Ford S-max 2,5 LPG
Moderátori: mhlavaty, niner, Atlas, LOCHNESS, foter
-
- Príspevky: 504
- Dátum registrácie: 24.02.2015 18:27 Zdieľať na Facebook
Ford S-max 2,5 LPG
Dobré ráno.
Poprosím informáciu o vhodnosti prestavby tohoto motora na LPG. Prípadne aj systém s ktorým by si tento 5-valcový 20V turboagregát "rozumel" bez zbytočných problémov.
Má niekto reálne skúsenosti s prestavbou tejto "rakety" na LPG? Cena / užitková hodnota / spotreba / spoľahlivosť / "trampoty" vs radosť...
Ďakujem
Poprosím informáciu o vhodnosti prestavby tohoto motora na LPG. Prípadne aj systém s ktorým by si tento 5-valcový 20V turboagregát "rozumel" bez zbytočných problémov.
Má niekto reálne skúsenosti s prestavbou tejto "rakety" na LPG? Cena / užitková hodnota / spotreba / spoľahlivosť / "trampoty" vs radosť...
Ďakujem
-
- Príspevky: 4554
- Dátum registrácie: 22.03.2012 19:01 Zdieľať na Facebook
Určite si už googlil tiež...
Ale dám to sem...
http://www.doauta.sk/index.php?option=c ... =8&lang=sk
Ale dám to sem...
http://www.doauta.sk/index.php?option=c ... =8&lang=sk
-
- Príspevky: 231
- Dátum registrácie: 16.01.2014 09:50
- Bydlisko: Bratislava Zdieľať na Facebook
-
- Príspevky: 292
- Dátum registrácie: 23.05.2009 19:25 Zdieľať na Facebook
Re: Ford S-max 2,5 LPG
Cauko.Hondar napísal:Dobré ráno.
Poprosím informáciu o vhodnosti prestavby tohoto motora na LPG. Prípadne aj systém s ktorým by si tento 5-valcový 20V turboagregát "rozumel" bez zbytočných problémov.
Má niekto reálne skúsenosti s prestavbou tejto "rakety" na LPG? Cena / užitková hodnota / spotreba / spoľahlivosť / "trampoty" vs radosť...
Ďakujem
To kupuješ namiesto Hondy shuttle? Čiže tu prevodovku sa ti nepodarilo opraviť? :/
LEGEND 295konikov 4x4 aktivny zadny diferak + LPG BRC + privstrek benzinu, olej 5W-50/0W-40
340 000km
LEGEND 295k 4x4 aktivny zadny diferak + LPG BRC + privstrek benzinu, olej 0W-40
340 000km
LEGEND 295k 4x4 aktivny zadny diferak + LPG BRC + privstrek benzinu, olej 0W-40
-
- Príspevky: 5429
- Dátum registrácie: 18.09.2016 10:44 Zdieľať na Facebook
-
- Príspevky: 504
- Dátum registrácie: 24.02.2015 18:27 Zdieľať na Facebook
-
- Príspevky: 504
- Dátum registrácie: 24.02.2015 18:27 Zdieľať na Facebook
Miro, pozdravujem Ťa.stagba napísal:eeeeee, Gastech zrovna nie aj ked ma retrofit. Namontoval som ich vela v niektorych autach jazdi uplne perfektne ale vyskytuju sa chyby ktore by sa v 21 storoci uz nemuseli.
Ondrej, Stag Q-MAX plus, vykonny regulator ACR01-250, HANA vstrekovace.
Pri tom Stagu sa kolko plati navrch pri schvalovani montaze LPG?
A kolko priblizne vyjde kompletna prestavba 5-valca s veľkou nadrzou?
-
- Príspevky: 504
- Dátum registrácie: 24.02.2015 18:27 Zdieľať na Facebook
Šak totok Laki ..... kua omielam to tu denne dokolecka. To auto ma jednu nespornu vyhodu: uz mi patri a poznam ho.lakinooo napísal:Keď ju miluješ.....
Navyse robim ultra kratke trasy a LPG v primitivnom podtlakovom vyhotoveni mi umoznuje po par sekundach (aj v mrazoch) prepinat na plyn.... Novy system takto asi neojekabatim....alebo je to možné?
-
- Príspevky: 14963
- Dátum registrácie: 02.08.2006 15:31 Zdieľať na Facebook
Mám v Renaulte Vialle LPI, nič sa tam neladí, len sa nahrá mapa na príslušné auto/motor. Samozrejme to vozidlo musí byť schválené u Vialle, lebo inak nie je mapa pre ECU
Prepínanie je riešené podla vonkajšej teploty, ale v zmysle že podla teploty sa prepne za pevne daný počet sekúnd.
Trepnem obrazne - ked je vonku NULA tak sa prepína po 30s, ked je -10°C tak po jednej minute. ŽIadne že až ked sa ohreje voda na 30°C. Tam sa to skrátka prepne trebárs po 30s a ide plynule, netrhá to, bárs voda v okruhu chladenia nemá 30°C
Je to kvapalná fáza tak to funguje inak ako planná fáza, ale aj cena je trochu iná.
Ale keby si mám kúpiť auto, ktoré mám na dlhšiu dobu, tak volím seriozny systém, nie systém ktorý je najlacnejší
Vialle má svoje nevýhody ako čerpadlo, kde treba meniť olej po 60tkm aby sa nezadrelo (mení sa vtedy aj filter v nádrži/čerpadle), ale ak to človek dodržuje tak by som sa nebál
http://www.lacnevozenie.sk/vialle/
Prepínanie je riešené podla vonkajšej teploty, ale v zmysle že podla teploty sa prepne za pevne daný počet sekúnd.
Trepnem obrazne - ked je vonku NULA tak sa prepína po 30s, ked je -10°C tak po jednej minute. ŽIadne že až ked sa ohreje voda na 30°C. Tam sa to skrátka prepne trebárs po 30s a ide plynule, netrhá to, bárs voda v okruhu chladenia nemá 30°C
Je to kvapalná fáza tak to funguje inak ako planná fáza, ale aj cena je trochu iná.
Ale keby si mám kúpiť auto, ktoré mám na dlhšiu dobu, tak volím seriozny systém, nie systém ktorý je najlacnejší
Vialle má svoje nevýhody ako čerpadlo, kde treba meniť olej po 60tkm aby sa nezadrelo (mení sa vtedy aj filter v nádrži/čerpadle), ale ak to človek dodržuje tak by som sa nebál
http://www.lacnevozenie.sk/vialle/
-
- Príspevky: 292
- Dátum registrácie: 23.05.2009 19:25 Zdieľať na Facebook
Ak si so shuttle spokojný a už si aj investoval do prevodovky, tak asi by bolo výhodnejšie teda porobit nápravu a vozis sa spokojne ďalej.Hondar napísal:Ahoj Lukáš.
Shuttlika sme opravili vymenou prevodovky z nemecka za 500,-€ len matroš, ale uz ma svoj vek a "najlepsie roky za sebou"
Hneva ma, ze pri vymene prevodovky bolo treba rozhadzat prednu napravu a po spätnej montazi zacala naprava buchat a chcelo by to jej repas. Len vymackany gumeny material do napravy (zial jedine original z Hondy) a klby (horne capy jedine s celym ramenom) ma vyjdu na nekrestanskych 300,-€ + praca + geometria + mozno sa nieco vysrsti .... a furt to bude 20 rocne vozidlo.
Takze spekulujem co dalej a silny S-max je jednou z alternativ.
Inak Shuttle stale spolahlivo denne frci takze mam KUA VELKU DILEMU.
Pomôžte mi ju prosím rozlúsknuť.
..
Ale Ford by ti mal dal navyše lepšiu bezpečnosť, keďže to bude novší ročník...
Ano sekvenčné lpg musí mať teplotu chladiacej cca 30-36 st...dá sa to v pohode meniť cez diagnostiku ale neodporúča sa ísť pod 30st...
Jedine kvapalné lpg nie je závislé od teploty chladiacej...ale je to dosť drahší systém a nie je ho možné dať do hocijakeho auta...
Čo to je ultrakratke trasy? Pod 5km?
Naposledy upravil/-a CAMLS v 28.11.2017 22:08, upravené celkom 1 krát.
LEGEND 295konikov 4x4 aktivny zadny diferak + LPG BRC + privstrek benzinu, olej 5W-50/0W-40
340 000km
LEGEND 295k 4x4 aktivny zadny diferak + LPG BRC + privstrek benzinu, olej 0W-40
340 000km
LEGEND 295k 4x4 aktivny zadny diferak + LPG BRC + privstrek benzinu, olej 0W-40
-
- Príspevky: 283
- Dátum registrácie: 06.06.2006 12:56
- Bydlisko: ZM Zdieľať na Facebook
Kedysi som sa s podobnou myšlienkou pohrával. Zistil som z fór nasledovné:
1. vraj ten motor s lpg (neviem akým) nevedeli vyladiť a neustále sa objavovalo trhanie a cukanie (možno kvapalná fáza v kombinácii dobrej dielni by to nebol problém ale to už môže byť aj do 3000 eur)
2. S-max nemá rezervu, resp. len dojazdovú, veľkú zadnú nápravu a pred nárazníkom ešte taký divný kastlík/schránku a teda nieje tam priestor na toroid. A navyše má dva rozmerné tlmiče výfuku po stranách. Jediná rozumná alternatíva je nádrž do kufra. 1/2 kufra bude nádrž a variabilita žiadna.
Ešte som videl maníka, čo to spravil tak, že vypílil výlisok na dojazdovú rezervu, výlisok na kastlík a mierne roztiahol výfukový systém a vošiel mu zospodu celkom slušný toroid. Ale to už treba šikovného klampiara a náklady na prerábku stúpajú.
1. vraj ten motor s lpg (neviem akým) nevedeli vyladiť a neustále sa objavovalo trhanie a cukanie (možno kvapalná fáza v kombinácii dobrej dielni by to nebol problém ale to už môže byť aj do 3000 eur)
2. S-max nemá rezervu, resp. len dojazdovú, veľkú zadnú nápravu a pred nárazníkom ešte taký divný kastlík/schránku a teda nieje tam priestor na toroid. A navyše má dva rozmerné tlmiče výfuku po stranách. Jediná rozumná alternatíva je nádrž do kufra. 1/2 kufra bude nádrž a variabilita žiadna.
Ešte som videl maníka, čo to spravil tak, že vypílil výlisok na dojazdovú rezervu, výlisok na kastlík a mierne roztiahol výfukový systém a vošiel mu zospodu celkom slušný toroid. Ale to už treba šikovného klampiara a náklady na prerábku stúpajú.
-
- Príspevky: 18
- Dátum registrácie: 15.04.2008 13:05 Zdieľať na Facebook
-
- Príspevky: 231
- Dátum registrácie: 16.01.2014 09:50
- Bydlisko: Bratislava Zdieľať na Facebook
Hondar, na system splynovač-zmiesavač v Forde s turbom by som zabudaol, raz a navzdy. totiz, zmiesavac sa musi namontovat pred skrtiacu klapku, od zmiesavaca uz je fakticky hotova namixovana vybusna zmes. Takto to je aj pri honde ale v aute s turbom ta zmes ide aj cez medzichladic takze pri pripadnom spatnom vznieteni ten medzichladic roztrhne, urobi to riadnu paseku.
Takze, jedine vstrekovanie lpg. Pre skorsie prepnutie vyrobca STAG ma verziu regulatora s predhrevom, cele to riadi jednotka ktora kontroluje teplotu regulatora po kazdom nastartovani, ked je regulator studeny tak pripoji vykonne vyhrievacie telesa a zacne ohrievat cast regulatora kde dochadza k zmene skupenstva nplynu. tu je linka na ten produkt STAG,
http://www.ac.com.pl/products-autogas/r ... 01-cs/339/
v kombinacii nastavenia funkcie systemu STAG- horuci start, to znamena ze ak ma system nad tych 30 stupnov tak auto startuje na plyn by riesilo tvoj problem- caste kratke trasy.
ked tu funkciu nastavim tutok nejakemu taxikarovi a po nejakej iks dobe poriem na pocitadlo casu chodu na plyn a benzin ktore ma ten system tak to auto jazdi na 97 % lpg a len 3 % benzin, to je uplne skvele.
Takze, jedine vstrekovanie lpg. Pre skorsie prepnutie vyrobca STAG ma verziu regulatora s predhrevom, cele to riadi jednotka ktora kontroluje teplotu regulatora po kazdom nastartovani, ked je regulator studeny tak pripoji vykonne vyhrievacie telesa a zacne ohrievat cast regulatora kde dochadza k zmene skupenstva nplynu. tu je linka na ten produkt STAG,
http://www.ac.com.pl/products-autogas/r ... 01-cs/339/
v kombinacii nastavenia funkcie systemu STAG- horuci start, to znamena ze ak ma system nad tych 30 stupnov tak auto startuje na plyn by riesilo tvoj problem- caste kratke trasy.
ked tu funkciu nastavim tutok nejakemu taxikarovi a po nejakej iks dobe poriem na pocitadlo casu chodu na plyn a benzin ktore ma ten system tak to auto jazdi na 97 % lpg a len 3 % benzin, to je uplne skvele.
-
- Príspevky: 231
- Dátum registrácie: 16.01.2014 09:50
- Bydlisko: Bratislava Zdieľať na Facebook
-
- Príspevky: 14963
- Dátum registrácie: 02.08.2006 15:31 Zdieľať na Facebook
Roadrunner : presne z toho dôvodu ako si písal ohľadne ladenia LPG, by som volil systém ako som sám uviedol. Ak je ten systém raz schválený pre dané auto/motor, tak to musia mať overené že to funguje.
V tom Renaulte má to Vialle cez 15 rokov a ako systém funguje stále, bol som na výmene jednoho vstreku a vymenil sa filter + olej a funguje.
Ano, taký systém je drahší, ale keď to zoberiem že to auto kupujem na aspoň 5 rokov, tak že dám naviac trebárs 600€ by ma až tak netrápilo
V tom Renaulte má to Vialle cez 15 rokov a ako systém funguje stále, bol som na výmene jednoho vstreku a vymenil sa filter + olej a funguje.
Ano, taký systém je drahší, ale keď to zoberiem že to auto kupujem na aspoň 5 rokov, tak že dám naviac trebárs 600€ by ma až tak netrápilo
Kto je prítomný
Užívatelia prezerajúci toto fórum: Žiadny pripojení užívatelia a 1 neregistrovaný