Seat Toledo tdi - neštartuje

Diskusia ohľadne vozidiel značky Seat

Moderátori: mhlavaty, niner, Atlas, LOCHNESS, foter

alabama311
Príspevky: 30
Dátum registrácie: 23.09.2010 18:45
Zdieľať na Facebook

Seat Toledo tdi - neštartuje

Príspevok od používateľa alabama311 »

Zdravím Vás všetkých, mám taký jeden problém. Seat Toledo tdi pd ARL 110kw, séria žiadne softy kolotoče.

Auto mi z ničoho nič neštartuje. Vyhodilo chybu snímača G40 - mimo tolerancie. auto bolo pred dvomi týždňami v servise, rozvody, stk/ems, náprava - všetko len klasická údržba, nikde nebol ani náznak niečoho zlého, od servisu som spravil +/- 200km bez problémov, a potom z ničoho nič nechcelo naskočiť, stálo asi deň a pol. Točí točí a neodpáli, na štartovací sprej chytí, ale akonáhle prestanem striekať tak zdochne. Podávacie čerpadlo naftu vytlačí, ale na otočenie klúčikom je to skôr len také odplutie. Môže to byť problém? Dajme tomu že na 3-4 otočenia klúčikom vytlačí tak 1 deci. Nie je to málo? Ďakujem za všetky konštruktívne rady. Auto nie je žiadna olejnička ani nič podobné, vždy štartovalo na brnk, pred rokom nová baterka, štartér..
mhlavaty
opravy & diag
Príspevky: 24918
Dátum registrácie: 22.04.2005 10:12
Bydlisko: Nové Zámky
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa mhlavaty »

Treba odkrytovať horný kryt rozvodov,a pozrieť na jazýček šponovacej kladky a či nie je vidieť nič podozrivé na snímači G40 (pod rozvodovým kolieskom vačky napravo zospodu) Ďalej ostáva už iba zmerať či je Hallov snímač napájaný (5V), ukostrený,a či dáva signál,čo je práca pre osciloskop.
Ak beriem hlášku chyby,dá sa predpokladať že signál je,ale je posunutý za hranicu ktorú rozlišuje RJ,a to už neveští veľa dobrého,pretože posunutie sa len tak nestane.Či sú povolené tri skrutky na vačke ??? uvolnila sa šponovacia kladka ?? treba pozrieť,skúsiť na kľuku nasadiť dvanásťhran 19 golu a točiť a pozerať vrch
alabama311
Príspevky: 30
Dátum registrácie: 23.09.2010 18:45
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa alabama311 »

Šroby na vačke povolené nie sú, čidlo je na pohľad bez "čudností", jazýček na šponovacej kladke nie je v strede ale je posunutý na kraji toho "vymedzenia" - neviem či to tak môže byť.
Auto samozrejme pôjde k doktorovi, no zatial pri tom bola nezávisle na sebe diagnostika - tá hlásila tú G40 a mechanik ktorý to videl (a robil aj rozvody a komplet servis) povedal, že to rozvodom nie je. Auto čaká na odťah, pretože zatiaľ sa to riešilo len na parkovisku pred domom za bojových podmienok ( je 160km odomňa)

Môže mať súvis aj to podávacie čerpadlo, alebo by si motor už potiahol naftu na štart sprej?

Pýtam sa preto, lebo tam bude minimálne do štvrtku stáť, a potrebujem viac názorov a pohľadov nech mi to dá nejaký ucelený pohľad kde sa stala chyba.

Mohol sa rozvod posunúť po cca 250km (diaľnica-mesto, zohriate/studené, teplé štarty/studené štarty - všetko za tých 200km bez problémov)? Jediné čo sa mi zdalo, že ide kúsoček slabšie za plynom, ale to mohol byť len pocit z druhého auta, + tempomat si chytil rýchlosť možno na 5-6ty krát. Neviem či to môže mať súvis.

V je tam pol nádrže nafty, a za rok čo ho mám vždy tankované s VIF, sitko na podávacom čerpadle je čisté. Za mňa na tom nikdy nesvietila rezerva.
mhlavaty
opravy & diag
Príspevky: 24918
Dátum registrácie: 22.04.2005 10:12
Bydlisko: Nové Zámky
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa mhlavaty »

Bola jednoduchá možnosť keď už raz tam diagnostika bola,pozrieť či je prítomný impulz točenia,tiež status vstrekovania v ktorej fáze sa nachádza tj či má povolený štart.Bola možnosť si pustiť cez diagnostiku čerpadlo v nádrži na 30 sekund,samozrejme hoci 4x 30 sec čerpať.Ale....čerpadlo (tandem) si potiahne palivo aj bez toho podávacieho čerpadielka (ale nesmie byť systém zavzdušnený !).Ale nech by bolo akokoľvek,nemalo by dôvod zahlásiť chybu takého znenia (G40) aj keby bolo z palivom čokoľvek.Hláška o G40 je hláška ak naozaj je problém zo signálom vo vzájomnej synchronizácii pozície kľuka -vačka.
Mám obavu že rozvody sa nerobili správne,ale vymenil sa remeň podla starého čiže fixky
alabama311
Príspevky: 30
Dátum registrácie: 23.09.2010 18:45
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa alabama311 »

Ďakujem cením si radu, určite napíšem keď zistím kde bol problém, a pretlmočím to mechanikovi, nech ide primárne po rozvodoch.

Len ešte tá vec, že som bez problémov štartoval a jazdil cca 200-250km, napadá Vás ako je možné, že sa to prejavilo až potom. To už len úvaha, samozrejme nedohadujem sa, že by bola chyba inde.
mhlavaty
opravy & diag
Príspevky: 24918
Dátum registrácie: 22.04.2005 10:12
Bydlisko: Nové Zámky
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa mhlavaty »

Je to privelmi špekulatívne,a nemá šancu pomôcť.Čo pomôže je práca na pol hodinky,z toho najviac času zoberie odkrytovanie.Ak sa toho chytí výborný diagnostik stačí mu obrazovka
kazimir
Príspevky: 502
Dátum registrácie: 17.02.2016 17:43
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa kazimir »

Len taká neodborná laická otázka. Mp3turbo tu často píše o nastavení rozvodov cez diagnostiku. Nedala sa táto nejaká hodnota pozrieť cez diagnostiku keď už tam bola a verifikovať, či sú ok za 30sekúnd práce?
m...
Príspevky: 252
Dátum registrácie: 25.05.2009 08:02
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa m... »

podla toho co pises to vidim na podavacku v nadrzi. na otocenie klucom musi ist nafta prudom 0.5bar nepretrzite asi 2 sekundy. a ked ti bude niekto druhy startovat tak musi ist v kuse po celu dobu startovania. skontroluj to
mhlavaty
opravy & diag
Príspevky: 24918
Dátum registrácie: 22.04.2005 10:12
Bydlisko: Nové Zámky
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa mhlavaty »

kazimir napísal:Len taká neodborná laická otázka. Mp3turbo tu často píše o nastavení rozvodov cez diagnostiku. Nedala sa táto nejaká hodnota pozrieť cez diagnostiku keď už tam bola a verifikovať, či sú ok za 30sekúnd práce?

Ano dá sa,ale má to jeden problém.Nepoznáš správnu hodnotu sysnchronizácie,kedže to vyzerá že pred rozvodmi to nik nepozrel,a po rozvodoch neporovnal (musí sa zopakovať) Ty sa synchronizáciu (kanál 004 posledná 4-tá hodnota) dozvieš až vtedy ak urobíš rozvody velmi precízne na prípravky.Precízne znamená že pozrieš,prípravky vyberieš,otočíš dva razy motorom a znova budú prípravky sedieť.Vtedy si treba urobiť blockmap všetkých hodnôt a na celú existenciu motora máš vedomosť čo a akú hodnotu má.Trvá to cca 30 sek kým všetko načíta a zapíše do súboru,ale mechanici na to se..ú z Manderláka.Pritom je to pre dielňu obrovská vec,pretože keď bude to auto znova na diagnostike,automaticky ten dnešný záznam nájde a priloží to k nemu.Po čase tam má dielňa celý "chorobopis" počas x rokov čo tam chodilo na servis a netreba špekulovať.Ibaže...nerobí sa
palivo treba dočerpať .....diagnostika - motor -základné nastavenie - kanál 035 a štart,ide 30 sek,opakovať hoci aj desať ráz ak je systém prázdny (výmena filtra,vstreky boli vonku)
Obvyklé hodnoty synchra sa pohybujú od 1 do -2,9 čo motor to iná hodnota,najčastejšia je -0,6 a -1
ntg
Príspevky: 129
Dátum registrácie: 31.12.2010 09:03
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa ntg »

tip -snimac vacky skrat na blok motora?? skus ho odpojit a startovat. raz mi toto robil sharan tdi, tato chyba. predraty kabel o blok
mhlavaty
opravy & diag
Príspevky: 24918
Dátum registrácie: 22.04.2005 10:12
Bydlisko: Nové Zámky
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa mhlavaty »

alabama311
Príspevky: 30
Dátum registrácie: 23.09.2010 18:45
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa alabama311 »

Škoda nebol som pri aute keď tam bola diagnostika, popravde som bol rád, aj za prečítanie chyby. Keby mám auto doma pozriem to všetko hneď a poriadne. V každom prípade vo štvrtok to ide na odťah k mojemu mechanikovi, tak mu poviem nech sa sústredí na rozvody a nech pozrie to čidlo. Ak po auto neprídem po tme pozriem ten káblik aj ja.
alabama311
Príspevky: 30
Dátum registrácie: 23.09.2010 18:45
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa alabama311 »

Dnes auto konečne naštartovalo. Vraj bol vydutý - nafúknutý palivový filter, po výmene to štartlo na šupu. Stretol sa s tým niekto? Je to možné alebo...? Na diagnostike vraj svietila G40 už len ako sporadická chyba.
mhlavaty
opravy & diag
Príspevky: 24918
Dátum registrácie: 22.04.2005 10:12
Bydlisko: Nové Zámky
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa mhlavaty »

Nafúknutá je hlava toho čo ti takú kravinu zahlásil.Máš predstavu aký tlak treba na nafúknutie palivového kovového filtra ? Cez ten filter ide minimálny tlak,navyše si písal že čerpadielko čosi vypluje,a kde si to preboha pozeral ? predpokladám že na odpojenej hadici pri filtry,odpojiť hadicu na tandeme je boj o život,je vždy pripečené.Takže nafúknutý (je to kravina) filter nik nevidel ? on nijako nie je skrytý
alabama311
Príspevky: 30
Dátum registrácie: 23.09.2010 18:45
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa alabama311 »

Jasné, hadica bola odpojená pri filtri, a na mieste som si nevšimol žiadne anomálie. Je ale pravda, že keď sme odpájali hadicu od filtra, bol tam tlak, lebo dosť vyprskla. Dnes pri odpájaní hadice to nespravilo. Ale neviem, možno posunuté rozvody do toho pripchatý filter, a jedno s druhým dalo tento výsledok.
Napísať odpoveď

Návrat na "Seat fórum"

Kto je prítomný

Užívatelia prezerajúci toto fórum: Žiadny pripojení užívatelia a 3 neregistrovaní