VW Golf IV 1.9 tdi 85KW AJM - rozvody
Moderátori: mhlavaty, niner, Atlas, LOCHNESS, foter
-
- Príspevky: 38
- Dátum registrácie: 09.02.2017 09:13 Zdieľať na Facebook
VW Golf IV 1.9 tdi 85KW AJM - rozvody
Zdravím chlapci... Menil som rozvody na golfe auto išlo ako malo... Hodnoty ukazovali pred výmenou 0.6....po výmene auto išlo ako predtým ale hodnoty boli - 9.3....nastavilo sa to cez diagnostiku na presnú 0...auto stratilo výkon, vyššia spotreba horší štart... Kde by mohol byť problém... Ďakujem
-
- Príspevky: 38
- Dátum registrácie: 09.02.2017 09:13 Zdieľať na Facebook
-
- opravy & diag
- Príspevky: 24979
- Dátum registrácie: 22.04.2005 10:12
- Bydlisko: Nové Zámky Zdieľať na Facebook
-
- Príspevky: 38
- Dátum registrácie: 09.02.2017 09:13 Zdieľať na Facebook
-
- opravy & diag
- Príspevky: 24979
- Dátum registrácie: 22.04.2005 10:12
- Bydlisko: Nové Zámky Zdieľať na Facebook
Ani do plusu ani do mínusu.V jednom prípade motor síce pôjde akoby jemnejšie a bude v diagnostike vykazovať velmi nízku spotrebu (pokojne aj 0,2 lt) ale motor bude lenivý bez života.Naopak zase pôjde velmi tvrdo a bude trpieť všetko doradu od rezonancií.Treba pochopiť že je to nastavovanie ROZVODU,a to nemá varianty do plusu a mínusu.Presne a u PD musí presne sedieť aj kontrola po 2 otáčkách.Ak nesedí tak korigovať dovtedy kým to nie je presné,keď aj päť krát. Motorom sa nesmie ani naj naj menej pohnúť späť,ak ano,treba robiť nanovo a točiť iba v smere hodiniek kým nesadnú oba prípravky.Stalo sa už aj mne že 4-5 krát sa korigovalo.
-
- Príspevky: 38
- Dátum registrácie: 09.02.2017 09:13 Zdieľať na Facebook
-
- opravy & diag
- Príspevky: 24979
- Dátum registrácie: 22.04.2005 10:12
- Bydlisko: Nové Zámky Zdieľať na Facebook
Neexistuje,robíš kdesi chybu.
Vysvetlím polopate. Treba si nájsť otvor pre kolík na vačke.Urobíš si značku na koliesku a veku.Otočíš motorom a keď na značke vidíš že sa blíži otvor pre kolíkovanie tak si ho tam nachystáš a velmi pomalinky točíš klukou aby si zachytil moment kedy ten koník vieš vtlačiť,viac menej ešte natesnotky.Vtedy nasadíš prípravok na kľuku a pozrieť pozíciu či vojde.Ak sa trafí na otvor je hotovo.
Ale vždy najprv kolíkuješ vrch,velmi jemne točíš klukov kým trochu s problémami ale začne kolík liezť do otvoru.Akonáhle vbehne hoci aj trochu ťažšie,pozeráš na spodok či sedí.
Ak to takto urobíš,nemôže vybehnúť nezmysel.
Vysvetlím polopate. Treba si nájsť otvor pre kolík na vačke.Urobíš si značku na koliesku a veku.Otočíš motorom a keď na značke vidíš že sa blíži otvor pre kolíkovanie tak si ho tam nachystáš a velmi pomalinky točíš klukou aby si zachytil moment kedy ten koník vieš vtlačiť,viac menej ešte natesnotky.Vtedy nasadíš prípravok na kľuku a pozrieť pozíciu či vojde.Ak sa trafí na otvor je hotovo.
Ale vždy najprv kolíkuješ vrch,velmi jemne točíš klukov kým trochu s problémami ale začne kolík liezť do otvoru.Akonáhle vbehne hoci aj trochu ťažšie,pozeráš na spodok či sedí.
Ak to takto urobíš,nemôže vybehnúť nezmysel.
-
- Príspevky: 38
- Dátum registrácie: 09.02.2017 09:13 Zdieľať na Facebook
-
- opravy & diag
- Príspevky: 24979
- Dátum registrácie: 22.04.2005 10:12
- Bydlisko: Nové Zámky Zdieľať na Facebook
Remeň sa dole pri kontrole alebo pre kontrolu dole nemôže dať,potom by už nebolo čo kontrolovať.Rozvody sa nastavia na prípravky a už sa nič na nulu nedáva.
A vačkou sa neposúva !!! povolia sa tri skutky a točí dole na kluke (o patričný kúsoček ak treba)
Vačka ide na PD ťažko,otočenie proti hodinkám znamená povoliť stredovú skrutku,a to smrdí elegantným problémom.
Ešte pozor na prípravky !!!! niektoré sú značne nepresné a božechráň s nimi urobiť rozvody.Smutné je že sú súčasťou tej obrovskej sady "na všetko" od VAG
Preto treba najprv pozrieť číslo synchronizácie prv než sa siahne na motor !!!! Správne by malo byť urobenie úplného skenu meraných hodnôt,všetkých,pretože si niekto zmyslí vyemniť hydrá,či pregumičkovať vstreky,a bude si trieskať hlavu že nevie "čo bolo"
Tieto práce predpokladajú určitú znalosť systému,ale...odvážnemu štastie praje.občas
A vačkou sa neposúva !!! povolia sa tri skutky a točí dole na kluke (o patričný kúsoček ak treba)
Vačka ide na PD ťažko,otočenie proti hodinkám znamená povoliť stredovú skrutku,a to smrdí elegantným problémom.
Ešte pozor na prípravky !!!! niektoré sú značne nepresné a božechráň s nimi urobiť rozvody.Smutné je že sú súčasťou tej obrovskej sady "na všetko" od VAG
Preto treba najprv pozrieť číslo synchronizácie prv než sa siahne na motor !!!! Správne by malo byť urobenie úplného skenu meraných hodnôt,všetkých,pretože si niekto zmyslí vyemniť hydrá,či pregumičkovať vstreky,a bude si trieskať hlavu že nevie "čo bolo"
Tieto práce predpokladajú určitú znalosť systému,ale...odvážnemu štastie praje.občas
-
- Príspevky: 38
- Dátum registrácie: 09.02.2017 09:13 Zdieľať na Facebook
Takže urobili sa rozvody podľa toho ako ste hovorili... Dal sa prípravok do vacky potom do kluky... Točilo sa klukou... Na 3tí krát sadol prípravok aj na klukle... Zatiahlo sa všetko... Potom sa štyri krát pretocil motor a prípravky sadli znovu... Spotreba je od 0.4 do 0.6....auto ide veľmi dobre od spodu ma hneď ťah... Lenže uhol ukazuje - 8.3.... Co s tým teraz nechať to tak? Išlo sa presne podľa toho ako ste písali... Nič iné sa nerobilo...
-
- opravy & diag
- Príspevky: 24979
- Dátum registrácie: 22.04.2005 10:12
- Bydlisko: Nové Zámky Zdieľať na Facebook
Nikdy som nič podobné nezažil,a nedáva mi to žiadnu rozumnú odpoveď že prečo.Jediná vec by dávala ako tak zmysel,že je kdesi chyba polohy čidla.Ale pokiaľ viem,to sa nedá osadiť inak než má byť.To číslo v podstate dáva vzájomné pozície dvoch čidiel,posunuutím polohy by sa menilo.Kluka a prípravok sa zmeniť nedá,vačka a kolík tiež má jedinú alternatívu.Ak sa tie dve veci každé správne zablokujú prípravkom,je ich vzájomná pozícia fyzicky istá.Ale zlá poloha čidla by aj pri dobrej fyzickej polohe dávala nezmyselné číslo.Ale neviem či to je reálne kedže aj čidlá majú svoje polohy dané presne.
Pre istotu ...synchronizácia je číslo v kanáli 004 na poslednej pozícii
Pre istotu ...synchronizácia je číslo v kanáli 004 na poslednej pozícii
-
- Príspevky: 38
- Dátum registrácie: 09.02.2017 09:13 Zdieľať na Facebook
-
- opravy & diag
- Príspevky: 24979
- Dátum registrácie: 22.04.2005 10:12
- Bydlisko: Nové Zámky Zdieľať na Facebook
-
- Príspevky: 38
- Dátum registrácie: 09.02.2017 09:13 Zdieľať na Facebook
-
- opravy & diag
- Príspevky: 24979
- Dátum registrácie: 22.04.2005 10:12
- Bydlisko: Nové Zámky Zdieľať na Facebook
Kto je prítomný
Užívatelia prezerajúci toto fórum: microcom a 37 neregistrovaných