VW 2.5 tdi 4Motion b5.5 - zohrieva lave predne koleso

Diskusia ohľadne vozidiel značky Volkswagen

Moderátori: mhlavaty, niner, Atlas, LOCHNESS, foter

Petzi
Príspevky: 355
Dátum registrácie: 19.08.2008 17:29
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa Petzi »

Auto mi netaha vobec do strany asi preto, ze to je stvorkolka. Ano lozisko by bolo aj pocut keby bolo zle. Pan Hlavaty smekam klobuk bude to asi to co opisujete ale nechapem preco koleso ide lachko ked som ho mal na hevery dneska rano.
ROBOPASTUSZEK
Príspevky: 159
Dátum registrácie: 07.05.2014 20:16
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa ROBOPASTUSZEK »

Pod pojmom koleso si mam co predstavit? Dik alebo komplet aj pneu ak pneu mozno by som sa zameral aj na geometriu.
Petzi
Príspevky: 355
Dátum registrácie: 19.08.2008 17:29
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa Petzi »

Auto bolo pred chvilkou na zdvihaku sam som to skusal lave koleso sa mi kruti tazsie a pocut aj mensie trenie. Bude to asi ten piestik.
Petzi
Príspevky: 355
Dátum registrácie: 19.08.2008 17:29
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa Petzi »

Elektron zohrieva na lavom prednom z brzdy.
mhlavaty
opravy & diag
Príspevky: 24976
Dátum registrácie: 22.04.2005 10:12
Bydlisko: Nové Zámky
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa mhlavaty »

Treba si celé brzdenie predstaviť asi,že v odbrzdenom stave sa platničky kotúča prakticky z nulovým prítlakom dotýkajú (šuchcú) a pri brzdení urobia nesmierne malý pohyb a v podstate iba narastie nesmierne sila prítlaku.Ak je vnútry zasušený bordel,pohyb (spätný) sa tým znemožní,síce sila brzdenia pôsobiť prestane,ale nevedia sa vrátiť do polohy kde už nevyvíjajú žiaden prítlak.Stačí to na ohrev,Sú to tisícky metrov dotyku železa a platničky,kým ubudne toľko materiálu,aby prítlak skončil.Ale stačí malé brzdenie,a všetko je späť.
Valček vnútry nemá vratnú pružinu,ani nič podovbné,iba samotný tesniaci krúžok je pri brzdení pritlačený k valčeku,pohyb dopredu ho jemne deformuje,a ak tlak na piestik prestane,gumička vracia deformáciu a jemne vracia piestik späť.Tá desatina pohybu stačí na úplné odbrzenie.Preto výmeny platničiek kde sa iba potlačí späť piestik sú 50:50 problémové.Zatlačené je za 30 sekund,odmontované rozložené vyčistené zložené a odvzdušnené je za 20 minut.Ibaže kým ja robím jedno koleso,má pán majster hotové celé auto.
laco1871
Príspevky: 4554
Dátum registrácie: 22.03.2012 19:01
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa laco1871 »

Mne sa OSVEDČILO premazať stykové plochy strmeňa a platničky raz za 1/2 roka,ked prebieha výmena letných kolies za zimné a naopak,
tiež vyčistím bordel na styku brzd.valčeka a gumičky /prestriekam sprejom/a nasledne NAMAŽEM vhodnou vazelínou,

pri tom nikdy nevznikla potreba rozoberať samotný brzd.systém

čomu by som sa chcel samozrejme,za každú cenu VYHNUŤ

vytečenie brzd. kvapaliny a nasledne ODVZDUŠŇOVANIE na 99% nič dobre nikdy neprinieslo , NAOZAJ,
v žiadnom prípade !

:41c2:
laco1871
Príspevky: 4554
Dátum registrácie: 22.03.2012 19:01
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa laco1871 »

Mantaq, chodí čestne do autorizáku po predpísaných kilometroch, lebo .. ZÁRUKA...naklady na odpísanie v DP a tak podobne....

Normálný človek danú vec (AUTO ) používa, a opravu robí vtedy keď to je NEVYHNUTNÉ.. lebo ďalej sa inak nedá.....
jojtik
Príspevky: 115
Dátum registrácie: 02.03.2011 15:57
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa jojtik »

Chlapci nechcem sa Vam do toho miesat, ale robim v servise a nieco by som pripomenul. Cena hodinovky je +-20€ a novy resp. repas strmen stoji vid passat z temy od 43€ s dph. U nas napr. repasy piestov v strmeni vobec nerobime. Nie preto, ze by to niekto odflakol, alebo nevedel, ale je to kvoli cene. Je to proste nerentabilne.
mhlavaty
opravy & diag
Príspevky: 24976
Dátum registrácie: 22.04.2005 10:12
Bydlisko: Nové Zámky
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa mhlavaty »

lacko len k jednej vete sa vyjadrím...-vytečenie brzd. kvapaliny a nasledne ODVZDUŠŇOVANIE na 99% nič dobre nikdy neprinieslo ,

Ibaže to tak nie je.Pretože nič nevytečie a odvzdušneniu sa dá polahky vyhnúť.A brzdový strmeň demontovať,vyčistiť a vrátiť.Tak ti prezradím ako sa to robí.Hadičku ešte kým je strmeň pevný sa povolí,vysadí von a potlačí sa brzdový pedál do podlahy a zaprie rozperkov do volantu aby ostal dole.Nahodí sa udržiavací zdroj na batériu (svietia zad. svetlá) aby ju nevybilo.
Strmeň sa od hadičky oddelí a rieši.Koniec hadičky sa podloží kúskom handričky čo na tie tri kapky čo odkvapnú stačí.tiecť nebude.
Srmeň sa rozoberie vyčístí a zloží s piestikom úplne vnútry sa pripojí na hadičku.Ešte vo zveráku sa rozchodí odvzdušńovák a dotiahne iba rukou.Pripojí sa na hadičku a všetko zloží.Na odvzušňovák sa pripojí priesvitná hadička a povolí odvšńovák.Hadička smeruje hore a do nádobky.Nechá sa tak a ide sa robiť ďalšie koleso.Zatiaľ sa tá hotová brzda vlastne ozvzdušńuje sama,ak sa objaví číra brzdovka,môže sa ovzdušňovák uzavrieť.Je to odvzdušnené.Iba posledná brzda sa "urýchluje" odvzdušnenie 3-4 mi šliapnutiami na pedál brzdy,zbytok sa udeje gravitačne samé.
Ja pracujem sám,mne nemá kto šlapať na brzdu :)

jojtík ....áno je to tak,ak sa ceny rozoberania a cena celého strmeńa začne približovať,je to logické že sa to urobí tak.To platí aj pre kotúče,už je sústruženie hotový sviatok,nové stoja na rovnako.
bajo777
Príspevky: 13554
Dátum registrácie: 03.08.2010 10:08
Bydlisko: BH - bratislavske humno
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa bajo777 »

tutoka treba len pocuvat tichucko Majstra Milanka a suchat nohami, naco polozi ruku je 100% spravene, kazdy srob co drzal v ruke ma svoj podpis volakej vodicky zazracnej a este to tu polopate zavesi len tak, ze vas hamba nefackuje diskutovat s nim darebaci :3c90:, bud to je dobre, alebo zle spravene, nic medzi tym neni :41c2:
FIAT Bravo 2010 / 1.4 90PS / LPG(BRC)

Obrázok
Obrázok
brona76
Príspevky: 54
Dátum registrácie: 19.04.2008 19:50
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa brona76 »

kompletna opravna sada stoji dvacku.za hodinu to mas hotove s prstom v nose.

Návrat na "Volkswagen fórum"

Kto je prítomný

Užívatelia prezerajúci toto fórum: Žiadny pripojení užívatelia a 24 neregistrovaných