Alternátor dobíjanie. 1.9tdi 66kw
Moderátori: mhlavaty, niner, Atlas, LOCHNESS, foter
-
- Príspevky: 58
- Dátum registrácie: 10.12.2014 00:59 Zdieľať na Facebook
Alternátor dobíjanie. 1.9tdi 66kw
Zdravím vás. Niesom automehanik ani slovenčinár a mám takýto problém.
Bateria v aute úplne vybitá lebo nejde naštartovať. Vytiahnem ju a nabijem. Zistím že sa nedá nabiť na 100% . Lebo na nabijacke nezhasne kontrolka 100 %. Založím naštartujem a zbehnem do servisu nech mi zmeraju či alternator dobíja. Priložia kable z multimetra na bateriu a vybehne to na vyše 12 V čo je zle. Odpoved znela alternator nedobíja. Idem si kupiť taky merač napatia autobaterii a alternatora FILSON ktory ukazuje minimum 5V a maximum 14V za 10e nech nechodim furt merať napatie do servisu. Rozbalim a zacnem merať ine auto na ktorom ukazuje 13.5V pri vypnutom a 14V pri zapnutom motore. Tym som si odskusal funkčnosť prístroja. Zajdem domov vytiahnem merač a meriam bateriu a alernator v aute ktorý nedobíja a nameriam 12.5V na baterii a ked nastartujem skoči na baterii 5V. Alternator zanesiem opravarovi vymenil 7 položiek v alternatore a povedal že už bude dobíjať. Alternator založím naštartujem a meriam.
Pri vypnutom 12.5V pri nastartovanom motore to skočí na 5V a priamo alternator tiež 5V.
Zmeriam prud v budiči kde sa mi rozviestilo 5V neviem kolko tam ma byť.
Otazka:
čo mám robiť??? :D nejaky naoxidovany spoj ?
Mám počkať kym pride kurier dovezie novu baterku a merať znova lebo na zlej baterke to nedobija riadne alebo čo? Kolko Voltov ma byť v budiči ?
Skuste poradiť čo mam ešte vyskusať. Nechce sa mi isť do servisu
PS:svetla kurenie a elektronika je povypínana.
Bateria v aute úplne vybitá lebo nejde naštartovať. Vytiahnem ju a nabijem. Zistím že sa nedá nabiť na 100% . Lebo na nabijacke nezhasne kontrolka 100 %. Založím naštartujem a zbehnem do servisu nech mi zmeraju či alternator dobíja. Priložia kable z multimetra na bateriu a vybehne to na vyše 12 V čo je zle. Odpoved znela alternator nedobíja. Idem si kupiť taky merač napatia autobaterii a alternatora FILSON ktory ukazuje minimum 5V a maximum 14V za 10e nech nechodim furt merať napatie do servisu. Rozbalim a zacnem merať ine auto na ktorom ukazuje 13.5V pri vypnutom a 14V pri zapnutom motore. Tym som si odskusal funkčnosť prístroja. Zajdem domov vytiahnem merač a meriam bateriu a alernator v aute ktorý nedobíja a nameriam 12.5V na baterii a ked nastartujem skoči na baterii 5V. Alternator zanesiem opravarovi vymenil 7 položiek v alternatore a povedal že už bude dobíjať. Alternator založím naštartujem a meriam.
Pri vypnutom 12.5V pri nastartovanom motore to skočí na 5V a priamo alternator tiež 5V.
Zmeriam prud v budiči kde sa mi rozviestilo 5V neviem kolko tam ma byť.
Otazka:
čo mám robiť??? :D nejaky naoxidovany spoj ?
Mám počkať kym pride kurier dovezie novu baterku a merať znova lebo na zlej baterke to nedobija riadne alebo čo? Kolko Voltov ma byť v budiči ?
Skuste poradiť čo mam ešte vyskusať. Nechce sa mi isť do servisu
PS:svetla kurenie a elektronika je povypínana.
Naposledy upravil/-a vladgolf v 05.12.2017 21:13, upravené celkom 1 krát.
-
- Príspevky: 58
- Dátum registrácie: 10.12.2014 00:59 Zdieľať na Facebook
Ved to je obyčajný voltmeter. A podla mna to voltmetrom nebude alebo možno hej? Ked je bateria vyslahana može ukazoval priamo na alternatore 5 V ? bateria nabitá v nabijačke ma 12.5 V ked ju založim a naštartujem auto nabehne 5 V čo je blbosť.
Rozmylam nad tým že čo ak je baterka taka naprd že alternator ju nedokaže ani nabiť ? Ked zasvietim svetla na vrčacom motore tak aj svetla svietia slabo
Rozmylam nad tým že čo ak je baterka taka naprd že alternator ju nedokaže ani nabiť ? Ked zasvietim svetla na vrčacom motore tak aj svetla svietia slabo
-
- Príspevky: 121
- Dátum registrácie: 22.04.2013 07:40 Zdieľať na Facebook
-
- Príspevky: 686
- Dátum registrácie: 23.05.2011 15:39 Zdieľať na Facebook
-
- Príspevky: 1617
- Dátum registrácie: 21.03.2015 10:52 Zdieľať na Facebook
-
- Príspevky: 58
- Dátum registrácie: 10.12.2014 00:59 Zdieľať na Facebook
Caute. No dnes som sa zase v tom ondil. A zistil že ked pridam na 1700 otačok tak alternator kope vyše 14V .
Takto :
Je vypnuty motor nameriam baterku 13V. Nastartujem a má to 5V na volnobeh. Pridám 1700otačok a už to je vyše 14V a ostane to takto už aj počas volnobehu. Ked vypnem motor a opakujem zase to iste.
Prečo vlasne začne dobíjať na 14V alternator len vtedy ked ho nabudim tymi otačkami? Moj nazor že 14V musi dobijať hned ako naštartujem. A nie mu najskor dupnut nad 1700 otačok aby zacal kopať
Takto :
Je vypnuty motor nameriam baterku 13V. Nastartujem a má to 5V na volnobeh. Pridám 1700otačok a už to je vyše 14V a ostane to takto už aj počas volnobehu. Ked vypnem motor a opakujem zase to iste.
Prečo vlasne začne dobíjať na 14V alternator len vtedy ked ho nabudim tymi otačkami? Moj nazor že 14V musi dobijať hned ako naštartujem. A nie mu najskor dupnut nad 1700 otačok aby zacal kopať
-
- Príspevky: 58
- Dátum registrácie: 10.12.2014 00:59 Zdieľať na Facebook
-
- Príspevky: 246
- Dátum registrácie: 22.01.2007 01:16 Zdieľať na Facebook
-
- Príspevky: 58
- Dátum registrácie: 10.12.2014 00:59 Zdieľať na Facebook
Kto je prítomný
Užívatelia prezerajúci toto fórum: Žiadny pripojení užívatelia a 16 neregistrovaných