Skoda Octavia ll 1.9 tdi - studeny štart nechytá

Diskusia ohľadne vozidiel značky Škoda

Moderátori: mhlavaty, niner, Atlas, LOCHNESS, foter

peter481994
Príspevky: 13
Dátum registrácie: 24.05.2016 17:37
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa peter481994 »

a čo som napísal ...napísal som hodnoty ktoré mi mechanik ukázal a povedal mi že tá s plusovou hodnotou je zlá 1,07 čo som zle natom napísal
mhlavaty
opravy & diag
Príspevky: 24918
Dátum registrácie: 22.04.2005 10:12
Bydlisko: Nové Zámky
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa mhlavaty »

Čo ti povedal vieš iba ty.Ale tu si napísal toto...
Bol som u mechanika dnes a zistil že sú vstreky zlé vlastne jedna triska podľa týchto hodnôt -0,46mg/H

Snáď ešte čítať viem,ale ja tam nevidím ani slovko o tom že zlá hodnota je tá dole ..1,07 a nie tá vo vete.
Ale rovno ti poviem...miesto toho aby si robil zo seba hlupáka a za svet nerozumel že si napísal niečo zmätočne,tak sa vyviňuješ ako Kaliňák,pritom stačí písať ale aj prečítať po seba a ak treba opraviť.Tu nejde vôbec o teba,ale o to,že to číta aj ďalší niekto a potom číta nezmysli ktoré zavádzajú
peter481994
Príspevky: 13
Dátum registrácie: 24.05.2016 17:37
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa peter481994 »

Jáááj sorry ano stých hodnôt mi povedal že tá 1,07 je zlá
1mk
Príspevky: 1
Dátum registrácie: 11.12.2017 10:36
Zdieľať na Facebook

podobný problém

Príspevok od používateľa 1mk »

Dobrý deň,
Mám veľmi podobný problém ako sa schladilo a auto stojí 1 a viac dní má problém naštartovať a dosť ma to hnevá. Ako ho začnem štartovať štartér točí cca 15 sek. potom cinkne a vyskočí kontrolka oleja (taká olejnička)- ale ten má ešte čas na výmenu a následne stále točí od začiatku otočenia klúčika ubehlo cca 20 sek. a potom do tohto točenia prichádza nepravidelný zvuk (ako keby vstrekovanie nafty do motara) cca do ďalších 10 sek auto naskočí a ide bez problémov. Ak na ňom chodím každý deň alebo aspoň auto preštartujem naskočí ihneď aj za chladnejších rán inak protestuje. V lete nebol žiaden problém. Je jedno či žhaviče nechám nažhaviť aj 2x alebo nie proste na 1x nenaskočí ihneď až po dlhom štartovaní ale bojím sa aby mi pri tomto úkone neodišlo ešte niečo iné. Auto je Škoda Octavia II 06/2007 1,9TDI 77kw nabehaných 177 000km som druhá majiteľka. Rada by som zistila čo s tým môže byť a nevymeniť v servise polku auta kým prídu na závadu, čo tomu reálne je. Zatiaľ som s tým nikde nebola. Baterka si myslím že je v poriadku.
Ďakujem za odpoveď
mhlavaty
opravy & diag
Príspevky: 24918
Dátum registrácie: 22.04.2005 10:12
Bydlisko: Nové Zámky
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa mhlavaty »

Tieto problémy sa objavujú priskoro na ten počet km už nech je to ktorákoľvek varianta obvyklých problémov z dlhým štartom.Dá sa iba predpokladať že motoru trvá dlho kým sa vytvorí patričný tlak,ale ak by som zobral do úvahy km je to hneď nezmyselná úvaha.Žhavenie sa môže na probléme spolupodievať,ale tem motor aj pri dvoch zlých štartuje na brnk.Pokiaľ to žhavič je,v diagnostike bude označený ako vadný aj z identifikáciou že ktorý.
Na začiatok treba urobiť dva základné úkony.preveriť žhaviče a odmerať tlak tandemového čerpadla.Prvé meranie po pripojení tlakomeru treba urobiť len zapnutím zapalovania,aby sa ukázalo kedy nabehne tlak pre vstrekovače.Možno už tu sa odhalí celá chyba.Tieto motory totiž idú aj z nefunkčným čerpadielkom paliva v nádrži,len sa objavia takéto príznaky,preto majiteľ dlho nemusí vedieť že v nádrži mu nejde čerpadielko.No a diagnostika je nutná
na viac krát,prvá komplexná okamžite po štarte,a druhá komplexná v prevádzkovej teplote.Ak požiadaš mechanika aby urobil tzv.blockmap meraných hodnôt studený a teplý a vytlačil ti ho,viem ti to potom tu pozrieť,z toho sa už dá odvodiť veľa vecí.
Ak by som km veril,tak pri 200 tis ťa čaká väčší servis motora tj rozvody + výmena hydroštelov a vyčistenie sania.Ak si dáš takto do oriadku motor budeš do 300 tis (ďalšie rozvody) jazdiť z úsmevom.
dodk0
Príspevky: 4
Dátum registrácie: 15.01.2020 20:17
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa dodk0 »

Dobrý deň,
mám podobný problém
ŠKoda octavia 2.0 TDI RS 125kw
r.v.2008
km: 228 000
za studena mi nechce naštartovať točí asi 2-5 sek potom naskočí no ak je zohriatá chytí ihneď.
Trysky ukazovali zlé hodnoty tak sme ich vymenili a tiež aj tesnenia.
- vymenený aj palivový filter
- vymenené sviečky
- vymenené čidlo chladiacej kvapaliny
- vymenený štartér

. No problém stále pretrvával
Za studena točí za tepla chytí na brnk.

Vraj je možné upraviť dávku vsreku alebo ešte update sw rj
stretli ste sa stým ?
Ďakujem
mhlavaty
opravy & diag
Príspevky: 24918
Dátum registrácie: 22.04.2005 10:12
Bydlisko: Nové Zámky
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa mhlavaty »

Toto je teoreticky velmi jednoduchá vec,prakticky ale riešiteľná problematicky,pretože aby sa riešila vec efektívne je nutné vedieť veci aké OBD v dostatočnej miere neposkytne.Tu by to chcelo jednoznačne oscilo kde by sa zosnímal časový priebeh od počiatku štartu,otáčky štartu,napätie,prúd,tlak v raily, impulz vstreku
Motor musí mať v studenom stave problém ktorý nedovalí včas zapáliť,pre niečo nie sú splnené požiadavky,je jedno či pamali nabieha tlak či čokoľvek druhé.Kým to nie je v číslach alebo hodnote,nič nie je jasné
Dávka sa upraviť dá,ale nie je to záruka úspechu.
mastik29
Príspevky: 2867
Dátum registrácie: 07.04.2010 20:29
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa mastik29 »

Este zaklad by bolo dobre napisat kod motora. Rocnik 2008… PD vs CR. Tam sa to lamalo. Vzhladom na vymenu vstrekov, tesneni, predpokladam, ze sa jedna este o PDcko.
Jericho
Príspevky: 217
Dátum registrácie: 27.09.2006 16:39
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa Jericho »

jedna poznámka ku probléme pani 1mk ... žhaviče by som vylúčil, lebo spomínala bezproblémový štart pri každonennom použití, aj za chladnejších rán...ja by som povedal, že agregát je rovnako studený aj po prvej noci...či?
skôr to vyzerá na "padanie nafty"...aj keď to oponuje s tým, že v lete nemala problém so štartom, ale na druhej strane v lete, alebo inak povedané pred polrokom ten problém vôbec nemusel existovať.
dodk0
Príspevky: 4
Dátum registrácie: 15.01.2020 20:17
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa dodk0 »

mastik29 napísal:Este zaklad by bolo dobre napisat kod motora. Rocnik 2008… PD vs CR. Tam sa to lamalo. Vzhladom na vymenu vstrekov, tesneni, predpokladam, ze sa jedna este o PDcko.
Kód motora BMN
mastik29
Príspevky: 2867
Dátum registrácie: 07.04.2010 20:29
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa mastik29 »

Tazko radit, ked sa jedna o BMN.
Ta hlava je hotovy emental, k tomu este slusny vykon musi drzat. Teda, musi…

Mechanik este mohol podavacie cerpadlo a tandem zmerat, teda, ak ma budik na ten tandem…
Ak starter toci riadne, nafta nepada, sanie neni upchane, tlak nafty je dobry, snimace OK, tak potom hlava.
dodk0
Príspevky: 4
Dátum registrácie: 15.01.2020 20:17
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa dodk0 »

mastik29

to ohĺadom toho premerania je v pláne som objednaný do servisu kde to vedia premerať nakoľko to moj mechanik nevie.
mastik29
Príspevky: 2867
Dátum registrácie: 07.04.2010 20:29
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa mastik29 »

Tam, kde vedia a maju pripravok na tandem, tam s velkou pravdepodobnostou nebudu daki slendriani, tam by mohli vediet najst chybu, a teda aj tam vyriesit problem.
Uz len vela stastia, nech je to daka “blbost“ za “drobne“.
mhlavaty
opravy & diag
Príspevky: 24918
Dátum registrácie: 22.04.2005 10:12
Bydlisko: Nové Zámky
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa mhlavaty »

Odmerať tlak na tandemovom čerpadle má jediný ale riešiteľný problém v tom,že pokiaľ sa použije klasický ručičkový manometer musí byť tlmený na vstupe aby nerozkmitalo ručičku lebo je po chvilke schopné ju urvať,ak ju neutrhne je to nečitelné pre obrovský rozkmit.
Ale upraviť vstup je lahké, a tie hodnoty je nutné vedieť.Ak sa potvrdí že otočením kľúča nabieha aspoň základný tlak pre štart,a on tam je a štartom aj stúpa okamžite to dostane efektívne smerovanie.
Je spomenutých vela vymenených vecí,to ale nemá nič moc výpovednej hodnoty.Pretože nový štarter stále nemusí dosahovať pri studenom štarte potrebné otáčky. Základ je vedieť tie otáčky,kašlať či je štartér nový alebo egyptská vykopávka.
Trysky sa vymenia pre zlé hodnoty a teraz sú iné.Je o nulová informácia,nemá hodnotu.Nutné je vedieť že staré vstreky mali takéto hodnoty 1-2-3-4 vstrek a po výmene sú takéto hodnoty.Všetko ostatné je k pivu len tak drkotať.
Za určitých okolností sa môže dostať motor do stavu hraničnej synchronizácie,tepelná zmena môže mať pozitívny účinok.Takže..zase treba poznať hodnoty a ofset podla teploty.
Overiť treba aj prítomnosť signálov z čidiel kluka vačka,práve pre výpad jedného z nich nastupuje dlhý štart.Ale bez konkrétnych hodnôt sa tu dá len naslepo strielať,to nemá žiadnu cenu.Chyba môže mať triviálnu formu,predratý káblik v krkovici pri olejovom filtry.Trochu to nekorešponduje z málo km ale akými zásahmi opravárov auto prešlo mi nevieme,a teda že dokážu neuveriteľné veci je isté.

Návrat na "Škoda fórum"

Kto je prítomný

Užívatelia prezerajúci toto fórum: Bing [Bot], Google [Bot] a 34 neregistrovaných