Ford C-Max 1.6 - nejde núdzový režim , kontrolka motoru

Diskusia ohľadne vozidiel značky Ford

Moderátori: mhlavaty, niner, Atlas, LOCHNESS, foter

fufino
Príspevky: 95
Dátum registrácie: 30.07.2009 22:02
Bydlisko: Komjatice
Zdieľať na Facebook

Ford C-Max 1.6 - nejde núdzový režim , kontrolka motoru

Príspevok od používateľa fufino »

Ahojte.Všade čítam o núdzovom režime,hlavne o príčinách jeho spustenia.No ja to mám nejak naopak.Začnem takto : švagor kúpil auto / v popise/skúšobnú jazdu robili v meste, prišiel že má naftu okolo trysky. Zobral som auto na jazdu a zistili sme že to absolútne neťahá a dymí na čierno. U kamoša na diagnostike sme zistili ,že je vadný EGR ventil /P0488/ozaj bol zlý ale nebol zanesený.Dali sme nový Valeo. No auto trochu ožilo ale dymí stále a neťahá.Regulácia turba /podtlak aj mechanicky/funguje ,vzduch nikde nepočut že by sa strácal,mal som tam aj nové čidlo tlaku nasávaného vzduchu /bez zmeny/No a teraz k núdzovému režimu . Odpojil som reguláciu turba/ otáčky v pohode cez 3000/ odpojil som čidlo tlaku nasávaného vzduch/ žiadny nudzový režim/odpojil som váhu vzduchu/ nič/kontrolka motora nesvieti ani pred naštartovaním.Proste to auto sa nedá dostat do núdzového režimu.Dnes som bol znova u kamoša na diagnostiku a keď chcel dať regeneráciu DPF tak sa nevedel spojiť s Rj motora. Tak mi napadlo,nemôže byť vadná ? a preto ani nehlási núdzový režim ani odpojené čidlá ?

Ford C-Max ,1.6 Tdci , 80kw , r.v.2007, 167 000 km.
Superb 1.9Tdi,85Kw,115 koníkov,r.v. 2008,kod: BPZ,278000 km.Chip 103kw/147 koníkov.
seven549
Príspevky: 7876
Dátum registrácie: 03.02.2010 22:37
Kontakt:
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa seven549 »

kontrolka nesvieti pretoze vsetko je ok lol alebo ta kontrolka je nejako zamaskovana.po zapnuti kluca musi zasvietit snad vsetko a potom postupne zhasina.este dobre ze ste sa nedostali k nutenej regeneracii dpf.ani to neskusat.naco to kupoval ked je nafta okolo trysky.to bol taky lenivy otvorit kapotu po skusobnej jazde?na ford treba normalnu diagnostiku napr taky najlacnejsi forddiag ten vie aj veci s dpf ziadne univerzal elm.
mhlavaty
opravy & diag
Príspevky: 24918
Dátum registrácie: 22.04.2005 10:12
Bydlisko: Nové Zámky
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa mhlavaty »

Niečo v popise je nezmysel,pretože okolo trysky naftu vidieť nemôže.Vstrekovače sú vnútry hlavy a doslova plávajú v motorom oleji,nie je možné ich vidieť,dá sa iba po demontáži vrška motora.A ten motor nemá DPF takže to asi nespustíte.
To že niečo ide aj po odpojení akoby sa nič nedialo vyzerá ako zmena v softe,v danej veci je motor riadený z mapy,neberie ohlad na zmeny daného čidla,váhy a pod.Proste vlastne váhu nepotrebuje.Nie je problém to urobiť,ale na prospech to nie pretože síce obnoví funkcionalitu,ale iba na úrovni ktorá nezohladňuje všetky možné potreby zmien ako sa v prevádzke dejú.To sa robí ak sa nevie prísť na závadu čohosi,tak sa urobí "skratka" aby to predsa len išlo.
Treba ísť za trocha lepším diagnostikom a hneď povie čo sa tam deje,prípadne vytiahnuť soft a celý ho prekontrolovať.Ale možno už evidencia o flešovaní v RJ ukáže že zásah na RJ bol,to si RJ zapisuje.
mhlavaty
opravy & diag
Príspevky: 24918
Dátum registrácie: 22.04.2005 10:12
Bydlisko: Nové Zámky
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa mhlavaty »

Jo do pytlíka...pozri čo je v podpise...(podpis je pod čiarou)
Ale inak áno,je to vyjadrenie ktoré sa netýka tohoto motora,sorry
mhlavaty
opravy & diag
Príspevky: 24918
Dátum registrácie: 22.04.2005 10:12
Bydlisko: Nové Zámky
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa mhlavaty »

Ale ak už som sa tak pekne kopol.je to DV6 TED4 ?
fufino
Príspevky: 95
Dátum registrácie: 30.07.2009 22:02
Bydlisko: Komjatice
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa fufino »

seven549 napísal:kontrolka nesvieti pretoze vsetko je ok lol alebo ta kontrolka je nejako zamaskovana.po zapnuti kluca musi zasvietit snad vsetko a potom postupne zhasina.este dobre ze ste sa nedostali k nutenej regeneracii dpf.ani to neskusat.naco to kupoval ked je nafta okolo trysky.to bol taky lenivy otvorit kapotu po skusobnej jazde?na ford treba normalnu diagnostiku napr taky najlacnejsi forddiag ten vie aj veci s dpf ziadne univerzal elm.
Diagnostoka Delphi originál platená ,soft tuším nejaký wow.
Superb 1.9Tdi,85Kw,115 koníkov,r.v. 2008,kod: BPZ,278000 km.Chip 103kw/147 koníkov.
fufino
Príspevky: 95
Dátum registrácie: 30.07.2009 22:02
Bydlisko: Komjatice
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa fufino »

mhlavaty napísal:Jo do pytlíka...pozri čo je v podpise...(podpis je pod čiarou)
Ale inak áno,je to vyjadrenie ktoré sa netýka tohoto motora,sorry
Pardon ,moja chyba.Skopiroval som to z ford fora a tam je podpis iný. Je to : 1.6 TDCi (1560 ccm),80 kW / 109 hp, G8DB ,3.2007
Superb 1.9Tdi,85Kw,115 koníkov,r.v. 2008,kod: BPZ,278000 km.Chip 103kw/147 koníkov.
mhlavaty
opravy & diag
Príspevky: 24918
Dátum registrácie: 22.04.2005 10:12
Bydlisko: Nové Zámky
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa mhlavaty »

Ten motor som riešil ale presne tak ako píše Miroslav,nie vo Forde. preto sa neriešil Delpfinou.Tiež ju mám ale nerobím s ňou rád pre jej divnú ubsluhu.Motor si pamätám že ak sa pri vstreku objaví vyvierajúci bordel,je zle,ak niečo ako škvarky,tak sa na vec prišlo neskoro a vstrek pôjde von mimoriadne ťažko.
Čo sa hodnôt týka,platí čo som písal o softe už predtým,je pravdepodobné že jednotlivé veci ako váha a pod idú na pevné hodnoty z mapy.Treba pozrieť ich hodnoty bez naštartovania či zodpovedajú prirodzenej hodnote teploty prostredia,tlaku (bez tlaku,teda nula)
Ak ich nič neriadi,tak nejaký chytrák robil úpravy v RJ

K regenerácii ..si pamätám tento motor ako s nami vypiekol.Motor sa robil a kedže turbína pustila tonu oleja do FAP tak sa vyčistil a robila regenerácia,čo aj prebehlo ok.Ale po cca 200 km vysvietilo kontrolku a problém z regeneráciou späť.Pohlad rozdielové čidlo a tak sa vymenilo.Ibaže hadičky rovnakého prierezu (to je rozum) a tak sa podarilo ich zameniť.Znova kolaps regenerácie,potom sme prišli na ten omyl a konečne to jazdilo a jazdí dobre snáď aj dnes.Ale...čo som si dodatočne uvedomil,je to,že ten stroj dovolil a aj sa naoko tváril že všetko prebehlo korektne.Je možné že to bolo preto že sme FAP totál naplnený čiernym olejom z turbíny vyčistili dočista dočista.A teda ako plne priechodný sa správal takto.Ale pre mňa je to upozornenie,že aj takéto veci sa stať môžu,a opačne zapojené čidlo tlaku RJ neodhalí hneď ani RJ a dokonca (akože) urobí úspešnú servisnú regeneráciu
fufino
Príspevky: 95
Dátum registrácie: 30.07.2009 22:02
Bydlisko: Komjatice
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa fufino »

Tak sa nam podarilo spojit z RJ motora,spravili sa zákl. nastavenia shimačov klapiek,egr. no auto ide lepšie no stale to nie je ono.Kontrolka motora stale nesvieti a diagnostika hlasi tieto dve chyby P2141 /Obvod řízení škrticí klapky recirkulace výfukových plynů 1, nízké napětí/ a P0488 /Obvod řízení škrticí klapky recirkulace výfukových plynů 1, mimo rozsah/výkon/
Egr je úplne nový.Chyba elektriky?
Superb 1.9Tdi,85Kw,115 koníkov,r.v. 2008,kod: BPZ,278000 km.Chip 103kw/147 koníkov.
mhlavaty
opravy & diag
Príspevky: 24918
Dátum registrácie: 22.04.2005 10:12
Bydlisko: Nové Zámky
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa mhlavaty »

Ťažko povedať,vybavuje sa mi takýto motor v nejakom Peugeote že diagnostika sa vyjadrovala v zmysle recyrkulácie a vyklul sa z toho problém riadenia klapky.Podobne sa vymenilo EGR ale v tom riešenie nebolo.Tak hmliste sa mi vybavuje že sa robil nejaký test a ten vyhodil vlastne už zrozumitelne že blbo pracuje klapka.A tak aj bolo,objednávala sa z Polska za pár halierov použitá,nová bola pomerne drahá a bolo to bingo,všetko krásne šlapalo aj prešlo testom s výrokom OK Odvtedy sa aj mám na pozore pred diagnostikami ako Delphi,lebo prepisy sú evidentne z translátora a často úplné nezmysli.
fufino
Príspevky: 95
Dátum registrácie: 30.07.2009 22:02
Bydlisko: Komjatice
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa fufino »

https://www.autobazar.eu/ford-focus-16- ... 51398.html
Tu je jedna no jedno neviem prečo sú tam dve.Na čo je tá druhá menšia?Pri tomto probléme sa jedná o tú velkú?
Superb 1.9Tdi,85Kw,115 koníkov,r.v. 2008,kod: BPZ,278000 km.Chip 103kw/147 koníkov.
mhlavaty
opravy & diag
Príspevky: 24918
Dátum registrácie: 22.04.2005 10:12
Bydlisko: Nové Zámky
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa mhlavaty »

Má to nejaký malý a velký okruh,zmysel toho netuším,a najhoršie že sa mi vybavuje už iba hmlisto.
fufino
Príspevky: 95
Dátum registrácie: 30.07.2009 22:02
Bydlisko: Komjatice
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa fufino »

fufino napísal:https://www.autobazar.eu/ford-focus-16- ... 51398.html
Tu je jedna no jedno neviem prečo sú tam dve.Na čo je tá druhá menšia?Vie to niekto?
Superb 1.9Tdi,85Kw,115 koníkov,r.v. 2008,kod: BPZ,278000 km.Chip 103kw/147 koníkov.
Napísať odpoveď

Návrat na "Ford fórum"

Kto je prítomný

Užívatelia prezerajúci toto fórum: Žiadny pripojení užívatelia a 7 neregistrovaných