Škoda Octavia TDI - problém s teplým štartom

Diskusia ohľadne vozidiel značky Škoda

Moderátori: mhlavaty, niner, Atlas, LOCHNESS, foter

mhlavaty
opravy & diag
Príspevky: 24977
Dátum registrácie: 22.04.2005 10:12
Bydlisko: Nové Zámky
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa mhlavaty »

No a sú filtre kde niet otvor pre T-ko vôbec,tam sa iba spoja konce hadíc ktoré boli predtým na T-ču.
T -ko obsahuje bimetelickú mincičku ktorá otv/zatv prietok a časť horúceho paliva vráti do filtra,ibaže tým sa tam dostane aj vzduch ktorý sa vo vstrekoch "vyrobí" takže si sám vyrába vzduch.Na vine žiaľ nie je T-ko,ale samotný filter.Ak sa nepoužije ten najlepší (aj najdrahší) tak to robiť bude aj kým sa mu nezlikviduje T-ko.Kvalitný môže T-ko mať,ale už sa mi stalo že sa našiel aj tam blbý kus.
Odhalí sa jednoducho,ak ide trocha bubliniek,treba filter bez odpojenia hadíc otočiť hore dnom a prestanú bublinky.a sme zase doma,nekvalitný filter
mhlavaty
opravy & diag
Príspevky: 24977
Dátum registrácie: 22.04.2005 10:12
Bydlisko: Nové Zámky
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa mhlavaty »

Už to iba doplním...výrobca dlho ignoroval nedostatok dokonca aj z nábehom PD-čiek,pritom tam je prítomnosť bubliniek hotová katastrofa.na veľa začal montovať iný typ filtra a konečne z hentou kravinou prestal.Žiaľ ale zarábať na tej kravine bude ešte dlho zarábať lebo Tdi to potiahne až do času keď ho zakážu
lubo66kw
Príspevky: 9
Dátum registrácie: 02.09.2017 21:28
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa lubo66kw »

Pozrel som a to tečko tam je. Znie to logicky a navyše nemusim ist s tym za mechanikom iba si zozeniem kusok 8mm hadicky a trubky /vsuvky/ a spravim si to sam. Pevne verim ze tymto sa ten start vyriesi uz som z toho problemu dost znechuteny. Dakukem za ochotu ked to spravim ozvem sa ci to fachci. Prajem pekny zvysok dna.
bajo777
Príspevky: 13554
Dátum registrácie: 03.08.2010 10:08
Bydlisko: BH - bratislavske humno
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa bajo777 »

mhlavaty napísal:...lebo Tdi to potiahne až do času keď ho zakážu
vcera som tak v duchu si hovoril, uz nech je ten den ! nabliskana o1 tdi, vydymoval mi do ksichtu s tym kramom snad 30km :41c2: nemusi byt kram stroj farbicky, staci ze majitel servis a stk / ek sa postara ze tu je stale, legalne a caruje majitelovi usmevy na pumpe, my ostatni vratane vsetkych autorit sa tvarime, ze nevidime, nepocujeme a drzime hubu...este ho aj velebime jak zazrak sveta
FIAT Bravo 2010 / 1.4 90PS / LPG(BRC)

Obrázok
Obrázok
mhlavaty
opravy & diag
Príspevky: 24977
Dátum registrácie: 22.04.2005 10:12
Bydlisko: Nové Zámky
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa mhlavaty »

Je to na kopnutie do vajec,ale...najväčšieho nepriateľa nevidíš
lubo66kw
Príspevky: 9
Dátum registrácie: 02.09.2017 21:28
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa lubo66kw »

Pozdravujem, nepomohlo startovaniu ani vykratenie tečka na filtri .... nic sa nezmenilo.
pistiken
Príspevky: 4
Dátum registrácie: 15.02.2016 08:01
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa pistiken »

ja som mal podobný problém, dal som na repas štartér a tiež mi to nepomohlo.
dany01
Príspevky: 44
Dátum registrácie: 17.09.2009 11:08
Zdieľať na Facebook

moja skusenost a vyriešenie teplych startov

Príspevok od používateľa dany01 »

Octavia 1 AHF 81 kw - za studena bez problému ,pri teplom motore trápenie. Baterka nova,čidlo nové,rozvody nové-keby nahodou, vedel som že už štartér ma niečo za sebou, napriek tomu zohanal som niekoho na upravu - v žiadnom prípade si nenechajte otvárať RJ ako mi ponukali /akože majstri/ aj som sa k jednému pri Puchov dostavil-amatér.... Ten čo vie o čom to je to robí cez kabel. Spomenul som si na jedného mechanika, šiel som okolo, spytal sa na tento problém-zasmial sa,že to už dllllho nerobil , vytiahol zaprášený starý NB, kabel do zasuvky - tukol na ikonu na ploche a vybevené. Na nejakú dobu to pomohlo , ale štartér po repase to vyriešil. Uprava vstreku + štartér , u mna vybavené.
Octavia 2, 77 kw, BJB - za studena takisto bez problému, za tepla trápenie. Tu to bolo trochu na badanie-išli sme podla zadania vyrobcu, čo treba urobit: nové kable, baterka, štartér po repase, čidlo. Jednu chvílu to aj fungovalo ale časom sa to začalo zhoršovať. Po špekulovaní čo s tým , prišiel mechanik - celý život robí v škodovke, s vytlačeným prípisom od výrobcu čo treba nastaviť v riadiacej jednotke - menila sa nejaká nula za jednotku. Odvtedy žiadny problém za tepla-štartuje na povel.
Tiež mi ponukali, "majstri" čo všetko sa musí oklamať - teplota, otáčky, atd., nenechajte si zasahovať do RJ. nakoniec to vyriešila banalita.
Ak máte niekoho v autorizovanom servise, tak Vám to určite najde ako to našiel aj pre mna. Ale kedže ide o staré veci a medzitým existuje milion prípisov, je to len o tom či sa niekomu chce to v tom množstve hladať.
Tolko za mna.
dany01
Príspevky: 44
Dátum registrácie: 17.09.2009 11:08
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa dany01 »

ešte by som doplnil jednu vec - tento moj sused, starý škodovácky fachman / skoda že už ide do dôchodku/, už viac krát vynadal, ked som chcel preventívne rozoberať a menit diely za nové pre môj pokoj - napr. hydroštely či už na rotačke, alebo PD, šaly na vačke , atd, a to mám na PD 295 tis. , rotačke 365 tis., že pokial nieje problém , a dava sa motoru to čo treba, tak sa nemá do neho zasahovať. Problém treba riešiť , ked je a nie ho vytvárať. Maximalne mi pozriel na PD , či "šteká" do sania. To je prvý príznak odratých palcov na vačke PD, a nepravidelný chod. Nepravidelný chod môže mať síce aj viac príčin ale on myslel - vačka a hydroštely.
p.s. - oleje na autách max. 10 tis. filtre po každy raz všetky, akurát som palivový začal nechávať na cca 40-50 tis. Daval so po 20 tis. ale tiež mi vynadal - že to prehánam.....
Pre odporcov Castrolu - tych 295 tis. , mám natočených iba na Castrole Edge 5w30 a 5w40. Teraz dam Allclimate 5w40, tak som zvedavý , či sa niečo zmení. (niesom ochotný platiť raztolko za Castrol)
mhlavaty
opravy & diag
Príspevky: 24977
Dátum registrácie: 22.04.2005 10:12
Bydlisko: Nové Zámky
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa mhlavaty »

Tak ono sa nie nadarmo hovorí...zďaleka prišiel,môže hovoriť čo chce.
Bez vlastníctva patentu na rozum - s niečím súhlasím a niečím nie.Súhlasím že olej 10 tis a preč.Súhlasím že Castrol,aj keď ho má kopec ľudí v zuboch.A myslím že tam súhlas končí.
Nesúhlasím...z názorom aby si neriešil čo ešte nepoložilo motor,neklepalo,nevysvecovalo emisie,nepresiahlo mieru v rôznych spotrebách atd
U rotačky je životnosť vačky,hydroštelov atd značne vysoká,preto by som povedal že je to doména PD.
U PD je to dramaticky inak.Hydroštely meniť nemusíš,ale cena zato bude taká,že kdesi okolo 200 tis km začínajú hydrá "mäknúť" a prestanú kopírovať tvar vačky.Dôsledok je ten,že najprv poškriabe brušká vačiek,vzápätí začne ubúdať z výšky vačky (menšie otvorenie ventilu) ale začne vyhlbovať dosadacie plochy hydroštelov a dokáže to urobiť až taký devast,že cez hydro sa prepichne stopka ventilu.Motor je schopný prísť po svojich !!! Takže...nevymeníš hydro včas čo je 200 tis tak začni šetriť na vačkovicu.Vymeníš hydrá (pod 80 e.-) vtedy keď robíš rozvody,máš už všetko na 2/3 nachystané už iba oddekluješ a vymeníš hydrá.Ak si blbec.Ale kedže nie si,zároveň vyhodíš semering na vačke a 5e.- ,vymeníš ložiská (panvičky cca 40 e.-) máš velmi vyprázdnený priestor vôkol motora tak dáš dole sanie a vyčistíš.Kedže pritom sú odmontované prívod a odvod vzduchu od turba,tak to turbo skontroluješ,pozrieť vôle,variabilitu,ak treba vyčistíš.
Vymeníš tesnenie tandemu,skontroluješ (odmeriaš) tlak.Ak už máš na dlani vstreky,vymeníš im dotláčacie skrutky,alebo podľa toho čo pred začiatkom opravy vykazovalo za korekcie,aj vyberieš a pretesníš vstreky.Skontroluješ záslepky olejových kanálikov,lebo je teraz prístup.Každý druhý motor má aspoň jednu zo štyroch olejových záslepiek vahadielok vonku.SuperB čo tu nedávno bol mal vonku tri zo štyroch.
[img]https://s1.postimg.org/2z3dkp0jsb/DSCN7249.jpg[/img]
Strata tlaku oleja odpisuje najprv turbínu...treba pokračovať ? A hlavne..pozrieš do sacích kanálov hlavy,lebo sa môže stať že síce sacie vyčistíš,ale nie je to ono.Aby bolo jasné o čo kráča...
[img]https://s1.postimg.org/9fy19og657/DSCN7228.jpg[/img]
Ono to zmenšenie prierezu pre nasávanie sa ešte dramaticky zhorší teste pri tanieriku ventila,ten motor nemá kadial dýchať.
Ako by sa aj dalo keď tam je toto
[img]https://s1.postimg.org/3sij8xz6bf/DSCN7236.jpg[/img]
To je ale iba to,čo je vydolované vidličkou,sú to tak objemom dve vrecká múky,zbytok ide von chémiou.
Suma sumárum,ten pán nech požiada do predčasného dôchodku,lebo ak by bol u mňa ho na hodinu vyhodím.
Počkať na problém môžeš,potiaľ má vlastne pravdu.Je to asi pravda na úrovni že aj muchotrávka zelená je jedlá huba,žial iba raz.Iné ako...starý škodovácky fachman by som po výpočte názorov na servis vlastne ani nečakal.
dany01
Príspevky: 44
Dátum registrácie: 17.09.2009 11:08
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa dany01 »

Ďakujem za reakciu. Tak ako Vás uznavam ako majstra do PD , síce zatiaľ len z fóra, tak isto uznavam aj "starého fachmana" , ktorý reálne vždy s kľudom vyriešil problémy-nemal som toho moc. Ani sa ho nesnažím zaťažovať, lebo nikdy odomna nič nechce. A je mi to proti srsti niečo zadarmo dostavať.
Ale ak je to možné , a mali by ste čas aspom na tie hydrostely, uloženia vačky, pripadne zhodnotenia čo je potrebné, čo nieje asi až tak časovo náročne , rad by som dobehol - po dohode s Vami. Teda ak by som sa dopracoval k Vasemu tel. číslu. Tu v mojom okoli už nieje taký mechanik , ktorý by mechanikom v pravom slova zmysle aj bol.....
mhlavaty
opravy & diag
Príspevky: 24977
Dátum registrácie: 22.04.2005 10:12
Bydlisko: Nové Zámky
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa mhlavaty »

PD sa vymyká v mnohých veciach a značne líši od súrodencov iného palivového menežmentu.Rozhodne práve z toho hladiska palivového menežmentu ktoré u diesla môžme pokojne vyhlásiť za najdôležitejšie,najporuchovejšie,najdrahšie je to motor výnimočný.Je v podstate najjednoduchší,žiadne tlakové snímače,žiadne regulátory tlaku,žiadne špóny a následne kolaps celého systému komlexne,prakticky žiadna elektrika okrem základnej,čidla kluky,vačky a vstrekovačov.Stačí mať zapojené tie tri veci a môžete štartovať a pôjde.Ešte aj najjednoduchší benzín je zložitejší.
Až je zaujímavé pozerať že často sa štartuje motor ktorý nemá sacie hore vôbec,tj nič ako váha vzduchu,tlak turba,teploty atd nie je zapojené.Štart sa robí iba pre kontrolu či sa nesekol Oring vstreku pri zakladaní vstrekovača,nabehnú hodnoty,motor sa zhasína a dokončuje.U ktorého iného je možné naštartovať polorozobratý motor ?
Celá jeho chyba je neznalosť,čo by som ani nevyčítal majiteľom,ale rozhodne dielňam.Ten motor chce pri každých druhých rozvodoch tj zhruba vždy po 200 tis km výmenu hydroštelov a zhruba to je všetko.Ja to tvrdím a už na to ľudia prichádzajú že ten motor je istých milion km. Ale podmienku som napísal,starať sa o vačku,rozvody a hydrá
Včas tj kým je ešte všetko ok.

dany01...sme termínove v decembri,ja fungujem na kalendárové termíny
dany01
Príspevky: 44
Dátum registrácie: 17.09.2009 11:08
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa dany01 »

Ok, ak sa dá 8.12. mam voľno , keď je to možné, je to piatok. Ak náhodou pracujete aj v sobotu doobeda -snáď sa to dá za ten čas stihnúť , je mi jedno kedy.Mam k Vám cestu cca 2 hod,-niekde som vyčítal ze Nové Zámky,tak by som bol rad aspom za tie hydrostely, sály na vacke, to gufero , záslepky na kanáloch, pripadne čo by vydalo. Aby som aj normálne dom prišiel.
Len neviem či je vhodne to cez fórum riešiť a zaplnat to tu.
mhlavaty
opravy & diag
Príspevky: 24977
Dátum registrácie: 22.04.2005 10:12
Bydlisko: Nové Zámky
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa mhlavaty »

Tam si treba viac vecí vyjasniť,takže radšej cez ss

Návrat na "Škoda fórum"

Kto je prítomný

Užívatelia prezerajúci toto fórum: Žiadny pripojení užívatelia a 33 neregistrovaných