´šušťanie´ pri studenom štarte

Sekcia slúžiaca na odbornú analýzu problémov

Moderátori: mhlavaty, niner, Atlas, LOCHNESS, foter

qubo
Príspevky: 65
Dátum registrácie: 16.10.2017 02:17
Zdieľať na Facebook

´šušťanie´ pri studenom štarte

Príspevok od používateľa qubo »

Ahoj,
ide o FIat Qubo 1,3multijet diesel 75hp r.v 2010, 145tis km /oficialnych/.
Pris studenych štartoch spočiatku bolo počuť akoby výfuk mal netesnost-taký tichý syčavý zvuk...teraz sa to prejavuje hlasnejšie, a je počuť šušťanie-akoby rozvodova reťaz. Na jar som bol menit olej a komplet servis v original Fiat servise v PO /dost zly servis ako som zistil/, kde mi technik povedal, že motor a retaz je O.K. že je tam ešte dost vole na napínaku na retaz, čiže to nemusim riešit. No odvtedy som najazdil cca 5000km vacsinou dialnice a šuštanie sa stupnuje. AK sa motor zahreje, je to menej počuť/nepočuť. Mám obavy aby nebolo neskoro.
Auto bolo kupene od ruky, vraj povodne km-to samozrejme nik nemože s určitostou povedat...
Čo by to mohlo byť/ja predpokaladam vytahanu retaz/, čo by cca mohla stat vymena, mám to bezodkladne riešiť, alebo mam spoliehať na technika z Fiat servisu.. Olej používam Shell Helix 5w30

Ď
mhlavaty
opravy & diag
Príspevky: 24918
Dátum registrácie: 22.04.2005 10:12
Bydlisko: Nové Zámky
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa mhlavaty »

Je problematické posúdiť či urobili a čo urobili pre odhalenie pôvodu zvuku.Preto je otázka či použili jednu starú primitívnu metodu popočúvať dielenským stetoskopom.Ale velmi úspešne to ide obyčajným dlhým silnejším skrutkovačom dotykom vecí a druhý koniec pri uchu.Dajú sa odpočúvať všetky zvuky a velmi to pomôže určiť miesto kedže sa buď vzďaluje zdroj alebo približuje,to sa pri naklonení nad motor často nedá resp aj sa človek môže velmi pomýliť.
Reťaz býva často mazaná obstrekom,alebo iba hmlovinou,velmi záleží na prevedení ako sa bude v prevádzke správať.Na čo ale treba myslieť a mal by hlavne technik v servise,je že pôvod problému môže byť inde a inde sa to pokaká.Ak odídu po sebe dve turbíny býva problém práve z olejom,ale oni nahodia aj tretiu turbínu.
Väčšina dielní a pre autorizáky platí ako zákon,nevedia riešiť neobvyklé zapeklité záhadné problémy,resp presnejšie je že vedia,vymení sa od A po Z všetko čo je trochu v podozrení.Je totiž trochu problém odkomunikovať že to a to ale k nemusí priniesť odhalenie závady,vedie to k reklamáciám a hnevu.Aj autorizák je dielňa ktorá toto všetko vie,celkom dobre vie kedy ide do neistých úkonov z neistými výsledkami.Je problém nebyť pri tom a posúdiť čo sa pre odhalenie závady spravilo,alebo či je to o vyhnutí sa oprave z neistým výsledkom.Tu je jedna cesta priechodná,dať si reťaz vymeniť čo vzhladom na neistý prebeh km môže byť dokonca velmi rozumné.
qubo
Príspevky: 65
Dátum registrácie: 16.10.2017 02:17
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa qubo »

ďakujem za odpoveď, pozná niekto daný motor? Kedy mám meniť reťaz -roky /km, čo sa može stať ak to p*dne, výmena retaze je drahý špás ?

Ď.
avelmak
Príspevky: 2654
Dátum registrácie: 25.12.2008 16:29
Bydlisko: Rimavska Sobota
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa avelmak »

Menime uz skoro ako na beziacom pase.Sada cca 100-150,zavisi na kvalite.Robota ,olejova vana ide dole.Robota cca talisto okolo 100.
Napísať odpoveď

Návrat na "Diagnostika"

Kto je prítomný

Užívatelia prezerajúci toto fórum: Žiadny pripojení užívatelia a 8 neregistrovaných