DIESELGATE/EMISNÝ ŠKANDÁL: HĽADÁ SA 1000 STATOČNÝCH
Moderátori: mhlavaty, niner, Atlas, LOCHNESS, foter
-
- Príspevky: 13554
- Dátum registrácie: 03.08.2010 10:08
- Bydlisko: BH - bratislavske humno Zdieľať na Facebook
DIESELGATE/EMISNÝ ŠKANDÁL: HĽADÁ SA 1000 STATOČNÝCH
Je vaše auto na zozname vozidiel s manipulovaným emisným softvérom? Neviete sa zmieriť s tým, že európski majitelia týchto áut sa zatiaľ nedočkali odškodnenia, hoci naopak americkí majitelia áut kompenzovaní boli? Ak ste svoje auto kúpili v období od 1.1.2009 do 18.9.2015, zaregistrujte sa na spotrebiteľskej platforme http://sk.myright.com/ a pridajte sa k tisícom Európanov, ktorí sa rozhodli svojich práv dovolať spoločne.
V septembri 2017 americká právnická kancelária Hausfeld oznámila spoluprácu s členmi Európskej spotrebiteľskej organizácie BEUC pri zastupovaní majiteľov áut dotknutých tzv. Dieselgate škandálom zo Slovenska, Slovinska, Švajčiarska, Litvy a Nemecka. Začiatkom novembra podal Hausfeld v mene 15 000 nemeckých majiteľov áut hromadnú žalobu na nemeckom súde. Ak chcete zabojovať o vrátenie kúpnej ceny vášho auta spolu s ďalšími Európanmi aj vy, zaregistrujte sa na http://sk.myright.com/.
Monique Goyens, generálna riaditeľka BEUC vysvetľuje: “Emisný škandál prepukol pred dvoma rokmi, no kým americkí zákazníci boli odškodnení takmer okamžite, práva európskych majiteľov automobilov sú stále ignorované. Hromadná masová žaloba v Nemecku však dokazuje, že výrobcovia áut sa budú za svoje konanie zodpovedať aj tu.“
Spotrebiteľská online platforma http://sk.myright.com/ je už aj v slovenčine a nájdete tam všetky potrebné informácie. Stačí sa zaregistrovať, vyplniť potrebné formuláre, priložiť relevantné dokumenty a ste v hre. Právne služby sú bezplatné, myRight si vyúčtuje 35 % províziu len zo sumy, ktorú reálne vymôže vo váš prospech. Cieľom tejto pilotnej výzvy je v prvej fáze do 14.1. 2018 nájsť a registrovať minimálne 1000 majiteľov áut zo Slovenska, aby sa aj Slováci mohli pridať k medzinárodnej kolektívnej akcii.
“Väčšine členských krajín EÚ, tak ako Slovensku, stále chýbajú mechanizmy kolektívnej ochrany práv. Je preto pre spotrebiteľov ťažšie spojiť sily a konať spoločne najmä voči medzinárodným spoločnostiam. Preto sme sa spolu s kolegami z Litvy, Slovinska a Švajčiarska rozhodli spolupracovať s myRight a Hausfeld a pokúsiť sa dosiahnuť kompenzáciu pre majiteľov áut aj vo svojich krajinách,“ uviedla Petra Čakovská zo Spoločnosti ochrany spotrebiteľov (S.O.S.) Poprad, ktoré pilotný projekt na Slovensku zastrešuje. Slovenským majiteľom automobilov je počas pracovných dní v čase od 12:00 do 15:00 k dispozícii aj bezplatná telefonická linka s číslom 0800 123 163.
Štyri spotrebiteľské organizácie (členovia BEUC) v Taliansku, Belgicku Španielsku a Portugalsku začali kolektívnu akciu voči VW už v roku 2016. Spotrebiteľské organizácie voči koncernu tak v súčasnosti konajú už v ôsmich krajinách EÚ.1”
1 Lietuvos vartotojų organizacijų aljansas (Litva), Spoločnosť ochrany spotrebiteľov (S.O.S.) Poprad (Slovensko), Zveza Potrošnikov Slovenije (Slovinsko) a Fédération Romande des Consommateurs (Švajčiarsko), spotrebiteľské organizácie z Belgicka (Test Achats/Test Aankoop), Talianska Altroconsumo, Portugalsko (DECO) a Španielsko (OCU) začali kolektívne konať minulý rok.
https://www.sospotrebitelov.sk/sos/dies ... tatocnych/
V septembri 2017 americká právnická kancelária Hausfeld oznámila spoluprácu s členmi Európskej spotrebiteľskej organizácie BEUC pri zastupovaní majiteľov áut dotknutých tzv. Dieselgate škandálom zo Slovenska, Slovinska, Švajčiarska, Litvy a Nemecka. Začiatkom novembra podal Hausfeld v mene 15 000 nemeckých majiteľov áut hromadnú žalobu na nemeckom súde. Ak chcete zabojovať o vrátenie kúpnej ceny vášho auta spolu s ďalšími Európanmi aj vy, zaregistrujte sa na http://sk.myright.com/.
Monique Goyens, generálna riaditeľka BEUC vysvetľuje: “Emisný škandál prepukol pred dvoma rokmi, no kým americkí zákazníci boli odškodnení takmer okamžite, práva európskych majiteľov automobilov sú stále ignorované. Hromadná masová žaloba v Nemecku však dokazuje, že výrobcovia áut sa budú za svoje konanie zodpovedať aj tu.“
Spotrebiteľská online platforma http://sk.myright.com/ je už aj v slovenčine a nájdete tam všetky potrebné informácie. Stačí sa zaregistrovať, vyplniť potrebné formuláre, priložiť relevantné dokumenty a ste v hre. Právne služby sú bezplatné, myRight si vyúčtuje 35 % províziu len zo sumy, ktorú reálne vymôže vo váš prospech. Cieľom tejto pilotnej výzvy je v prvej fáze do 14.1. 2018 nájsť a registrovať minimálne 1000 majiteľov áut zo Slovenska, aby sa aj Slováci mohli pridať k medzinárodnej kolektívnej akcii.
“Väčšine členských krajín EÚ, tak ako Slovensku, stále chýbajú mechanizmy kolektívnej ochrany práv. Je preto pre spotrebiteľov ťažšie spojiť sily a konať spoločne najmä voči medzinárodným spoločnostiam. Preto sme sa spolu s kolegami z Litvy, Slovinska a Švajčiarska rozhodli spolupracovať s myRight a Hausfeld a pokúsiť sa dosiahnuť kompenzáciu pre majiteľov áut aj vo svojich krajinách,“ uviedla Petra Čakovská zo Spoločnosti ochrany spotrebiteľov (S.O.S.) Poprad, ktoré pilotný projekt na Slovensku zastrešuje. Slovenským majiteľom automobilov je počas pracovných dní v čase od 12:00 do 15:00 k dispozícii aj bezplatná telefonická linka s číslom 0800 123 163.
Štyri spotrebiteľské organizácie (členovia BEUC) v Taliansku, Belgicku Španielsku a Portugalsku začali kolektívnu akciu voči VW už v roku 2016. Spotrebiteľské organizácie voči koncernu tak v súčasnosti konajú už v ôsmich krajinách EÚ.1”
1 Lietuvos vartotojų organizacijų aljansas (Litva), Spoločnosť ochrany spotrebiteľov (S.O.S.) Poprad (Slovensko), Zveza Potrošnikov Slovenije (Slovinsko) a Fédération Romande des Consommateurs (Švajčiarsko), spotrebiteľské organizácie z Belgicka (Test Achats/Test Aankoop), Talianska Altroconsumo, Portugalsko (DECO) a Španielsko (OCU) začali kolektívne konať minulý rok.
https://www.sospotrebitelov.sk/sos/dies ... tatocnych/
-
- Príspevky: 17842
- Dátum registrácie: 14.12.2008 12:08
- Bydlisko: okr.nové zámky Zdieľať na Facebook
-
- Príspevky: 13554
- Dátum registrácie: 03.08.2010 10:08
- Bydlisko: BH - bratislavske humno Zdieľať na Facebook
-
- Príspevky: 17842
- Dátum registrácie: 14.12.2008 12:08
- Bydlisko: okr.nové zámky Zdieľať na Facebook
-
- Príspevky: 2963
- Dátum registrácie: 14.05.2010 17:09
- Bydlisko: Ta Blava né Zdieľať na Facebook
-
- Príspevky: 13554
- Dátum registrácie: 03.08.2010 10:08
- Bydlisko: BH - bratislavske humno Zdieľať na Facebook
myslim ze ked preukazes pricinnu suvislost dieselgate a zdravie, mozes smelo zalovat VW , tu sa bude skumat vylucne poskodenie priamo financne na strane zakaznika, trebars keby tym karam zakazali jazdu, potom je na mieste pozadovat vratenie kupnej ceny, pokial je cesta napr upravou soft a pride "iba" k zhorseniu parametrov, napr. na ukor spotreby, jazdneho vykonu, tak im prinalezi urcita kompenzacia - urci sud, napr. aj pokles trhovej ceny by tam mohol byt...
viem ze kamarat v kanade kupoval hundaj v dobe tesne potom, co tam bol skandal s deklarovanymi spotrebami, majitelia dostali odskodne do vysky rozdielu spotreby, on praveze take auto chcel prave preto ! , bohuzial nestihol, kupil ked uz bola spotreba upravena a dostal trt makovy
viem ze kamarat v kanade kupoval hundaj v dobe tesne potom, co tam bol skandal s deklarovanymi spotrebami, majitelia dostali odskodne do vysky rozdielu spotreby, on praveze take auto chcel prave preto ! , bohuzial nestihol, kupil ked uz bola spotreba upravena a dostal trt makovy
-
- opravy & diag
- Príspevky: 24979
- Dátum registrácie: 22.04.2005 10:12
- Bydlisko: Nové Zámky Zdieľať na Facebook
Množstvo aut už úpravou prešlo.Či už čisté sú alebo nie,akože sú v poriadku.Je otázka či aj napriek tomu sa ich vec týka.Vážnu obavu by som mal či sa nájde tých tisíc statočných čo tam ešte filter majú,sú ochotný venovať tomu čas a podporiť a zúčastniť sa atd...keď v ničom inom sa ani dvaja nevedia dohodnúť.A ešte tá hrozba že si niekto zoberie z balíka peňazí si neviem predstaviť.Dostať z cudzieho balíka je iné než aby niekto bral z našeho.A auto odobrať...aké jednoduché,už aby sa zlietali kŕdle krkavcov lebo to bude ...žrádlo.
Ale najpodstatnejšia je vlastne skutočnosť,že - kto bol vlastne poškodený ?! Nie ten kto to dýchal....treba si prečítať čo písal cviro,a je jedno či mal či nemal a čo mal
Keby niekto nevykrákal čo nemal,nikdy v živote sa nikto necíti ukrátený a ani by ničím nebol.Lebo ukracovaný je dnes a denne na miliony spôsobov,len nevie o tom pretože nad ničím nepremýšla,a ide o sto razy závažnejšie veci.Aj tu ide o niečo úplne iné než záujem nejakého oklamaného majitela VAG-u
Neviem či použitie "statočných" je úplne na mieste
Ale najpodstatnejšia je vlastne skutočnosť,že - kto bol vlastne poškodený ?! Nie ten kto to dýchal....treba si prečítať čo písal cviro,a je jedno či mal či nemal a čo mal
Keby niekto nevykrákal čo nemal,nikdy v živote sa nikto necíti ukrátený a ani by ničím nebol.Lebo ukracovaný je dnes a denne na miliony spôsobov,len nevie o tom pretože nad ničím nepremýšla,a ide o sto razy závažnejšie veci.Aj tu ide o niečo úplne iné než záujem nejakého oklamaného majitela VAG-u
Neviem či použitie "statočných" je úplne na mieste
-
- Príspevky: 1
- Dátum registrácie: 12.12.2017 11:43
- Bydlisko: Bratislava Zdieľať na Facebook
-
- opravy & diag
- Príspevky: 24979
- Dátum registrácie: 22.04.2005 10:12
- Bydlisko: Nové Zámky Zdieľať na Facebook
Američania si nároky neuplatnili preto lebo bolo poškodené ich ovzdušie a pod. ale preto lebo mohli.Pretože by pokojne vytlačili grupu a čokolvek z EU na oceán a neublížilo by to im,ale danej firme.Nie je nedostatok aut,aby nútilo kolos USA čokoľvek prepačovať a majú asi dobre zafixovanú teóriu platnú dávnejšie než od II warm - tvrdé slovo nasleduje povoľnosť ! To platilo za vlády Ríma,za vlády Hitlera a platiť bude vždy že ak je v niečích rukách moc,sú silné slová vymožiteľné až kým moc nepominie
Ovzdušie,emisie zaujímavá komodita z ktorou sa dá hoci aj kšeftovať.Tu sopka,tam horí pol krajiny,yu ľudia spalujú PET flaše a karavána ide ďalej,žiadna právnická firma nejde bojovať tam,kde sa nedá dostať k peniazom.Lebo nám záleží,čo dýchame.Koníkovú fujaru.To by nesmeli byť inzeráty v štýle "pomôžeme" vyriešiť DPF raz a navždy a celý ten cirkus by nesmel tak prekrásne prekvitať.
Ovzdušie,emisie zaujímavá komodita z ktorou sa dá hoci aj kšeftovať.Tu sopka,tam horí pol krajiny,yu ľudia spalujú PET flaše a karavána ide ďalej,žiadna právnická firma nejde bojovať tam,kde sa nedá dostať k peniazom.Lebo nám záleží,čo dýchame.Koníkovú fujaru.To by nesmeli byť inzeráty v štýle "pomôžeme" vyriešiť DPF raz a navždy a celý ten cirkus by nesmel tak prekrásne prekvitať.
-
- Príspevky: 328
- Dátum registrácie: 08.03.2009 20:05 Zdieľať na Facebook
Cviro:1) to reklamovanie je riešené inak ako si myslíš. Žiadne že vezmem peniaze, a na druhý deň softvér vrátim nazad. Platí tam: oni dajú peniaze a ty im auto. Žiadna manipulácia s autom neskôr. Proste ty sa k tomu autu už ani nepriblížiš (dostaneš predsa zaň peniaze).
Dokonca tí američania sú tak vychcaní že vracali torzo auta pretože nešpecifikovali v akom stave sa má auto vrátiť. Je to v článku na nete, môžeš si to prečítať.
2): s tými emisiami a dopad na ľudstvo všeobecne: to je zas vec ktorú toto reklamovanie nerieši. Ich trt zaujíma že vzduch dýchame my všetci hoci by sme chodili na kolobežkách. Rieši sa tam jedine spotrebitelský zákon, resp. ak spotrebitel zaplatil za auto ktoré nieje spôsobilé na premávku na pozemných komunikáciách, má nárok na vrátenie peňazí. ŇIČ VIAC NiČ MENEJ!
Áno tu sa to snažia zaplátať softvérom, ale pamätajme že vymožiteľnosť práva v amerike je trilión svetelných rokov ďalej od slovenska.
Ako pán Hlavatý poznamenal: reklamovali lebo mohli. Proste američan si povie: nespĺňa čo má??? Navalte peniaze!! Na nejaký softvér on kašle. Ešte na tom zarobí (ako som písal vyššie) a bol by blbý keby to nevyužil.
Že doplatí nato životné prostredie a vlastne my všetci je smutné, ale to sa tu nerieši. Vw to pokašľal - nech si to vyžerie.
Podľa môjho názoru sa to na slovensku aj tak uhrá do stratena a zákazníci ostanú max tak s druhým softvérom.
Dokonca tí američania sú tak vychcaní že vracali torzo auta pretože nešpecifikovali v akom stave sa má auto vrátiť. Je to v článku na nete, môžeš si to prečítať.
2): s tými emisiami a dopad na ľudstvo všeobecne: to je zas vec ktorú toto reklamovanie nerieši. Ich trt zaujíma že vzduch dýchame my všetci hoci by sme chodili na kolobežkách. Rieši sa tam jedine spotrebitelský zákon, resp. ak spotrebitel zaplatil za auto ktoré nieje spôsobilé na premávku na pozemných komunikáciách, má nárok na vrátenie peňazí. ŇIČ VIAC NiČ MENEJ!
Áno tu sa to snažia zaplátať softvérom, ale pamätajme že vymožiteľnosť práva v amerike je trilión svetelných rokov ďalej od slovenska.
Ako pán Hlavatý poznamenal: reklamovali lebo mohli. Proste američan si povie: nespĺňa čo má??? Navalte peniaze!! Na nejaký softvér on kašle. Ešte na tom zarobí (ako som písal vyššie) a bol by blbý keby to nevyužil.
Že doplatí nato životné prostredie a vlastne my všetci je smutné, ale to sa tu nerieši. Vw to pokašľal - nech si to vyžerie.
Podľa môjho názoru sa to na slovensku aj tak uhrá do stratena a zákazníci ostanú max tak s druhým softvérom.
-
- opravy & diag
- Príspevky: 24979
- Dátum registrácie: 22.04.2005 10:12
- Bydlisko: Nové Zámky Zdieľať na Facebook
-
- Príspevky: 40
- Dátum registrácie: 21.07.2011 15:44 Zdieľať na Facebook
Chalani mna len zaraza jedna veta v obchodnych podmienkach, bod 3.1
", v pripade vratenia auta vyrobcovi, sa pocita hodnota auta platna ku dnu vratenia"
...to mi neznie vobec ako plna kupna cena noveho auta! a co ak som auto kupoval od dealera VW z DE a cena bola polovicna, ako bola nakupna cena noveho?
i kled vraj v USa vratili?... ja Ti neviem Blazeno
", v pripade vratenia auta vyrobcovi, sa pocita hodnota auta platna ku dnu vratenia"
...to mi neznie vobec ako plna kupna cena noveho auta! a co ak som auto kupoval od dealera VW z DE a cena bola polovicna, ako bola nakupna cena noveho?
i kled vraj v USa vratili?... ja Ti neviem Blazeno
Kto je prítomný
Užívatelia prezerajúci toto fórum: Žiadny pripojení užívatelia a 21 neregistrovaných