VW Golf IV - EGR ventil

Diskusia ohľadne vozidiel značky Volkswagen

Moderátori: mhlavaty, niner, Atlas, LOCHNESS, foter

vlado659
Príspevky: 121
Dátum registrácie: 22.04.2013 07:40
Zdieľať na Facebook

VW Golf IV - EGR ventil

Príspevok od používateľa vlado659 »

Zdravim,chcem sa poradit,vw golf 4 ,ATD,4 motion,r.v.2004,182 000 km,zacala svietit kontrolka motora,diagnostika ukazala chybu
19586 -system vedeni vyfukovych plynu,
regulacni mez prekrocena
P3130-35-10 sporadicky
tak sme vymontovali EGR ventil,bol dost znecisteny,tak sme dali novy,chybu sme vymazali , a po case sa kontrolka rozsvietilao, znova ta ista zavada,viete poradit ako dalej postupovat?
Motor ide pekne,doteraz sa tam nic na nom nerobilo len rozvody ,filtre a vymeny oleja.
mhlavaty
opravy & diag
Príspevky: 24976
Dátum registrácie: 22.04.2005 10:12
Bydlisko: Nové Zámky
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa mhlavaty »

Ono nezaškodí si pozrieť tú prácu EGR detailnejšie v kanáli 003 kde je práca EGR detailne vidieť na zmenách prietoku ktoré spôsobuje otv/zat EGR.
EGR je iba vykonávací element,RJ ho posudzuje práve na základe prietoku cez váhu,má preto vytvorenú mapu oblasti,z ktorej posudzuje (v závislosti na teplote,otáčkách a zaťaženia) správnosť.Ale EGR môže byť sto ráz nový,musí sa otvoriť,na to potrebuje podtlak,a ten podtlak je ovládaný solenoidom frekvenčne.Aby toho bolo viac..podtlakový systém je spoločný a teda sa vzájomne napr prasklina hadičky týka aj ďalších zúčastnených.
Kým nevidíš hodnotu a správanie,môžeš iba hádať.V podtate RJ iné ani nezaujíma,kašle na podtlaky,ani ich nekontroluje,N18 solenoid síce elektricky kontroluje ale nevie že v zavretom stave prepustí podtlak čiže síce pracuje,ale nedoviera.Nedostatok podtlaku ani nepíšem,už by si vedel o ňom pre znížený účinok brzd.
Takže tvoja závada je presne to,že sa líši prietok skutočný s tým ktorý v danej mape RJ očakáva.
vlado659
Príspevky: 121
Dátum registrácie: 22.04.2013 07:40
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa vlado659 »

Brzdit to brzdi dobre,hadicky som popozeral nevyzerali ze by boli poskodene,este skusim dat podtlakomer k podtlakovej regulacii egr ventilu,
skusim zmerat ci tam vobec ide podlak ,myslim ze po nastartovani 3 min egr na volnobeh pusta spaliny do sania.
mhlavaty
opravy & diag
Príspevky: 24976
Dátum registrácie: 22.04.2005 10:12
Bydlisko: Nové Zámky
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa mhlavaty »

Na volnobehu sa po 2 min zatvára,tukneš do plynového pedála a znova pôjde a zavrie sa o 2 min
vlado659
Príspevky: 121
Dátum registrácie: 22.04.2013 07:40
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa vlado659 »

OK dakujem,vstredu sa tomu budem venovat potom napisem,nadiagnostike je to 3 kanal 4 pole,ukaze frekvenciu signalu EGR v percentach,cize pocas jazdy ukaze percento otvorenia ventilu egr,takze pri volnobehu 2 min,by to malo ukazat plne otvorenie -100 percent?
mhlavaty
opravy & diag
Príspevky: 24976
Dátum registrácie: 22.04.2005 10:12
Bydlisko: Nové Zámky
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa mhlavaty »

Volnobeh...kanál 003
1 pole otáčky
2 tu pozor to nieje požadovaná hodnota *
3 prietok na váhe aktuálny
4 pomer otv/zatv N18
100% - zavretý
0 % otvorený
obvyklá strieda (pomer) je 30 - 70%
V podstate tretie pole bude meniť hodnoty Napr 450 a 240 podla toho či je zat/otv.

* túto hodnotu si mýli skoro každý mechanik,ona neukazuje požiadavku RJ ale vymedzuje oblasť pre riadenie EGR
vlado659
Príspevky: 121
Dátum registrácie: 22.04.2013 07:40
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa vlado659 »

Zavada odstranena,meral som podtlak k EGR ventilu tam bol len 0,2 baru,pred ventilom N18 bol 0, 8 baru takze zavada bola v tom ventile,Kedze som ventil N18 nemal tak som pouzil N 75, s bielou koncovkou,konektor pasuje,a udajne su rovnake.Teraz to funguje chyba uz nevyskakuje,Dakujem mhlavatemu za pomoc.
mhlavaty
opravy & diag
Príspevky: 24976
Dátum registrácie: 22.04.2005 10:12
Bydlisko: Nové Zámky
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa mhlavaty »

N18 a N75 sú odlíšené farbou čapice,jemne sa líšia charakteristikou,ale v núdzi to ide nahradiť.Pokiaľ sa použije N75 na funkciu EGR tak Ok,Pokiaľ sa ale použije na variabilitu iné než N75 je treba to neskôr dať do poriadku,ale ako náhrada na prechodný čas sa dá
vlado659
Príspevky: 121
Dátum registrácie: 22.04.2013 07:40
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa vlado659 »

Este som si vsimol ze z ventilu N18 -vyvod ATM-hadice k vzd.filtru bol volne pod plast.krytom motora.teraz neviem ci to tak ma byt alebo by malo byt zasunute do vzd filtra.V etke som to pozeral a malo by to byt vo zasunute na vyvod do filtra,lenze ja som na filtri nenasiel,kde by sa dal koniec hadice zasunut.
mhlavaty
opravy & diag
Príspevky: 24976
Dátum registrácie: 22.04.2005 10:12
Bydlisko: Nové Zámky
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa mhlavaty »

Hadička pre atmosferický vzduch na filtry musí byť,veď preto aj ventil klakne lebo sa cez neho preháňa prašný vzduch.Na filtry je miesto pre hadičku blízko vedla velkého vývodu váhy treba to trochu hladať,nie je na očiach
vlado659
Príspevky: 121
Dátum registrácie: 22.04.2013 07:40
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa vlado659 »

Este to riadne popozeram,uz sa mi podarilo rozobrat ten povodny vrentil N18
bol dost znecisteny ,zreme kvoli nepripojenej hadici do filtra,tak som ho vycistil poskladal a vyskusam ako bude fungovat.
peto.
Príspevky: 97
Dátum registrácie: 15.09.2008 21:07
Zdieľať na Facebook

Re: VW Golf IV - EGR ventil

Príspevok od používateľa peto. »

vlado659 napísal:Zdravim,chcem sa poradit,vw golf 4 ,ATD,4 motion,r.v.2004,182 000 km,zacala svietit kontrolka motora,diagnostika ukazala chybu
19586 -system vedeni vyfukovych plynu,
regulacni mez prekrocena
P3130-35-10 sporadicky
tak sme vymontovali EGR ventil,bol dost znecisteny,tak sme dali novy,chybu sme vymazali , a po case sa kontrolka rozsvietilao, znova ta ista zavada,viete poradit ako dalej postupovat?
Motor ide pekne,doteraz sa tam nic na nom nerobilo len rozvody ,filtre a vymeny oleja.
Ja mam presne ten isty problem akurat na octavii. A tiez mi vymenili egr ventil a po kilometri sa rozsvietila kontrolka zase, tak naspat k mechanikovi, vymazal chybu ale svieti to zase. Mechanik vravel ze ak sa bude stale rozsvecovat bude musiet prehrat softver tak neviem...
mhlavaty
opravy & diag
Príspevky: 24976
Dátum registrácie: 22.04.2005 10:12
Bydlisko: Nové Zámky
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa mhlavaty »

Čoby si nevedel,vieš alebo aspoň tušíš že je to nezmysel a EGR sa neopravuje ani výmazom chyby a už vôbec nie takou hlúposťou ako prehrávanie softu.Obchádzaj ho obrovským oblúkom prv než urobí nejakú totálnu debilinu
peto.
Príspevky: 97
Dátum registrácie: 15.09.2008 21:07
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa peto. »

Este som si vcera vsimol ze ked vypnem motor tak sa neozve to take buchnutie a motor dost zatrasie, moze to mat suvis s tym? Dakujem
mhlavaty
opravy & diag
Príspevky: 24976
Dátum registrácie: 22.04.2005 10:12
Bydlisko: Nové Zámky
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa mhlavaty »

Sú napojené na ten istý podtlak
Napísať odpoveď

Návrat na "Volkswagen fórum"

Kto je prítomný

Užívatelia prezerajúci toto fórum: Žiadny pripojení užívatelia a 28 neregistrovaných