Opel Zafira 2.0 Di kod motora X20DTL
Moderátori: mhlavaty, niner, Atlas, LOCHNESS, foter
-
- Príspevky: 6
- Dátum registrácie: 06.03.2012 08:25 Zdieľať na Facebook
Opel Zafira 2.0 Di kod motora X20DTL
zdravým. mám problém na motore X20DTL počas jazdy mi zasvieti kontrolka motora.Dochádza k tomu pri otáčkach od 1100-2200, zníži sa výkon a pri stlačení plynového pedálu po chvíli chyba motoru zmizne a motor znovu ťahá ako má.Bol som na diagnostike motora kde mi uviedli poruchu EGR.vymenil som porucha tá istá.Vymenil som podtlakové čerpadlo problém ten istý.Prekontroloval som podtlakové hadičky-tiež sú v poriadku.Elektromagnety fungujú.Môže byť chyba v nastavení otvárania EGR v elektronike ale je nejaké čidlo na výfukové plyny ktoré riadi otváranie EGR?Pomôžte, ďakujem.
-
- Príspevky: 2654
- Dátum registrácie: 25.12.2008 16:29
- Bydlisko: Rimavska Sobota Zdieľať na Facebook
-
- opravy & diag
- Príspevky: 24976
- Dátum registrácie: 22.04.2005 10:12
- Bydlisko: Nové Zámky Zdieľať na Facebook
Práca EGR je kontrolovateľná na prietoku vzduchu cez váhu vzduchu.Motor pri volnobehu má akýsi "normovaný" prietok kde sa pohybujú všetky dané motory z +- maličkým rozdielom.Ten sa skokove mení otvorením,kde zase má akúsi zdravú "normu" tak prečo sa robia hlúposti okolo toho ?
Hadičky...samozrejmosť,tesnosť nutná,hodnota podtlaku sa prejavuje už na posilovaní brzd,takže gazda nemôže nevedieť že má z podtlakom problém.Elmagnet ventil...jeho práca je tiež vidieť na prietoku.Kedže sú všetky ventili zosieťované do jedného podtlaku,navzájom si spôsobujú problémy,preto sa venovať jednému nedá.Pre skúšku treba všetky vyradiť a nechať pracovať iba ten od EGR a potom platí čo som písal,ostatné do ničoho nezasahujú,a pre moment skúšky je ich možné zaslepiť aby do podtlaku nekecali.
Hadičky...samozrejmosť,tesnosť nutná,hodnota podtlaku sa prejavuje už na posilovaní brzd,takže gazda nemôže nevedieť že má z podtlakom problém.Elmagnet ventil...jeho práca je tiež vidieť na prietoku.Kedže sú všetky ventili zosieťované do jedného podtlaku,navzájom si spôsobujú problémy,preto sa venovať jednému nedá.Pre skúšku treba všetky vyradiť a nechať pracovať iba ten od EGR a potom platí čo som písal,ostatné do ničoho nezasahujú,a pre moment skúšky je ich možné zaslepiť aby do podtlaku nekecali.
Kto je prítomný
Užívatelia prezerajúci toto fórum: Google [Bot] a 6 neregistrovaných