Peugeot 307 - výmena rozvodového remeňa

Diskusia ohľadne vozidiel značky Peugeot

Moderátori: mhlavaty, niner, Atlas, LOCHNESS, foter

peugeot703
Príspevky: 65
Dátum registrácie: 17.10.2017 13:38
Zdieľať na Facebook

Peugeot 307 - výmena rozvodového remeňa

Príspevok od používateľa peugeot703 »

Zdravím, chystám sa sám vymeniť rozvodový remeň na P307 1,6 16V, 80kW, r.v.2002 plus samozrejme príslušenstvo (vodná pumpa, kladky). Na internete som našiel pomerne slušné videá na túto tému, napriek tomu by som mal nejaké otázky:
1. Ako najlepšie fixovať motor? Je treba uvoľniť uloženie motora na strane rozvodu, v jednom videu mal nejaký Nemec taký malý nosník položený na oboch stranách na tých horných hranách, na ktorých sú uchytené blatníky a nad tým sú boky zavretej kapoty (neviem, ako sa tá časť správne volá). Na inom videu (ruskom) to dokonca jeden dvíhal cez olejovú vaňu (?)..., toto neviem, či by som si trúfol... Ideálne by ho bolo podložiť - za ktorú časť najlepšie?
2. Fixácia kľukového hriadeľa - v návodoch je pomerne dobre ukázaná fixácia vačkových hriadeľov, ale logicky by sa mal fixovať aj kľuková hriadeľ a to už tam tak dobre ukázané nie je... Nevie niekto, kde sa to fixuje a ako?
3. Pri pozeraní nových opravných sád rozvodového remeňa na moje auto som natrafil na sady od SKF, kde je ale poznámka "Remeň so zaobleným zubovým profilom"... Čo to znamená? Je to niečo "lepšie" ako klasika, alebo je to len k nejakým špeciálnym vačkovým remeniciam?
Dík.
laco1871
Príspevky: 4554
Dátum registrácie: 22.03.2012 19:01
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa laco1871 »

Pokiaľ si videl tie videa,tak je to velka pomoc,
lebo VIEŠ ako na to.
Ja som prvykrat menil rozvodovy remeň na VAZ 2105, mal som ku tomu priručku k autu,bol tam popísaný postup krok za krokom :4012:
"fixovať motor" ,tam ide len o to udržať ten motor v určitej výške, podložiť ho zo spodu preto,lebo musíš odobrať silentblok aby si sa vobec mohol k tomu remeňu dostať, vybrať ho a položiť nový remeń ,
čo pod olejovú vaňu podložiš to je jedno,
len to podlož cez nejaku gumu aby si nepoškodil olejovu vaňu, ja tam podkladam hydr.zdvihak tzv.panenku
Držať motor zhora sposobom, ktorý si popisal sa tiež dá,len treba na to vyrobiť nejaký pripravok,
čo sa tebe neoplatí,keďže bežne auta neopravuješ a dalšiu podobnú vymenu rozvodoveho remeňa budeš robiť zase až za pár rokov...
Ano musiš zafixovať vačkové hriadele,
čo sa týka fixovania kľukového hriadeĺa , dá sa aj to,ale robi sa to len pri naftových motoroch,
pri benzinových motoroch sa nezvykne fixovať kľukový hriadeľ pri vymene rozvodoveho remeńa...len sa nastaví ozubené koleso prichytené na kĺukovom hriadeli PRESNE na rysku,za predpokladu polohy piesta 1-veho valca v HU,
alebo ak maš k dispozii anglicke navody,tak v pozicii TDC,to je životne doležité !
Po nasadení rozvodoveho remeňa, treba RUČNE pretočiť motorom v zmysle jeho otačania, za šrub na remenici kĺukoveho hriadela o 2 cele otačky motora /pozicia značky na remenici voči značke na bloku sa pri tom otačaní musí stretnuť 4x/
Po tých 2-och otočeniach motora naprazdno by mala značka na remnici, sedieť PRESNE so značkou na bloku motora, alebo so značkou na plastovom kryte,podĺa toho čo je tam použité...
Pokiaľ sedia tieto dve značky a SUČASNE sa daju znovu zafixovať oz.kolesa vačkových hriadeĺov , je rozvod nastavený presne , a možno všetko zas znova poskladať.
Čo sa týka remeňa so zaobleným zubovým profilom, je to vlastne štandard vyhotovenia ozubenia,kvoli tichšiemu chodu a dlhšej životnosti,
znamená to zhruba to isté, ako definicia, že bok zuba tvorí evolventa....
peugeot703
Príspevky: 65
Dátum registrácie: 17.10.2017 13:38
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa peugeot703 »

Dík za reakciu aj počas sviatkov :). Tak na prvú otázku je odpoveď jasná - ten motor sa dá podoprieť cez olejovú vaňu. Mne sa to zdalo sprvu také moc "ruské" :).
Takisto ten zaoblený zubový profil by mal byť v poriadku. Niekde som čítal doporučenie na opravnú sadu od SKF no a zrovna tieto sady mali pri sebe tú poznámku o zaoblenom zubovom profile, pri ostatných to nebolo, nevedel som, čo si mám o tom myslieť...
To nastavenie ozubeného kolesa na kľukovom hriadeli do polohy piesta prvého valca v hornej úvrati - toto už tak jasne znázornené nebolo. Hm, ale znovu som to pozeral a malo by to byť nastavené aj bez nastavovania..., ak som to správne pochopil... Keď dám dolu krycie plasty, tak budem musieť nastaviť vačkové remenice do polohy pre zafixovanie, čiže obe budú presne lícovať s fixačnými otvormi a hore na remeniciach budú vidieť aj značky pre rozvodový remeň. Nakoľko toto sa bude robiť ešte pri nasadenom starom remeni, tak tým pádom by malo byť natočené presne aj ozubené koleso na kľukovom hriadeli. Aj tento zafixujem, vypozeral som, že sa to robí na druhej strane motora zablokovaním zotrvačníka (pravdepodobne je to zotrvačník). Ak to mám takto zablokované, tak už s tým prakticky ani nemôžem hýbať... Čiže ak nie je ten prvý valec v hornej úvrati, ako ho nastaviť bez toho, aby som sa posunutím ozubeného kolesa na kľukovom hriadeli nedostal mimo časovania vačiek?
mhlavaty
opravy & diag
Príspevky: 24918
Dátum registrácie: 22.04.2005 10:12
Bydlisko: Nové Zámky
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa mhlavaty »

Fixácia kluky je v časti ktorú nevidieť pretože je pod štartérom a cez otvorček ktorý takmer nezbadáš sa kolíkuje do zotrvačníka.Tj je nutné nájsť točením miesto kde kolík zaskočí do miesta v zotrvačníku.Ten kto to bežne robí má na ten účel také vyformované čudo ktorým to poza štartér nájde.Kto to nerobil,bude dávať von štartér lebo to nikdy nenájde,ani len ten prvý otvor.
Moja rada,vys..r sa na YouTube,je to najrýchlejšia cesta do prieseru,lebo tam všetko vyzerá lahučko a potom to končí zle.Za rozvody sa berie cca stovka,ty narazíš na prvý problém a nebudeš vedieť ako z neho von.Aj mechanik môže byť úplný magor,ale taký ten normálny pozrie zároveň kopec vecí úplne automaticky,a upozorní ťa na odchádzajúcu remenicu (tlmič torzných kmitov) na šuštiacu kladku,na volnobežku ktorá je už zaseknutá,na x vecí.Ty nemáš potuchy ako utiahnuť skrutku ktorú ak strhneš závit to ešte len zažiješ kopec srandy.Podves pre motor nakoľko sa odoberie nosník motora je v každej dielni,ty budeš podkladať vaňu,tým si zafixuješ že si nemôžeš auto zdvihnúť pre prístup zo spodu.....potrebuješ to ? Nejde o to že je to neriešiteľné,ide o to,aké míny si tam zanecháš. A pre ďalšieho majiteľa a vôbec ľudí ktorý kupujú jazdenku - to je klasická výstraha že si po kúpe auta vymeňte rozvody lebo možno boli tiež menené len v mene božom
laco1871
Príspevky: 4554
Dátum registrácie: 22.03.2012 19:01
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa laco1871 »

to mhlavaty :

určite mate v svojom prispevku pravdu, len Vam uniká jedna podstatná vec,
a síce,že nie každý kto ide niečo opravovať na aute ma k dispozícii 150 m2 dielńu a stlpový zdvihák :3c90:

:40bd:
laco1871
Príspevky: 4554
Dátum registrácie: 22.03.2012 19:01
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa laco1871 »

@ peugeot 703 .
vidiš to velmi komplikovane a zložito :

jednoducho pokiaľ tam máš starý remeň, tak PRETOČÍŠ motorom v zmysle jeho otáčania do tej polohy aby sa značka na ozubenom kolesa kľukovky kryla so značkou na bloku motora ,alebo so značkou na plastovom kryte

potom skontroluješ 1 valec, to znamená ten valec ,čo je najbližšie k rozvodom , či je piest celkom hore, ak ano
vtedy je piest 1.valca v HU a je to zakladna poloha motora

ak nie je piest hore , pootočiš o 180° aby sa značky kryli,
zafixuješ kolesa vačkových riadelov, povoliš napinak odoberieš remeň , odoberieš kladku, našrubuješ nový napinak , aj novú kladku, nahneš napinaciu kladku remeňa do uvolnenej polohy,NASADIŠ nový remeň, pokiaľ nehýbeš s kĺukovkou, nový remeń sadne presne tam kde bol starý ,
pretože oz.kolesa vačiek maš zafixované..
Čo je na tom ,tak ťažke pochopiť ??
Uvolniš zafixovanie vačkových hriadeľov a 2x pretočíš celým motorom ručne,račńou
ak sadnu všetky značky, rozvod maš O.K. ak nie znova zafixuješ oz.kolesa vačiek ,nahneš napinaciu kladku vyberieš remeń a posunieš o ten jeden zub o ktorý nesedí,
nie je to žiadna veda, je to len o tom aby sedeli všetky značky presne tak ako maju sedieť...
mhlavaty
opravy & diag
Príspevky: 24918
Dátum registrácie: 22.04.2005 10:12
Bydlisko: Nové Zámky
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa mhlavaty »

Myslím že velkosť rizika je daná pomerom získateľného voči stratiteľnému. Získať sa tu dá stovka,stratiť ???
Čo závitov som už vyvložkoval a poopravoval sprostostí čo narobili zrejme majiteľia,aj keď všetci vždy všetko zatĺkajú statočne.
Laco si tiež "pomohol" a získal aj patričnú odmenu ktorá ho sprevádza snáď aj dodnes.Už ak zoberiem v úvahu iba to,že rozvody bývajú zhruba na 100 tis km a ich neznalostou dôjde k že nie sú dobre urobené,zvýšia spotrebu o zanedbatelné poldeci,je výsledné číslo za prejazd 100 tis km skutočne veľká suma.Ak s tým nie sú spojené aj iné "benefity"
Rozvodové kolečká je nutné na X motoroch uvolňovať v uložení pre presnú prácu (letmé uloženie) a to kedže často vyžaduje špeciálne sťahováky,sa jednoducho nerobí.Inde je letmo uložené malé koliesko na kľuke,ten výpočet je obrovský,ale majiteľ to pokojne dá cez fixky,a možno si nakoniec aj povie - a je to !!
Ludová tvorivosť je nekonečná a odvaha tiež,len občas to je ozaj na spôsob Pat a Mat
mhlavaty
opravy & diag
Príspevky: 24918
Dátum registrácie: 22.04.2005 10:12
Bydlisko: Nové Zámky
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa mhlavaty »

Lubo ale to aj tak funguje,že keď niekoho servisuješ a má už štvrtú generáciu auta tak je iný vzťah ktorý sa vytvoril za tie roky.Preto človek nerád prijíma nových,jednak si opatruje svoju starú klientelu,jednak nový prináša (občas a nezriedka) všetko čo tam doteraz niekto povyvádzal.Nič,nevedia o vlastnom aute (teraz kúpil) je to jedná velká neznáma kde treba dať do poriadku čo kde kto dobabral.Samozrejme že pošleš do zadku toho čo ho poznáš 20 rokov a teraz príde prvý raz,lebo problém nevie poriešiť "môj" mechanik.No len si ho nechaj aj naďalej,aut je veľa,aj dieňa sa správa tak,ako je to okolnosti dovolia,nie iba zákazníci.A keď stará letitá klientela stačí,tak si ich človek ofukuje a záleží mu aby oni boli spokojný v prvom rade,a ten zbytok sveta sa musí zariadiť ako vie
laco1871
Príspevky: 4554
Dátum registrácie: 22.03.2012 19:01
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa laco1871 »

Jednoducho pokiaľ niekto chce si vymeniť rozvodový remeň, tak mu treba poradiť,že ako to najlepšie urobiť,
nie zatlkať a maĺovať mu na stenu vymyslene problemy,ktoré ho možu,ale nemusia postihnuť.
Pretože ten čo to ide robiť ,ma už nejaké vedomosti v autoopravarenstve a možno má aj strojarske vzdelanie, teda je od fachu,a v prvom rade to ide robiť preto,lebo ho to baví, a chce ziskať určité SVOJE vlastné skusenosti,teda možno si chce dokazať sám sebe,že aj on to vie spraviť..
Určite tam nie je prvoradá motivacia ušetriť za každu cenu 100 e
Kto má "svojho mechanika" ma velku vyhodu , ale kto nema ten si musi poradiť ako vie, ako tu už bolo povedané...
Pretože dnes chcu servisy zarobiť "rychlý prachy" a tým je povedané všetko, si myslím... :zg282:
mhlavaty
opravy & diag
Príspevky: 24918
Dátum registrácie: 22.04.2005 10:12
Bydlisko: Nové Zámky
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa mhlavaty »

Lacko,zle si myslíš.Kašlať na "rýchle prachy" tie motivujú úplne každú profesiu a kedže je každý nasra.ý že ho niekde obtiahli,tak to v rámci vlastným možností iba podá ďalej a tiež urobí to isté.
Rozvody a kvality práce,presnosť atd rozhoduje aj o chode motora,a často dramaticky mení motor na usporný ale lemravý,alebo neprimerane ostrý na úkor inej veci.Toto nie škola menežmentu kde kým prídeš k rozvodom,vieš a ovládaš aspoň základy jedneho motora,aspoň základy technickejmechaniky,aspoň základy spústy iných vecí ktoré buď jeden človek ovláda,alebo riskuje.
Choď na moju tému o servise motora Tdi PD,pozri si obšírnosť a ver tomu že je to stále neúplný popis,tzv. pohlad z rýchlika
Urtnutá skrutka na blbom mieste je doslova neriešiteľný prípad,ktorý končí vybratím agregátu,a nepomôže ti ani že si konštruktér toho celého
trucker694
Príspevky: 3064
Dátum registrácie: 03.12.2005 20:23
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa trucker694 »

Smekam klobouk ze sve hlavy, pred zadavatelom témy.
Na svojich károch,som čo to už poopravoval, pomenil, aj vyvaril, vyklepal, ale meniť rozvody podľa Youtu.be, alebo Google som ešte odvahu nenašiel.
Meniť rozvody nie je upiecť rybu na masle, ale meniť a nastaviť dôležité časti motora. Ako tu píše sir. Hlavaty v úplne dobrom, úprimne chcel zadávateľa témy vystrihat problémov, vidím to ako hádzať hrach na stenu. Alebo dávať psovi labu na stôl. Tiež ju tam nedá.
Preto liečiť zlomeninu nechám chirurgovi, sopeľ si utriem aj sám, ale nohu do elka mi napraví iba chirurg. :4012:
Potom sa čudujem téme, prečo mám bimbiš sedem centimetrovy, a Janko dvanásť. Ja mám spotrebu sedem deci na hodinu na voľnobehu a Janko liter aj dva deci :40bd:
trucker694
Príspevky: 3064
Dátum registrácie: 03.12.2005 20:23
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa trucker694 »

laco1871 napísal:Pokiaľ si videl tie videa,tak je to velka pomoc,
lebo VIEŠ ako na to.
Ja som prvykrat menil rozvodovy remeň na VAZ 2105, mal som ku tomu priručku k autu,bol tam popísaný postup krok za krokom :4012:
"fixovať motor" ,tam ide len o to udržať ten motor v určitej výške, podložiť ho zo spodu preto,lebo musíš odobrať silentblok aby si sa vobec mohol k tomu remeňu dostať, vybrať ho a položiť nový remeń ,
čo pod olejovú vaňu podložiš to je jedno,
len to podlož cez nejaku gumu aby si nepoškodil olejovu vaňu, ja tam podkladam hydr.zdvihak tzv.panenku
Držať motor zhora sposobom, ktorý si popisal sa tiež dá,len treba na to vyrobiť nejaký pripravok,
čo sa tebe neoplatí,keďže bežne auta neopravuješ a dalšiu podobnú vymenu rozvodoveho remeňa budeš robiť zase až za pár rokov...
Ano musiš zafixovať vačkové hriadele,
čo sa týka fixovania kľukového hriadeĺa , dá sa aj to,ale robi sa to len pri naftových motoroch,
pri benzinových motoroch sa nezvykne fixovať kľukový hriadeľ pri vymene rozvodoveho remeńa...len sa nastaví ozubené koleso prichytené na kĺukovom hriadeli PRESNE na rysku,za predpokladu polohy piesta 1-veho valca v HU,
alebo ak maš k dispozii anglicke navody
znamená to zhruba to isté, ako definicia, že bok zuba tvorí evolventa....
Lacko, tu niekde som sa už stratil, kua ďalej mám dať madlo, maslo, alebo margarín..? :4012:
Súčiastky za dvesto, robota za sto, a spokojný, ale prečo sa nemiesat odborníkom do remeslá, kua dnes je každý automechanik dopoludnia, naobed kuchár, poobede správca siete, večer gigolo, v noci gynekológ z celého dňa je v pi.či. :40bd:
laco1871
Príspevky: 4554
Dátum registrácie: 22.03.2012 19:01
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa laco1871 »

trucker , prosim Ťa NEZHOVAĎUJ SAM seba !
Kde v mojom prispevku vidíš nejake "madlo" ?

Toto najviac nemam rad ,ked niekto ZA KAŽDÚ CENU ide robiť zo mňa **** a d.eb.i.l.a

Aj keby mal dodať k mojmu prispevku,to,čo tam vobec nie je

:342a: :38eb: :::
menonque
Príspevky: 218
Dátum registrácie: 08.12.2012 19:18
Bydlisko: okres VK
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa menonque »

Na saxe 1.5d som si rozvody vymenil sám, no mal som k tomu dielenskú príručku, kde bol presný postup a uťahovacie momenty a uhly. Dá sa povedať, že som aj od fachu, lebo 18r. som robil motory tatra 8-10-12 V od bežných po generálne opravy.

No v lete som potreboval vymeniť rozvody na manželkynom citroene c4 2.0 hdi a keďže som nemal potrebné údaje, skúsenosti a aj čas, tak som oslovil pána Hlavatého. Spravil som dobre, dohodli sme termín a to auto po výmene rozvodov chytilo druhý dych. Predtým sa mu pod 2000 ot. nechcelo a malo traktorovejší zvuk, teraz pri 1600 zatiahne a na voľnobeh ide oveľa hladšie.
P. Hlavatý mi povedal že rozvody boli nastavené na fixky, teda niekto si tam poznačil rozvod čiarkami, čo ma udivilo pretože naposledy menili rozvody v autorizáku citroen v r.2008 a predtým to bolo dovezené z vonku ako 3 ročné a nemyslím že by tam menili rozvod. Tým chcem povedať, že ani oficálny servis nie je 100 percetný a poznať dobrého odborníka v dnešnej "preservisovanej " dobe je výhra.
Naposledy upravil/-a menonque v 27.12.2017 04:03, upravené celkom 1 krát.
Citroen C5 2.0hdi, 120kw, C5 tourer 2,0hdi ,133kw
trucker694
Príspevky: 3064
Dátum registrácie: 03.12.2005 20:23
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa trucker694 »

laco1871 napísal:trucker , prosim Ťa NEZHOVAĎUJ SAM seba !
Kde v mojom prispevku vidíš nejake "madlo" ?

Toto najviac nemam rad ,ked niekto ZA KAŽDÚ CENU ide robiť zo mňa **** a d.eb.i.l.a

Aj keby mal dodať k mojmu prispevku,to,čo tam vobec nie je

:342a: :38eb: :::
Prečo by som mal zhovadovat sám seba, ak by tu robí so seba odborníka na všetko, tak to asi bude Laco 1871.
Rozumieš všetkému, ako chrobák truhlik.

Návrat na "Peugeot fórum"

Kto je prítomný

Užívatelia prezerajúci toto fórum: Žiadny pripojení užívatelia a 15 neregistrovaných