Skoda Octavia II - centralne zamykanie vysoky odber prudu
Moderátori: mhlavaty, niner, Atlas, LOCHNESS, foter
-
- Príspevky: 13
- Dátum registrácie: 18.05.2009 14:55 Zdieľať na Facebook
Skoda Octavia II - centralne zamykanie vysoky odber prudu
Ahojte, mám problém s centralom v OCTAVIA II 2,0tdi.
Niečo mi stále vybíja bateriu v aute a x-násobným meraním som zistil že to je okruh centrálneho zamykania.
V kludovom stave mi auto ťahá z batérie 0,1A teda 100mA a udávaná hodnota by mala byt 10-20mA. Po odpojení poistky centralu mi to klesne zo 100 na cca 15mA - čiže na správnu hodnotu.
Moje otázky sú:
Je to sposobené iba riadiacou jednotkou alebo to može byt aj niektorím motorčekom vo dverách?
Je tam iba jedna riadiaca jednotka alebo je v každých dverách?
Vedel by mi niekto poslat schému ako tento obvod vyzerá a čo všetko tam je pripojené?
Ďakujem
Niečo mi stále vybíja bateriu v aute a x-násobným meraním som zistil že to je okruh centrálneho zamykania.
V kludovom stave mi auto ťahá z batérie 0,1A teda 100mA a udávaná hodnota by mala byt 10-20mA. Po odpojení poistky centralu mi to klesne zo 100 na cca 15mA - čiže na správnu hodnotu.
Moje otázky sú:
Je to sposobené iba riadiacou jednotkou alebo to može byt aj niektorím motorčekom vo dverách?
Je tam iba jedna riadiaca jednotka alebo je v každých dverách?
Vedel by mi niekto poslat schému ako tento obvod vyzerá a čo všetko tam je pripojené?
Ďakujem
-
- Príspevky: 13
- Dátum registrácie: 18.05.2009 14:55 Zdieľať na Facebook
-
- opravy & diag
- Príspevky: 24976
- Dátum registrácie: 22.04.2005 10:12
- Bydlisko: Nové Zámky Zdieľať na Facebook
Každé dvere majú vlastnú RJ čiže treba pátrať cez diagnostiku stavy jednotlivých RJ
Každopádne ak niektoré nemajú dokončený úkon a centrála teda nemá konečné hlásenia tak sa ani neuvedie do spaceho režimu
Aby to bolo zrozumiteľnejšie,el.okná a zamykanie dverí je v spoločnej RJ tých konkrétnych dverí,takto nemusia do dverí ťahať tucet káblov,všetko si dekóduje RJ vo dverách
Každopádne ak niektoré nemajú dokončený úkon a centrála teda nemá konečné hlásenia tak sa ani neuvedie do spaceho režimu
Aby to bolo zrozumiteľnejšie,el.okná a zamykanie dverí je v spoločnej RJ tých konkrétnych dverí,takto nemusia do dverí ťahať tucet káblov,všetko si dekóduje RJ vo dverách
Naposledy upravil/-a mhlavaty v 19.11.2017 15:05, upravené celkom 2 krát.
-
- Príspevky: 13
- Dátum registrácie: 18.05.2009 14:55 Zdieľať na Facebook
-
- opravy & diag
- Príspevky: 24976
- Dátum registrácie: 22.04.2005 10:12
- Bydlisko: Nové Zámky Zdieľať na Facebook
-
- Príspevky: 13
- Dátum registrácie: 18.05.2009 14:55 Zdieľať na Facebook
-
- opravy & diag
- Príspevky: 24976
- Dátum registrácie: 22.04.2005 10:12
- Bydlisko: Nové Zámky Zdieľať na Facebook
Každopádne už aj samotná diagnostika dobrej úrovne je aspoň nástroj pomocou ktorého premýšlajúci človek nazrie do jednotlivých RJ,nemá čo pokaziť môže sa v tom pokojne pohybovať.Je pravda že môže naraziť na veci ktoré tak ako ich vidí nedávajú zmysel ak zobrazujú stav ako nula alebo jedna na niektorej pozícií,vtedy treba poznať čo ktorá pozícia vlastne je.Ale aj tak premýšlajúci človek má veľkú šancu,a to o diagnostike nemusí mať nejaké extra vedomosti.Platí čo má cviro v podpise.....když je hlava hloupá nepomôže ani úsilie.
Ale základ je ozaj solidná diagnostika
Ale základ je ozaj solidná diagnostika
-
- Príspevky: 653
- Dátum registrácie: 03.06.2012 13:07
- Bydlisko: Gbely
- Kontakt: Zdieľať na Facebook
Nemas nieco domontovane v aute? Mozno ine nez original radio? Bluttooth alebo podobne srandy , kameru, atd...
Prva indicia k centralu je kontrolka vo dverach ked blika znamena ze zamky su ok a zamknute. RJ by mala byt v spiacom rezime. Hned po zamknutí moze byt 100mA odber ale ten musi cca do 10 minut klesnut na cca 5 mA stym ze zakolise pri bliknuti sig diody vo dverach.
Diagnostika je sice dobry pomocnik ale pri vypnutom zapalovani ti vypadne aj komunikacia a tym padom nevidis nic , jedina co mozes vidiet je odoslanie inf na uspanie jednotiek nez vypadne komunikacia.
V tomto by som aj ja potreboval poradit ako pokracovat v tomto pripade, nakolko mam fabie 1 a aj 2 u ktorych komfortka odosle inf o uspani ala sama sa neuspe. Riesim to dodatocnym rele do obvodu napajania.
Prva indicia k centralu je kontrolka vo dverach ked blika znamena ze zamky su ok a zamknute. RJ by mala byt v spiacom rezime. Hned po zamknutí moze byt 100mA odber ale ten musi cca do 10 minut klesnut na cca 5 mA stym ze zakolise pri bliknuti sig diody vo dverach.
Diagnostika je sice dobry pomocnik ale pri vypnutom zapalovani ti vypadne aj komunikacia a tym padom nevidis nic , jedina co mozes vidiet je odoslanie inf na uspanie jednotiek nez vypadne komunikacia.
V tomto by som aj ja potreboval poradit ako pokracovat v tomto pripade, nakolko mam fabie 1 a aj 2 u ktorych komfortka odosle inf o uspani ala sama sa neuspe. Riesim to dodatocnym rele do obvodu napajania.
Diagnostika,elektronika,geometria,pneu servis,klimatizácie
-
- Príspevky: 13
- Dátum registrácie: 18.05.2009 14:55 Zdieľať na Facebook
Takže ako tak čítam, keď kontrolka vo dverách bliká všetky RJ by mali do hlavnej poslat informáciu o stave a problémom by mohla byť hlavná riadiaca jednotka ktorá sa sama neuspí alebo može byť nejako poškodená elektronika a prepúšta prúd.
Po zamknutí kim pozhasína palubný PC, svetlá pouspávajú sa jednotky a iné veci tak cca po 2 min klesne odber na 100 - 120 mA a ani po pol hodine neklesne.
A tim pomocnim relé si to ako myslel?
Po zamknutí kim pozhasína palubný PC, svetlá pouspávajú sa jednotky a iné veci tak cca po 2 min klesne odber na 100 - 120 mA a ani po pol hodine neklesne.
A tim pomocnim relé si to ako myslel?
-
- Príspevky: 653
- Dátum registrácie: 03.06.2012 13:07
- Bydlisko: Gbely
- Kontakt: Zdieľať na Facebook
-
- Príspevky: 13
- Dátum registrácie: 18.05.2009 14:55 Zdieľať na Facebook
-
- Príspevky: 653
- Dátum registrácie: 03.06.2012 13:07
- Bydlisko: Gbely
- Kontakt: Zdieľať na Facebook
Kto je prítomný
Užívatelia prezerajúci toto fórum: Žiadny pripojení užívatelia a 48 neregistrovaných