Mazda CX5 r.v. 2013-2014

Diskusia ohľadne vozidiel značky Mazda

Moderátori: mhlavaty, niner, Atlas, LOCHNESS, foter

andrejd
Príspevky: 44
Dátum registrácie: 11.08.2009 14:21
Zdieľať na Facebook

Mazda CX5 r.v. 2013-2014

Príspevok od používateľa andrejd »

Pozdravujem Vás.Mal by som na Vás takú otázku.Chcel by som kúpiť mazdu cx5 r.v 2013-14.Viete poradiť čoho sa mám pri tejto kúpe vyvarovať??Poprípade či ísť skôr do dieselu alebo benzínu??Je pravda,že veľa km ročné nenajazdím.Ďakujem za radu....
gnagy
Príspevky: 943
Dátum registrácie: 19.03.2016 17:39
Bydlisko: DK
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa gnagy »

Nebol si veľmi konkrétny. Preto si pozri žltú tabuľku vpravo hore:

https://www.spritmonitor.de/de/uebersic ... owerunit=2

(po odjazdení 25000km)
Priemerná spotreba naftových motorov 7,4l/100km

Priemerná spotreba benzínových motorov 7,97l/100km

Veľmi zanedbateľný rozdiel. A dobrý tip k rozhodovaniu, čo je výhodnejšie.
„Všetci vieme, že svetlo putuje rýchlejšie ako zvuk. Preto niektorí ľudia vyzerajú chytro, kým pred vami neprehovoria.“ — Albert Einstein
markoimportauto
Príspevky: 1458
Dátum registrácie: 25.09.2006 12:08
Bydlisko: Spojené bratislavské emiráty
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa markoimportauto »

Pri vozidlach z dovozu sa VYVARUJ TYM BEZ MOZNOSTI ODPOCTU DPH! To ta musi zaujimat ako prve. Su to mlade auta, znacne popularne, preto ich zlodeji DPH radi dovazaju.

Pri krátkych trasach voľ ako záprah radšej benzín. Inak budes v zime sustavne v chlade (najmä pri kombinacii s kozou je to neprijemne) a DPF sa bude pravdepodobne upchavat rychlejsie ako bude stihat jeho regeneracia. Auto ta koli tomu pokojne supne do nudzovaho rezimu hoc aj po 20.000km s naslednou navstevou servisu. Na to pritom nie je potrebny ziadny zazrak, aby sa to udialo dokonca aj skor, kedze kupujes jazdenku a nebudes tusit v akom stadiu je DPF zaplnene. Ruka v ruke s tym nakoniec pojde hore aj spotreba, ktora moze na krátkych trasach vystrelit paradoxne vyssie ako obdobny benzin. Zvlast pri násobnom pocte nedokoncenych regeneracii DPF na takýchto krátkych trasách budes iba oci vyvalovat na tie cisla.
Podobne zvaz nutnost 4x4. Je to ostara navyse o ktoru sa treba kedy-tedy starat, samozrejme pridava na hmotnosti a tiez trecich stratách. Nie celkom nezaujimavy je aj cenovy rozdiel, nakolko pohon 4x4 je spravidla viazany na vyssie (a teda drahsie) stupne vybavy a vykonnejsie agregaty (ktorých vykon na povahe tvojich tras nevyuzijes).
Vela stastia.
www.carsale.sk výkup, import-export vozidiel: nové, demo, jazdené so zárukou Preprava vozidiel z / do EÚ Registrácie dovezených vozidiel
mastik29
Príspevky: 2867
Dátum registrácie: 07.04.2010 20:29
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa mastik29 »

http://forum.mazdaklub.sk/viewtopic.php?f=2&t=19295
http://www.mazdaclub.cz/forum-tema/dies ... x-5-138528

A este dovolim si sem dat citat, kde sa tomu problemu venuju trosku obsirnejsie, kde zpochybnuju akoze riesenie problemu tych motorov, zo strany Mazdy: SM 14/2017, autor Marek Oborník

"Odlehčení, optimalizace, snížené tření – termíny užívané zpravidla u věcí, které brzy vyhazujeme. Pokud je často skloňuje značka známá spíše spolehlivostí pohonu než kvalitou karoserie a levnými díly, člověk zákonitě znervózní. Jak funguje nejstarší nositel skyaktivních technologií, čerstvě minulá Mazda CX-5? U Mazdy CX-5 začneme z horšího konce. Přetrvává špatná prognóza u dieselů 2.2 Skyactiv-D. Není to kvůli zadírajícím se vačkám, jejichž rychle připravené odolnější provedení (nasazováno od 11/2013) jen zalepilo nejbolestnější následek, ale kvůli problému samotnému: ředění motorového oleje velmi častými regeneracemi částicového filtru. Ty zde neustanou, dokud motor setrvá u současné kapacity filtru DPF a koncepce vymítání oxidů dusíku již v samotném zdroji enormním objemem recirkulovaných výfukových plynů. Problém s ředěním oleje výrobce maskuje už delší dobu, jak dokazovala mimo jiné instalace měrek s výše posazenou kritickou ryskou „X“. Výfukové vačky takzvaného dlouhého zdvihu, které nestlačují vahadlo rolnou, ale kluzákem, doplatily na mazání znehodnoceným olejem jako první. Informace o prosté výrobní vadě od počátku kulhaly na obě nohy. Úplně nejdříve totiž začaly vačky houfně odcházet na motorech s vůbec nejnižšími průměrnými nájezdy, zatímco kusům, které odjezdily na šestku po dálnici čtvrt milionu kilometrů, nebylo nic. Bez ohledu na ročník a prodělanou či neprodělanou výměnu vačkové hřídele zůstává prevence problémů společná: maximální eliminace krátkých jízd, výměna oleje ve zkráceném intervalu, pravidelné fyzické sledování hladiny oleje měrkou – při zjištění nadměrného vzestupu jej neprodleně měnit. Symptomy už rozjetého problému s vačkami, který pak umějí dále rozkvést až do kovovými pilinami zničených turbodmychadel (jsou tu dvě a v kompletu stojí 85 000 Kč) i podtlakového okruhu, jsou tyto: hlášení nízkého tlaku oleje, kolísání tahu, vadnutí brzdového posilovače a diagnostikou načtené nízké hodnoty podtlaku. Není úplně pravda, že zatím zákazník opravu neplatil – stoprocentně kryti byli jen majitelé aut v záruce (standardně tří-, ve většině případů však příplatkové pětileté) a bez výraznějších děr v servisní docházce (na to pozor!). V pozáručních podmínkách jsou v sázce částky od 25 000 Kč výše, u nejpokročilejších stádií lze počítat až s pětinásobkem. Vzhledem k tomu, že odolnější vačky problém pouze lépe ukryly, i do stavu opravených motorů mohou promluvit kovové piliny roznesené do všech jeho zákoutí, už dnes existují nálezy zakarbonovaného sání a opravy časem běžných dieselových závad (například vstřikovače, EGR) tu hrozí vysokými částkami (viz tabulka cen dílů), rozhodně udělá lépe ten, kdo zvolí benzinovou verzi."
andrejd
Príspevky: 44
Dátum registrácie: 11.08.2009 14:21
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa andrejd »

Srdečná vďaka za radu.
Napísať odpoveď

Návrat na "Mazda fórum"

Kto je prítomný

Užívatelia prezerajúci toto fórum: Žiadny pripojení užívatelia a 7 neregistrovaných