi byt...alebo pristrek benzinu.
Celkovo s lpg sa jazdi decentne a nejazdi sa vo vysokych otackach dlhsiu dobu. Potom vznikaju problem pisane hore...
Je to od veci riesit usporu a riskovat poskodenie motora...

Návrat na "LPG, CNG - Hybrid"

Kto je prítomný

Užívatelia prezerajúci toto fórum: Žiadny pripojení užívatelia a 4 neregistrovaní