Cistenie usadenin v motore - par otazok

sekcia na poukázanie problémov s dízlovými autami. čerpadlá, vstreky, dvojhmoty atd..návody a vysvetlenia

Moderátori: mhlavaty, niner, Atlas, LOCHNESS, foter

bossix
Príspevky: 83
Dátum registrácie: 04.07.2017 08:56
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa bossix »

Teraz som sa vratil, seklo ma v chrbte asi po hodinke statia nad motorom :D No ten pristup ku hadickam vstrekov je O T R A S N Y, hlavne na dolnej strane. Nestihol som vsetko zmontovat, no pokusil som sa vycistit co sa dalo.

Na 2 srubach, ktore drzia ten prvy kryt za znicil zavit, sli dotiahnut, ale nieje to 100%.

Chcem sa este opytat ohladom vstrekov. Dotiahol som ich poriadne, ale stale to este pojde aj silnejsie, len som sa bal, ze nieco doserem. Mam to dotiahnu fakt na velmi silno, alebo staci tak s "rozumom" ? :D
bossix
Príspevky: 83
Dátum registrácie: 04.07.2017 08:56
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa bossix »

Praveze ani neviem ako som ich strhol, kedze som tie 2 sruby ani nedotahoval. Len som ich tam s prstami dotocil aby nevypadli a zacal ich zakrucat s klucom a uz sa velmi lahko utahovali. Akoze drzia obidva, jedna je celkom dobre utiahnuta a ta druha tam je utiahnuta takym stylom len aby nevypadla pocas jazdy.
bossix
Príspevky: 83
Dátum registrácie: 04.07.2017 08:56
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa bossix »

Idem to teraz vsetko dokoncit, ale uz som sa to pytal asi 3x a nikto mi na to zatial neodpovedal.

Ked som to vsetko rozmontovaval vsade bolo mozne pozorovat stopy po oleji. V hadici od turba bol nanos oleja, takisto ten vsetok karbon co som vycistil bol taky mastny a co som pozeral na videach tak vacsinou bol pieskovitej konzistencie, nie nasiaty olejom.

Uz dlhsiu dobu mi auto vyfukne modry dym, ked stoji napriklad cez noc v garazi a rano ho startujem.

Takze sa pytam po 4x kde moze byt unik oleja, do valcov alebo motora ? Cez turbo, alebo je spatne nejake tesnenie ? Velmi rad by som to uz konecne vyriesil a hlavne teraz ked je to vsetko rozmontovane.
mhlavaty
opravy & diag
Príspevky: 24918
Dátum registrácie: 22.04.2005 10:12
Bydlisko: Nové Zámky
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa mhlavaty »

Pokiaľ hladáš straty oleja tak musíš overovať
* úniky von,tj bežné tečenie
* úniky cez turbínu - pozrieť stav v hadici v najnižšom bode aký je po trase preplňovania
* únik cez odvetrávanie motora,čiže či je motor tesný,klasicky bývajú vady mierok oleja (netesnosť) a to stačí
Vnútory motora cez tesnítka ventilov nehrozí kedže je motor preplňovaný.
* únik je možný ešte cez opotrebenie piestných krúžkov,ale to by musel mať motor nalietané šialené km to by som neriešil
christiane
Príspevky: 1642
Dátum registrácie: 16.12.2011 14:56
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa christiane »

bossix napísal:
Takze sa pytam po 4x kde moze byt unik oleja, do valcov alebo motora ? Cez turbo, alebo je spatne nejake tesnenie ? Velmi rad by som to uz konecne vyriesil a hlavne teraz ked je to vsetko rozmontovane.
Aj 100 x ked sa budes pytat,ako to mame vediet?Je vela veci kade ti to moze tiect.My nevidime ten motor.
bossix
Príspevky: 83
Dátum registrácie: 04.07.2017 08:56
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa bossix »

Auto ma najazdene 288000 km, ja som najazdil cca 3000.

Skusim to pozriet, ale najprv musim auto spojazdnit. Konkretne: vsetko som zapojil, podotahoval a nakoniec este vsetko 3x skontroloval ci sedi, ci je vsetko popripajane a podotacane. Problem je v tom, ze auto toci a toci a nieje tam absolutne ziaden naznak, ze by to aspon trochu chytilo. Myslite si, ze za tych cca 8 hodin, pocas ktorych boli hadicky vstrekov dole sa mohol zavdusnit palivovy system ? NIC ine z palivoveho obehu odpajane nebolo, len kovove hadicky vstrekov ! Jedine na co si spominam je, ze som musel JEMNE nadvihnut 2 gumenne hadicky na lavej strane, ktore su asi 2 cm nad vstrekmi aby som sa dostal k maticiam vstrekov a pritom ako som ich nadvihoval si pamatam, ze bolo pocut ako to bud nasava alebo vypusta vzduch, ale toto nadvihnutie trvalo mozno 5 - 10 sekund dokym som matice neodkrutil.
Takze, myslite si, ze sa zavdusnil pal. system, alebo je problem v niecom inom ?
Naposledy upravil/-a bossix v 25.11.2017 21:22, upravené celkom 1 krát.
bossix
Príspevky: 83
Dátum registrácie: 04.07.2017 08:56
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa bossix »

Vdaka lakino, odkrutil som ich a ked nafta zacala tiect naspat zakrutil, auto nastartovalo, vsetko vyzera byt ok, ziadne priesaky ani nic.

Jedine co som si vsimol je nejaky novy "typ" zvuku, ako keby ste fukali do nejakej trubky. Moze to byt tym, ze sa vlastne zvacsil objem sania tym, ze som to precistil ?

Inak posielam finalne fotky, ako je to precistene.

Takze este raz ako to vyzeralo pred cistenim:
https://i.imgur.com/4PBWw9l.jpg
Toto bola riadna sila: https://i.imgur.com/5I9Yf9t.jpg
EGR: https://i.imgur.com/sWnKkNf.jpg

A po cisteni:
EGR - https://i.imgur.com/Jr1fvMy.jpg
https://i.imgur.com/Jr1fvMy.jpg
A pekne precistene sanie https://i.imgur.com/VVtidJ9.jpg

Dakujem VSETKYM za pomoc, bez VAS, ktori ste mi pomohli by som to nezvladol ! :)

V pripade, ze sa nieco nove vyskytne budem informovat v tomto vlakne. Este raz vdaka.
bossix
Príspevky: 83
Dátum registrácie: 04.07.2017 08:56
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa bossix »

Iba na doplnenie.

Takze som si konecne vcera nasiel cas a siel auto po tomto cisteni otestovat na cca 30km trasu. Prve co som si vsimol, je znizenie hluku, auto tak neklepoce. Dalej som si vsimol dost vyrazne zlepsenie akceleracie auta, mozem tak pocitovo povedat, ze auto taha aj o 10 - 15% lepsie ako tomu bolo predtym. A v poslednom rade, znizenie spotreby - z tych 30km som najazdil asi 10km v meste a tych zvysnych 20 mimo mesta a priemerna spotreba na konci bola 4.7 litra a to som nejazdil spomalene, praveze som motor po zahriati da sa povedat vytacal az do 3000 otacok aby to vypalilo a vyfuklo zvysky, ktore mohli zostat po cisteni.

Takze, kazdemu kto sa chysta na taketo cistenie sania odporucam aby to spravil, oplati sa to. Myslim si, ze vyssie je toho popisane dost, na co si davat pozor.

Inak po jazde som kontroloval hadicu od turba a nebola v nej ani kvapka oleja, ani ziaden povlak, takze nevyzera to tak, ze by turbo prepustalo olej. Hoci bola vcera tma, nepostrehol som aby z auta vyslahol ten modry dym a to auto stalo v garazi bez startovania viac ako tyzden. Budem to nadalej pozorovat, ale chcem to vyriesit. Pozeral som este vcera pred startom na hladinu oleja a za 3000km od kedy bol olej meneny auto nespalilo skoro nic, stale je hladina presne po tu hornu risku a auto takto dymi pri starte uz viac ako 2 mesiace, tak fakt neviem ako moze na jednej strane niekde unikat olej a na strane druhej nic z toho oleja neubuda.
mhlavaty
opravy & diag
Príspevky: 24918
Dátum registrácie: 22.04.2005 10:12
Bydlisko: Nové Zámky
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa mhlavaty »

Akýkoľvek moderný diesel,je jedno či Hdi Dci Cdti Tdi atd potrebuje raz za čas vyčistiť dýchacie cesty,celú trasu - klapku EGR sacie potrubia,vírivé klapky a často aj časť dutiny v hlave po sací ventil.
Neexistuje univerzálna rada pre počet km,je to velmi silne individuálné u jednotlivého stroja ale aj jednotlivého majiteľa.Ten istý počet km môžu existovať dva nesmierne odlišné zaplnenia.Nie je žiadna novinka že najmenej zabordelovaný motor majú mladý chalani ktorý podľa všeobecne prevažujúcej mienky autám "nakladajú" a naopak,úplne najhoršie sú na tom motory žien,autá z automatom a tých,ktorých inzerujúci špekulanti označujú ako "starý doktor dôchodca". To čo sa magorovi zdá ako výhodné zaklamať v inzeráte,je v podstate jedna z najhorších variant vodiča,a ich motory sú to najhoršie po technickej stránke.Ja by som mlčal ako ryba že sa z autom niekto trtošil celé roky.Ak mladý chalanisko diesla točí,jazdí radí drží aj v meste v otáčkách,pritom dbá na servis,oleje výmeny údržba,to sú najlepšie stroje.
Čistenie vracia peniaze do peňaženky,rozdiel môže byť dramatický.zanesené sanie namáha veci ako turbínu ktorá hoc je perfektná nedokáže cez zúžené hrdlá pretlačiť potrebné množstvá vzduchu.Diagnosticky vzniká neraz neraz stav že tlak turbíny je výborný a stroj je tupý.Znižuje sa preitok meraný váhou vzduchu,to zase nie je bez následkov a tak sa za celý ten špás platí celkom pekná daň a každý jeden kilometer.

Návrat na "Bežné poruchy dieselových áut"

Kto je prítomný

Užívatelia prezerajúci toto fórum: Žiadny pripojení užívatelia a 6 neregistrovaných