VW Golf 1.4tsi 90kw - prvé 2 štarty zdochne

Diskusia ohľadne vozidiel značky Volkswagen

Moderátori: mhlavaty, niner, Atlas, LOCHNESS, foter

rocco.go
Príspevky: 34
Dátum registrácie: 22.01.2011 12:00
Zdieľať na Facebook

VW Golf 1.4tsi 90kw - prvé 2 štarty zdochne

Príspevok od používateľa rocco.go »

Dobrý deň, chcel by som sa spýtať v čom može byť problém keď môj golf 1.4tsi 90kw (caxa) 2009 ráno po naštartovaní zdochýna? Doteraz bolo všetko ok ale ked sa ochladilo tak ráno naštartujem a otáčky výjdu cca na 650-700 a asi o 2-3 sekundy zdochne a autom dosť zatrasie. Doteraz keď bolo teplejšie mi otáčky vyskočili na 1200 pretože sa spúšťal tzv emisný test, že vraj to robí kvoli katalyzátoru, je to aj v manuále hlavne medzi cca 15 az niečo kolo 30 C°. Ráno musím štartovať aj 2-3x (teplota 10C°) aby sa to trošku ukludnilo,na 3x ešte troška pokolísajú otáčky ale už sa udrží. Mám menené rozvody olej,filtre,sviečky, čistená škrtiaca klapka. najazdené 128tis. (video) https://www.youtube.com/watch?v=gCKBJN2 ... e=youtu.be
kkristian
Príspevky: 195
Dátum registrácie: 02.11.2009 16:38
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa kkristian »

ahoj, co takto cidlo teploty chl. kvapaliny? Z diagnostiky by mala ist vycitat aktualna teplota.
laco1871
Príspevky: 4554
Dátum registrácie: 22.03.2012 19:01
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa laco1871 »

Skus NATANKOVAŤ inde na inej benzinke...

Substancia ,ktorú máš v nádrži NIE JE 100 % benzin

A RJ ma problem udržať motor v chode

Stava sa to aj na mojom motore 1.8 i
rocco.go
Príspevky: 34
Dátum registrácie: 22.01.2011 12:00
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa rocco.go »

včera som dal na omv 100oktánový benzín a neuveríte!!! ráno auto normalne chytilo a nič nezdochlo vôbec ! to prečo mi to robí na klasickej 95 zo slvfnt????? jak benzín nieje 100% ? ale dikes za radu skúsim slovnaft 99+ ešte čo to spraví .
laco1871
Príspevky: 4554
Dátum registrácie: 22.03.2012 19:01
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa laco1871 »

Benzin nie je tam 100 %, lebo je tam myslim 10 % biozložky

a to robí ten efekt,že motor sa nevie na tom udržať vchode zastudena,

ja to robím tak,že motor vtedy preturujem trochu, tak do 3000 ot max, lebo je studený

spalovaci priestor sa ohreje , RJ dostane ine signaly upraví bohatost zmesi
a motor už beží plynule

Biznis, je biznis, aj pre Slovnaft, či Hunnaft ako sa niekto tu vyjadril v inej diskusii

Ja take benzinky bojkotujem, kde predavaju niečo ,čo z chemickej stranky NIE JE BENZINOM :3c90:
rocco.go
Príspevky: 34
Dátum registrácie: 22.01.2011 12:00
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa rocco.go »

Tak ešte jedna otázka ktorá určite nezaujíma len mňa, neviete niekto ktoré benzíny obsahujú najväčší podiel biozložky? Napr.či ho obsahuje aj evo benzín 99+ od slovnaftu a pod? Vraj že omv 100oktánový nemá v sebe žiadnu biozložku.chcem za jej v zime vyhnúť tak poradte co tankovať a či po čase ak natankujem zas 95 či môj problém zmizne alebo sa vráti? Slovnaft tankujem preto lebo ho mám najbližšie ale aktuálne po skúsenosti s 95..... asi zmením značku, poprípade 99+a omv 100okt.sa mi už zdá finančne náročnejší, keďže jazdím dost....
laco1871
Príspevky: 4554
Dátum registrácie: 22.03.2012 19:01
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa laco1871 »

Kvalita PHM už tu bola niekolkokrat rozoberaná...

mimochodom aj v tejto téme :

aku-cerpaciu-stanicu-uprednostnujete-t16014.html

Neda sa jednoznačne povedať ,že na tej benzinke tej značky
je vždy ta najlepšia kvalita :3c90:

V jednom meste ANO, kym v inom meste tuto značku zďaleka obchadzajú ....
Slovensko je Slovensko.... :38eb: :-\
Ak by som musel veľa jazdiť , teda na BENZINE , tak vobec neriešim QUALITU , ale len a len CENU.
Pretože ked by som vela jazdil SLUŽOBNE alebo za biznisom, tak by mi to bolo jedno ako ten motor ide, ako štartuje ap.
jednoducho SPOTREBAK.....auto musí na seba ZAROBIŤ

Kto CHCE veľa jazdiť sukromne a pre potešenie
tam by som radil jednoznačne LPG :300f:
nič čo by sa vyrovnalo LPG po ekonomickej stránke NEEXISTUJE :4012: :41c2:
pedro727
Príspevky: 1119
Dátum registrácie: 22.03.2009 13:23
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa pedro727 »

vyjazdi nádrž a skús klasickú 95 ale na inej pumpe.mimochodom na slovnafte som prestal tankovať v roku 2001 keď mi felícia kašlala,a po natankovaní na inej pumpe to bolo hneď o niečom inom.
lpg je ako hltač kilometrov dobrá vec , ale vzhľadom na tvoj motor ťa to nemusí zaujímať.
billyil
Príspevky: 308
Dátum registrácie: 06.02.2012 12:24
Bydlisko: Ilava
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa billyil »

Podobnú skúsenost, ako má Rocco.go mám aj ja.
Moja rada: nerieš benzín, ktorý má viac oktánov, ako 95, ale zmeň pumpu. Tankuj Shell, alebo OMV, aj keď to máš ďalej. To, čo ušetríš na spotrebe ti vykompenzuje to, čo prevezieš, keď pôjdeš tankovať o trochu ďalej.
Ak máš palubný počítač, tak budeš vidieť, že spotreba pôjde dolu.
VW Golf VII 1,6 TDI BMT 81kW
VW Touran 1,6 MPI 75kW LPG
VW Polo 1,4 16V 55kW LPG
rocco.go
Príspevky: 34
Dátum registrácie: 22.01.2011 12:00
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa rocco.go »

No takže vraciam sa k téme. Vyjazdil som nádrž 100okt benzínu, všetko vyzeralo ok auto startovalo išlo ako malo, tak som dal na vaše rady nata koval som už na dvoch benzínkach klasickú 95 a auto zase zdochýna. V jednej nádrži som použil čistič vstrekov stp už skúšam všetko. Ked natankujem cca polku nádrže 95 a polovicu 100 auto nezdochne ale divne ním po naštartovaní cuká a ked zapnem svetla alebo sa sám zapne ventilátor cítim ako by už chcel zdochnuť, úplne otáčky padnú a zas vyskočia a aj pri pohýnaní pridám a zaberá až po cca 2sekundach od stlačenia pedálu. Ešte nejaké rady prosím?
rocco.go
Príspevky: 34
Dátum registrácie: 22.01.2011 12:00
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa rocco.go »

chyba už na 100% odstranená.... bola to pomaly odchadzajúca zapaľovacia cievka, len neviem prečo na 100okt benzín išlo všetko ok. teraz v zime odišla celkom vymenila sa a auto už ide ako hodinky. vymenil som hneď 2 a ešte ostávajú 2 na výmenu kedže aj tie si myslím že už dlho nevydržia....
mhlavaty
opravy & diag
Príspevky: 24919
Dátum registrácie: 22.04.2005 10:12
Bydlisko: Nové Zámky
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa mhlavaty »

Tvorba zmesy u týchto motorov je vrstvená,tj nepoužíva iba jeden pomer ale viac od chudobného po bohatú a tým je tomuto fenoménu uspôsobené aj vyladenie sacieho traktu,nástrek paliva aj zapálenie a horenie.Vysoký kompresný pomer a velmi zložitý mechanizmus tvorby zmesy,práca na hrane detonácií aby sa dosiahol vysoký výkon motora a zároveň nízka spotreba a emisie robia motor citlivým na anomálie.Je dávno známe že aj zapalovanie (spalovanie) je závislé na zmesy.Je velmi pravdepodobné že práve určité nedokonalosti zapalovacej sústavy sa dostali do neschopnosti spolupracovať z danými vlastnostami palivovej sústavy.Zmena oktanového čísla môže zmeniť prácu motora úplne dramaticky,hlavne ak je motor ladený na hranu detonácií.Problematika je príliš široká na vysvetlovanie
ale stačí si pamätať že v záujme rýchleho ohrevu katalizátora je zavedený druhý vstrek z velkým uhlovým spozdením ktorý silne prehreje spaliny aby čím prv nastúpila regulácia a činnosť katu.
To je daň za "náskok vďaka technike"
mat313
Príspevky: 1
Dátum registrácie: 02.11.2017 22:35
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa mat313 »

Zdravím, mam podobný problém. Auto mi naštartuje, a po chvili sa udusí. Na rozdiel od rocca, mne auto zdochne stale na neutrále a aj ked je nahriate. Počas jazdy je cítiť na 1 a 2 stupni jemne "cukanie" a čim viac je auto nahriaté, tým viac sa dusí a rychlejšie zhasne, viete mi poradit, kde je chyba? :)

uvádzam tiež vypis z palubneho pc:

000010 - Prest.vac.hrídele sac.ventilu; r.vál.1; príl.pomalé
P000A - 000 - - Kontrolka závad ZAP

000768 - zjisteno vynechavani zapalovani - nepravidelne / vicenasobne
P0300 - 000 - - Sporadická

000769 - valec 1 zjisteno vynechavani zazehu
P0301 - 000 - - Sporadická

000771 - valec 3 zjisteno vynechavani zazehu
P0303 - 000 - - Sporadická

000772 - valec 4 zjisteno vynechavani zazehu
P0304 - 000 - - Sporadická
Napísať odpoveď

Návrat na "Volkswagen fórum"

Kto je prítomný

Užívatelia prezerajúci toto fórum: Žiadny pripojení užívatelia a 39 neregistrovaných