Seat Ibiza 1,9 SDI, r.v. 2002 - unik vody
Moderátori: mhlavaty, niner, Atlas, LOCHNESS, foter
-
- Príspevky: 42
- Dátum registrácie: 02.11.2015 10:51 Zdieľať na Facebook
Seat Ibiza 1,9 SDI, r.v. 2002 - unik vody
zdravim pani,, mame v rodine auto ktore je uvedene v nazve temy,, je to starsie auticko a uz ma svoje roky,, stala sa mi taka vec ze mi zacala unikat chladiaca voda, vzdy ked dolejem tak zmizne,, je mi jasne ze to bude bud prasknute tesnenie alebo hlava alebo neviem co este,, ide o to ze je to dost nakladna oprava a moc sa mi do toho nechce investovat,,predavat ho tiez nechcem,, voda ked unikne tak neklesne pod znacku minimum ale je cca 2mm nad znackou minimalna hladina,, mozem takto jazdit bez nejakej myslienky ze sa to pototo, alebo je nutne to riesit? (este doplnim okolo olejoveho viecka na motore sa netvori hneda pena takze voda nejde do motora ale asi von),, ak je to nutne riesit kolko moze stat oprava, ci radsej druhy motor??
-
- Príspevky: 4554
- Dátum registrácie: 22.03.2012 19:01 Zdieľať na Facebook
Pokiaľ nejde voda do oleja, a z vyfuku husty biely dym,
tak vobec sa nemusi jednat o prdnuté tesnenie pod hlavou.
Zameraj sa na tesnosť hadic a hadicových spojov, pokiaľ zistiš nejaké uniky vymeň hadice a aj samosťahovacie hadicove spony nahraď SK-paskami,
Uniky najlepšie zistiš zo spodu ked budeš kontrolovať z montážnej jamy....
z hadicami manipuluj VŽDY len v teplom stave !!!
Za studena NIČ neuvoĺňuj, ani z ničím nehýb, lebo by si mohol ľahko niečo odlomiť...
tak vobec sa nemusi jednat o prdnuté tesnenie pod hlavou.
Zameraj sa na tesnosť hadic a hadicových spojov, pokiaľ zistiš nejaké uniky vymeň hadice a aj samosťahovacie hadicove spony nahraď SK-paskami,
Uniky najlepšie zistiš zo spodu ked budeš kontrolovať z montážnej jamy....
z hadicami manipuluj VŽDY len v teplom stave !!!
Za studena NIČ neuvoĺňuj, ani z ničím nehýb, lebo by si mohol ľahko niečo odlomiť...
-
- Príspevky: 5285
- Dátum registrácie: 11.09.2007 20:00 Zdieľať na Facebook
-
- Príspevky: 4554
- Dátum registrácie: 22.03.2012 19:01 Zdieľať na Facebook
Do vyrovnavacej nádržky chl.kvapaliny idu 2 hadice ,
jedna hrubšia zospodu a dalšia tenká zvrchu pod víčkom
väčšinou prepúšťa tá tenká, stačí vymeniť tu sponu, ktorou je zaistená ku vývodu tej nadržky, za normalnu SK-pasku a riadne dotiahnuť
a uniky kvapaliny prestanú
Chl.system dobre pracuje vtedy ak je trochu pretlakovaný voči okolitému prostrediu, poistný ventil vo víčku nadobky by mal prepúšťať okolo 140 kPa , normalny tlak prostredia je 100 kPa,
idealne by bolo zistiť PRIČINU , prečo zrazu pretlakuje chladiaci system viac ako treba....
jedna hrubšia zospodu a dalšia tenká zvrchu pod víčkom
väčšinou prepúšťa tá tenká, stačí vymeniť tu sponu, ktorou je zaistená ku vývodu tej nadržky, za normalnu SK-pasku a riadne dotiahnuť
a uniky kvapaliny prestanú
Chl.system dobre pracuje vtedy ak je trochu pretlakovaný voči okolitému prostrediu, poistný ventil vo víčku nadobky by mal prepúšťať okolo 140 kPa , normalny tlak prostredia je 100 kPa,
idealne by bolo zistiť PRIČINU , prečo zrazu pretlakuje chladiaci system viac ako treba....
-
- Príspevky: 3692
- Dátum registrácie: 04.01.2008 18:44 Zdieľať na Facebook
Re: seat ibiza 1,9 SDI, r.v. 2002 - unik vody
Netreba hneď panikáriť s prasknutou hlavou a jej tesnením, alebo s výmenou motora.marmmolit napísal:... je mi jasne ze to bude bud prasknute tesnenie alebo hlava, ... ak je to nutne riesit kolko moze stat oprava, ci radsej druhy motor??
Často to býva vodné čerpadlo alebo vlasová trhlinka na chladiči.
Keď mi raz začala takto unikať kvapalina, myslel som že to bude vodné čerpadlo, už sa aj tak blížila výmena rozvodov, tak som to urobil, ale staré čerpadlo netieklo.
Keď auto stálo tak ani z chladiča nič nešlo.
Až keď som motor zahrial a na zdviháku som pozeral, tak bolo vidieť ako sa odparovala unikajúca kvapalina. Tá prasklinka sa otvorila až keď bol chladiaci systém pod tlakom.
-
- Príspevky: 1583
- Dátum registrácie: 10.10.2011 08:37 Zdieľať na Facebook
Máme v rodine to auto, akurát modifikáciu (Cordoba 1.4 8v) a bol tam ten istý problém, aký popisuješ. Tiež sme si hneď mysleli, že je veľký problém a bude nasledovať drahá oprava.
Problém som však hneď zistil, ako som chytil plastovú prírubu termostatu. Bola prasknutá a cez tú jemnú trhlinu cez obal prepúšťalo chladiacu kvapalinu. Opravilo sa to za 20€.
Pod kapotou hľadáj túto srandu a prejdi sa po nej rukou:
[img]http://www.dorukotoyedekparca.com/pictu ... 21111n.png[/img]
Potom daj vedieť, či to náhodou nebolo tiež to isté...
Problém som však hneď zistil, ako som chytil plastovú prírubu termostatu. Bola prasknutá a cez tú jemnú trhlinu cez obal prepúšťalo chladiacu kvapalinu. Opravilo sa to za 20€.
Pod kapotou hľadáj túto srandu a prejdi sa po nej rukou:
[img]http://www.dorukotoyedekparca.com/pictu ... 21111n.png[/img]
Potom daj vedieť, či to náhodou nebolo tiež to isté...
-
- Príspevky: 1445
- Dátum registrácie: 16.09.2010 13:17 Zdieľať na Facebook
-
- Príspevky: 3801
- Dátum registrácie: 11.02.2008 21:34
- Bydlisko: BLAVA Zdieľať na Facebook
Re: Seat Ibiza 1,9 SDI, r.v. 2002 - unik vody
TAK co vlastne CHCES???marmmolit napísal:zdravim pani,, mame v rodine auto ktore je uvedene v nazve temy,, je to starsie auticko a uz ma svoje roky,, stala sa mi taka vec ze mi zacala unikat chladiaca voda, vzdy ked dolejem tak zmizne,, je mi jasne ze to bude bud prasknute tesnenie alebo hlava alebo neviem co este,, ide o to ze je to dost nakladna oprava a moc sa mi do toho nechce investovat,,predavat ho tiez nechcem,, voda ked unikne tak neklesne pod znacku minimum ale je cca 2mm nad znackou minimalna hladina,, mozem takto jazdit bez nejakej myslienky ze sa to pototo, alebo je nutne to riesit? (este doplnim okolo olejoveho viecka na motore sa netvori hneda pena takze voda nejde do motora ale asi von),, ak je to nutne riesit kolko moze stat oprava, ci radsej druhy motor??
ANI OPRAVIT ANI PREDAT
Ked mas opicu tak musis mat aj na BANANY!!!!
Ja tvrdim ze je tam prasknute tesnenie pod hlavou a oprava MAX 300EUR!!!!
-
- Príspevky: 42
- Dátum registrácie: 02.11.2015 10:51 Zdieľať na Facebook
dik za rady, popisali ste toho dost tak skusim to nejak doriesit, pokusim sa najskor nejak tie uniky najst ci nahodou to niekde netecie,,, hlava bude az na poslednom mieste lebo co mam info tak tieto motory s tym vraj problemy skoro vobec nemali, aj ked vlastne zalezi od majitela a style jazdy,, chvilu mi to potrva kym toto vsetko poskusam a pokukam lebo nemam na to priestory a teraz v zime ... a jednoduche to tiez nebude lebo ako som pochopil z vasich rad, system sa musi najskor natlakovat a potom pozerat a ked bude vsetko zohriate a teple tak aj ta voda sa celkom rychlo vypari ked su len male uniky,, v kazdom pripade to doriesim nejak
-
- Príspevky: 42
- Dátum registrácie: 02.11.2015 10:51 Zdieľať na Facebook
-
- Príspevky: 42
- Dátum registrácie: 02.11.2015 10:51 Zdieľať na Facebook
Kto je prítomný
Užívatelia prezerajúci toto fórum: Žiadny pripojení užívatelia a 9 neregistrovaných