Renault Megane - štartovanie

Diskusia ohľadne vozidiel značky Renault

Moderátori: mhlavaty, niner, Atlas, LOCHNESS, foter

raven85
Príspevky: 1583
Dátum registrácie: 10.10.2011 08:37
Zdieľať na Facebook

Renault Megane - štartovanie

Príspevok od používateľa raven85 »

Dobrý deň.
Už dvakrát sa mi stala taká vec - pri štartovaní auta štartér točí, ale neodpáli. Raz sa mi to dávnejšie stalo pri studenom motore a prednedávnom pri teplom. Auto som prednedávnom odstavil a o 5 minút som sa pokúšal naštartovať a nič. Obvykle štartujem pri neutráli pri vyšliapnutej brzde a štartér len točil. Skúsil som ešte raz a stále nič, len točenie štartéra. Skúsil som pre zmenu vyšliapnúť spojku a štartovať tak. Bez zmeny. Skúšal som druhý kľúč a tiež nič.
Následne som auto kartou zamkol, odomkol a auto naštartovalo na brnk.
Od vtedy som s autom šiel niekoľkokrát, naštartovalo na šupu stále. Napriek tomu by som rád prišiel na to, kde je hund zakopaný a čo mohlo spôsobiť to, že auto nenaštartovalo aj vtedy aj teraz. Stále pomohlo to spomínané zamknutie a odomknutie.
Auto je Renault MEGANE II, 1.6 16V, 82kW, 2006, K4M, +/- 250000km.
Batéria je ročná Exide 77Ah, takže tú by som vylúčil...
Chybový kód neostal zapísaný žiaden, immo neblikalo pri štarte. V aute je fabrický alarm.
Chcel by som preventívne vymeniť všetky veci, ktoré by to mohli spôsobiť, pretože auto si chcem dlhšie nechať.
Napadá ma snímač vačky/kľuky, snímač na pedáli.

1. Čo by to ešte mohlo spôsobovať?
2. Má Megane niečo ako štartovacie relé? Mohlo by odchádzať to?

Ďakujem za konštruktívne názory. :2f93:
raven85
Príspevky: 1583
Dátum registrácie: 10.10.2011 08:37
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa raven85 »

Problém sa vyriešil.
Zobral som auto do Renaultu v Rožňave a prišli na problém za 5 minút.
Chybu spôsoboval podľa mechanika snímač impulzu kľukovej hriadele, alebo takzvané "čidlo otáčok", alebo "snímač hornej úvrate".

Je to táto sranda:
[img]http://www.nbmidland.com/upfiles/135220 ... idland.jpg[/img]
V systéme to majú označené ako 714M CIDLO POLOHY PI, katalógové číslo 8200647554. Cena za originálny diel je 44,27€.
Spolu s ním sa menil aj konektor čidla, ktorý už bol tiež v úbohom stave.

Táto vecička:
[img]https://images-na.ssl-images-amazon.com ... SX355_.jpg[/img]
Označenie v systéme renaultu je 714M KONEKTOR CIDLA, katalógové číslo je 8200673202. Cena za originálny diel je 25,25€. Cena za prácu 2x8€.
Diely by som vedel kúpiť dokopy za 20€ druhovýrobu, ale takto tam je to, čo tam je od Renaultu. A hlavne sám by som ten konektor isto nevymenil...
P.s.: Originál vydržal cez 200000km. Podľa mechanika aj ten vydrží ďalších 200000km.
Pri 400000km vymením pre istotu aj tento preventívne, nech to štartuje ako má :).
Podľa mechanika z tempusu je to práve táto vecička, ktorá zvykne robiť šarapatu na benzínových renaultoch a predlžuje štartovanie, alebo to blbne tak, ako to začalo blbnúť mne.
Ak budete mať niekto problém so štartovaním, tak sa skúste zamerať práve na túto súčiastku... :2f93:
Napísať odpoveď

Návrat na "Renault fórum"

Kto je prítomný

Užívatelia prezerajúci toto fórum: Žiadny pripojení užívatelia a 10 neregistrovaných