VCDS diagnostika TDI motorov, logovanie v záťaži - návod

Sekcia slúžiaca na odbornú analýzu problémov

Moderátori: mhlavaty, niner, Atlas, LOCHNESS, foter

mhlavaty
opravy & diag
Príspevky: 24977
Dátum registrácie: 22.04.2005 10:12
Bydlisko: Nové Zámky
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa mhlavaty »

Tak v podstate je to jasné.Budeš musieť poriešiť korekciu štvrtého valca.Bolo by teraz unáhlené ten vstrekovač odsúdiť na repas,stále môže byť že na korekcii majú podiel O krúžky vstrekovača.Ale vidím to viac dielčích vecí,pretože počiatok vstrekovania sa opoz´duje (BIP) a kedže je v mínusových hodnotách by som sa ozaj pozorne zaoberal prísunu paliva,čo je u PD smiešne jednoduché a v podstate ide iba o zabezpečenie nezavzdušneného paliva a odmerať tlak tandemu.
Ak sa km dá veriť,je nutné vymeniť hydroštely,a spojiť to s čistením a minimálne z kontrolou nastavenia rozvodov,pretože z nich sa odvíja toho veľa.Ak sa rozvody urobia velmi presne na prípravky,z nich sa potom vyprofiluje číslo synchronizácie na kanále 004 posledná hodnota.Tú si treba pamätať,pretože každými rozvodmi sa opakuje,a tak vieš či boli urobené správne.
Velmi vnímavý motoristi často registrujú zlú korekčnú dávku v hodnote 0,6-0,8 a už hovoria o vibrácii pri prudkom zrýchlení ponajviac v oblasti 2000 ot.
peto1227
Príspevky: 19
Dátum registrácie: 20.08.2010 20:29
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa peto1227 »

Zdravím Vás. Poprosil by som o kontrolu logu. Octavia 1 1.9 TDI ALH 66kw. Log spravený na rovine, dvaja ľudia v aute motor na diagnostike bez závad. Auto ide normálne len mám pocit že ma slabý ťah.... https://uloz.to/!sFgXsdYCWv5y/log-01-001-010-011-rar

Ďakujem
mhlavaty
opravy & diag
Príspevky: 24977
Dátum registrácie: 22.04.2005 10:12
Bydlisko: Nové Zámky
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa mhlavaty »

daj ako csv
peto1227
Príspevky: 19
Dátum registrácie: 20.08.2010 20:29
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa peto1227 »

www.xclean.sk eshop s autokozmetikou AUTOGLYM
mhlavaty
opravy & diag
Príspevky: 24977
Dátum registrácie: 22.04.2005 10:12
Bydlisko: Nové Zámky
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa mhlavaty »

Pri logu ale ani inokedy neprekračovať 4000 ot.Čiste papierovo by hodnoty aj sedeli,odchýlky smerom dole v porovnaní z inými takými istými motormi sú malé a nepodstatné.Porovnatelná je sekundáž,tj čas od 1500 -4000 ot.Čiste papierovo znamená čo ukazujú hodnoty,ale to nie vždy zodpovedá skutočnosti.Napr zanesené potrubie spôsobí že tlak turbíny bude vysoký,ale vzduch reálne cez potrubie nepretlačí.To že ukáže 35 mg paliva v dávke nehovorí nič o tom v akej kvalite je rozprášené a zužitkované na výkon.Že predvstrek je málo mimo,tiež papierovo nemusí byť okato vidieť,ale výkon je tupý,motor je málo agilný.Jemne váha čosi menej,trocha bubliniek v palive,trocha naložené karbonu v saní,jemne nedoladená regulácia turbíny,trocha podhustené a mesiace nekontrolovaný tlak pneu,nesprávna zbiehavosť kolies a tak sa ľahko stane že sa hladá tam kde nie je problém anehladá kde je.Vyslovene chyba tam nie je žiadna
peto1227
Príspevky: 19
Dátum registrácie: 20.08.2010 20:29
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa peto1227 »

Sanie je čisté, geometria je dobrá, tlak v pneu pravidelne kontrolovaný, predvstrek podla tdi grafu presne kedy má byť... Samozrejme všetky filtre menené pravidelne. Totiž auto jazdí tento rok len diaľnicu. Od marca nabehalo 45 000 km len diaľnica. Do turba sa už niekto vŕtal ale čo robil neviem. Dúfal som že log odhalí či je v poriadku. Prípadne či je niekde inde chyba. Mám totiž ešte jednu rovnakú octaviu ktorá proste ide lepšie. Len na nej som zatiaľ nemal čas spraviť log keďže tá je ešte viac na cestách.
www.xclean.sk eshop s autokozmetikou AUTOGLYM
mhlavaty
opravy & diag
Príspevky: 24977
Dátum registrácie: 22.04.2005 10:12
Bydlisko: Nové Zámky
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa mhlavaty »

Aby sa dalo z určitostou povedať čokoľvek o komplexnom stave motora,musí byť skúmané a pozreté ešte kopec dalších vecí o ktorých sme sa vôbec nebavili a vyžadujú iný typ merania.
Už som spomínal aj to,že samotná dávka paliva ešte nedáva jasno ako je vyťažené,či je do valca načurané alebo dokonale rozprášené,či čerpadlo nepracuje z množstvom vzduchu ktoré ale vo výpočte figuruje,protitlak výfuku,meracia dýza,stav kompresie atd atd je toho veľa čo nikto nepozrie ako je dlhý život motora
peto1227
Príspevky: 19
Dátum registrácie: 20.08.2010 20:29
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa peto1227 »

Ok. Ďakujem za vyčerpávajúcu odpoveď. Možno ešte nechám pozrieť vstrekovače a premerať kompresiu.
www.xclean.sk eshop s autokozmetikou AUTOGLYM
mhlavaty
opravy & diag
Príspevky: 24977
Dátum registrácie: 22.04.2005 10:12
Bydlisko: Nové Zámky
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa mhlavaty »

Treba skontrolovať aj sign8l meracej trysky,ak vypadne si ho síce RJ nahr8dza od inakadiaľ ale aj tak sa do práce motora premietne.A v tom logu je jemne menej vstrekovanej dávky než je maximum v iných porovnatelných logoch.
fitauto
Príspevky: 9
Dátum registrácie: 13.05.2017 19:27
Zdieľať na Facebook

Log motora 1.9TDi BXE

Príspevok od používateľa fitauto »

Dobrý deň potreboval by som pozrieť tento log neviem či to bude
OK robil som to 1-krát ak nie spravím nový-vozidlo je Škoda Octavia 1.9TDi motor kód BXE a nemá výkon. Ďakujem
https://uloz.to/!y2UVgkCDJLG4/log-01-001-003-012-csv
mhlavaty
opravy & diag
Príspevky: 24977
Dátum registrácie: 22.04.2005 10:12
Bydlisko: Nové Zámky
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa mhlavaty »

To máš čo ? veď je to z februára r 2017
Urob to prosím podla návodu v úvodnej téme,tot je k ničomu,načo si logoval 003 to je práca a oblasť pre EGR,ten je pri logovaní zavretý a nikoho v danom momente nezaujíma.
martinlegrande
Príspevky: 3
Dátum registrácie: 19.08.2014 16:32
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa martinlegrande »

https://uloz.to/!gTjlJSrtCsON/log-01-001-010-011-csv

Ahojte pozrie sa mi na to niekto prosim _

VW golf 5 1,9 TDI 77kW BXE

Dialnica 2 osoby mierny vietor

:3c90: :3906:
mhlavaty
opravy & diag
Príspevky: 24977
Dátum registrácie: 22.04.2005 10:12
Bydlisko: Nové Zámky
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa mhlavaty »

Vyjadrím sa iba v rámci nedostatku informácií,kedže vietor môže byť oproti aj od chrbta,prevod 3 st. alebo 4 st. dajú odlišné hodnoty,motor nie je v prevádzkovej teplote.
Hodnoty prietoku a dávky paliva zhruba v poriadku,turbína je divne regulovaná,variabilita je divná,riadená nejako kostrbate,dôvod treba pohladať.
martinlegrande
Príspevky: 3
Dátum registrácie: 19.08.2014 16:32
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa martinlegrande »

Bol to 4 ty prevodový stupeň. Vietor bol mierny skôr bočný predu . Mám problém s termostatom, .
Ďakujem :2f93: ,
turbína je divne regulovaná,variabilita je divná,riadená nejako kostrbate,dôvod treba pohladať, myslite ze to je odchadzajuce turbo? Alebo kde zacat hladat?
mhlavaty
opravy & diag
Príspevky: 24977
Dátum registrácie: 22.04.2005 10:12
Bydlisko: Nové Zámky
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa mhlavaty »

Nemusí byť s turbínou nič závažné,99% si iba žiada vyčistenie,a často ani to,iba detailne skontrolovať reguláciu,podtlaky,hadičky príp problém banky.Ten stroj by nemusel ísť zle,palivo tam ide dostatok,váha +- je v poriadku a ak pôjde turbína lepšie,aj jej sa zdvihnú hodnoty a motor bude dravejší.Kedže je to PD,dosť do dravosti hovorí ako sú urobené rozvody,ale aj celkový stav,vstreky,hydroštely stav vačky.Teplota je jeden z dôležitých faktorov.

Návrat na "Diagnostika"

Kto je prítomný

Užívatelia prezerajúci toto fórum: miro1000, volvoke a 10 neregistrovaných