Ako sa starat a ako jazdit na TDicku

Diskutujte o všetkom čo vás zaujíma alebo trápi !

Moderátori: mhlavaty, niner, Atlas, LOCHNESS, foter

gnagy
Príspevky: 943
Dátum registrácie: 19.03.2016 17:39
Bydlisko: DK
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa gnagy »

encore16V napísal:Co to je dynamyckejsia jazda? Poznam tipka co dochladzuje po ceste do Lidlu, alebo po jazde po meste kde viac ako 54 sa neda ist. Somarina. Dynamickejsiu jazdu si predstavujem cestu na Jahodnu kde viac ako 3 nezaradim.

S tym dochladzovanim to zas netreba prehanat. Kym neni cervene, netreba. A uz duplom nie statim na mieste.
To znamená napr., že ak jazdím po diaľnici a popri nej je čerpacia stanica, kde potrebujem natankovať. Teda po zastavení pri stojane ešte nechám naštartované podľa toho, akým spôsobom som k tej stanici prišiel. Ak celý čas brzdením motorom, tak dlho naštartované po zastavení mať nebudem ;-)
„Všetci vieme, že svetlo putuje rýchlejšie ako zvuk. Preto niektorí ľudia vyzerajú chytro, kým pred vami neprehovoria.“ — Albert Einstein
lanken
Príspevky: 1404
Dátum registrácie: 14.08.2006 20:29
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa lanken »

ja dochladzujem tak že nosím kupku s vodou
encore16V
Príspevky: 256
Dátum registrácie: 05.07.2011 13:48
Bydlisko: Bazmek City Nad Hornadom
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa encore16V »

mhlavaty: Beriem, ale ja napr nesom otrok auta aby som po kazdej jazde po meste kde viac jak 54 km/h nepojdem dochladzoval turbo. To je nonsens podla mna.

gnagy: Ustalenych 130-40km/h na dialnici nepovazujem za dynamicku jazdu :), ale to co som pisal. Viem, ze budem tankovat, uberem rychlost dajme tomu o 20km/h a idem na pmpm, zastavim, vypnem.

Ci by som tam stal este pol minuty s nastartovanym motorom alebo nie, nemalo by to ziadny vyznam. Teplota klesne mozno tak o 1 stupen. Mal/mam stare turbo benziny, 1.8T v A4 a teraz 2.0T vo WRX a obidva sa na mieste vedeli kvalitne rychlo zohriat na prevadzkovu teplotu, skontrolovane budikmi a sledovanim hodnot v diagnostike.

Kebyze pridem na pumpu s cervenym turbom, ani za 3 minuty by nezmenilo farbu, take by som na mieste ani nechladil.

Turbodizle som nevlastnil, neviem ako sa zohrievaju/ochladzuju, pisem skusenosti len s turbobenzinmy. Nechcem nikoho prehovarat :), len pokukazat na mozno zbytocne minuty cas :).
moris37
Príspevky: 20
Dátum registrácie: 25.01.2017 13:50
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa moris37 »

povedal by som, že stačí pridávať aditívum, či v lete tak aj v zime. síce sa to nezdá, no autu to vie dosť pomôcť a zvlášť dieslovým autám
mhlavaty
opravy & diag
Príspevky: 24977
Dátum registrácie: 22.04.2005 10:12
Bydlisko: Nové Zámky
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa mhlavaty »

Tak vcelku najzásadnejšie postoje majú ľudia čo sú od problematiky na dva svetelné roky.V motorizme žiadna novota,oleje ,turbíny atd to je celá republika jeden velký odborník.Pre tých čo si predsa len dajú povedať by mal stačiť argument,že u rozumného vodiča TD motorizácie turbína potiahne pokojne 450 tis km v dobrej kondícii a nepovažuje sa za zázrak.Kto nechce,nik ho nenúti sa tým riadiť,aj tak na to aby sa niečím ľudia na SVK riadili,sa to musí zakázať !!
uere
Príspevky: 45
Dátum registrácie: 20.06.2013 15:35
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa uere »

Páni stále tu ale nemáme zodpovedanú otázku ako je to z tým štartom a spojkou ? ...Odpoveď typu staršie auta nemali taký silný štartér a akumulátor, mali hustý olej...nieje odpoveď. Odporúčajú štartovať na neutrale a bez spojky ? Kvôli čomu takéto odporúčanie ?

Nechcem sa hádať no príde mi lepšie klásť štartéru menší odpor a pri štarte teda spojku stlačiť.

Čo sa týka dochladzovania turba určite dobrá vec no po jemnej jazde zbytočné dlhé vrčanie na neutráli tiež nerobí motoru, napríklad PDčku, dobre alebo sa mýlim ? Určite na to neexistuje jasný návod či graf ktorí ukazuje ako dlho sa má turbo chladiť ked išlo na 3000/4000/ ot za x-čas v y-zataži...Možno len najsť nejakú zlatú strednú cestu medzi zbytočným vrčaním na volnobeh a klesajucou teplotou/mazaním osky turba. Keďže je kazdý motor iný, zakaždým iné podmienky, iné teploty, iné oleje, iný technický stav mazania/chladenia, iné počasie -určuje sa "ideálny" čas tažko. No možno predsa len nejaká zlatá stredná cesta existuje ?

Návrat na "AUTOMOBILY - Všeobecná diskusia"

Kto je prítomný

Užívatelia prezerajúci toto fórum: mahro1, uwa0902126000 a 60 neregistrovaných