Citroen C4 - núdzový režim

Diskusia ohľadne vozidiel značky Citroen

Moderátori: mhlavaty, niner, Atlas, LOCHNESS, foter

darken
Príspevky: 9
Dátum registrácie: 19.10.2017 14:25
Zdieľať na Facebook

Citroen C4 - núdzový režim

Príspevok od používateľa darken »

Zdravím,

mám problem s autom - Citroen C4 1.6HDi(80kw), naj.266000, r.v.2005.Autom sem-tam zaškubne, dosť to závisí od štýlu jazdy lebo keď jazdím s plynom na podlahe tak to nerobí. To zaškubnutie je skôr akoby auto stratilo na zlomok sekundy ťah, raz sa mi to stalo na zapnutom automate a rýchlosť sa nezmenila(alebo len o 1km/h, už neviem presne teraz).

Jedného dňa autom zaškublo a vyhodilo antipollution fault, obmedzilo výkon na polovicu, po naštartovaní kontrolka ostala svietiť no výkon bol späť. Bol som na diagnostike, vstreky OK, tlak turba OK, DPF zanesené na 9%, vypísalo chybu EGR a níky tlak nafty(možno spôsobený blbým čidlom alebo palivovým filtrom ?). Každopádne z pozorovania toho ako sa to správa skôr to blbne v určitom rozmedzí otáčok, teda ak tomu dám viac plynu pri nízkych otáčkach prípadne pri rozjazde dokopca zvykla sa zobraziť hláška antipollution fault a rozsvietiť kontrolka motora.Čiže sústredil by som sa asi na ten egr ventil, okrem toho pred nedávnom som bol na EK a emisie boli dosť vysoké, prvé meranie s hodnotou cez 10(max. povolená je u toho auta 1.01 :D ).

Mechanik vravel že čistiť EGR sa neoplatí, vraj to funguje na krátku dobu a že tým že sa tam nanosí bordel ktorý bráni v pohybe ventilu zvykne zblbnúť ten motorček čo ho ovláda prípadne jeho napájanie a že keď tak vymeniť za nový. Takže vraj je zbytočné rozoberať to. Zaslepenie vraj nie, lebo novšie nafťáky nemusia potom štartovať alebo vypisuje chybu motora.

Čo s tým teraz ? Naozaj sa to neoplaťí čistiť ? Prípadne to môže byť chyba niečoho iného než EGR ?

Okrem toho tempomat funguje tak trochu obmedzene. Ak chcem ubrať z rýchlosti tak hneď po stlačení tlačidla na zníženie rozsvieti kolonku servis, ak chcem tomu pridať tak jedine pomaly "po malom množstve", ak tomu pridávam hodnoty rýchlo tak tiež sa rozsvieti servis. To by mohlo súvisieť s tým akože nízkym tlakom nafty ?
darken
Príspevky: 9
Dátum registrácie: 19.10.2017 14:25
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa darken »

Nakoniec som sa rozhodol EGR ventil zaslepiť. Nevie nieko ako oblbnúť RJ aby to nehádzalo potom chybu ? Niekdy som čítal niečo ako zohriať motor, odpojiť a zapojiť baterku a nechať ho klepať na voľnobehu pár minúť, vraj si RJ načíta nové hodnoty a potom nebude vyhodnocovať ako chybu že prechádza viac vzduchu cez váhu, ktovie.
mhlavaty
opravy & diag
Príspevky: 24977
Dátum registrácie: 22.04.2005 10:12
Bydlisko: Nové Zámky
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa mhlavaty »

Si na začiatku zlého rozhodnutia už preto lebo máš DPF stroj pre ktorý je pár vecí proste inak.Tak EGR,ako aj klapka sú priamo zainteresované v systéme regenerácie,tj sú aktivované,zatvorené či otvorené alebo riadené pri spustení.Tým netvrdím že EGR off sa nedá urobiť,dá,presne tak ako off polovice vecí ktoré sa dajú preprogramovať tak že teoreticky tam nemusia byť.Ale ja by som to nerobil,pretože overiť EGR je vcelku hračka,už to písal kolega predo mnou
darken
Príspevky: 9
Dátum registrácie: 19.10.2017 14:25
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa darken »

Overovať prácu EGR už nemá zmysel keď už vieme kde je problém, teda je v samotnom EGR.

Vravíš teda že bez zásahu do RJ by mohol po zaslepení EGR nastať problém s regeneráciou filtra ? že by sa filter nevedel zregenerovať ? Lebo dávať ďalšie peniaze ze preprogramovanie RJ to už rovno vymením ten ventil a mám pokoj(výmena EGR by ma vyšla na cca 150e aj s robotou).

Čo s tým čistením EGR ? Neoplatí sa to keď už sa ten ventil zasekáva ?
Sprtos
Príspevky: 239
Dátum registrácie: 22.10.2016 13:07
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa Sprtos »

Ak je ten EGR nefunkcny a je to jediny dovod pre ktory auto ma problem, tak jedine spravne rozhodnutie bude ho vymenit.Kazde ine rozhodnutie je zle.Riadiaca jednotka zisti, ze EGR je zaslepene, pretoze v dnesnych autach vsetko so vsetkym suvisi.A ak mechanik povie, ze funkcny EGR a sanie nema zmysel cistit tak chyt klucku dveri do jeho servisu z vonkajsej strany a viac do tychto dveri nevstupuj.
mhlavaty
opravy & diag
Príspevky: 24977
Dátum registrácie: 22.04.2005 10:12
Bydlisko: Nové Zámky
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa mhlavaty »

EGR sa čistí pomaly denne a mimo to že to človek nerobí práve z radosťou tam nie je problém.Logicky u pneumatického sa najprv zistuje stav membrány či je banka tesná nech sa nerobí zbytočná práca,a u elektrického sa testuje dráha pomocou generátora PWR kedže to bývajú riadené motorčeky.Kto chce zarobiť rýchle,viac a z min práce - jednoducho vymení.Má to čistiť za dvacku a ešte sa patlať v tom maglajse ? Kto to nerobil nemá potuchy aká odporná robota to je.to rovno vymení za nový a na rabate má zarobené viac.Nie je v tom racionálne uvažovanie ?!
darken
Príspevky: 9
Dátum registrácie: 19.10.2017 14:25
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa darken »

Dobre teda, dám ten ventil vyčistiť, dúfam že už potom pôjde ako má.
Sprtos
Príspevky: 239
Dátum registrácie: 22.10.2016 13:07
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa Sprtos »

Prv, nez by som zacal cistit EGR, by som siel k niekomu, kto mi spravi poctivu diagnostiku!
mhlavaty
opravy & diag
Príspevky: 24977
Dátum registrácie: 22.04.2005 10:12
Bydlisko: Nové Zámky
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa mhlavaty »

Jednoznačne
darken
Príspevky: 9
Dátum registrácie: 19.10.2017 14:25
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa darken »

V pondelok mi mechanik vyberie EGRko a budem ho čistiť sám, uvidíme čo to dá.

Mám ešte jeden problem ktorý ale nesúvisí s poblémom s výkonom a to konkrétne radenie. Často sa mi stáva že pri preraďovaní pákou akoby narazím na niečo a nechce ma pustiť ďalej, potom dám páku späť do N a na ďalší pokus o zaradenie už to zvykne ísť OK, pričom spojku som držal vkuse stlačenú. Nerobí to vkuse a robí to výlučne na 4. prevode, ostatné idú OK, už sa mi stalo pár krát že škrtli zuby, hlavne keď som okamžite po stlačení spojky tam chcel zaradiť tú 4ku. Chová sa to rovnako pri studenom alebo teplom motore.

Spojka už má čo to za sebou, pri rozbehu na nižších otáčkach trasie trocha autom, zotrvačník sa zdá byť v pohode, po vytlačení spojky sa nemení zvuk auta.
Napísať odpoveď

Návrat na "Citroen fórum"

Kto je prítomný

Užívatelia prezerajúci toto fórum: Žiadny pripojení užívatelia a 10 neregistrovaných