Opel Insignia 1.6 turbo 132 kw spotreba
Moderátori: mhlavaty, niner, Atlas, LOCHNESS, foter
-
- Príspevky: 326
- Dátum registrácie: 13.04.2009 19:52 Zdieľať na Facebook
-
- Príspevky: 5429
- Dátum registrácie: 18.09.2016 10:44 Zdieľať na Facebook
karool, vo firmách, ktoré to myslia serióznejšie a chcú napredovať, tak výrobnú cenu produktu majú vypočítanú na 3 až 4 desatinné miesta eura.
úspora 0,001 eura, teda 0,1 centa na produkte je vo veľkosériových výrobach významná - je za tým aj dosť veľa driny.
- donedávna som viedol oddelenie kvality v jednom potravinárskom gigante, náklady na analýzy som mal vyrátané na 3 desatinné miesta eura, vrátane personálnych nákladov. mnoho nákladových položiek som zjednával aj na tú tisícinu eura a trval som na fakturácii v tisícinách eura. takýmto spôsobom so dosiahol fantastické výsledky.
úspora 0,001 eura, teda 0,1 centa na produkte je vo veľkosériových výrobach významná - je za tým aj dosť veľa driny.
- donedávna som viedol oddelenie kvality v jednom potravinárskom gigante, náklady na analýzy som mal vyrátané na 3 desatinné miesta eura, vrátane personálnych nákladov. mnoho nákladových položiek som zjednával aj na tú tisícinu eura a trval som na fakturácii v tisícinách eura. takýmto spôsobom so dosiahol fantastické výsledky.
-
- Príspevky: 4554
- Dátum registrácie: 22.03.2012 19:01 Zdieľať na Facebook
Kto by tematiku znižovania nakladov vo vyrobe, chcel preskumať dokladnejšie
odporúčam knihu od E.Goldratt J.Cox CÍL (Cieĺ)
na Slovensku v niektorých firmách ju berú ako bibliu manažerov
ale zase , podĺa mňa odtiaľ-potiaľ...
Najefektivnejšia cesta k optimalnym nákladom, je zamestnávať len produktívnych ľudí a kumulovať neproduktívne funkcie v jedenej osobe.
Vedeli ste,že v zahraníčí vo firmach nemaju tak rozsiahly byrokraticko-správny aparát a niektoré funkcie bežné u nas ,tam vobec neexistujú ??
odporúčam knihu od E.Goldratt J.Cox CÍL (Cieĺ)
na Slovensku v niektorých firmách ju berú ako bibliu manažerov
ale zase , podĺa mňa odtiaľ-potiaľ...
Najefektivnejšia cesta k optimalnym nákladom, je zamestnávať len produktívnych ľudí a kumulovať neproduktívne funkcie v jedenej osobe.
Vedeli ste,že v zahraníčí vo firmach nemaju tak rozsiahly byrokraticko-správny aparát a niektoré funkcie bežné u nas ,tam vobec neexistujú ??
-
- opravy & diag
- Príspevky: 24918
- Dátum registrácie: 22.04.2005 10:12
- Bydlisko: Nové Zámky Zdieľať na Facebook
Ano počíta a analyzuje sa často velmi dôsledne,ale celé sa dostane skôr do blbého svetla ak je výrobne napr auto dopočítané na tretie desatinné miesto a hotový produkt sa predá ako ako trhový produkt v Káhire.Ak je možné ísť v predajoch aj cez tri tisíce dole,je kdesi v systéme kolosálna chyba a ja by som v takej urobil personálne zemetrasenie,pretože časť ľudí produkovala nezmyselné číselká a iná zapríčinila že to vyšlo navnivoč.Mám na celé automotive velmi zlý názor,a velmi kritický.Pretože pre tisícky krokov jejde vyriecť iný ortieľ než hlúposť na kvadrát.Či to najviac smrdí hore,v strede či dole,nemá to štipky rozumu v sebe.Niekto vykalkuje na mm dĺžku kablového zväzku evidentne pre úsporu,ale že servis týmto hlúpym počinom velmi nabúrali,a ešte posvätia infantilne debilným konektorom,to už je asi demencia.pretože na jednej strane pchajú do tej srágory vesmírnu technológiu,na druhej nevedia ani 17 rokov v novom tisícročí vyrobiť (vyvinúť) normálny konektor,aký japonec vyrába pol storočia.Lebo..každý má tú svoju idiotskú fikciu ktorej sa drží aj keď celý svet fičí na lepšom.Audi je školský príklad vrcholového idiotizmu.Na jednu stranu vrcholové veci,na druhej debiliny až to práska ako bič.
-
- Príspevky: 5429
- Dátum registrácie: 18.09.2016 10:44 Zdieľať na Facebook
Najefektívnejšia cesta k optimálnym nákladom vedie cez identifikáciu a kvantifikáciu strát nielen personálnych ale aj materiálovo-technických, vrátane časových. Znalosť týchto strát a znalosť princípov týchto strát je cestou k útočeniu na ich znižovanie a teda znižovaniu nákladov, resp. zlepšovaniu marže.
-
- Príspevky: 17825
- Dátum registrácie: 14.12.2008 12:08
- Bydlisko: okr.nové zámky Zdieľať na Facebook
Milan - nie je v záujme výrobcu aby sa jeho výrobky servisovali po záručnej dobe. Namiesto každého opraveného auta by výrobca mohol predať nové ,ak by sa oprava neuskutočnila. Argument že ludia nemajú na to peniaze neobstojí, ludia si práve na autá požičiavajú najviac.
som dezolát a komu sa to nepáči nech ma bozá v riť
-
- Príspevky: 4554
- Dátum registrácie: 22.03.2012 19:01 Zdieľať na Facebook
Moj nazor je,radšej vyhodiť 3-och neproduktívnych manažerov ,referentov, či technológov a summa-sumarum hneď získame každý mesiac úsporu min.5000 €martin cichy napísal:Najefektívnejšia cesta k optimálnym nákladom vedie cez identifikáciu a kvantifikáciu strát nielen personálnych ale aj materiálovo-technických, vrátane časových. Znalosť týchto strát a znalosť princípov týchto strát je cestou k útočeniu na ich znižovanie a teda znižovaniu nákladov, resp. zlepšovaniu marže.
na ich platoch,
ako naháňať nejaké desatinky centu na 100 000 kusoch v nadeji,že to kdesi prinesie nejakú úsporu....
-
- Príspevky: 13554
- Dátum registrácie: 03.08.2010 10:08
- Bydlisko: BH - bratislavske humno Zdieľať na Facebook
-
- Príspevky: 17825
- Dátum registrácie: 14.12.2008 12:08
- Bydlisko: okr.nové zámky Zdieľať na Facebook
-
- Príspevky: 5429
- Dátum registrácie: 18.09.2016 10:44 Zdieľať na Facebook
-
- Príspevky: 17825
- Dátum registrácie: 14.12.2008 12:08
- Bydlisko: okr.nové zámky Zdieľať na Facebook
A ešte ma napadlo je kopa naoko neproduktívnych referentov a asistentiek na ktorých všetci nadávajú až - až kým sa neobjaví audit z nejakej velkej medzinárodnej fabriky. Potom všetci serú magi v kockách a takýto "darmožráči" zachraňujú kožu celej slovenskej výrobe.
som dezolát a komu sa to nepáči nech ma bozá v riť
Kto je prítomný
Užívatelia prezerajúci toto fórum: Google [Bot] a 10 neregistrovaných