VW Golf IV - EGR ventil
Moderátori: mhlavaty, niner, Atlas, LOCHNESS, foter
-
- Príspevky: 121
- Dátum registrácie: 22.04.2013 07:40 Zdieľať na Facebook
VW Golf IV - EGR ventil
Zdravim,chcem sa poradit,vw golf 4 ,ATD,4 motion,r.v.2004,182 000 km,zacala svietit kontrolka motora,diagnostika ukazala chybu
19586 -system vedeni vyfukovych plynu,
regulacni mez prekrocena
P3130-35-10 sporadicky
tak sme vymontovali EGR ventil,bol dost znecisteny,tak sme dali novy,chybu sme vymazali , a po case sa kontrolka rozsvietilao, znova ta ista zavada,viete poradit ako dalej postupovat?
Motor ide pekne,doteraz sa tam nic na nom nerobilo len rozvody ,filtre a vymeny oleja.
19586 -system vedeni vyfukovych plynu,
regulacni mez prekrocena
P3130-35-10 sporadicky
tak sme vymontovali EGR ventil,bol dost znecisteny,tak sme dali novy,chybu sme vymazali , a po case sa kontrolka rozsvietilao, znova ta ista zavada,viete poradit ako dalej postupovat?
Motor ide pekne,doteraz sa tam nic na nom nerobilo len rozvody ,filtre a vymeny oleja.
-
- opravy & diag
- Príspevky: 24976
- Dátum registrácie: 22.04.2005 10:12
- Bydlisko: Nové Zámky Zdieľať na Facebook
Ono nezaškodí si pozrieť tú prácu EGR detailnejšie v kanáli 003 kde je práca EGR detailne vidieť na zmenách prietoku ktoré spôsobuje otv/zat EGR.
EGR je iba vykonávací element,RJ ho posudzuje práve na základe prietoku cez váhu,má preto vytvorenú mapu oblasti,z ktorej posudzuje (v závislosti na teplote,otáčkách a zaťaženia) správnosť.Ale EGR môže byť sto ráz nový,musí sa otvoriť,na to potrebuje podtlak,a ten podtlak je ovládaný solenoidom frekvenčne.Aby toho bolo viac..podtlakový systém je spoločný a teda sa vzájomne napr prasklina hadičky týka aj ďalších zúčastnených.
Kým nevidíš hodnotu a správanie,môžeš iba hádať.V podtate RJ iné ani nezaujíma,kašle na podtlaky,ani ich nekontroluje,N18 solenoid síce elektricky kontroluje ale nevie že v zavretom stave prepustí podtlak čiže síce pracuje,ale nedoviera.Nedostatok podtlaku ani nepíšem,už by si vedel o ňom pre znížený účinok brzd.
Takže tvoja závada je presne to,že sa líši prietok skutočný s tým ktorý v danej mape RJ očakáva.
EGR je iba vykonávací element,RJ ho posudzuje práve na základe prietoku cez váhu,má preto vytvorenú mapu oblasti,z ktorej posudzuje (v závislosti na teplote,otáčkách a zaťaženia) správnosť.Ale EGR môže byť sto ráz nový,musí sa otvoriť,na to potrebuje podtlak,a ten podtlak je ovládaný solenoidom frekvenčne.Aby toho bolo viac..podtlakový systém je spoločný a teda sa vzájomne napr prasklina hadičky týka aj ďalších zúčastnených.
Kým nevidíš hodnotu a správanie,môžeš iba hádať.V podtate RJ iné ani nezaujíma,kašle na podtlaky,ani ich nekontroluje,N18 solenoid síce elektricky kontroluje ale nevie že v zavretom stave prepustí podtlak čiže síce pracuje,ale nedoviera.Nedostatok podtlaku ani nepíšem,už by si vedel o ňom pre znížený účinok brzd.
Takže tvoja závada je presne to,že sa líši prietok skutočný s tým ktorý v danej mape RJ očakáva.
-
- Príspevky: 121
- Dátum registrácie: 22.04.2013 07:40 Zdieľať na Facebook
-
- opravy & diag
- Príspevky: 24976
- Dátum registrácie: 22.04.2005 10:12
- Bydlisko: Nové Zámky Zdieľať na Facebook
-
- Príspevky: 121
- Dátum registrácie: 22.04.2013 07:40 Zdieľať na Facebook
-
- opravy & diag
- Príspevky: 24976
- Dátum registrácie: 22.04.2005 10:12
- Bydlisko: Nové Zámky Zdieľať na Facebook
Volnobeh...kanál 003
1 pole otáčky
2 tu pozor to nieje požadovaná hodnota *
3 prietok na váhe aktuálny
4 pomer otv/zatv N18
100% - zavretý
0 % otvorený
obvyklá strieda (pomer) je 30 - 70%
V podstate tretie pole bude meniť hodnoty Napr 450 a 240 podla toho či je zat/otv.
* túto hodnotu si mýli skoro každý mechanik,ona neukazuje požiadavku RJ ale vymedzuje oblasť pre riadenie EGR
1 pole otáčky
2 tu pozor to nieje požadovaná hodnota *
3 prietok na váhe aktuálny
4 pomer otv/zatv N18
100% - zavretý
0 % otvorený
obvyklá strieda (pomer) je 30 - 70%
V podstate tretie pole bude meniť hodnoty Napr 450 a 240 podla toho či je zat/otv.
* túto hodnotu si mýli skoro každý mechanik,ona neukazuje požiadavku RJ ale vymedzuje oblasť pre riadenie EGR
-
- Príspevky: 121
- Dátum registrácie: 22.04.2013 07:40 Zdieľať na Facebook
Zavada odstranena,meral som podtlak k EGR ventilu tam bol len 0,2 baru,pred ventilom N18 bol 0, 8 baru takze zavada bola v tom ventile,Kedze som ventil N18 nemal tak som pouzil N 75, s bielou koncovkou,konektor pasuje,a udajne su rovnake.Teraz to funguje chyba uz nevyskakuje,Dakujem mhlavatemu za pomoc.
-
- opravy & diag
- Príspevky: 24976
- Dátum registrácie: 22.04.2005 10:12
- Bydlisko: Nové Zámky Zdieľať na Facebook
-
- Príspevky: 121
- Dátum registrácie: 22.04.2013 07:40 Zdieľať na Facebook
Este som si vsimol ze z ventilu N18 -vyvod ATM-hadice k vzd.filtru bol volne pod plast.krytom motora.teraz neviem ci to tak ma byt alebo by malo byt zasunute do vzd filtra.V etke som to pozeral a malo by to byt vo zasunute na vyvod do filtra,lenze ja som na filtri nenasiel,kde by sa dal koniec hadice zasunut.
-
- opravy & diag
- Príspevky: 24976
- Dátum registrácie: 22.04.2005 10:12
- Bydlisko: Nové Zámky Zdieľať na Facebook
-
- Príspevky: 121
- Dátum registrácie: 22.04.2013 07:40 Zdieľať na Facebook
-
- Príspevky: 97
- Dátum registrácie: 15.09.2008 21:07 Zdieľať na Facebook
Re: VW Golf IV - EGR ventil
Ja mam presne ten isty problem akurat na octavii. A tiez mi vymenili egr ventil a po kilometri sa rozsvietila kontrolka zase, tak naspat k mechanikovi, vymazal chybu ale svieti to zase. Mechanik vravel ze ak sa bude stale rozsvecovat bude musiet prehrat softver tak neviem...vlado659 napísal:Zdravim,chcem sa poradit,vw golf 4 ,ATD,4 motion,r.v.2004,182 000 km,zacala svietit kontrolka motora,diagnostika ukazala chybu
19586 -system vedeni vyfukovych plynu,
regulacni mez prekrocena
P3130-35-10 sporadicky
tak sme vymontovali EGR ventil,bol dost znecisteny,tak sme dali novy,chybu sme vymazali , a po case sa kontrolka rozsvietilao, znova ta ista zavada,viete poradit ako dalej postupovat?
Motor ide pekne,doteraz sa tam nic na nom nerobilo len rozvody ,filtre a vymeny oleja.
-
- opravy & diag
- Príspevky: 24976
- Dátum registrácie: 22.04.2005 10:12
- Bydlisko: Nové Zámky Zdieľať na Facebook
-
- Príspevky: 97
- Dátum registrácie: 15.09.2008 21:07 Zdieľať na Facebook
-
- opravy & diag
- Príspevky: 24976
- Dátum registrácie: 22.04.2005 10:12
- Bydlisko: Nové Zámky Zdieľať na Facebook
Kto je prítomný
Užívatelia prezerajúci toto fórum: Žiadny pripojení užívatelia a 28 neregistrovaných