Skoda Octavia 77 kw - dpf regeneracia

Diskusia ohľadne vozidiel značky Škoda

Moderátori: mhlavaty, niner, Atlas, LOCHNESS, foter

mhlavaty
opravy & diag
Príspevky: 24918
Dátum registrácie: 22.04.2005 10:12
Bydlisko: Nové Zámky
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa mhlavaty »

Preventívne určite nie.Pomerne zložitý algoritmus sleduje nie iba stúpanie rozdielového tlaku ale vyhodnocuje aj spôsob akým sa veci dejú z jazdného aj časového pohladu.V menežmente dávno existujú cykly ktoré sa vyhodnocujú a tvoria nakoniec osembitový kód ktorý by mali na EK kontrolovať.Taká hlúposť (zdanlivo) ako teplotné čidlo sa kontroluje na úspešné cykly ktoré musia splniť určitý prírastok teploty aby sa ukončili ako správne.Ak nárast nedosiahne parameter ktorý RJ očakáva sa zaznamená ako chybný,a niekoľko chybných vysvieti chybu.A ak premeriate čidlo teploty tam je správne !!!
Tieto veci nie sú všeobecne známe,čo neznamená že neexistujú
Už táto funkcionalita robí nepochopiteľným prečo autá kde sa readiness kód tvorí,nie je kontrolovaný pritom je dostupný.Nejde ho poľahky oklamať vynulovaním MIL,pretože nastaví počítadlo udalostí na max a musí prebehnúť X cyklov bez vady,kým sa kod prepíše na 0 ako - som v poriadku a dlhodobo pretože tá nula sa tvorí dlho.
Možno pochopenie tohoto ulahčí pochopenie prečo sa objaví ako chyba niečo,čo akože nie je vadné,typicky mechanizmus turbo tlaku a pád do núdzáku ...a prečo niekedy ano,a niekedy nie
Je písané polsky ale aj z obrazu je zrejmé o čo kráča
[img]https://s1.postimg.org/15jce58vdn/image.jpg[/img]
mhlavaty
opravy & diag
Príspevky: 24918
Dátum registrácie: 22.04.2005 10:12
Bydlisko: Nové Zámky
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa mhlavaty »

Len ich treba poznať.Sem tam možno ešte tak je známá rutina základných nastavení pre škrtiace klapky.Je až nemožné si pamätať obrovské množstvá toho,čo dokáže RJ sledovať a vyhodnotiť.Reporty výsledkov sú niečo čo by mohlo (malo) ulahčovať prácu s odhalením problému,ale to by museli novú generáciu učňov učiť ľudia ktorý tomu rozumejú,vedia to vysvetliť a hlavne u mladých zobudiť záujem sa tie veci naučiť.Lebo určite platí,že vtedy začne diagnostika baviť keď sa jej začne rozumieť.Až vtedy začne to denno denné učenie,ňúrenie po nových veciach,keď každá aj malá nová vedomosť zapadá do mozaiky a konečne sa uzatvárajú veci do celkov a začína sa tvoriť obraz.Ak niekto niečo nevie,nemôže ho ani baviť.Tragédia tohoto priestoru je úplný nezáujem,niet si s kým vymeniť vedomosti,poradiť sa,spoločne premýšlať.A smola majiteľov aut že aj najhlúpejší sa správajú akoby skončili Cambridge
mhlavaty
opravy & diag
Príspevky: 24918
Dátum registrácie: 22.04.2005 10:12
Bydlisko: Nové Zámky
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa mhlavaty »

Ibaže tebe ja jasné že každý komponent elektronicky riadený musí byť RJ predstavený a musí poznať jej parametre,inak by ho vlastne nevedela ovládať,musí vedieť uhol ak treba alebo pozíciu,ale tie sofistikovanejšie si ešte robia vlastný archív a vyhodnocujú správanie,priebehy,nárast a či je tá zmena alebo nárazd podľa očakávania alebo nie.No a ešte pre diagnostika z toho vyplýva že mu nestačí poznať samotnú diagnostiku,ale pre opravu musí vedieť ako to čo vidíme ako hodnotu,ako vyzerá ako signál pred vstupom do RJ a čo je rozhodúce aby to RJ opoznala ako relevantný tvar.
ja som to už písal,a písať budem dlho,bude tu ešte plaču.Lebo technika raketovo stúpa,a počty tých čo stúpajú s ňou ani nie.Takže budúcnosť nie je v opravách,ale vo výmenách celkov.Ibaže aj po výmene musí niekto kto tomu rozumie musí prísť,takže o dobrý život sa báť netreba.Končia nadobro časy kedy sa dá niekomu dať radu a on si pomôže sám.Rada bude ..prídi s tým,urobím,opravím
No ale koľký môžu napísať to druhé slovo - opravím ? Myslím že prichádza čas keď sa zaplatia tie roky študovanie,trápenia a nezarábania
YxoYpsilono
Príspevky: 3391
Dátum registrácie: 14.08.2008 16:55
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa YxoYpsilono »

zeroA6M napísal:Zdravim.
Mam tuto motorizaciu bez Dsg r.v 2014 60000km.Co som odsledoval regeneracie tak regeneruje u mna kazdych cca 400km a je uplne jedno ci sa jazdia curacky mesto alebo dialnice.V autorizaku seriozny mechanik asi jediny ktory tam je,povedal ze u tejto generacie diesla a DPF regeneruje 2x za cca 1000km bez ohladu na zaplnenost filtra.Vraj preventivne.Ze starsie generacie vypalovali raz za cca 1000km.Neviem ze ci ma pravdu alebo nie.Este co som odsledoval tak ak ju prerusim tak ju automaticky spusti pri dalsom nastartovani a regeneruje aj ked teplota vody ma iba 50 stupnov.Ak zaregistrujem ze regeruje prebehnem to ete cca5-8km a tak vypinam.Snad to este nejake km vydrzi :d :D
Pekny vecer

Mne po 100tkm regeneruje cca po 600km. Jazdim 90% dialnice.. 1,6 tdi, 2014
Sprtos
Príspevky: 239
Dátum registrácie: 22.10.2016 13:07
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa Sprtos »

Pekne sa da pozriet u koncernu PSA na regeneraciu cez jednoduchu aplikaciu FAP, ktoru je zial mozne vo full verzii zakupit len na Amazon.com Samozrejme, ze nenahradi riadnu diagnostiku, ale udaje su cerpane priamo z riadiacej jednotky. Vid link nizsie

https://www.youtube.com/watch?v=XXdRbeA4ENk
Sprtos
Príspevky: 239
Dátum registrácie: 22.10.2016 13:07
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa Sprtos »

Ano je, ale tato je premakanejsia.

Návrat na "Škoda fórum"

Kto je prítomný

Užívatelia prezerajúci toto fórum: Žiadny pripojení užívatelia a 10 neregistrovaných