Honda Civic 2013+ - motorizácia

Diskusia ohľadne vozidiel značky Honda

Moderátori: mhlavaty, niner, Atlas, LOCHNESS, foter

st.jimmy
Príspevky: 132
Dátum registrácie: 20.08.2006 14:33
Zdieľať na Facebook

Honda Civic 2013+ - motorizácia

Príspevok od používateľa st.jimmy »

Zdravím Vás, chystám sa vymeniť môj 10ročný Golf 1.9 tdi za niečo novšie. Voľba padla na Civic, model cca 2013. Riešim dilemu aký motor vybrať. 1.4 vtec, 1.8 vtec alebo ostat pri nafte?
Najazdím cca 15-16.000km ročne, dochádzam do práce (30km tam a 30km spať), diaľnica tak raz mesačne - skôr výnimočne. Drvivú väčšinu sme v aute dvaja/traja. Doteraz som jazdil len naftové motory, ale mám trochu obavy zo servisu auta s modernejším dieselovým motorom.
Vďaka za názory
braga
Príspevky: 1982
Dátum registrácie: 26.10.2009 18:24
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa braga »

Jednoznačne 1.8 benzín ta 1.4 je dosť slabucka naftovy je do toho auta ťažký aj keď motor je dosť spoľahlivý ale načo riešiť turbo vstreky a hlavne DPF keď 1.8 je skoro bezudrzbova
Naposledy upravil/-a braga v 16.10.2017 03:42, upravené celkom 1 krát.
ROBOPASTUSZEK
Príspevky: 159
Dátum registrácie: 07.05.2014 20:16
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa ROBOPASTUSZEK »

Perfektna volba :28b7: Jednoznacne 1.8 absolutne bezproblemovy a usporny motor. Na ten motor asi ani zlu recenziu nenajdes. Proste honda :300f: Aj obrovske auto i ked sa nezda zadne sedacky maju vyklapatelne sedaky ( skus zadny sedak vyklopit dohora, nikde inde toto nenajdes). Rozvody vydrzia dlho, motor nema hydrostely , kontrola vole ventilov sa robi po 100 000km ( nebyvaju rozstelovane) nad plynom neuvazuj. Bede to velka zmena, nenechaj sa odradit druhimi, nemyslim ze budes lutovat kupu. Cena nahradnich dielov zrovnatelna s inymi autami.
blastrik
Príspevky: 141
Dátum registrácie: 31.08.2010 05:44
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa blastrik »

Ahojte. Vlastním Civic 2008, 1,8 vtec. Môžem potvrdiť, že je to výborný motor aj samotné auto má pár dobrých vychytávok. Čo mi na ňom vadí je vyššia tvrdosť podvozku a často opakujúci sa problém s prehrievajucími sa zadnými brzdami.
V najbližšej dobe som to chcel dať do LPG, prečo to nie je dobrá voľba? Ináč spotreba je do 6,5 l benzínu. :2f93:
jarka1979
Príspevky: 88
Dátum registrácie: 22.11.2010 13:08
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa jarka1979 »

Lebo tie motory sú z " blata ". Sú super na benzín, ale dlhodobé užívanie na LPG im škodí. Hlavný problém je zaklepavanie ventilov. Metalurgia nepustí. A ak vozidlo má priemernú spotrebu 6,5/100km je veľká otázka,kedy sa legálne LPG vráti a či vôbec bude mať ekonomický zmysel ísť do prestavby...predovšetkým pri riziku zaklepania ventilov.

Ale vo všeobecnosti je LPG fajn.
hjundai
Príspevky: 2709
Dátum registrácie: 21.03.2010 07:39
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa hjundai »

ale to bude menší kultúrny šok... z Golfu na Japonca... z TDI do vtec... mohol by nám pán neskôr poreferovať....
CAMLS
Príspevky: 292
Dátum registrácie: 23.05.2009 19:25
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa CAMLS »

To teda bude :)
Ale môže byť sklamaný asi z jedinej veci, ze to nebude mať taký záťah ako je zvyknutý z turba....
LEGEND 295konikov 4x4 aktivny zadny diferak + LPG BRC + privstrek benzinu, olej 5W-50/0W-40
340 000km

LEGEND 295k 4x4 aktivny zadny diferak + LPG BRC + privstrek benzinu, olej 0W-40
matko193782
Príspevky: 6
Dátum registrácie: 26.05.2013 16:22
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa matko193782 »

Presne, pán by potom mohol zreferovať aký bude prechod s turbo diesla na i-vtec :) nakoľko tiež zvažujem prechod z Astry 1.7 CDTI na Civic 1.8 i-vtec :D
st.jimmy
Príspevky: 132
Dátum registrácie: 20.08.2006 14:33
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa st.jimmy »

Vďaka za postrehy. Prechod určite budem poznať ale nejaké obavy z toho nemám. Nikdy som spotrebu extra neriešil a na jazdný prejav to chce len čas a zvyk. Ten golf bol v tom čase výhodná kúpa z rozumu, ktorú určite neľutujem, ale sú tam veci, ktoré sa budú v horizonte 2 rokov podľa mechanika porúčať (turbo, dpf a pod., už má takmer 300.000km).
Podmienky som mal aby to bol čo najjednoduchší a spoľahlivý motor, po preštudovaní ďalších fór teda ostávame pri Civicu 1.8 v-tec, už to odobrila aj polovička :)
tudzo
Príspevky: 221
Dátum registrácie: 01.04.2009 13:24
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa tudzo »

Presne túto dilemu som riešil minulý rok. Riešil som aj jazdenku vs. nový.
Nakoniec bol z toho nový Civic 1.8. Dodnes neľutujem. A to som tiež jazdil len dízle. Spotreba dlhodobo 6,5l/100. Ak jazdím ako ...pretekár... tak max 7.0/100. Neuveriteľné.

Takže za mňa určite 1,8.

Len pozor, naozaj to jazdí inak ako turbo dízel. Nestačí len zošliapnuť pedál. Ale na to prídeš veľmi skoro a ešte skôr si zvykneš.
Napísať odpoveď

Návrat na "Honda fórum"

Kto je prítomný

Užívatelia prezerajúci toto fórum: Žiadny pripojení užívatelia a 2 neregistrovaní