Audi Q5 2.0 TDI S-Tronic - vysoka spotreba
Moderátori: mhlavaty, niner, Atlas, LOCHNESS, foter
-
- Príspevky: 5285
- Dátum registrácie: 11.09.2007 20:00 Zdieľať na Facebook
-
- Príspevky: 3
- Dátum registrácie: 13.12.2017 12:46 Zdieľať na Facebook
mhlavaty vdaka, to mi uplne staci, uz mam pokoj na dusi
este k vyradovaniu a tym to snad mozme uzavriet:
Teorie za tímhle způsobem používání dvouspojky je, že když zastavíte a stojíte na brzdě, motor auta se točí a kola nikoliv, takže to může zbytečně opotřebovávat spojku a vyřazení na neutrál tomu zabrání. Zní to rozumně, jenže ku prospěchu věci to není, alespoň ne v případě, kdybyste takto chtěli s dvouspojkovým automatem zacházet třeba na každé křižovatce.
V praxi totiž elektronika sama rozpojí spojku, už když dobrzďujete, a to právě proto, aby k tomuhle opotřebení nedocházelo. Když tedy stojíte na brzdě a vůz se nehýbe, není nutno vyřazovat, protože převodovka už de facto v režimu N je. Zbytečnou změnou režimů ji naopak zatěžujete více.
Pochopitelně, pokud víte, že budete stát na místě delší dobu a nechcete při tom permanentně šlapat brzdu, je vyřazení na N rozumné. Už kvůli ohledům k jedné z vašich dolních končetin, nedbalé sešlápnutí brzdy by ale mohlo vést i k opětovnému započetí spojování spojek, a to pochopitelně není žádoucí.
este k vyradovaniu a tym to snad mozme uzavriet:
Teorie za tímhle způsobem používání dvouspojky je, že když zastavíte a stojíte na brzdě, motor auta se točí a kola nikoliv, takže to může zbytečně opotřebovávat spojku a vyřazení na neutrál tomu zabrání. Zní to rozumně, jenže ku prospěchu věci to není, alespoň ne v případě, kdybyste takto chtěli s dvouspojkovým automatem zacházet třeba na každé křižovatce.
V praxi totiž elektronika sama rozpojí spojku, už když dobrzďujete, a to právě proto, aby k tomuhle opotřebení nedocházelo. Když tedy stojíte na brzdě a vůz se nehýbe, není nutno vyřazovat, protože převodovka už de facto v režimu N je. Zbytečnou změnou režimů ji naopak zatěžujete více.
Pochopitelně, pokud víte, že budete stát na místě delší dobu a nechcete při tom permanentně šlapat brzdu, je vyřazení na N rozumné. Už kvůli ohledům k jedné z vašich dolních končetin, nedbalé sešlápnutí brzdy by ale mohlo vést i k opětovnému započetí spojování spojek, a to pochopitelně není žádoucí.
-
- opravy & diag
- Príspevky: 24976
- Dátum registrácie: 22.04.2005 10:12
- Bydlisko: Nové Zámky Zdieľať na Facebook
-
- Príspevky: 3407
- Dátum registrácie: 20.09.2011 12:42
- Bydlisko: SC Zdieľať na Facebook
To vobec nemusis, pretoze sudruhovia urcite do tej masiny dali aj start stop system, takze spojka sa nenamaha, ked je motor vypnutyVLADY napísal:On myslel asi že je spojka rozpojená a akože trpí spojkové ložisko....
Sral bych osobne taký automat , ak by som mal pri státii na každej križovatke prehadzovať do N .
-
- Príspevky: 674
- Dátum registrácie: 19.01.2009 19:22 Zdieľať na Facebook
Rozhodne spotreba nad 1l/hod na volnobehu pri zahriatom motore kedy neprebieha regeneracia DPF nie je normalna a nasvedcuje tomu aj trasenie auta. Urcite by som to riesil s pomocou dobreho diagnostika.
Moj EA288 2.0tdi ma zahriaty na 70 stupnov C spotrebu na volnobehu (svetla, brzdove svetlo, radio, klima nastavena na automatiku) pri D 0,7l/hod a pri P a N 0,6l/hod. Pri D je v cinnosti asi nejaky akcny clen, ktory spotrebu zvysuje. Pri regeneracii DPF to je cca 1,1l/hod ale vtedy uz je volnobeh cca 1100 ot a nie cca 700.
Moj EA288 2.0tdi ma zahriaty na 70 stupnov C spotrebu na volnobehu (svetla, brzdove svetlo, radio, klima nastavena na automatiku) pri D 0,7l/hod a pri P a N 0,6l/hod. Pri D je v cinnosti asi nejaky akcny clen, ktory spotrebu zvysuje. Pri regeneracii DPF to je cca 1,1l/hod ale vtedy uz je volnobeh cca 1100 ot a nie cca 700.
Kto je prítomný
Užívatelia prezerajúci toto fórum: Žiadny pripojení užívatelia a 22 neregistrovaných