Elektromobil - Skúsenosti s používaním

Diskutujte o všetkom čo vás zaujíma alebo trápi !

Moderátori: mhlavaty, niner, Atlas, LOCHNESS, foter

bajo777
Príspevky: 13554
Dátum registrácie: 03.08.2010 10:08
Bydlisko: BH - bratislavske humno
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa bajo777 »

Dilii je zname, ze tam mavaju o tomto case stretnutie vsetky najvacsie lode sveta, jasneze preto sa tam neda dychat :::, akurat neviem jak ich tam dovezu po ceste :::, lanken ma iste k tomu co rozumne povedat...
FIAT Bravo 2010 / 1.4 90PS / LPG(BRC)

Obrázok
Obrázok
biker610i
maskot fóra
Príspevky: 3536
Dátum registrácie: 29.05.2009 18:50
Bydlisko: plechovy hotel
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa biker610i »

tak ako? uz pokrocil nejako vyvoj elektromobilov od 2012-teho ako bola zalozena tato tema? :28b7: :28b7: EU sa nam ich snazi silou mocou natlacit aj kadejakymi obmedzeniami klasickych aut v centrach miest a div nie ze idu klasicke spalovacie motory uplne zakazat :3c90: lol :d :D
mazda 323f 1.5
fiat uno logo 1.1
Scania R450
brano6288
Príspevky: 2
Dátum registrácie: 29.08.2009 14:34
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa brano6288 »

som zvedavý komu ten elektromobil predáte ked budu baterie upne nanič,bude to len kpa šrotu,a to vyrobcoviamudavaju životnosť 7 rokov ,čo bude iba 5 rokovm,fakt lacne vozenie auto cca 30.000 eur a po piatich rokoch šrot na vyhodenie baterie stoja 2/3 auta a cena za jazdu vypočítane uplne ľahko každý den 16,50 eur to je len z ceny auta nie dobijanie a udržba ,to ktoré spalovacienauto toľko stoji na den.konečne sa zamyslite je to iba bussines,ojeb na ludstvo a vobec to nie je ekologicke baterky a elektrikunvyrábame neekologicky!!!.
Je mi z tohotomsveta na grcanie.
Acon
Príspevky: 6995
Dátum registrácie: 07.05.2018 11:56
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa Acon »

Chce to čas, kým na to kupci jazdenie prídu. Po otvorení hraníc sa tiež vo veľkom kupovali premiovky, lebo sme si nevedeli predstaviť, že servis môže ľahko prekročiť cenu jazdenky. A hladiny sa po rokoch upokojili. Zopár ľudí narazí a električky budú ako jazdenky nepredajne
nagy@vodrazka.sk
Príspevky: 7140
Dátum registrácie: 08.05.2019 13:45
Zdieľať na Facebook

ELEKTROMOBIL - SKÚSENOSTI S POUŽÍVANÍM

Príspevok od používateľa nagy@vodrazka.sk »

Baterky dnes už majú dostačujúcu životnosť, časom klesá ale správnym nabíjaním sa dá maximalizovat.
Kľudne 2000 cyklov a pri dojazde 200km to môže prežiť 400 000km.
Dnes sa na bazároch bežne predávajú 6 ročné s nájazdom 30 000 až 90 000km. Kúpou takéhoto EV si nový majiteľ ešte kľudne môže užiť 300 000km.

Občas sa stane že sa baterka pokazí ale to je spôsobené poruchov článku alebo BMS a je to opravitelné relatívne jednoducho výmenou vadného dielu. Každá jedna baterka sa dá s EV vybrať a následne zrepasovať.
Životnosť baterky by mala za bežných okolností prebiehať tak že sa bude postupne a takmer nebadatelne skracovať dojazd. Výrobcovia dávajú záruku na 7 rokou alebo 160 000km. Počas tejto doby garantujú že kapacita neklesne pod 75% pôvodnej kapacity. Prax ukazuje že aj po 200 000km mávajú baterky stále 94%.
Za ideálnych podmienok majiteľ dojazdí EV až pokiaľ mu jeho dojazd bude postačovať a len čas ukáže aká je reálna životnosť EV.
Ideálne nabíjanie je do 85% kapacity a vybíjanie po 20%. Najlepšie je nabíjať pomali zo zásuvky na 8 až 15A. Častým používaní rýchlonabíjačiek si EV zničíte !!!
bajo777
Príspevky: 13554
Dátum registrácie: 03.08.2010 10:08
Bydlisko: BH - bratislavske humno
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa bajo777 »

a pomalym nabijanim si nicis zivot :4012:
FIAT Bravo 2010 / 1.4 90PS / LPG(BRC)

Obrázok
Obrázok
Acon
Príspevky: 6995
Dátum registrácie: 07.05.2018 11:56
Zdieľať na Facebook

Re: ELEKTROMOBIL - SKÚSENOSTI S POUŽÍVANÍM

Príspevok od používateľa Acon »

nagy@vodrazka.sk napísal:... a len čas ukáže aká je reálna životnosť EV.
...
tak! A ilúzie si nerobím. Lebo výrobcom predpokladaná životnosť j ejedn avec a realita druhá. A potom, ak by aj zodpovedala predpokladu, tak neskôr akákoľvek bateria začne starnúť veľmi rýchlo. A som zvedavý, akého čierneho Petra nám únia pripraví na likvidáciu starých bateriek.
xentry
Príspevky: 1958
Dátum registrácie: 29.06.2018 17:35
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa xentry »

Ja len som zvedavy ako sa budu repasovat tie na "100krat" kontrolavane baterie nejakymi clankami z ciny ako bolo nie raz prezentovane :) Sakra ked do blbeho 10 rokov stareho diesloveho auta namontujes miesto keramickeho obycajny zhavic a okamzite ti vyhodi na oci, ze si namontoval nespravny typ zhavica, vymen ho za spravny :)
bajo777
Príspevky: 13554
Dátum registrácie: 03.08.2010 10:08
Bydlisko: BH - bratislavske humno
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa bajo777 »

ci to skladas od nova, alebo opravujes, mal by si rozobrat pri poruche a vyskladat clanky podla kapacity, su nato softy, co to spocitaju optimalne pri velkych bat. packoch...

mozes sa pomodlit ale aby to nezobral majster voltmetra a srobovaku doruky, lebo ten ti tam naletuje zelezom z aliexpresu a lepsie jak nove :40bd:

uz ked to je, balancer to postrazi aby sa nabijalo spravne :4012:
FIAT Bravo 2010 / 1.4 90PS / LPG(BRC)

Obrázok
Obrázok
xentry
Príspevky: 1958
Dátum registrácie: 29.06.2018 17:35
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa xentry »

Vsak ono sa to aj origo da riesit po castiach nie len cele baterie. Len sa to cele registruje, odregistruje, oznamuje, adaptuje, resetuje a neviem co vsetko okolo :) Je tu pocitacmi riadene. Nie je to elektricka kolobezka :) Ja sa necham prekvapit ale jednoduchost v tom hladat netreba. Ono to vsetko moze byt jednoduche alebo lepsie povedana tak mozno nejak pojde ale ja to mam rad na 100% ako to presne byt ma :)
bajo777
Príspevky: 13554
Dátum registrácie: 03.08.2010 10:08
Bydlisko: BH - bratislavske humno
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa bajo777 »

v podstate pre prevadzku staci strazit napatie a teplotu, viac nema zmysel riesit, co s tymi info dalej uz ma nauceny rozum z fabriky :-)
FIAT Bravo 2010 / 1.4 90PS / LPG(BRC)

Obrázok
Obrázok
mhlavaty
opravy & diag
Príspevky: 24918
Dátum registrácie: 22.04.2005 10:12
Bydlisko: Nové Zámky
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa mhlavaty »

Hlavne to teplo bude zaujímavý problém.Neraz vidíme fatálne nehody,tak isto ale skôr viac budeme vídať elektriku (obrovské zrychlenie) a bezradné okolie z neschopnosti uhasiť a povyťahovať ľudí z vrakov,tých čo sa samotnú nehodu prežili.Už uhasené pri odvoze znova horí...nepostrehol som vyriešenie tak zásadnej veci.Zato vidím denne čo vystrájajú ľudia na ceste,a to nesedia v aute z tak kolosálnym zrýchlením a tiché
bajo777
Príspevky: 13554
Dátum registrácie: 03.08.2010 10:08
Bydlisko: BH - bratislavske humno
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa bajo777 »

urcite a to po vsetkych strankach, ci plusovych aj minusovych !

taky fajne v zime premrznuty batery pack o 500kg masy chcem vidiet ako zohrejes, lebo zmrznuty a zaparkovany veru nenabijes :4012: mas prazdnu "nadrz"? tak ti treba = auto nehnutelnost...

to iste pri dobrej dlhsej a narocnej jazde, proste neuchladis tie kila ! a to su vyrobcovia elektromobilov co sa ani nezdrzuju s nejakym aktivnym termal manazmentom, maju v pazi lol , prehriate baterky = dlho postojis na nabijacke, proste rozum tomu nedovoli busit ampere...

a k tomu haseniu, to je zase o tej hmote, proste 500 kilo vysoko nebezpecneho materialu + dalsia tona a viac auta coz su prevazne plasty a barzjaky recyklovany klumprd...tam iba treba pridat navrch vysuvne klucky na dverach, ze tesla :::, to da logiku

Milan ja som minule pozeral chlapika, co skusal v USA autopilot v tesle, skoro sa posral strachom ! vyjazd na dialnicu pravy pruh plny a vlecuci sa krokom, umela inteligencia zbadala fugu vlavo, vydrbala tomu plny knedlik !!! a to je teda brutalne zrychlenie, skor nez povies prd si na max povolenej...meter bocne minal vozy skoro stojace, tam jeden nedockavy bez spataku, co tam je standart a uz je v rakvakempe, ani by horet nepotreboval :::
FIAT Bravo 2010 / 1.4 90PS / LPG(BRC)

Obrázok
Obrázok
nagy@vodrazka.sk
Príspevky: 7140
Dátum registrácie: 08.05.2019 13:45
Zdieľať na Facebook

Elektromobil

Príspevok od používateľa nagy@vodrazka.sk »

Horlavé batérie sú len na aktuálnych EV. Češi by mali budúci rok chŕliť bezpečné bat. HE3DA.
Aj ostatný výrobcovia robia pokroky. Ale áno aktuálne by som sedieť pri búračke v EV nechcel.
bajo777
Príspevky: 13554
Dátum registrácie: 03.08.2010 10:08
Bydlisko: BH - bratislavske humno
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa bajo777 »

co je bezpecne na baterii so 400V ? a kapacite 100kWh ? :41c2: ked dojde ku skratu, mechanickemu prerazeniu ? az zacne horet auto ako take ? nic pohoda, deticky si budu pritom opekat marsmelou ? :4090:
FIAT Bravo 2010 / 1.4 90PS / LPG(BRC)

Obrázok
Obrázok

Návrat na "AUTOMOBILY - Všeobecná diskusia"

Kto je prítomný

Užívatelia prezerajúci toto fórum: lubos zimovcak a 45 neregistrovaných