Fiat Marea 2.0 20V , 108kw - po starte ide na 3 valce

Diskusia ohľadne vozidiel značky Fiat

Moderátori: mhlavaty, niner, Atlas, LOCHNESS, foter

Mirec8684
Príspevky: 237
Dátum registrácie: 30.07.2013 13:12
Zdieľať na Facebook

Fiat Marea 2.0 20V , 108kw - po starte ide na 3 valce

Príspevok od používateľa Mirec8684 »

Chalani,rad by som vas poziadal o radu s autom Fiat Marea 2.0 20V,1997. Probem je nasledovny-po starte(studeny motor)ide auto na 3 valce,striela do sania niekedy a dymi trochu viac(klasicky biely dym nie husty,ale jeho viac).Po chvili behu na volnobeh,cca 7min sa auto ustali a chytia aj zvysne valce.Resp.po behu cca 3 min. a znovu nastartovani uz potom ide na vsetky valce.

Robilo sa:diagnostika je cista(LTFT 6% len pre info),sviecky a pal.fiter su nove.Robil sa test vstrekov,ci otvaraju cez diag-ok.Tlak paliva cca 40psi stabilne(volnobeh),cca 45psi(pridanie),reglator funguje,nie je v nom palivo a po odpojeni podtlaku tlak narasta.Spätne vedenie paliva-ok.Takze od cerpadla po rampu to vyzera celkom fajn podla mna. Dalej, kedze sa problem hlavne prejavuje na 1 a 3 valci(po studenom starte sa tu po odpojeni cievky alebo vstrekovaca vobec nezmeni chod motora ako pri druhych),prehodili sa aj cievky aj vstreky(krizovy test)a problem je stale na 1 a 3 valci.Tlaky su vsade vyrovnane cca 175psi.Vyfuk pri lambde nie je deravy ani za nou cca 40cm(dalej je trochu uz vselijaky).Test lambdy cez diag,regulacia funguje,doba odozvy cca podla grafu do 120ms,ale niekedy nereaguje aj sekundu asi(ako vravim test len cez diag a live data/grafy).Sviecky(nove) po cca 100km jazdy mimo mesta prevazne a cca 15minutovom volnobehu(nakolko sa isla merat kompresia)cele cierne zacadene.Cidlo teploty vody/vzduchu cez diag ukazuje dobre a takisto aj pozadovane mnozstvo vzduchu je ok,ako by malo byt.Derave hadice alebo ine diery nie su.Motorcek volnobehu meneny asi pred cca 10tis.km.

Dakujem vsetkym za rady. Snad som dostatocne podrobne opisal probem,urcite som nieco zabudol napisat, ale neskor doplnim.
avelmak
Príspevky: 2654
Dátum registrácie: 25.12.2008 16:29
Bydlisko: Rimavska Sobota
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa avelmak »

Nieco mi nie je jasne.Pises ze tlak paliva je 45psi a dalej pises ze tlaky su normlane 175psi.Ake tlaky mas na mysli?Ako bol merani tlak paliva a kde?Ked stale mas problem na 1 a 3 valci,preco je diagnostika cista?Ako vies ze chybu mas prave na tych valcoch?
bajo777
Príspevky: 13554
Dátum registrácie: 03.08.2010 10:08
Bydlisko: BH - bratislavske humno
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa bajo777 »

3 bary mas tlak paliva, 12 bar budu tlaky valcov...

ltft 6% je ok ! to neries, lebo na volnobehu alebo naprazdno sa ten chod aj tak nezapocitava :41c2: , cerne sviecky je siroky pojem, moze byt olej, moze byt karbon, rozhodne neni dobre fungujuci motor, maju byt pekne tehlovej farby
FIAT Bravo 2010 / 1.4 90PS / LPG(BRC)

Obrázok
Obrázok
berzerkertt
Príspevky: 87
Dátum registrácie: 16.07.2008 15:35
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa berzerkertt »

Skusali ste prehodit aj tie sviecky medzi sebou? Nejde voda do spalovacieho priestoru?
Mozno by nebolo odveci spravit test na spaliny v chaldiacej vode.
Mirec8684
Príspevky: 237
Dátum registrácie: 30.07.2013 13:12
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa Mirec8684 »

Doplnam odpovede-tak ako napisal Bajo-kompresie motora su cca 175psi vyrovnane a tlak paliva cca 40psi volnobeh(pridanie cca 45psi). Krizovy test sa robil s cievkami,vstrekovacmi aj so svieckami,kupili sa aj nove a problem stale pretrvava. Po zahriati, po cca 7minutach potom ide auto ako tak dobre. Striela do sania niekedy.Dopplnim este udaje o podtlaku, ktory sa meral-ked sa nastartuje studeny motor a vynechava,bol podtlak cca -0,2 az -0,3 bar oproti atmo a ked sa chytili vsetky valce po chvili, podtlak bol cca -0,8 bar. Uz mam len podozrenie na unik vakua na sani,predpokladam,ze ak by bol vyfuk netesny napr.pri zvodoch pocul by som ten charakteristicky zvuk a myslim si,zeby az tak na chod nemal vplyv nakolko lambda este nie je funkcna tesne po starte.Sviecky maju suchy tmavy uhlovy povlak. Voda sa inak nestraca, ani nebublinkuje, kompresia bola ok, tak valce by mali byt ok. Vstrekovace su pekne ciste.
berzerkertt
Príspevky: 87
Dátum registrácie: 16.07.2008 15:35
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa berzerkertt »

Videl som aj moznost testovat vakuum leak pomocou vyrobnika dymu, ale asi to nemaju vsade.
Mirec8684
Príspevky: 237
Dátum registrácie: 30.07.2013 13:12
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa Mirec8684 »

Neviem, ci by v tomto pripade prichadzala do uvahy aj zla riadiaca jednotka motora, nakolko auto po chvili ide viacmenej normalne a chyba sa stale opakuje nie je nahodna.
bajo777
Príspevky: 13554
Dátum registrácie: 03.08.2010 10:08
Bydlisko: BH - bratislavske humno
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa bajo777 »

tak vies ako je 2017 koniec roka na mojom kalendari...nic proti starsim vozom, len zub casu nezastavis...studene spoje, zaoxidovane veci, to sa nevyhne nijakemu vozu v tychto koncinach
FIAT Bravo 2010 / 1.4 90PS / LPG(BRC)

Obrázok
Obrázok
berzerkertt
Príspevky: 87
Dátum registrácie: 16.07.2008 15:35
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa berzerkertt »

Kable k cievkam? Viem ze tam nie su klasicke zapalovacie kable ale myslim tie kable ktore sa zasuvaju do cievok.
Mirec8684
Príspevky: 237
Dátum registrácie: 30.07.2013 13:12
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa Mirec8684 »

Uz som skusal snad vsetko a stale nic. Viete mi poradit ako odpojit immo na aute,chcel by som skusit druhu ecu do auta.
bajo777
Príspevky: 13554
Dátum registrácie: 03.08.2010 10:08
Bydlisko: BH - bratislavske humno
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa bajo777 »

toto forum sa ubera spravnym smerom, jeden pyta jak otvorit pasata, dalsi jak vyradit imobilizer :40bd:
FIAT Bravo 2010 / 1.4 90PS / LPG(BRC)

Obrázok
Obrázok
Napísať odpoveď

Návrat na "Fiat fórum"

Kto je prítomný

Užívatelia prezerajúci toto fórum: Žiadny pripojení užívatelia a 15 neregistrovaných