Audi 3.0 Tdi CR - diagnostika motora

Diskusia ohľadne vozidiel značky Audi

Moderátori: mhlavaty, niner, Atlas, LOCHNESS, foter

mhlavaty
opravy & diag
Príspevky: 24918
Dátum registrácie: 22.04.2005 10:12
Bydlisko: Nové Zámky
Zdieľať na Facebook

Audi 3.0 Tdi CR - diagnostika motora

Príspevok od používateľa mhlavaty »

V rámci prípravy na opravu ktorá ma čaká z motorom 3,0 Cr novej generácie a využijúc možnosti (choroba) som si prešiel menežment motora aby som potom nemusel pri diagnostike vyhladávať čo je čo.
Tak sa mi pripomenuli témy ktoré tu boli,a často končili akýmsi poukazovaním na neschopnosť tieto nové elektronikou prepchaté motory zvládať tak,aby gazda neskončil v bankrote.tak ma napadlo sem dať aspoň ukážku toho,čo je nutné pre jedneho diagnostika aby držal v hlave.Je tam iba 63 elementov,ktoré nájde v diagnostike motora kde bude pozerať údaje ktoré sú z nich vyčítané,alebo ich ovládajú,rozsahy,hodnoty,status atd.To všetko je dostupné vo fabrickej diagnostike v množstve odhadom tisíc hodnôt.Logicky si z nich musíte vyberať počet,ktorý sa v jednom momente dá sledovať ako súvisiace deje toho čo chcete preveriť.Už samo vybratie toho,čo vlastne chcete sledovať je časová pasca,nekonečno.Prechádzať je nutné riadok po riadku a hladať - otáčky,teplota,tlak požadovaný,tlak dosiahnutý,korekcia v %,Hodnota,rozsah atd atd z toho a hentoho....vid schému menežmentu a maj jasno,ktorý údaj je z čoho.
[img]https://s33.postimg.org/tzpgjcg63/Audi_3_0_Tdi_CR_mene_ment_motora.jpg[/img]
[img]https://s33.postimg.org/a53ex93jf/Audi_3_0_Tdi_CR_mene_ment_motora_2.jpg[/img]
Ak ti nie je jasné ako pracuje čerpadlo adblue,čo sa ho v čom týka a čo to znamená,čo znamená hodnota lambda,ani si s tým nezačínaj.
Až vtedy by jeden pochopil na aký tenký ľad lezie diagnostik pri týchto novodobých strojoch,ak by mal stráviť polhodinu,kde by iba vyberal z tabulky meraných hodnôt tých osem ktoré chce vidieť a ktoré si myslí že v nich niečo nájde.Ak nie,nepotrebné údaje vyhodí a hladá znova v zozname čo pokojne môže trvať ďalšiu polhodinu.Motor beží,lakte už dávno bolia a utrpenie začína ak motor ide zle,myká sa,klepe,kolabuje,nebodaj zhasne.nové načítanie sú opäť ťažké minuty počas ktorých neodídete od obrazovky,pretože každých pár minút vybehne okienko že sa treba prihlásiť na server,že treba zabezpečiť aby nepokleslo napätie batérie,že ak sa na server nepripojíte,že ak nevyplníte xyz - tak zákazník stráca záruku.To všetko musíte pretrpieť,odklikať,vyčkať,prebehne komplexný audit všetkých RJ auta....a keď to všetko absolvujete,vám nebodaj zhasne motor.Zoberiete telefon,zavoláte gazdovi,nech si to zoberie kým mu to nepodpálite.Už ku štastiu vám iné ani nechýba,aby sa komplikácia mohla nanášať aj z motora aj z automatu,kedže sú poruchy kde si to najprv nutne musíte zistiť.
Potom niekto príde a povie že.... lebo si s tým nevedia poradiť.Neviem či a koľký majú predstavu o kvalite učňovského školstva,a aký lumeni odtiaľ vychádzajú,česť tým čo pokračujú a skončia ako VŠ vzdelaný
Komu sa chce alebo sa rozumie,nech pokojne doplní ten prehlad členov menžmentu o nejaký výpis z hodnôt,ja to viem urobiť až budem fit a v práci.
rudigo
Príspevky: 84
Dátum registrácie: 09.11.2010 21:33
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa rudigo »

klobuk dolu je malo pred p.Hlavatym
mhlavaty
opravy & diag
Príspevky: 24918
Dátum registrácie: 22.04.2005 10:12
Bydlisko: Nové Zámky
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa mhlavaty »

Nejde o klobúk,ale ide o to,že je to aktuálna matorizácia a jej servis je na úrovni ktorú by splnili aj africký krováci.okolo tých motorov sa nešuchne prakticky jedna použiteľná informácia,a okolo diagnostiky CR Tdi už absolutne nič.A čas kedy už celkom slušná časť tejto motorizácie má problémy a na úrovni emisného menežmentu dokonca velké,predbežne takmer výlučne riešené likvidáciou filtra.To predsa nemá šancu dopadnúť dobre.Nechápem prečo je slovensko tak zadubené a z prehladom na všetko se...e,či v Česku alebo v polsku sa tematike venujú na výbornej úrovni,iba tu zdochol pes.
YxoYpsilono
Príspevky: 3391
Dátum registrácie: 14.08.2008 16:55
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa YxoYpsilono »

Pomaly sa vracaju stare zlate casy.

Okolo r 2000 si aj chudak mohol za primerane peniaze kupit jazdene auto vyssej triedy a mohol si ho dovolit prevadzkovat.

V sucasnosti je uz kupa podobneho auta hodne vysoke riziko.

Je to jeden zo zamerov vyrobcov, ako presadit premiovost svojich vyrobkov.

Pre bohatych je neziaduce, aby sa socky vozili na premiovych vozidlach.

Preto vsetko spee k tomu, aby drahe auto bolo po par rokoch nepouzitelne - kupi ho len smaovrah.

Bohatym to bude fuk, ti kupuu nove auta na par km.
Sociali sa pekne vratia k socialnym autam.
Kazdy na svoje miesto.
:zg282:
mhlavaty
opravy & diag
Príspevky: 24918
Dátum registrácie: 22.04.2005 10:12
Bydlisko: Nové Zámky
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa mhlavaty »

Určite nie,je iba redukcia počtu valcov.Ak si človek prejde hoci iba emisný systém,povedal by som nad tým strávi pekný čas.Ja už prakticky tretí deň študujem ten menežment motora,aj s dohladávaním možností získať diely ktoré predpokladám že by mohli byť "riešené".Teraz kým sa liečim na to mám plný zadok času sa v tom vrtať,preto ma to napadlo.Žiaľ nie je najmenšia šanca riešiť tieto menežmenty akoukoľvek spoluprácou,každý mlčí ako ryba ale všetci sa tvária ako by motor vymysleli oni
mhlavaty
opravy & diag
Príspevky: 24918
Dátum registrácie: 22.04.2005 10:12
Bydlisko: Nové Zámky
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa mhlavaty »

Ano s tým súhlasím,že to je ideálny stav.Ale mám výborných zopár skúseností keď sa ťažký problém diskutuje na ďialku a prinesie perfektný výsledok alebo aspoň nápad na riešenie.Pretože takto by to malo (mohlo) fungovať
[img]https://s33.postimg.org/7pb8u74aj/image.jpg[/img]
Je zaujímavé že stovky českých dobrých hláv nemá problém diskutovať o diagnostike na špičkovej úrovni a verejne,a nikdy som som nezažil aby bol niekto hlúpo spláchnutý
mp3turbo
expert: TDI
Príspevky: 24434
Dátum registrácie: 09.04.2006 10:26
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa mp3turbo »

chlapi, tieto masinky su tu s nami uz nejaky ten cas. A nejedna uz bola opravena.

Podme na desatvalcove motory tej istej firmy, co boli vlastne zdvojnasobene zlepene dve superprieserove 2.5ky - ved slovenske opravarenstvo nedorastlo ani na opravu jednej 2.5ky, nieto este dvoch s dvomi riadiacimi jednotkami a vsetkym dvakrat duplovanym.

Podme riesit BMW 850i, to bol tiez pan motor co dokazal vytrapit 99.9% autoTEROrizovanych servisov, skus odpojit jednu bateriu na vymenu a potom napis kolko mesiacov trvalo nez ti masina isla znovu na 12 valcov. A to bol benzin bez euro6, 5, a hadam aj styri tri.

Minuly tyzden som bol na STK/EK s tym mojim hlinikovym dvanastvalcom - 3/4 hodinu trvalo pokial dokazal pan merat otacky a k nim emisie, pretoze nemal kde uchytit ten magneticky bazmeg v motore. Akoze nebolo mi vsetko jedno. A kto opravi takyto stroj ? Bol som s nou v Impe, Petrzalka, maju styri kruzky na plagate, ale nikdy v zivote tam sestliter dvanastvalec nemali. No tak potom co.


Zasadna vec : chlapci ktori vedia opravit 3.0tdi aj 4.2tdi samozrejme na Slovensku existuju. Rovnako existuju chlapci ktori totalne neznalym vyburanym autorizakom opravuju automaticke prevodovky, a/alebo riesia osciloskopom veci nad ktorymi soplaci v autoTEROrizovanom servise pred tromi mesiacmi zlomili palicu [napoveda : napriklad aj Martin Cichy odtialto z fora riesil Lagunu 2002 [!!!!!] diesel kde autorizak vymenil diely za PAR TISIC eur, a auto furt nestartovalo. Chyba najdena osciloskopom do desat minut, parazitny signal na zbernici, prerazeny diodovy mostik a mozete hadat kde].

Poznam chlapcov ktori autoTEROrizovanym servisom Audi a BMW zvaraju opticke kable ked opravuju havarky - pretoze autorizaky to neboli schopne.

Ti ludia by sa aj podelili o svoje vedomosti, v tom problem nie je, ale ked ja nemam tu zvaracku na optiku za 5.000 eur ako ma on, nic to platne nebude. To je prva vec. Druha vec je, ze chlapci maju tolko roboty a tak "vela" casu ze ani nevedia ze toto forum existuje. Napriklad jeden z nich prave teraz sadol do auta a tahaju do Talianska preskumat moznost zakupenia tridsat Defenderov...

S klasifikaciou na premiovy a socialny segment suhlasim. Platilo to vzdy, len u nas na zdeformovanom predmesti Balkanu a zakarpatskej Rusi si kazdy kto ma 4.260 vo vacku mysli, ze Mercedes S500 je auto pre neho. No, nie je a nikdy nebolo. Zrovna Martin spominal chlapcov na pumpe u nich na vychode - ze tankuju za DVE ALEBO TRI eura. Coze ?!


AdBlue mali uz aj Peugeoty 607 v roku 2001, a boli tam finty s otvaranim nadrze... a cerpadlami a... ved to je skoro dve dekady dozadu.

A oni sa nas snazia odrbat ze emisny skandal vyriesia namontovanim nejakej sprostej mriezky - a sprosti politici a ludia im to veria a zeru. Jasnacka, keby to bolo o mriezke a programe, tak by nikdy nevznikol multimiliardovy cirkus, ved to da rozum.
Naposledy upravil/-a mp3turbo v 10.12.2017 20:05, upravené celkom 1 krát.
mhlavaty
opravy & diag
Príspevky: 24918
Dátum registrácie: 22.04.2005 10:12
Bydlisko: Nové Zámky
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa mhlavaty »

Lubo toto sú velmi rozporuplné veci.Na jednej strane ťažko vydobité vedomosti a skúsenosti,na druhej ochota to púšťať len tak do vetra.Skutočne na zamyslenie.Čo ma mrzí je že ani za peniaze nevieme vytvoriť profesný club,profesné fórum ktoré by zdvihlo latku.Kto (ako neznačkový) robieva nové generácie,tomu je dobre jasné prečo je všetko taká bieda.Vieš či nevieš,ryžuje sa hlava nehlava na drzovku
mp3turbo
expert: TDI
Príspevky: 24434
Dátum registrácie: 09.04.2006 10:26
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa mp3turbo »

ochota by urcite bola - vzdy ked sa v mojom kruhu nieco pytam, vzdy dostanem plnohodnotnu odpoved az do urovne vedomosti odpovedajuceho. S prislusnou nadvazujucou diskusiou, ked mame cas jeden aj druhy.

Az do urovne kde siahaju moje schopnosti, pretoze tie su vzdy limit :)
mhlavaty
opravy & diag
Príspevky: 24918
Dátum registrácie: 22.04.2005 10:12
Bydlisko: Nové Zámky
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa mhlavaty »

Čo si človek ani neuvedomí len ak o veciach premýšla,je paradox ktorý ale platí.Teda ja mám ten poznatok.Velmi dobrý,čo ozaj majú v hlave kýble rozumu nemajú najmenší problém sa baviť velmi otvorene,ochotne,vysvetliť a dokonca - poď ukážem !!! Človek úžasne že ten človek necuká,nerobí ramená a tajnosti,evidentne nemá obavu že niečo púšta "konkurencii". A to pritom sakra vie že hovorí s človekom čo s tým pracuje.Ale nikdy to nezažiješ (ja) vo svojom okolí,tam platí systém ryba a ponáhlam sa
kazimir
Príspevky: 502
Dátum registrácie: 17.02.2016 17:43
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa kazimir »

Nechcem sa pliesť fundovaným do debaty, ale podľa mňa by bolo fajn keby servisy vedeli riešiť bežné poruchy so štartom, cukaním, trhaním motora atď(proste toho čo tu je plno) aspoň na 10ročných črepoch, bez toho aby sa pomenilo zbytočných súčiastok za 500€. Čo tam po s500 a 12valcoch. Keď z 10 servisov aspoň polovica bude robiť diagnostiku inú ako len vyčítanie chýb, tak to budem pokladať za úspech.

Klobúk dole tým čo riešia systematicky a vedia čo robia.
laco1871
Príspevky: 4554
Dátum registrácie: 22.03.2012 19:01
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa laco1871 »

Tak ako hovorí cviro,
informacie sa daju najsť na internete, len su obsiahnuté na US-forach, na UK-forach, na australskych forach,
to ja ako *prostý googlič, som už dávno zistil :3c90:

Len treba vedieť čítať a rozumieť po anglicky....

Samozrejme v nadväznosti na určité skusenosti v tejto oblasti a určitý technický gríf...

A niekedy treba aj vycvakať € € € , napriklad každá servisná sieť disponuje servisnými manualmi,
"maitenance manual" ,ktoré nedá hocikomu ani za penize...
V ktorých su uvedené konkretné kroky a postup, čo a ako opravovať.
Naposledy upravil/-a laco1871 v 12.12.2017 18:55, upravené celkom 1 krát.
mhlavaty
opravy & diag
Príspevky: 24918
Dátum registrácie: 22.04.2005 10:12
Bydlisko: Nové Zámky
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa mhlavaty »

Pokojne niečo nahoď je jedno či v nemčine alebo angličtine.Ano za peniaze máme čo máme
mhlavaty
opravy & diag
Príspevky: 24918
Dátum registrácie: 22.04.2005 10:12
Bydlisko: Nové Zámky
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa mhlavaty »

kazimir napísal:Nechcem sa pliesť fundovaným do debaty, ale podľa mňa by bolo fajn keby servisy vedeli riešiť bežné poruchy so štartom, cukaním, trhaním motora atď(proste toho čo tu je plno) aspoň na 10ročných črepoch, bez toho aby sa pomenilo zbytočných súčiastok za 500€. Čo tam po s500 a 12valcoch. Keď z 10 servisov aspoň polovica bude robiť diagnostiku inú ako len vyčítanie chýb, tak to budem pokladať za úspech.

Klobúk dole tým čo riešia systematicky a vedia čo robia.

Že sú veci tak ako sú,nie je náhoda.Dávno,velmi dávno som sa vyjadril,že sú dve možné cesty pre opravovanie.Ak dvaja hladia do diagnostiky,vidia to isté,ale neurobia to isté.Čím viac tomu čo vidíš rozumieš,tým cielenejšiu opravu vieš urobiť.Ale paradoxne menej zarobíš.A sme asi pri koreni veci.Shakespeareovská otázka - robiť alebo zarobiť ?! A tak múdry opravuje,a ten čo sa mu ani neblíži zase zarába.To tak platí ako noc a deň.Preto platí-akonáhle začneš opravovať,prestaneš zarábať.Jeden banálny príklad,EGR vyčistenie je 10 e.- a zas..ná dielňa aj mechanik.Výmena za nový to sú čisté pacičky a pri 170 e.- diely a 30 % rabate + práca z výmenou ...vieme počítať ?
laco1871
Príspevky: 4554
Dátum registrácie: 22.03.2012 19:01
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa laco1871 »

Tu mi hned vyhodilo ako prvé :

https://www1.snapon.com/Files/Diagnosti ... 31B01D.pdf

Tu su nejake zakladne info o motore :

https://www.asealliance.org/wp-content/ ... Engine.pdf
Tu je užitočná stránka "sajt" v RU
http://vwts.ru/engine/cata/pps_941803_3 ... em_eng.pdf
Tu je kopia manualu, čo sem linkoval mhlavaty
http://www.volkspage.net/technik/ssp/ssp/SSP_350.pdf

takže take zakladne veci...:3035:
sorry, nemam 3.0 tdi, takže predtým som tieto informacie nejak neskumal.... :41c2:
Napísať odpoveď

Návrat na "Audi fórum"

Kto je prítomný

Užívatelia prezerajúci toto fórum: Google [Bot] a 3 neregistrovaní