Dolezitost dodrzania vymennych intervalov !!

Diskutujte o všetkom čo vás zaujíma alebo trápi !

Moderátori: mhlavaty, niner, Atlas, LOCHNESS, foter

Kubov9
Príspevky: 106
Dátum registrácie: 17.07.2009 20:11
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa Kubov9 »

No, takže po poriadku:

Seven549 - čo sa týka rozoznania falzifikátov voľným okom, bandasku rozoznať nemáš šancu, pretože je rovnaká. Taktiež ochranný symbol (hologram) ak je, tak je rovnaký. Kvalitný falzifikát má aj rovankú (veľmi podobnú) farbu oleja a môže sedieť aj viskozitná trieda. Ak sú to nejaké druhotriedne aušusy, tak sa líšia farbou, poprípade nesedia celkom bandasky, alebo uzávery, alebo chýbajú hologramy, ale s takým sa veľmi nestretneš. Robí sa to tak, aby to bolo obtiažne vypátrateľné. Samozrejme, prelievané sudové oleje v servisoch, to už je iná vec. Tam môžu mať jeden sud napr. Valvoline a liať do neho napríklad aj raciol (preháňam) ... kto na to príde ? Ale sú to smradi, sekať ich ...

markoimportauto - čo sa týka výmenných intervalov, 7500 km je podľa mňa zbytočné, samozrejme, môžeme ísť do extrémov a človek by mohol namietať, že ešte lepšie by bolo napr. 4000 alebo 1000 km ale všetko s rozumom. Testy ukazujú, že vo väčšine prípadov, ak sa nejedná o poruchu motora, alebo extrémne krátke jazdené trate najmä na ropáku, akýkoľvek olej plnohodnotne plnil všetky funkcie do cca 10 000 km - rozumej - všetky posudzované hodnoty boli vrámci dovolených odchýliek a neprekročili limity. Pri priaznivých podmienkach vydržal dlhšie.

Môj skromný názor je na základe zistených faktov nasledovný:
Vhodné prevádzkové podmienky - 15 000 km (otto aj diesel) alebo 1 rok.
Bežné prevádzkové podmienky - 10 000 - 12 000 km benzín, 10 000 diesel alebo 1 rok.
Nevhodné prevádzkové podmienky - skrátiť pod 10 000 km alebo 1 rok.

Myslím, že toto nikomu nemôže uškodiť a pre motor spravíte veľmi veľa.
markoimportauto
Príspevky: 1458
Dátum registrácie: 25.09.2006 12:08
Bydlisko: Spojené bratislavské emiráty
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa markoimportauto »

To je vsetko fajn, v podstate suhlasim.

Otazkou iba ostava, ci si bezny motorista vobec uvedomuje co su to "vhodne", bezne" ci "nevhodne" podmienky a ci aj vie v akych z nich svoj tragac prevadzkuje...

Okrem toho o dalsej zasadnej polozke (tech. stav SK vozidiel) ovplyvnujucu km vydrz olejovej naplne by sa dali tiez viest nekonecne debaty....je neuveritelne na akych crepoch ludia dokazu jazdit, pricom to nie su ktovieako stare vozidla....kazdu chvilu tu clovek nadabi na temu "straca sa mi voda" (cize stopy glykolu v oleji nebudu vo vozidlach az take vynimocne...) ci "pribuda mi olej" (samozrejme ide o naftu)....
www.carsale.sk výkup, import-export vozidiel: nové, demo, jazdené so zárukou Preprava vozidiel z / do EÚ Registrácie dovezených vozidiel
Kubov9
Príspevky: 106
Dátum registrácie: 17.07.2009 20:11
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa Kubov9 »

markoimportauto - v podstate máš pravdu, väčšina ľudí na autá nemá peniaze (resp. majú peniaze len na to auto a už na nič iné, ani na chlieb často). Nemajú peniaze ani na výmeny základných vecí, údržbu a tankovanie. Všetok servis čo sa dá odložiť sa odloží, čo je možné zanedbať sa zanedbá. Na autá si berú úvery, živoria a aj preto je to tak, ako to je. Nehovorím to v zlom, that´s just the way it is. Chýba finančná gramotnosť a správne hodnoty.

Jedno ťa ale poprosím, neskúšaj dehonestovať tie testy. Analýza infračervenou spektroskopiou je to najlepšie, čo sa v bežných laboratórnych podmienkach a s relatívne malými peniazmi dá spraviť. Používa sa aj na vypracovanie súdno-znaleckých posudkov. Výsledky z nej sú presné a veľké olejové náplne v niektorých strojoch (nie v tých našich tátošoch ale niekoľko sto až tisíclitrové náplne, kde nový olej stojí veľké peniaze) sa menia mnohokrát na základe týchto zistených hodnôt.

Testy, ktoré robil 66QUATTRO zahŕňajú veľmi rozličné spektrum vzoriek po najazdení rozličného počtu km, rôznymi vodičmi a na rôznych autách a samozrejme rôzne značky olejov.
Práve teraz študujem nové podklady, ktoré mi poslal, kde sú výsledky z long-life olejov a je to strašná bieda.

Tak napríklad čerešnička: BMW 730D s DPF, olej BMW 5W-30 C3 Quality Longlife, najazdených 170 000 km, vzorka odobratá po 26 000 km: 9,9 PERCENT NAFTY !!! WAU !!!, viskozita pokles zo 74 na 58 vysokoteplotný antioxidant pokles pod 30 percent na 17,7 !!! Počas intervalu doliatych 7-8 litrov oleja. Kurňa to je črep ...
markoimportauto
Príspevky: 1458
Dátum registrácie: 25.09.2006 12:08
Bydlisko: Spojené bratislavské emiráty
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa markoimportauto »

Kubov9: nedehonestujem ziadne testy, iba som chcel vediet o nich hlbsie informacie a tiez som vyjadril svoj cisto subjektivny nazor ako daleko moze byt realita od laboratorii...to je cele...

Inak je skvele, ze ste obaja nacali temu "pancovanie" olejov......minule som sa tejto temy okrajovo dotkol a strhla sa koli tomu pomerne burliva negativna reakcia....preto som aj vcelku rad, ze tieto informacie potvrdzuju aj ludia od zdroja...nakoniec na tom nie je nic divne ze sa to deje, staci si iba spocitat dve a dve:
ked sa v poslednej dobe falsuje X tovarov, preco nie prave olej? Taktiez spominany olej zn. Hrniec na flaskach nema hologram len tak zo srandy-tu je zaujimave dodat, ze velmi vela rokov ho nepotreboval, tak preco prave teraz???? To este nikoho nenapadlo?

Este vyuzijem prilezitost a ked ste uz tu, tak by ste mohli napisat aj nieco k teme Predsudky beznych motoristov voci znackam/vyrobcom olejov.
Mnoho ludi je roky rokuce presvedcenych v pripade takeho olaja zn. Hrniec o pozicii c.1. co sa kvality tyka (teda toho naj pre svoje auto) a ziaden iny nie su ochotni akceptovat ako plnohodnotnu, ci nebodaj lepsiu nahradu.
Moj skromny nazor je vsak taky, ze ta pozicia je nenajvys marketingova. V tom su asi v Europe nedostihnutelnĂ­. V takom byvalom CSSR to bola dokonca takmer modla...
Ale co kvalita? Malokto z beznych motoristov asi tusi, ze motorovy olej sa sklada zo zakladoveho oleja a aditiv a ze obe su bezne obchodovatelne komodity ci fakt, ze vyrobcov aditiv NA SVETE (ak ma pamat neklame) je len zopar...

Osobitne by ma preto zaujimalo, aky mate na toto nazor a konkretne na znacku olejov Mogul, pripadne pre nasinca pomerne nezname znacky ako Q8, Eneos a pod.
www.carsale.sk výkup, import-export vozidiel: nové, demo, jazdené so zárukou Preprava vozidiel z / do EÚ Registrácie dovezených vozidiel
Sliedic
Sir
Príspevky: 7394
Dátum registrácie: 18.05.2004 11:29
Bydlisko: Slovak Banana Republic
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa Sliedic »

Kubov9 - zaujímavá diskusia. Ja sa tomu až tak nerozumiem, ale ten spomínaný prípad s tým BMW 730d - dá sa ľahko zistiť rozdieľ medzi pančovaným olejom a originálnym olejom, ktorý v aute bol mnohonásobne dlhšie, ako mal byť? A v tomto BMW to bolo ako? Ďakujem.
markoimportauto
Príspevky: 1458
Dátum registrácie: 25.09.2006 12:08
Bydlisko: Spojené bratislavské emiráty
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa markoimportauto »

S tym BMW mal pravdepodobne na mysli ZLY TECH. STAV a nie pancovany olej.
Percento nafty v oleji je take vysoke, ze to auto uz mohlo mat olejovu vanu napojenu rovno na vstrekovace ako rezervny zdroj paliva :d :D
www.carsale.sk výkup, import-export vozidiel: nové, demo, jazdené so zárukou Preprava vozidiel z / do EÚ Registrácie dovezených vozidiel
Kubov9
Príspevky: 106
Dátum registrácie: 17.07.2009 20:11
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa Kubov9 »

Presne tak ako vraví marko. V tom BMW má motor evidentne problémy a je v zlom tech. stave. Možné je, že DPF už melie z posledného a často regeneruje a tým pádom nafta častejšie tečie po stenách valcov ako by mala rovno do vane alebo vstrekovače sú chytené alebo aj krúžky napr. Pri teste je uvedené, že auto jazdilo dlhé trasy takže je to zvláštne. Každopádne, je to tak. Je možné, že majiteľ niekedy niečo zanedbal, alebo autu nakladal viac ako je potrebné, každopádne, mohol by napísať príručku: "Ako odfajčiť sedmičkové BMW po 170 000 km" :)

Čo sa týka rozoznania pančovaného oleja po použití, podľa môjho názoru to už nie je možné so 100 percentnou pravdepodobnosťou určiť. Nemáš s čím porovnať hodnoty. Porovnať má zmysel len 2 nové oleje alebo nový a použitý. Ak porovnáš 2 použité, už nevieš či boli totožné, keď boli nové alebo bol každý iný. Možno sa to nejako dá odhaliť ale nepoznám spôsob.

Dá sa však urobiť maximum pre to, aby ste kúpili originál - kupovať najmä u autorizovaných distribútorov, aj keď o pár eur drahšie. Používaním pančovaného oleja sa každý vystavuje veľkému riziku výrazného skrátenia životnosti motora, zvýšenia servisných nákladov, zníženia spoľahlivosti až deštrukcii motora.
Kubov9
Príspevky: 106
Dátum registrácie: 17.07.2009 20:11
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa Kubov9 »

A ešte by som sa vyjadril k tým značkám. Myslím si, že nemá zmysel preferovať jednu značku pred druhou a nejakým spôsobom to tu vyzdvihovať alebo dehonestovať na fóre.

Riaďte sa predovšetkým normami a voľte správnu viskozitnú triedu v závislosti od podmienok. To sa dá pekne naštudovať a ani to nestojí veľa námahy. Ak chcete porovnať oleje, robte tak podľa produktových listov. Je možné všimnúť si napr. konkrétne hodnoty viskozity, bod tuhnutia, VI (viskozitný index - čím vyšší tým lepšie)... Toto sa dá relatívne ľahko porovnať.

Snažte sa používať stále ten istý olej, ak je to možné. Aj značku aj typ aj viskozitu. To, že keď má veľa najazdené, treba dať 10W-40 namiesto 5W, to je blbosť.

Čo sa týka výberu značky, tak ja by som volil radšej dlhodobo stabilné ropné spoločnosti s históriou, ktoré olej vyrábajú, nie len kupujú a balia. Tam je väčší predpoklad, že olej bude kvalitnejší a bude stále rovnaký. Ale to už zachádzame až do špekulatívnych extrémov. Nikto z nás do toho procesu výroby nevidí podrobne a nemáme šancu sa žiadnym spôsobom dostať k podrobným porovnaniam kvality olejov na základe testov výrobcov, pretože to nikto nikde a nikdy nezverejní. Mimochodom, tie testy a vývoj stoja milióny eur. To nie je ako porovnať dve čokoládové zmrzliny ...

ZÁKLAD PRI VÝBERE JE DODRŽAŤ NORMY, SPRÁVNE ZVOLIŤ VISKOZITNÚ TRIEDU, A KÚPIŤ ORIGINÁL !!
ZÁKLAD PRI SERVISE JE DODRŽAŤ INTERVAL VÝMENY (MAX 15 000 KM U OSOBNÝCH ÁUT), MENIŤ FILTRE, KONTROLOVAŤ HLADINU A PODĽA MOŽNOSTÍ NEJAZDIŤ AKO TOTÁLNY BLBEC !!
66QUATTRO
Príspevky: 668
Dátum registrácie: 19.01.2010 19:03
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa 66QUATTRO »

Doplním teda... 730 bola jazdená nešetrne, automat mal nejaké problémy v dôsledku ktorých pri studenom motore trhal pri normálnych otáčkach, takže od štartu sa vždy vytáčalo aby to nerobilo, samozrejme kým sa opravil už sa to prejavilo na motore. Naschval som sa zameral na rôzne autá, rôzne značky , v rôznom tech. stave nech vidíme to i ono... lebo aj také autá jazdia..... nájdu sa tam kadejaké prípady, ako som spomenul LL sú dosť citlivé na prevádzkový režim... a preto sú vhodné pre tých čo chodia na dlhé trate...(aj keď ako vidieť napr 730ke to už nepomôže-lenže tam boli chytené krúžky)...
VOJTO55
Príspevky: 1906
Dátum registrácie: 12.12.2009 20:01
Bydlisko: Revúca
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa VOJTO55 »

...Pridám môj postreh o "ORIGINÁl" oleji...
...Prišiel minule chlapík k môjmu známemu do servisu,že má v ponuke orig.oleje za dobré ceny,tak sa ho známy spýtal že aké teda značky má a on mu nato že aké chce...
...Tak sa spýtal na Castrol a on že koľko a že hneď ho donesie-cez odchýlené dvere sme sa za ním dívali,otvoril dodávku,kde mal DVA SUDY a kopu litrových a väčších nádob s orig.nálepkami...
...Takže z dvoch sudov namieša olej značky akú chcete...
...Čo k tomu dodať...??? že veľmi neverím čo sa týka orig.oleja asi nikomu !!!
...Takže kde kupovať zaručene orig.oleje...???
biker610i
maskot fóra
Príspevky: 3536
Dátum registrácie: 29.05.2009 18:50
Bydlisko: plechovy hotel
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa biker610i »

no vymenny interval 7500km nie je az taky nezmysel ako si poniektori myslia napriklad felicia 1.9D a fiat uno 1.3D ho maju predpisany vyrobcom :4012:
mazda 323f 1.5
fiat uno logo 1.1
Scania R450
markoimportauto
Príspevky: 1458
Dátum registrácie: 25.09.2006 12:08
Bydlisko: Spojené bratislavské emiráty
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa markoimportauto »

VOJTO55 napísal:...Pridám môj postreh o "ORIGINÁl" oleji...
...Prišiel minule chlapík k môjmu známemu do servisu,že má v ponuke orig.oleje za dobré ceny,tak sa ho známy spýtal že aké teda značky má a on mu nato že aké chce...
...Tak sa spýtal na Castrol a on že koľko a že hneď ho donesie-cez odchýlené dvere sme sa za ním dívali,otvoril dodávku,kde mal DVA SUDY a kopu litrových a väčších nádob s orig.nálepkami...
...Takže z dvoch sudov namieša olej značky akú chcete...
...Čo k tomu dodať...??? že veľmi neverím čo sa týka orig.oleja asi nikomu !!!
...Takže kde kupovať zaručene orig.oleje...???
co k tomu dodat???? Predsa to, ze dvihnem telefon a vytocim 158, nie nahodou????? Ked sa bojim, tak aspon anonymne. LEN NIE CUSAT!!!.....opat zas krasny priklad z praxe ako veselo obcania toleruju rozne ocividne podvody. Ak privierame oci pri takychto relativnych malickostiach, co potom vaznejsie kauzy? Sme narod zbabelcov. A podvodnici prosperuju a prosperuju...
www.carsale.sk výkup, import-export vozidiel: nové, demo, jazdené so zárukou Preprava vozidiel z / do EÚ Registrácie dovezených vozidiel
VOJTO55
Príspevky: 1906
Dátum registrácie: 12.12.2009 20:01
Bydlisko: Revúca
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa VOJTO55 »

...No s políciou nás to napadlo,ale nájsť potom vyhorenú dielňu,alebo autá zákazníkov...
...A anonymne-to polícia neberie v úvahu,potom súdy a pod...
...Bohužiaľ-na Slovensku je to tak...
...Ale ani tie oleje od iných firiem a dodávateľov niesú orig...ako v tom všetkom spraviť poriadok...???
gnagy
Príspevky: 943
Dátum registrácie: 19.03.2016 17:39
Bydlisko: DK
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa gnagy »

To je smutné... Ľudia by to aj nahlásili, keby... Mali istotu, že nebudú za to potrestaní.
„Všetci vieme, že svetlo putuje rýchlejšie ako zvuk. Preto niektorí ľudia vyzerajú chytro, kým pred vami neprehovoria.“ — Albert Einstein

Návrat na "AUTOMOBILY - Všeobecná diskusia"

Kto je prítomný

Užívatelia prezerajúci toto fórum: Bing [Bot] a 102 neregistrovaných