Skoda Octavia II 1.9 TDI 77KW - vymenené žhaviče , zlý štart

Diskusia ohľadne vozidiel značky Škoda

Moderátori: mhlavaty, niner, Atlas, LOCHNESS, foter

longersvk
Príspevky: 22
Dátum registrácie: 23.10.2017 09:09
Zdieľať na Facebook

Skoda Octavia II 1.9 TDI 77KW - vymenené žhaviče , zlý štart

Príspevok od používateľa longersvk »

Zdravím páni a dámy,
mám problém posledné tri týždne, auto strašne ťažko a dlho štartuje sem tam po štarte krátko trhá-skáče. Ale akonáhle potom vypnem motor a idem naštartovať znova už to ide v normále. Čítal som, že by to mohol byt aj zly vstrek alebo softvérová vec fakt neviem už. Mám tu aj video čo som dal na youtube. Žhaviče som už vymenil v diagnostike viac neukazovalo vraj.

https://www.youtube.com/watch?v=T9khjaSPlGU

typ motoru BKC, prevodovka DSG

Octavia II 1.9 tdi 77kw rv 2006
patko1
Príspevky: 5737
Dátum registrácie: 03.12.2007 11:01
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa patko1 »

zhavice vymenene len ci aj zhavia. So softom ti vie kamos pomoct ak nemas daleko do Detvy
patko1
Príspevky: 5737
Dátum registrácie: 03.12.2007 11:01
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa patko1 »

softvaru sa nestalo nic. Len obcas sa jeho upravou da startu pomoct. Samozrejme ze najprv treba kuk ci tie zhavice po vymene ozaj aj zhavia lebo medzi zapnutim klucika a nazhavenim je este par suciastok okrem zhavicov
mhlavaty
opravy & diag
Príspevky: 24918
Dátum registrácie: 22.04.2005 10:12
Bydlisko: Nové Zámky
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa mhlavaty »

Keď je motor v slušnom stave nepotrebuje nič v softe.Motor z väčším nábehom sa robí úprava teplého štartu,studený je aj pri 800 tis na brnk
longersvk
Príspevky: 22
Dátum registrácie: 23.10.2017 09:09
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa longersvk »

No to ma napadlo tá uprava teplého štartu, len dnes ma napadlo ešte zmerať baterku pri štarte a ráno sa hýbala hodnota na 8,5V poobede okolo 9,4V a neviem či by to mohol byť práve ten problém alebo je to len zhoda náhod, že aj baterka odišla rozhodne ju dobijem alebo keď nepomôže vymením.
VLADY
Príspevky: 5285
Dátum registrácie: 11.09.2007 20:00
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa VLADY »

8,5 dosť málo ak sa meralo priamo na póloch na baterke pretože na štartéri to bude ešte o chlp menej kvôli úbytku na kábloch a spínacích kontaktoch.
longersvk
Príspevky: 22
Dátum registrácie: 23.10.2017 09:09
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa longersvk »

Zmerám uvidím aj keď mi niečo hovorí, že baterka to aj tak nebude ale uvidím.
pidizvi
Príspevky: 3398
Dátum registrácie: 20.09.2011 12:42
Bydlisko: SC
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa pidizvi »

baterka pravdepodobne vadna, ledva to otaca ten motor. Pri najblizsich mrazoch by uz zrejme neotocila.
Skus z druheho auta natiahnut startovacie kable, ci to pomoze, zrejme ano.
bajo777
Príspevky: 13554
Dátum registrácie: 03.08.2010 10:08
Bydlisko: BH - bratislavske humno
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa bajo777 »

longersvk napísal:Zmerám uvidím aj keď mi niečo hovorí, že baterka to aj tak nebude ale uvidím.
:2f93:, rovno zahod ten multimeter, je ti uplne nanic...resp jak simpazovi notbuk cca
FIAT Bravo 2010 / 1.4 90PS / LPG(BRC)

Obrázok
Obrázok
mhlavaty
opravy & diag
Príspevky: 24918
Dátum registrácie: 22.04.2005 10:12
Bydlisko: Nové Zámky
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa mhlavaty »

Pod určité napätie začínajú RJ končiť svoju prácu,a tam kde býva velký odber je nízke napätie velmi nebezpečná záležitosť pretože paradoxne vie zabiť elektronickú vec vysokým prúdom.Nech to nejaký elektrikár vysvetlí ako k tomu dochádza
Ale aj keby batéria bola iba zoslabená,čo niekedy vyzerá kým nevidíte čísla že točí akože ok,tak ok to nie je,a pre tento dôvod RJ ani nespustí elektronické riadenie vstrekov.Asi prekvapí kadekoho,ale PD púšta do vstrekovača 80V a 20A na otvorenie,potom prepína na udržovacie čo je už nižšie.Ani to že diagnostika ukáže počas štartu dávku v mg neznamená nič,je to vypočítané množstvo ktoré by tam išlo,ak by bol povolený štart,reálne sa vstrekovač neotvára
longersvk
Príspevky: 22
Dátum registrácie: 23.10.2017 09:09
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa longersvk »

bajo777 napísal:
longersvk napísal:Zmerám uvidím aj keď mi niečo hovorí, že baterka to aj tak nebude ale uvidím.
:2f93:, rovno zahod ten multimeter, je ti uplne nanic...resp jak simpazovi notbuk cca
dôvod? ty si padol najmúdrejší z neba? len sa pýtam normálne veci, ktoré sú reálne a ty si tu hustý namiesto toho aby si povedal normálnu vec.
longersvk
Príspevky: 22
Dátum registrácie: 23.10.2017 09:09
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa longersvk »

mhlavaty napísal:Pod určité napätie začínajú RJ končiť svoju prácu,a tam kde býva velký odber je nízke napätie velmi nebezpečná záležitosť pretože paradoxne vie zabiť elektronickú vec vysokým prúdom.Nech to nejaký elektrikár vysvetlí ako k tomu dochádza
Ale aj keby batéria bola iba zoslabená,čo niekedy vyzerá kým nevidíte čísla že točí akože ok,tak ok to nie je,a pre tento dôvod RJ ani nespustí elektronické riadenie vstrekov.Asi prekvapí kadekoho,ale PD púšta do vstrekovača 80V a 20A na otvorenie,potom prepína na udržovacie čo je už nižšie.Ani to že diagnostika ukáže počas štartu dávku v mg neznamená nič,je to vypočítané množstvo ktoré by tam išlo,ak by bol povolený štart,reálne sa vstrekovač neotvára
Dlho som musel premýšlať ale chápem ťa a chcel by som nájsť nejakého schopného servisaka čo by to takto celé prekotroloval, že to bude elektrika/baterka alebo nejaký snímač proste schopný elektrikár ale namiesto toho počúvam, že su vadné vstreky alebo treba upraviť teplý štart / zvýšit dávku a to tiež som čítal, že nie vždy je najlepšie riešenie pre RJ a mapy.
longersvk
Príspevky: 22
Dátum registrácie: 23.10.2017 09:09
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa longersvk »

Keď bude baterka OKA a bude to robiť stále budem múdrejší takto sú to len dohady.
mhlavaty
opravy & diag
Príspevky: 24918
Dátum registrácie: 22.04.2005 10:12
Bydlisko: Nové Zámky
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa mhlavaty »

Ja tú hru na slepú babu vidím,preto som aj dal tému ako si z PD poradiť,alebo ho aspoň trocha pochopiť aby sa nerobili zlé kroky,tie sú vždy aj o peniazoch.Aby sa robilo to čo treba,a ako treba.Tá téma je tu
motor-vw-1-9-2-0-tdi-pd-ako-ho-servisovat-t67907.html
Kedže nazahŕňa veci ako manuál v prípade neschopnosti štartu uvažujem o doplnenie.Trocha to ale naráža na to,že radový motorista tie možnosti a výbavu ktorá by sa žiadala nemá.V podstate stále ostane odkázaný na dielňu a sme zase kde sme boli,pri otázke či je tam rozumný mechanik alebo nejaký manták preštepený na zlatokopa

Baterka je No 1 podmienka
longersvk
Príspevky: 22
Dátum registrácie: 23.10.2017 09:09
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa longersvk »

Okey dnes je tam nová baterka odskúšam, teplý štart aj ranný ak to bude vpohode a neuvidím nič neobvyklé ukončujem to a poďakujem za debatu.

P.S: bodaj by to tak bolo :)

Návrat na "Škoda fórum"

Kto je prítomný

Užívatelia prezerajúci toto fórum: Žiadny pripojení užívatelia a 9 neregistrovaných