Focus Mk2, 1.6 16V, 74kW pomalé zohrievanie
Moderátori: mhlavaty, niner, Atlas, LOCHNESS, foter
-
- Príspevky: 475
- Dátum registrácie: 15.08.2007 21:54 Zdieľať na Facebook
Focus Mk2, 1.6 16V, 74kW pomalé zohrievanie
Ahojte,
mám pár mesiacov Focus Mk2, 1.6 16V 74kW benzín, r.v. 2OO6, 200tis.km. Mám pocit, že sa veľmi pomaly zohrieva teraz v zime.
Napríklad: cesta do obchodu asi 3km, -1stupen, - zohrial sa asi len na 70 stupnov. Pri obchode som ostal sediet v nastartovanom, či sa bude zohrievať ďalej..naopak chladol.. benzín by sa mal vedieť zohriať na mieste aj sám, nie? aj v zime..aspoň tak to bolo u predch. aut.
Bude vadný termostat? Na čo sa zamerať? Auto je pôvodne dovoz z IT. Môže tam byť termostat čo otvára pri nižšej teplote?
Dik za rady
mám pár mesiacov Focus Mk2, 1.6 16V 74kW benzín, r.v. 2OO6, 200tis.km. Mám pocit, že sa veľmi pomaly zohrieva teraz v zime.
Napríklad: cesta do obchodu asi 3km, -1stupen, - zohrial sa asi len na 70 stupnov. Pri obchode som ostal sediet v nastartovanom, či sa bude zohrievať ďalej..naopak chladol.. benzín by sa mal vedieť zohriať na mieste aj sám, nie? aj v zime..aspoň tak to bolo u predch. aut.
Bude vadný termostat? Na čo sa zamerať? Auto je pôvodne dovoz z IT. Môže tam byť termostat čo otvára pri nižšej teplote?
Dik za rady
-
- moderátor fóra
- Príspevky: 3816
- Dátum registrácie: 01.12.2007 20:52
- Bydlisko: ZA Zdieľať na Facebook
-
- Príspevky: 5285
- Dátum registrácie: 11.09.2007 20:00 Zdieľať na Facebook
Jazdím s benzínom do roboty Ružinov - Tesco zlaté piesky tam mám okolo 70°C keď vypnem motor, čiže ešte to nieje celkomohriate , vzdialenosť cca 5km . takže myslím že všetko je v tomto smere OK. Ale ak stojíš a máš naštartované tak si myslím že sa musí ohriať až do stavu že sa spustí vetrák . Samozrejme to bude za dlhší čas ako v lete ale mal by sa.
-
- Príspevky: 326
- Dátum registrácie: 13.04.2009 19:52 Zdieľať na Facebook
-
- Príspevky: 475
- Dátum registrácie: 15.08.2007 21:54 Zdieľať na Facebook
-
- Príspevky: 3692
- Dátum registrácie: 04.01.2008 18:44 Zdieľať na Facebook
-
- Príspevky: 5285
- Dátum registrácie: 11.09.2007 20:00 Zdieľať na Facebook
V podstate termostat funguje tak, že proti sile termočlenu, ktorou sa vysúva von z telesa piestik, ktorý ovláda samotný tanierik temostatu ( ktorý reguluje prietok vody) pôsobí pružina, ktorej silu ten termočlen prekonáva. Takže pružina ak je menej kvalitná a časom zmäkne a zmení chrakteristiku a na jej stlačenie postačuje menšia sila , tým pri menšej teplote sa termostat začne otvárať . Dakedy sa to prejaví pár stupňov za celý čas života a dakedy to je za pár rokov. Raz som jeden termostat popravil a zvýšil mu teplotu otvárania tak, že som tú pružinu podložil asi o 2mm podložkou z plechu. Bolo to v čase keď bol problém zohnať kdečo a nie len ND . To len na okraj problému.
-
- Príspevky: 1120
- Dátum registrácie: 22.03.2009 13:23 Zdieľať na Facebook
-
- Príspevky: 475
- Dátum registrácie: 15.08.2007 21:54 Zdieľať na Facebook
-
- Príspevky: 1583
- Dátum registrácie: 10.10.2011 08:37 Zdieľať na Facebook
-
- Príspevky: 3692
- Dátum registrácie: 04.01.2008 18:44 Zdieľať na Facebook
Myslím že my tuná nemôžeme vedieť či je to v poriadku alebo nie, pretože nemáme dosť relevantných informácií.
Zadávateľ nenapísal že ako to bolo niekedy predtým, či v tom aute vôbec jazdil, keď ho používa manželka a keď jazdil, či tiež pozorne sledoval teplomer. Je pravda že bežne trvá zohriatie motora nejaké 3-4 kilometre jazdy, takže v tom netreba vidieť problém, ale vtedy by už mal byť teplomer na stabilnej zohriatej hodnote. Okrem toho v lele alebo na jeseň človek takéto veci moc neregistruje, naplno sa to prejaví až keď je chladnejšie, vtedy si človek aj viacej všíma čo robí ručička teplomera.
Ale zase keď napísal že „pri obchode som ostal sediet v naštartovanom, či sa bude zohrievať ďalej, naopak chladol.“ To jednoznačne svedčí na to, že malý okruh chladenia bol vtedy cez naplno otvorený termostat už spojený s chladičom. To by pri správne fungujúcom termostate nemalo nastať, termostat by sa pri úniku tepla do chladičového okruhu mal zasa privrieť a tým udržiavať správnu teplotu motora.
Dá sa to jednoducho skontrolovať tak, že pri ustálenej rýchlej jazde napr. po diaľnici s nezacloneným chladičom by teplota zohriateho motora nemala klesať. Ak teplota klesne, termostat nefunguje správne, treba ho vymeniť.
Zadávateľ nenapísal že ako to bolo niekedy predtým, či v tom aute vôbec jazdil, keď ho používa manželka a keď jazdil, či tiež pozorne sledoval teplomer. Je pravda že bežne trvá zohriatie motora nejaké 3-4 kilometre jazdy, takže v tom netreba vidieť problém, ale vtedy by už mal byť teplomer na stabilnej zohriatej hodnote. Okrem toho v lele alebo na jeseň človek takéto veci moc neregistruje, naplno sa to prejaví až keď je chladnejšie, vtedy si človek aj viacej všíma čo robí ručička teplomera.
Ale zase keď napísal že „pri obchode som ostal sediet v naštartovanom, či sa bude zohrievať ďalej, naopak chladol.“ To jednoznačne svedčí na to, že malý okruh chladenia bol vtedy cez naplno otvorený termostat už spojený s chladičom. To by pri správne fungujúcom termostate nemalo nastať, termostat by sa pri úniku tepla do chladičového okruhu mal zasa privrieť a tým udržiavať správnu teplotu motora.
Dá sa to jednoducho skontrolovať tak, že pri ustálenej rýchlej jazde napr. po diaľnici s nezacloneným chladičom by teplota zohriateho motora nemala klesať. Ak teplota klesne, termostat nefunguje správne, treba ho vymeniť.
-
- Príspevky: 1
- Dátum registrácie: 10.11.2009 22:12 Zdieľať na Facebook
-
- Príspevky: 475
- Dátum registrácie: 15.08.2007 21:54 Zdieľať na Facebook
Kto je prítomný
Užívatelia prezerajúci toto fórum: Žiadny pripojení užívatelia a 14 neregistrovaných