Chevrolet Orlando 1,8 16 V

Diskusia ohľadne vozidiel značiek Chevrolet a Daewoo

Moderátori: mhlavaty, niner, Atlas, LOCHNESS, foter

mhlavaty
opravy & diag
Príspevky: 24918
Dátum registrácie: 22.04.2005 10:12
Bydlisko: Nové Zámky
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa mhlavaty »

Typ rádia ktoré má safe code sa samozrejme zablokuje a bude treba zadávať.Nič iné sa nestane.Ale treba z odpojením počkať kým RJ dospieva uspávanku.
Ja predpokladám ale naopak že chyba nebola v továrenskom nastavení,ale stala sa teraz.Platí zlaté pravidlo,pri nejasných veciach,čo bývajú prvé stretnutia z neznámym sa všetko pôvodné značí,fotí atd.Aby...ak by náhodou,bolo možné vrátiť pôvodné nastavenie.
Inak pozri si to podčiarknuté
[img]https://s11.postimg.org/iik5bez73/orlando.jpg[/img]
laco1871
Príspevky: 4554
Dátum registrácie: 22.03.2012 19:01
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa laco1871 »

mhlavaty ,

ďakujem za promptnú odpoveď :300f:

Ano samozrejme , stala sa chyba v tom,že som NESKONTROLOVAL, či tovarenske nastavenie rozvodu je O.K. :..:

pri kontrole značiek na kolach vačiek som zaisťovanie vačkovych hriadeĺov vo výrezoch cez pilnik NEUROBIL.

mea CULPA, mea CULPA, mea MAXIMA CULPA... :3906:

Ale ja som rozhodnutý isť schodnejšou cestou pre mňa v tejto chvíli, a síce odpojiť akumulator...

Len musím isť do autorizáku a vypýtať si kód rádia..

Ešte raz ĎAKUJEM za odpoveď. :300f:
bajo777
Príspevky: 13554
Dátum registrácie: 03.08.2010 10:08
Bydlisko: BH - bratislavske humno
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa bajo777 »

laco snad si nemyslis, ze vo fabrike to skladaju pilnikom, fixkami :d :D a kazde orlando ma na motore fotku svojho majstra s podpisom lol, chyba montaze je 99,999% vylucena v jednotlivom kuse, bud je zla cela seria, alebo nic :41c2:

ja bych to otocil, podla toho co si popisal mas na tych 99,999% maslo na svojej hlave a kukni sa do zrkadla, ked hladas vinnika, ale andela strazneho mas aj tak na svojej strane, to sa neda popriet...

bych ti povedal, ze ked si usetril na mechanika, tak si kup fixacne pripravky presne na tvoj stroj, nebude to extra polozka a akekolvek dalsie rozvody robis uz dobre

http://allegro.pl/blokada-rozrzadu-opel ... 48350.html

zda sa ze to je stejne ten motor co bol v oploch, fiatoch, alfach a saaboch, daj raz 30 evri a robis to uz stale dobre :-)
FIAT Bravo 2010 / 1.4 90PS / LPG(BRC)

Obrázok
Obrázok
laco1871
Príspevky: 4554
Dátum registrácie: 22.03.2012 19:01
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa laco1871 »

Prispevok v tom duchu som očakával.... :3c90:

Z akeho DOVODU mám JA maslo na svojej hlave ???

Motor FUNGUJE ,ide lepšie ako predtým ..
lenže Ty si asi nečítal predchadzajúce prispevky...:..:

Pilnikom som ZAISTOVAL vačkove hriadele na konci v ich výrezoch... :4012:
lebo som v tej chvili nemal nič iné po ruke...
služi na to ten čierny pripravok v Tvojom linku na obrazku hore
aj niekolko prispevkov vyssie ho spominam v odkaze
na video kde je celý postup vymeny rozv.remeňa

A okrem toho, každy kto profesionalne opravuje autá, má
vždy k dispozicii jedno male auto na behanie po meste a za sučiastkami, ja nemam ....ked rozoberem svoje auto,stracam mobilitu a preto som veci riešil,tak ako som ich riešil bodka

Inak nebol by som si istý preciznostou prace v automobilkach , hlavne ked pomyslim na to akí robotníci tam pracujú...
A taktiež som sa rozhodol pre svojpomocnú opravu aj z toho dovodu, že keby som auto odovzdal do servisu a tam
by zinkasovali odo mna peniaze a NEUROBILI nic z tými volami,co by sa v slovenských podmienkach mohlo lahko stať :-\,
tak pri mojej povahe by to s tým mechanikom dopadlo velmi zle :3c90:
a preto,že je všeobecna trestna zodpovednost,tak aj so mnou by to dopadlo zle...
Takže zachranil som mechanika, zachranil som motor, a aj seba som zachranil...okrem toho som rozširil vybavenie svojej dielne a usetril min. 500 €, :3035:
takže som vysmiaty ..čo viac si možem priať :hero:

A nejaky check motora ma vobec ne*ere , ani trochu, hlavne ked viem ,čo ho sposobuje akde je jeho pričina.... :4012:
mhlavaty
opravy & diag
Príspevky: 24918
Dátum registrácie: 22.04.2005 10:12
Bydlisko: Nové Zámky
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa mhlavaty »

Každý mechanik prejde v začiatkoch kadejakým kiksom,a to už často nejaké roky pracujú vo fachu.V tej optike by som to videl a skôr hladal príčinu ktorú max tak iba tušíme.Žiaľ tu človek veľa nepomôže,lebo chýba to čo ja označujem za najdôležitejšie.Nepoznám systém riadenia Orlanda.Aby bolo jasné čo je tým myslené ...napr systém je MPi,systém je Motronic atd.Poliaľ ho niekto pozná,vie čo aké je správenie RJ v jednotlivých prípadoch,čo sa deje ak to a ono hapruje,ako sa s tým RJ vysporiada.Tu končím.Ak niečo podobné riešim v tejto situácii že to nepoznám,tak sa mi rozsvietia všetky kontrolky ostražitosti aby som sa do podobnej situácie nedostal,ibaže to je takto teraz,keď čochvíla oslávim päťdesiaty rok v dielni.Lacovi teraz pomôže iba niekto,kto je v tejto značke doma a bude mať vôlu pomôcť
bajo777
Príspevky: 13554
Dátum registrácie: 03.08.2010 10:08
Bydlisko: BH - bratislavske humno
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa bajo777 »

laco 20 rokov dozadu som bol v opli pri viedni, uz vtedy tam motory skladali roboti :41c2: , jediny zasah cloveka, je volakde doviezt suciastky, ked aj by bolo treba nieco osadzat, tak maju k tomu pripravky a na kvalifikaciu obsluhy sa nikto spoliehat nebude, kazdy jeden automechanik, aj ten uplne najvacsi babrak je o niekolko galaxii vedomostami inde, ako operator vyroby a je v zasade jedno v ktorej automobilke
FIAT Bravo 2010 / 1.4 90PS / LPG(BRC)

Obrázok
Obrázok
laco1871
Príspevky: 4554
Dátum registrácie: 22.03.2012 19:01
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa laco1871 »

cviro , thank's for valuable and most useful subscription to the matter :300f: :300f: :300f:

Ďalšiu užitočnú stránku som našiel tu :

http://www.freeautomechanic.com/pcm-eng ... puter.html

je tam tiež opisovaný aj onen "camshaft position sensor"
no nie tak obsiahlym sposobom ako v Tvojom prispevku...

Takže nakoniec , budem musieť odpojiť tu beterku a uvidím,či to pomože...

A z prispevku som pochopil,že k tomu čo sa vlastne vo valcoch deje, bude potreba diagnostikovať live data
činnosti motora počas jazdy....

Ešte raz ĎAKUJEM .
laco1871
Príspevky: 4554
Dátum registrácie: 22.03.2012 19:01
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa laco1871 »

Takže nakoniec som vyskušal aj odpojit tu baterku ...

NIČ to nepomohlo... po 3-om naštartovaní je chyba opäť tam

Z iných fór som sa dozvedel,že aj ked sa odpojí baterka, tak rádio sa nezablokuje, a tiež ,že odpojenie baterky vymaže adaptačnú pamäť RJ ...

Čo ma v podstate ten istý efekt ako ked vymažem chybový kod cez OBD-zasuvku "trouble code reader-om"

http://www.hobbydiag.cz/profidiag/eshop ... end-OBD-II

Rad by som sa ešte opýtal, či sa dá cez nejakú lepšiu diagnostiku zistiť skutočná poloha vačiek oproti kĺuke
teda časovanie rozvodu, teda vlastne skontrolovať to čo vidí RJ a kedy vlastne dáva ti iskru

inak,podla toho,čo linkoval cviro ,ten sposob ako číta RJ kedy pustiť iskru cez tie magnetické pulzy so snímačov polohy vačky je nesmierne komplikovaná záležitosť...

A nemyslim si,že by som ešte mohol mechanicky nejak doladiť polohu kolies vačkovych hriadeĺov ,žeby som opäť všetko rozobral zaistil vačkove hriadele, povolil šruby ktoré držia zafixované tieto kolesa a snažil sa hybať tymi kolesami milimeter sem, či milimeter tam a hĺadal nejakú idealnu polohu....

Znovu by som to rozobral jedine vtedy ak by som mal nejaký RELEVANTNY DOKAZ,
že ano rozvod je rozhodený o tolko a tolko stupňov,
funkčná poloha je od tolko do tolko stupňov, korekcia ktorú može urobiť RJ je tolko a tolko stupňov
a pre prácu motora to znamená to a to...

nebudem ja sa znovu trápiť v uzkej garaži len preto,že
niekto povie ,že ...ASI to maš zle poskladané...

ked motor ide takym štylom,že som spokojný ..:300f:

chytá na brnk, volnobeh je kultivovaný, hladko ide do otáčok, ma vykon , nedymi, spotrebu ma O.K. v norme,
da sa točiť do maxima...
mhlavaty
opravy & diag
Príspevky: 24918
Dátum registrácie: 22.04.2005 10:12
Bydlisko: Nové Zámky
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa mhlavaty »

Áno komplikovaná lebo pre pre pochopenie musíš mať vo veciach signálov absolutne jasno a to bez detailných znalostí z oboch diagnostík paralelnej aj sériovej ani nekopneš do lopty a tak ostáva iba to jediné možné,opäť overiť rozvody.
Aj dobrá znalosť nie vždy pomôže,pretože až prax naučí že existujú aj takéto veci...všetko je zdanlivo v poriadku
[img]https://s7.postimg.org/ghvfwdwaf/a_sign_l.jpg[/img]

a toto je výsledok
[img]https://s12.postimg.org/za7oqasl5/ab_sign_l.jpg[/img]

tým chcem iba naznačiť že sa pohybuješ po mínovom poli pre 99.9% mechanikov a radšej choď tou schodnejšou cestou,resp dúfaj že pomôže štastie z náhodou

Ver tomu že čím viac o tom viem,tým si pripadám hlúpejší.Mám iba jednu výhodu,lahučko prijímam nové veci kedže väčšina z puzzle je už poskladaná
mhlavaty
opravy & diag
Príspevky: 24918
Dátum registrácie: 22.04.2005 10:12
Bydlisko: Nové Zámky
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa mhlavaty »

Je to presne tak,rozvod nemôže mať adaptáciu.Celé načítavanie je asi tak....kluka má x impulzov ktoré dajú RJ predstavu o uhle ktorý kľuka robí,tj vie si otáčanie a akýkoľvek nepatrný uhol otočenia odmerať a počítať si potrebné uhly a časy.Vačkovica určuje poradie valcov aby RJ získala info kde sa čo deje (má diať)
Konštrukcia akým to je určené určuje že napr pri dobrých riešeniach je RJ schopná už po 1 1/2 otáčke štartovať,tj má všetky potrebné informácie.V ďalšej práci je potrebný už iba signál kľuky,vačkovica signál už svoje vykonal,poradie je určené a už ju RJ nepotrebuje.
Taká je väčšina systémov,aby maniekto nebral za slovo že nie vždy.Ano nie vždy,ale to sa týka potom iba systémov kde je signál potrebný ešte pre nejaké iné činnosti RJ,ale to už sem nepatrí.
Kedže systémov je asi ako hviezd na oblohe,sú medzi nimi odlišnosti,ale základ platí univerzálne a platí to čo cviro písal,základný odstup musí byť pevne daný,nemôže byť adaptibilný.
Práve to umožńuje zistiť chyby v riadení z predĺženia reťaze napr
laco1871
Príspevky: 4554
Dátum registrácie: 22.03.2012 19:01
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa laco1871 »

Dobry deň,
takže uplynul nejaky čas a problem s nastavením rozvodu som vyriešil tým,že som celý rozvod rozobral
poskladal nanovo pričom som vymenil aktuator vyfukovej
vačkovej hriadele /koleso ktore je pohaňané remeňom rozvodu/
Dočital som sa na inych forach,že s tým v CZ mali nejakí majitelia Cruzov s 1.8 motorom problém....
Kvoli hydraulickemu natačaniu kolesa počas chodu motora a tym padom zmene časovania otvarania vyf.ventilov
/system VTi/
Mal som indiciu od technika ked som bol na STK a technik ma upozornil,že motor sa neda držať v ustalených otáčkach
a emisie nie su v norme...
Takže rozvod som ustavil presne na značky a zaaretoval vo výrezoch, podarilo sa mi to spraviť presne,nakolko po niekolko nasobnom pretočení motorom račňou , pasovina sadla presne do vyrezoov voĺne..
Takže rozvod by bol O.K.
Stala sa však taká vec, že odvtedy mi vyhadzuje chybu P0365 chyba okruhu,
chyba je tam stale,
aj po vymazaní počas chodu motora naskočí opäť a po 3-om naštartovaní sa rozsvieti check motora
Musim stale mazať tu chybu,lebo motor na volnobehu trhá ,padajú otáčky a ma tendenciu skapať, teraz už neskape ale predtým pokial som nemal vymenené to koleso aktuatora
niekedy skapal...
Zaujimave je že to robí sučasne so zopnutím kompresora klímy a roztočením sahary /ventilatora/
ale nie zakaždým len občas...
Teda dedukujem,že chyba bude v elektrickom okruhu ,
samozrejme nepomohla ani vymena snimača vačkového hriadeĺa,
dokonca som vymenil aj solenoidy ovladania hydrauliky v aktuatoroch a nič sa nezlepšilo.
Pokiaľ by niekto mal nejaké indície na ČO sa zamerať , ČO skontrolovať, ČO premerať , prosím Vás PORAĎTE :28b7:
Ja som s mojimi opravami už v koncoch, do el.systemov sa nerozumiem, budem musieť isť s tým do servisu..
laco1871
Príspevky: 4554
Dátum registrácie: 22.03.2012 19:01
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa laco1871 »

Dobry den,

takže po nejakom čase pridávam opäť svoje skusenosti...

Chyba P0365 tam vyskakuje stále, vyriešil som to tak,že ju tou čítačkou chyb.kodov MAŽEM

A motor ide uspokojivo, od tejto vymeny čo som popísal vyššie som nabehal asi 10 000 km, bol som pracovne v Taliansku, kde som vo volnych chvilach spoznaval horské cesty a prirodne zákutia medzi inými Passo delo Stelvio
2758 m.n m. (!)
ale aj Alpe Devero, či Valle Antrona alebo Macugnaga-Monte Rosa, a tiež Cascata del Toce ..
nadherné miesta, odporúčam sa tam zastaviť
Motor som trapil na LPG do týchto stupaní a v klesaní dostali tiež zabrať aj brzdy , ale vratil som sa späť na SVK a to je hlavné.
Teraz mam nabehaných nejakých 127 000 km , motor pracuje pomerne dobre , vyskutuju sa tam sem-tam nejaké cukania ale len uplne vynimočne, pokles výkonu nebadať
aj ked podla teorie by mal byť znížený o 10% ak sa vyskytuje chyba od vačky vraj nepracuje VVTi,
neviem to posudiť,
Po dialnici som uhaňal obvyklými rýchlosťami, to znamená 125-145 km/h teda nemyslím,žeby ten motor šiel nejako slabo.
Žiadne ďalšie opravy teraz neplánujem, snáď na jar..
Trochu nepohodlia mam v tom,že nepoužívam klimatizaciu, aby mi nehaprovalo motor a nekapalo zakaždým ,keď vyradím rýchlosť.
Klimu a vnutorny ventilator používam len ked je daždivo a vtedy prepnem na B , zvlaštné,že vtedy motor neskape na volnobeh...
Inak som velmi spokojný s pneu BF Goodrich držia dobre hlavne na mokrej ceste, tam som si na nich absolutne istý...
Na suchom povrchu cítit ako pri prejazde zakrutami gumy "šmirgĺuje", životnosť bude ozaj krátka..
Mam na nich nbehaných len okolo 10 000 km a odhadujem ,že 40% su opotrebované..
no Michelin to nie je...
Ešte spomeniem ,že počuť dosť velký hluk od náprav a ked idem po okreskách "na doraz"
to znamená okolo 110-130 km/h, zadkom hadže do strany , hlavne pri sučasnom zmene smeru a brzdení..
Silentbloky su opotrebované a unavené.
Nemienim teraz nič opravovať ,tak to musí vydrźať min. do tých 200 -220 000 km, potom to budem riešiť.

Ďakujem za pozornosť.
laco1871
Príspevky: 4554
Dátum registrácie: 22.03.2012 19:01
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa laco1871 »

Zdravím všetkych, čo čitaju tuto temu !

Mam opäť čas niečo napisať ku vyššie uvedenému problému
spominanej chyby P0365.
Odkedy začala vyskakovať,nabehal som cca 25 000 km, teraz je na tachometri 143 000 km cca,
chyba vyskakuje stale , musim ju mazať zakaždým 3-tím naštartovaním ... :4432:
Ale povedal som si,že to snaď možem napraviť, tak som objednal pripravok na blokaciu rozvodov
https://www.eshopnaradie.sk/sady-na-are ... 1.8-05465/
a išiel som skontrolovať nastavenie rozvodov s týmito pripravkami.
Moje prekvapenie bolo,že nastavenie rozvodov je stale nachlp PRESNÉ aj podla pripravkov...
presne tak ako som to urobil predtým :3035:

Dokonca moj pripravok,ktorým som aretoval vačkové hriadele je presnejší a ide do vyrezov skutočne natesno,
kým ten z tej sady ma neskutočnú voľu v tych výrezoch
a podĺa neho by som tie vačkovice nezaaretoval asi nikdy, vždy by boli vychylené oproti sebe....
Takže chyba P0365 nevychádza z chybneho nastavenia rozvodu, ako ma chceli niektorí presvedčiť na inom fore.
Na jednom anglickom fore kde su opisované chyby z OBD
pri opise chyby P0365 bolo napísané, že ju može sposobovať aj zavada v elektroinštalacii /zle kontakty, resp.ukostrenie a zavada može byť aj v alternatore/
Neviem nemam skusenosti z elektroinštalacii v autach,
zatiaľ je to nad moje vedomosti a skusenosti.

Ak by niekto vedel ako odstraniť tu chybu, prosím PORADTE
budem velmi vďačný.

Chybu mažem stale, avšak už drží volnobeh aj pri LPG ked je zapnutý vnutorny okruh vetrania v kabíne a teda defacto spína aj spojku klimatizacie..
Neviem prečo je to tak urobené,že ventilator vnutorneho obehu vzduchu sa neda zapnuť samostatne bez toho aby spinalo kompresor klimatizacie.

Tipujem ,že chyba bude tam v okruhu spinania klimatizacie, resp. dodávania prudu do toho okruhu.

Ďakujem za pozornosť.
laco1871
Príspevky: 4554
Dátum registrácie: 22.03.2012 19:01
Zdieľať na Facebook

Problem P0365 VYRIEŠENÉ

Príspevok od používateľa laco1871 »

Dobrý deň,

takže uplynulo asi 1 a pol roka od napísania posledneho príspevku, na tachometri mojho Orlanda pribudlo 61 000 km ,teraz je aktualny stav 204 000 .

Tento stav a datum sa zapíše velkými písmenami do historie toho vozidla, nakolko som chybu P0365 ODSTRANIL vymenou vyf. vačkového hriadeľa.
Chybu generoval ODLOMENÝ signalny vystupok na konci vačk.hriadeľa veľký ako zrnko kukurice, ktorý sa mi podarilo odlomiť pri poslednom nastavovaní rozvodov po oprave ventilovych voli, pri stave tacho 118 000 km cca.
Jednoducho stalo sa to tým, že som si chcel uľahčiť fixovanie vačkových hriadeĺov v predpísanej polohe zarazením pasoviny do výrezov vačkových hriadeĺov, pričom pri tomto ukone sa ten vystupok na vyf.vačk.hriadeli odlomil. :..:
Muselo sa to stať pretože hrana signalneho výstupku sa prekrýva s vyrezom vačk.hriadeľa asi 1,5 mm.
Mal som tu guráž na novom vačkovom hriadeli tuto hranu zbrusiť , tak aby pri použiti onej pasoviny na fixovanie vačk.hriadeľov ten vystupok nešponovalo a nemohlo ho odtrhnuť.
Rozvody som uspešne zaaretoval tým sposobom, že som pochopil, že celá operacia fixovania obežného kolesa /aktuatora /na vačkový hriadel, sa realizuje sučasne pridržaním vačkového hriadeľa vidlicovým kľučom č.24 a dotiahnutím skrutky aktuatora predpísaným momentom v troch krokoch ,ja som to zjednodušil a na dotiahnutie skrutky som použil rázový uťahovák (!) Skrutka je na to dimenzovaná ,
je kovaná, v krčku zosilnená a spojenie je pevné !
Pri celom tom procese sa používa šablona, ktorá sa vklada do výrezov vo vačkových hriadeľoch iba na KONTROLU pozície,
nie na fixovanie vačk,hriadeĺov v pozicii !!!
Predtým som znova opracoval dna zdvihatok ventilov na vyhovujuci rozmer, pre zachovanie predpísanej ventilovej vole ako na sacích ,
tak aj na vyf.ventiloch.
Nutno povedať, že voľu som zväčšil asi na dvojnásobok predpísanej tolerancie (0,35 -0,40 ) nie som ochotný tento ukon
robiť každých 80 000 km , teraz to musí vydržať ďalších 150 000 km .. uvidíme .. ventily sa pri používaní LPG stale zaklepavaju ... konštatne ..
Rozvodovú sadu som použil Febi-bilstein , vidí sa mi ,že je kvalitnejšia ako Gates... Širší a hrubší rozvodový remeň
a aj kladky sa točia trocha s odporom , nie celkom naľahko...
Inak aj použité kladky nevykazujú znamky nejakého važnejšieho opotrebovania, nič v nich neškrípe, točia sa hladko..
vodiaca kladka 86 000 km, a šponovacia kladka vydržala celých 204 000 km..
Motor je s tými vóĺami hlučnejší, ale prebehli v RJ nové adaptacie a žiadne chybové hlašky v pamäti nie su pritomne
a to sa prejavilo aj na praci motora, ide hladko vo všetkých režimoch,
dokonca prestal zdochýńať na volnobeh pri vyradení a dojazde do križovatky pred semafor...

Takže som spokojný , dnes som vymenil olej po 12 000 km, a zajtra davam štreku 1000 km, do Deutschlandu...

LPG zdar a Daewoo-Chevroletom zvlášť ! :28b7:
cicmanec
Príspevky: 27640
Dátum registrácie: 15.10.2008 14:04
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa cicmanec »

A takýto kretén tu ide rozdávať rady ostatným?! :::

Návrat na "Chevrolet + Daewoo fórum"

Kto je prítomný

Užívatelia prezerajúci toto fórum: Žiadny pripojení užívatelia a 0 neregistrovaných