Opel Frontera - žerie olej

Diskusia ohľadne vozidiel značky Opel

Moderátori: mhlavaty, niner, Atlas, LOCHNESS, foter

tulista
Príspevky: 4
Dátum registrácie: 28.05.2010 09:50
Zdieľať na Facebook

Opel Frontera - žerie olej

Príspevok od používateľa tulista »

Zdravim, chcem sa spytat poprosit o radu ci mate niekto skusenost s motorom vo frontere 2.2 16V LTD, 100kW rocnik 2000. zerie dost olej, cca liter na 1000 km. co mozem od toho ocakavt dalej? ci len dolievat dolievat kym to dojazdi alebo je to ukazovatel nasledujuceho problemu vacsieho a preto to nejako riesit?
vdaka za rady
hjundai
Príspevky: 2709
Dátum registrácie: 21.03.2010 07:39
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa hjundai »

Ozrejmi si ako dlho chces auto uzivat a pri akom najazde,zisti cenu servisu motora a potom sa rozhodni ci je to zmysluplna investicia. Predpokladam ze sa da motor iny ziskat,otazka ci v lepsom stave. Za 5 minut vies odpoved. Druha moznost je dolievat len nezabudnut na to... Priklad: ak je to pre rybara na 1000km rocne tak dolievaj....
pepo64
Príspevky: 1034
Dátum registrácie: 16.04.2012 18:43
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa pepo64 »

Poriadneho dieselového motora sa nedočkala ani druhá generácia vozidla, predstavená v roku 1998. Šestnásťventilový štvorvalec 2,2 DTI má priame vstrekovanie pomocou radiálneho čerpadla Bosch VP44 a výkon 85 kW. Sila motora postačuje na bežné jazdenie, na priemernej úrovni je aj kultivovanosť chodu a hlučnosť. Spotreba sa bežne pohybuje okolo 8-9 litrov.

Motory 2,2 DTi boli v čase svojho uvedenia známe svojou pokrokovou konštrukciou a čerpadlom Bosch VP44, ktoré dokázalo vyvinúť tlak až 1800 barov. Bohužial, v praxi už toľko nadšenia motor nepriniesol. Okrem pripomienok na vyššiu hlučnosť bola najväčšou slabinou motorov chúlostivá technika a problematická spoľahlivosť. Asi najviac problémov spôsobuje vstrekovacie čerpadlo VP44, ktorému buď zhorí riadiaca jednotka, pridrie sa presuvník vstreku alebo sa opotrebuje samotné čerpadlo. Spoľahlivým riešením je len kompletná repasácia čerpadla pohybujúca sa okolo 600-700€, resp. výmena za iný funkčný kus. Okrem prirodzeného opotrebenia sa čerpadlo resp. presuvník nadmerne opotrebovávajú aj z dôvodu karbónových usadenín z prepáleného motorového oleja. Motorový olej si totiž čerpadlo nasáva cez netesné gumičky prepadov vstrekovačov. Oplatí sa tak gumičky preventívne vymeniť, čo platí aj v prípade repasu čerpadla. Prípadný priesak oleja do paliva spoľahlivo prezradí tzv. mastný palivový filter. Okrem problémov s čerpadlom sa nezriedka vyskytuje aj nadmerná spotreba oleja, pokled kompresných tlakov, netesná palivová sústava, čoho následkom motor obtiažne štartuje (najmä po dlhšom státí) a slabší výkon môže znamenať zle fungujúci merač množstva nasávaného vzduchu. S rastúcim počtom km sa objavuje aj problém s opotrebenými zdvihátiek ventilov (vyššia hlučnosť) a opotrebovanou podlakovou vývevou, ktorá má okrem posilňovača bŕzd a podtlakového ovládania turbodúchadla na starosti aj ovládanie EGR ventilu a vírivých klapiek v sacom trakte. Ak EGR a klapky nefungujú dobre, dochádza k zhoršeniu spaľovacieho procesu, slabšiemu/kolísajúcemu ťahu, väčšej dymivosti, horšej spotrebe a vo výsledku aj vyšej tvorbe karbónu, ktorý rýchlejšie degeneruje olej a negatívne vplýva na životnosť motora. Taktiež ak motor padá bez zjavnej príčiny do núdzového režimu resp. štrajkuje funkčnosť vyššie spomínaných komponentov (EGR, turbo, klapky a pod.), oplatí sa skontrolovať, či nie je niekde vibráciami predraté aj podtlakové vedenie vedúce od vývevy. Pri vyššom nájazde mávajú motory pomerne často problémy aj s nefunkčným/zakarbónovaným EGR ventilom.
Napísať odpoveď

Návrat na "Opel fórum"

Kto je prítomný

Užívatelia prezerajúci toto fórum: Žiadny pripojení užívatelia a 5 neregistrovaných