Elektromobil - Skúsenosti s používaním
Moderátori: mhlavaty, niner, Atlas, LOCHNESS, foter
-
- Príspevky: 13554
- Dátum registrácie: 03.08.2010 10:08
- Bydlisko: BH - bratislavske humno Zdieľať na Facebook
-
- maskot fóra
- Príspevky: 3536
- Dátum registrácie: 29.05.2009 18:50
- Bydlisko: plechovy hotel Zdieľať na Facebook
-
- Príspevky: 2
- Dátum registrácie: 29.08.2009 14:34 Zdieľať na Facebook
som zvedavý komu ten elektromobil predáte ked budu baterie upne nanič,bude to len kpa šrotu,a to vyrobcoviamudavaju životnosť 7 rokov ,čo bude iba 5 rokovm,fakt lacne vozenie auto cca 30.000 eur a po piatich rokoch šrot na vyhodenie baterie stoja 2/3 auta a cena za jazdu vypočítane uplne ľahko každý den 16,50 eur to je len z ceny auta nie dobijanie a udržba ,to ktoré spalovacienauto toľko stoji na den.konečne sa zamyslite je to iba bussines,ojeb na ludstvo a vobec to nie je ekologicke baterky a elektrikunvyrábame neekologicky!!!.
Je mi z tohotomsveta na grcanie.
Je mi z tohotomsveta na grcanie.
-
- Príspevky: 6995
- Dátum registrácie: 07.05.2018 11:56 Zdieľať na Facebook
-
- Príspevky: 7140
- Dátum registrácie: 08.05.2019 13:45 Zdieľať na Facebook
ELEKTROMOBIL - SKÚSENOSTI S POUŽÍVANÍM
Baterky dnes už majú dostačujúcu životnosť, časom klesá ale správnym nabíjaním sa dá maximalizovat.
Kľudne 2000 cyklov a pri dojazde 200km to môže prežiť 400 000km.
Dnes sa na bazároch bežne predávajú 6 ročné s nájazdom 30 000 až 90 000km. Kúpou takéhoto EV si nový majiteľ ešte kľudne môže užiť 300 000km.
Občas sa stane že sa baterka pokazí ale to je spôsobené poruchov článku alebo BMS a je to opravitelné relatívne jednoducho výmenou vadného dielu. Každá jedna baterka sa dá s EV vybrať a následne zrepasovať.
Životnosť baterky by mala za bežných okolností prebiehať tak že sa bude postupne a takmer nebadatelne skracovať dojazd. Výrobcovia dávajú záruku na 7 rokou alebo 160 000km. Počas tejto doby garantujú že kapacita neklesne pod 75% pôvodnej kapacity. Prax ukazuje že aj po 200 000km mávajú baterky stále 94%.
Za ideálnych podmienok majiteľ dojazdí EV až pokiaľ mu jeho dojazd bude postačovať a len čas ukáže aká je reálna životnosť EV.
Ideálne nabíjanie je do 85% kapacity a vybíjanie po 20%. Najlepšie je nabíjať pomali zo zásuvky na 8 až 15A. Častým používaní rýchlonabíjačiek si EV zničíte !!!
Kľudne 2000 cyklov a pri dojazde 200km to môže prežiť 400 000km.
Dnes sa na bazároch bežne predávajú 6 ročné s nájazdom 30 000 až 90 000km. Kúpou takéhoto EV si nový majiteľ ešte kľudne môže užiť 300 000km.
Občas sa stane že sa baterka pokazí ale to je spôsobené poruchov článku alebo BMS a je to opravitelné relatívne jednoducho výmenou vadného dielu. Každá jedna baterka sa dá s EV vybrať a následne zrepasovať.
Životnosť baterky by mala za bežných okolností prebiehať tak že sa bude postupne a takmer nebadatelne skracovať dojazd. Výrobcovia dávajú záruku na 7 rokou alebo 160 000km. Počas tejto doby garantujú že kapacita neklesne pod 75% pôvodnej kapacity. Prax ukazuje že aj po 200 000km mávajú baterky stále 94%.
Za ideálnych podmienok majiteľ dojazdí EV až pokiaľ mu jeho dojazd bude postačovať a len čas ukáže aká je reálna životnosť EV.
Ideálne nabíjanie je do 85% kapacity a vybíjanie po 20%. Najlepšie je nabíjať pomali zo zásuvky na 8 až 15A. Častým používaní rýchlonabíjačiek si EV zničíte !!!
-
- Príspevky: 13554
- Dátum registrácie: 03.08.2010 10:08
- Bydlisko: BH - bratislavske humno Zdieľať na Facebook
-
- Príspevky: 6995
- Dátum registrácie: 07.05.2018 11:56 Zdieľať na Facebook
Re: ELEKTROMOBIL - SKÚSENOSTI S POUŽÍVANÍM
tak! A ilúzie si nerobím. Lebo výrobcom predpokladaná životnosť j ejedn avec a realita druhá. A potom, ak by aj zodpovedala predpokladu, tak neskôr akákoľvek bateria začne starnúť veľmi rýchlo. A som zvedavý, akého čierneho Petra nám únia pripraví na likvidáciu starých bateriek.nagy@vodrazka.sk napísal:... a len čas ukáže aká je reálna životnosť EV.
...
-
- Príspevky: 1958
- Dátum registrácie: 29.06.2018 17:35 Zdieľať na Facebook
Ja len som zvedavy ako sa budu repasovat tie na "100krat" kontrolavane baterie nejakymi clankami z ciny ako bolo nie raz prezentovane Sakra ked do blbeho 10 rokov stareho diesloveho auta namontujes miesto keramickeho obycajny zhavic a okamzite ti vyhodi na oci, ze si namontoval nespravny typ zhavica, vymen ho za spravny
-
- Príspevky: 13554
- Dátum registrácie: 03.08.2010 10:08
- Bydlisko: BH - bratislavske humno Zdieľať na Facebook
ci to skladas od nova, alebo opravujes, mal by si rozobrat pri poruche a vyskladat clanky podla kapacity, su nato softy, co to spocitaju optimalne pri velkych bat. packoch...
mozes sa pomodlit ale aby to nezobral majster voltmetra a srobovaku doruky, lebo ten ti tam naletuje zelezom z aliexpresu a lepsie jak nove
uz ked to je, balancer to postrazi aby sa nabijalo spravne
mozes sa pomodlit ale aby to nezobral majster voltmetra a srobovaku doruky, lebo ten ti tam naletuje zelezom z aliexpresu a lepsie jak nove
uz ked to je, balancer to postrazi aby sa nabijalo spravne
-
- Príspevky: 1958
- Dátum registrácie: 29.06.2018 17:35 Zdieľať na Facebook
Vsak ono sa to aj origo da riesit po castiach nie len cele baterie. Len sa to cele registruje, odregistruje, oznamuje, adaptuje, resetuje a neviem co vsetko okolo Je tu pocitacmi riadene. Nie je to elektricka kolobezka Ja sa necham prekvapit ale jednoduchost v tom hladat netreba. Ono to vsetko moze byt jednoduche alebo lepsie povedana tak mozno nejak pojde ale ja to mam rad na 100% ako to presne byt ma
-
- Príspevky: 13554
- Dátum registrácie: 03.08.2010 10:08
- Bydlisko: BH - bratislavske humno Zdieľať na Facebook
-
- opravy & diag
- Príspevky: 24918
- Dátum registrácie: 22.04.2005 10:12
- Bydlisko: Nové Zámky Zdieľať na Facebook
Hlavne to teplo bude zaujímavý problém.Neraz vidíme fatálne nehody,tak isto ale skôr viac budeme vídať elektriku (obrovské zrychlenie) a bezradné okolie z neschopnosti uhasiť a povyťahovať ľudí z vrakov,tých čo sa samotnú nehodu prežili.Už uhasené pri odvoze znova horí...nepostrehol som vyriešenie tak zásadnej veci.Zato vidím denne čo vystrájajú ľudia na ceste,a to nesedia v aute z tak kolosálnym zrýchlením a tiché
-
- Príspevky: 13554
- Dátum registrácie: 03.08.2010 10:08
- Bydlisko: BH - bratislavske humno Zdieľať na Facebook
urcite a to po vsetkych strankach, ci plusovych aj minusovych !
taky fajne v zime premrznuty batery pack o 500kg masy chcem vidiet ako zohrejes, lebo zmrznuty a zaparkovany veru nenabijes mas prazdnu "nadrz"? tak ti treba = auto nehnutelnost...
to iste pri dobrej dlhsej a narocnej jazde, proste neuchladis tie kila ! a to su vyrobcovia elektromobilov co sa ani nezdrzuju s nejakym aktivnym termal manazmentom, maju v pazi , prehriate baterky = dlho postojis na nabijacke, proste rozum tomu nedovoli busit ampere...
a k tomu haseniu, to je zase o tej hmote, proste 500 kilo vysoko nebezpecneho materialu + dalsia tona a viac auta coz su prevazne plasty a barzjaky recyklovany klumprd...tam iba treba pridat navrch vysuvne klucky na dverach, ze tesla , to da logiku
Milan ja som minule pozeral chlapika, co skusal v USA autopilot v tesle, skoro sa posral strachom ! vyjazd na dialnicu pravy pruh plny a vlecuci sa krokom, umela inteligencia zbadala fugu vlavo, vydrbala tomu plny knedlik !!! a to je teda brutalne zrychlenie, skor nez povies prd si na max povolenej...meter bocne minal vozy skoro stojace, tam jeden nedockavy bez spataku, co tam je standart a uz je v rakvakempe, ani by horet nepotreboval
taky fajne v zime premrznuty batery pack o 500kg masy chcem vidiet ako zohrejes, lebo zmrznuty a zaparkovany veru nenabijes mas prazdnu "nadrz"? tak ti treba = auto nehnutelnost...
to iste pri dobrej dlhsej a narocnej jazde, proste neuchladis tie kila ! a to su vyrobcovia elektromobilov co sa ani nezdrzuju s nejakym aktivnym termal manazmentom, maju v pazi , prehriate baterky = dlho postojis na nabijacke, proste rozum tomu nedovoli busit ampere...
a k tomu haseniu, to je zase o tej hmote, proste 500 kilo vysoko nebezpecneho materialu + dalsia tona a viac auta coz su prevazne plasty a barzjaky recyklovany klumprd...tam iba treba pridat navrch vysuvne klucky na dverach, ze tesla , to da logiku
Milan ja som minule pozeral chlapika, co skusal v USA autopilot v tesle, skoro sa posral strachom ! vyjazd na dialnicu pravy pruh plny a vlecuci sa krokom, umela inteligencia zbadala fugu vlavo, vydrbala tomu plny knedlik !!! a to je teda brutalne zrychlenie, skor nez povies prd si na max povolenej...meter bocne minal vozy skoro stojace, tam jeden nedockavy bez spataku, co tam je standart a uz je v rakvakempe, ani by horet nepotreboval
-
- Príspevky: 7140
- Dátum registrácie: 08.05.2019 13:45 Zdieľať na Facebook
Elektromobil
Horlavé batérie sú len na aktuálnych EV. Češi by mali budúci rok chŕliť bezpečné bat. HE3DA.
Aj ostatný výrobcovia robia pokroky. Ale áno aktuálne by som sedieť pri búračke v EV nechcel.
Aj ostatný výrobcovia robia pokroky. Ale áno aktuálne by som sedieť pri búračke v EV nechcel.
-
- Príspevky: 13554
- Dátum registrácie: 03.08.2010 10:08
- Bydlisko: BH - bratislavske humno Zdieľať na Facebook
Kto je prítomný
Užívatelia prezerajúci toto fórum: lubos zimovcak a 45 neregistrovaných