Fiat Grande Punto 1,4 8v - P0101

Diskusia ohľadne vozidiel značky Fiat

Moderátori: mhlavaty, niner, Atlas, LOCHNESS, foter

ja99
Príspevky: 62
Dátum registrácie: 21.02.2010 17:27
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa ja99 »

chod, alebo objednaj sa do fiatu s poziadavkou aktualizacie rj, oni vedia co maju robit, aktualizovanie je vlastne prehratie nanovo s najnovsim software rj motora
mhlavaty
opravy & diag
Príspevky: 24977
Dátum registrácie: 22.04.2005 10:12
Bydlisko: Nové Zámky
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa mhlavaty »

To je legitimná otázka,a odpoveď na ňu musí každého tak mechanika ako majiteľa poriadne "nabudiť". Nedostatočne otestované,inak sa nedajú vysvetliť podobné potreby.Výrobca po čase rieši napr problémy pre ktoré už hrozí prieser a nie malý,tak zmenia dávkovanie a iné veci,napr aby sa predchádzalo nadmernému pribudnutiu paliva v olejovej vani (týka sa regeneračných cyklov). Že sa to robí potichu aby netrebalo priznávať že prvá verzia sa dostala do výroby nedomyslená,je už klasika,skušobňu už dávno nahrádza kupujúci.
Takto sa riešia nedokonalosti,resp časom odhalené nedostatky ktoré samozrejme potrebujú akýsi stret udalostí a podmienok.Rozličným zachádzaním sa nedostatok môže prejaviť za rôzny čas,dokonca mnoho technických málo zdatných to môže prehliadať resp vonkoncom neriešiť,ignorovať,natiahnuť čas riešenia na čas po záručnej dobe.Ak to medzičasom ešte zmení majitelov pár krát,vrta sa v tom zopár dielní,tak je postarané o zábavu.
Takže odpoveď znie,softu sa nič nestane,je zlý od prvopočiatku a bežala mu inkubačná doba do prepuknutia choroby.Nie je tajomstvo že na novom ľudia nevidia chyby,ktoré ale opravárovi sú schopný vytknúť.Napr že sa farba plastového nárazníka líši od zbytku auta napriek tej istej farbe a dobrej práce.Ak keď chmula posadíte do auta a zoberiete do autorizovanej predajne,vyvaluje oči že sú tak aj nové autá,lebo to doteraz baran nevidel.Že má dnes lak o tri triedy menší pomaranč než bol fabrický,tiež doteraz nevidel.Proste pri novom aute sú ľudia slepý a hlúpy,nevnímajú vonkoncom viditelnú realitu.Týmto skratom v hlave prešiel ešte aj môj vlastný švagor,lebo si myslel,že myslí že ak kupuje nový,predsa sa nebude pýtať,má dosť vlastného rozumu.
avelmak
Príspevky: 2654
Dátum registrácie: 25.12.2008 16:29
Bydlisko: Rimavska Sobota
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa avelmak »

Plne suhlasim s Cviro123.Nis sa menenilo,tak pre pana Jana aktulizovat sowftvare,ved to nie je Windows.Ked s takym programom vysiel z fabriky,tak takym musi fungovat dalsych 100 rokov.Tie motory uz nie su dnesne,teda ak by bola "vyrobna" vada programu,tak nehovorim,ale do vtedy fungovalo.Chyba musi byt uplne inde,alebo v samotnej RJ na pristupe od tych spominanych snimacov.S mhlavatym tiez suhlasim,len by som chcel dodat,ze tie motory uz nie su 1 rocne,teda ak by bola nejaka chyba v programe,tak urcite aspon kazdy druhy majitel fiata/s tymto motorom/ sa s tym trapil.
ja99
Príspevky: 62
Dátum registrácie: 21.02.2010 17:27
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa ja99 »

Kazdy moze mat na to svoj nazor, ale ze flashovanie funguje a riesi problemy je na 100percent. To, ze softver s ktorym auto vyjde z fabriky je konecny, absolutne neplati. Pri zarucnych prehliadkach sa flashuje automaticky, majitel o tom ani nevie, potom to treba platit. priklad: Fabia 1.4 pred rokmi mala zly softver, ktory trvale vyhrieval zadnu sondu, kym neodisla, autam v zaruke to vyriesili aktualizaciou pri prehliadke, ostatni menili jednu za druhou, samozrejme nejaka zvolavacka nehrozila aj ked sa o tom vedelo. situacia: pride ti na opravu fabia s rozsvietenym check engine, vycitas to, chyba okruhu vyhrievania zadnej lambda sondy, premerias topne teliesko, chyba je na svete, objednas, vymenis, zmazes chybu auto odchadza, po case sa vrati, ta ista chyba reklamacia, vymenis ju znova, staru reklamujes, problemy, cas, jednoducho strata. Tym som chcel povedat, ze na tuto konkretnu poruchu ina oprava, ako aktualizacia r.j. neexistuje. Podla mna sa toto bude len zhorsovat, chrlia stale nove modely so stale vecsim poctom riadiacich jednotiek, kde sa problemy riesia az nasledne aktualizaciami. Kazda vydana aktualizacia okrem cisla ma popis, akeho problemu sa tyka presne, napr. egr, volnobeh, cukanie......Pri koncerne je to s Vasom zatial celkom dobre riesitelne, kde po napojeni sam porovna aktualnost softveru a ak je v mechanike vlozene cd s aktualizaciami, ktore sa da kupit, alebo inym sposobom zohnat, vyzve ta ci si zelas aktualizovat, alebo nie. U nas sme flashovanim zhasli par kontroliek bez dalsej opravy, takze viem o com hovorim, Horsie to bude ked sa to bude dat riesit iba online, co casom urcite pride, budeme chodit s tymto problemom len do znacky..........
petr1980
Príspevky: 1
Dátum registrácie: 20.11.2017 14:04
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa petr1980 »

Ahoj, vyřešil už to někdo? Koupil jsem Grande Punto r.v.2005, 1.4 8V a řeším ten samý problém (viz níže).

-----------------------------------------------
Zdravím,
Už dlhší čas sa stretávam s problémom u môjho Fiat Grande punto 1,4 8v 57kw/77hp, r.v. 2005 s problémami počas jazdy. Za jazdy (podľa pozorovania najčastejšie na 4.stupni pri cca 2300 ot./min. a cca 55-60km/h; ale aj v iných prípadoch) dôjde k výraznému cuknutiu akoby prepnutiu do núdzového režimu s rozsvietením kontrolky motora (MIL) a k žiadnej reakcii plynového pedálu. Je nutné vypnúť kľúčik a naštartovať pre pokračovanie v jazde. Diagnostikou som zistil chyby P0101, P0106 a občas aj P0172. Snímač tlaku a teploty v sacom potrubí je vymenený nový.
Vedel by mi niekto poradiť, ktorou cestou sa skúsiť poberať pre odstránenie problému? V prípade potreby môžem podrobnejšie popísať problém. V autorizovaným servise som bol 3x so zaplatením diagnostiky, vymazaním chýb a vypočutí si varianty, že nevedia, kde je problém.

Návrat na "Fiat fórum"

Kto je prítomný

Užívatelia prezerajúci toto fórum: Žiadny pripojení užívatelia a 17 neregistrovaných