Opel Astra J 1.4 Turbo 103kw - dymi ako cert

Diskusia ohľadne vozidiel značky Opel

Moderátori: mhlavaty, niner, Atlas, LOCHNESS, foter

TDIdieselpower
Príspevky: 106
Dátum registrácie: 27.07.2015 20:57
Zdieľať na Facebook

Opel Astra J 1.4 Turbo 103kw - dymi ako cert

Príspevok od používateľa TDIdieselpower »

Zdravim pani,

mam uz 4 tyzdne problem s chodom motora v mojom vozidle:

Opel Astra J 1.4 Turbo benzin 103kw rv 2011 151tis km

Popis problemu: koncom augusta auto jedneho rana nastartovalo iba na 3 valce, ani po zohriati motora sa chod neupravil. Na pristrojovom panely sa rozsvietila kontrolka motora. Odviezol som auto do neautorizovaneho servisu kde sa nasledne udiala diagnostika: ukazala porucha spalovania na 4 valci. Problem sa riesil nasledovne:

- vymena sviecok
- vymena vahy vzduchu
- vymena zapalovacej cievky

Ani jeden z uvedeneho problem neodstranil. Nasledne sa premerali tlaky vo valcoch, tie boli rovnake, zistilo sa vsak pritomnost vody vo valci cislo 4. Zhodila sa hlava a premerala sa na netesnost, ukazalo sa ze hlava je v poriadku. Pravdepodobne teda voda prenikala cez tesnenie pod hlavou. To sa vymenilo, hlava sa nahodila naspat (bola tiez zbrusena/zrovnana). Pri rozoberani sa taktiez zistilo ze katalyzator je komplet rozpadnuty na prach, ten sa vymenil (po 150tis km, nekvalita vyroby sucasnych aut ma neprestava prekvapovat)

Po zlozeni sa auto sa nastartovalo a prvych 5minut motor bezal hladko, otacky stabilne ale nasledne zacalo auto velmi dymit. Po napojeni na diagnostiku, tato neukazala ziadny problem, nesvieti ani ziadna kontrolka na pristrojovoom paneli.
Po rozobrati sania sa zistilo ze je v sani pri turbe olej. Turbo sa odmontovalo a bolo poslane na diagnostiku kde sa zistilo ze je v poriadku, teda olej nebude unikat z neho.
Toto vsetko sa stihlo za uvedene 4 tyzdne. Aktualne este planuju v servise preverit funkcnost skrtiacej klapky a riadiacej jednotky.
Volal som aj do oficialneho servisu Opel, technici povedali ze sa s podobnym problemom velkej dymivosti u benzinovych turbo motorov este nestretli.

Mate skusenosti s podobnym problemom pripadne co navrhujete?
avelmak
Príspevky: 2654
Dátum registrácie: 25.12.2008 16:29
Bydlisko: Rimavska Sobota
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa avelmak »

Nevieme o aky dym sa jedna,voda,olej,palivo?Pises si ze vsetko je v poriadku na diagnostike.Bud si isty,ze nie je.Preco sa menila vaha,ked chyba bola len v jednom valci?Ten motor je velmi krasne zdiagnostikovatelny,len treba mat dobreho obsluhu.Ked dymi,nemoze byt ani riadny vykon.Ake su zive udaje vaha,lambdy,egr,tlak paliva,atd?
mhlavaty
opravy & diag
Príspevky: 24976
Dátum registrácie: 22.04.2005 10:12
Bydlisko: Nové Zámky
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa mhlavaty »

Ja to vidím na viacero chýb ktoré sa urobili.
Po nábehu chodu na 3 valce ak sa vec prompne nenapraví,dôjde k poškodeniu katalizátora v dôsledku dávky paliva z valca kde nedochádza k horeniu.Často to sebou berie aj lambdu.
Ďalšiu chybu vidím v zrovnávaní hlavy,podľa všetkého nebola nutná,a teda ak je hlava rovná,niet ju prečo zrovnávať,tým sa totiž zase menia niektoré veci.
Mať demontovanú hlavu,vedieť že motor išiel pomerne veľa na tri valce a nepozrieť sa na dôsledky,to je školácka chyba.
Pokiaľ sa objaví viditeľná stopa vody vo valci,je to prienik pomerne velký,tak je isté že tak ako sa voda dostala do valca,sa dostal kompresný tlak do vody.
Celé to zaváňa brutálnym šuflikantstvom
Celkom by ma zaujímalo na základe čoho padá podozrenie pri dymení na veci ako škrtiacia klapka a RJ motora.
Ako píše avelmak,dym z niečoho pochádza,teda je nutné vedieť z čoho.Olej je zistiteľný,voda ešte ľahšie zistiteľná,palivo zistiteľné...tak prečo škrtiaca a prečo RJ motora.To je čo za postup ?!
tomket11
Príspevky: 558
Dátum registrácie: 18.09.2012 17:16
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa tomket11 »

But tam maju tento motor v dielni prvy krat (doteraz len asi favoritacke 1.3ky) alebo su tam mlady chalani co prave vysli skolu a chcu z teba vytahat prachy + sa priucig na tcojom aute nidco nove... v najhorsom pripade suhra oboch veci.
Zober auto prec a daj to do ineho servisu, najlepsie k niekomu kto uz toto auto aspon chvilu videl a vie narabat rozumom nie len ze napichneme a uvidime...
Vela stastia
bajo777
Príspevky: 13554
Dátum registrácie: 03.08.2010 10:08
Bydlisko: BH - bratislavske humno
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa bajo777 »

no pekne pekne, mas oslika otras sa ? :41c2:

vo velkom style robite...pravdeppdobne voda cez tesnenie je ista vec, iba je otazkou ci to bolo pod hlavou , to tam nebolo nic vidiet ?! take su dneska veci, ze kolektor sania je plast a okrem ineho integruje aj vyvod chladebia z hlavy :41c2: az tam neni tesnost trebars tak s panombohom rovnat hlavy a rozoberat auto
FIAT Bravo 2010 / 1.4 90PS / LPG(BRC)

Obrázok
Obrázok
seven549
Príspevky: 7880
Dátum registrácie: 03.02.2010 22:37
Kontakt:
Zdieľať na Facebook

Re: Opel Astra J 1.4 Turbo 103kw - dymi ako cert

Príspevok od používateľa seven549 »

TDIdieselpower napísal:
Mate skusenosti s podobnym problemom pripadne co navrhujete?
predat auto a kupit nieco co neni vytahane.presne take problemy maju aj motory ford 1.6 ecoboost.poznam 3 servisy ktore take auta neberu na opravu ak je nieco zle s motorom.vsetke problemy ktore si mal znacia ze tomu autu sa len naklada.
TDIdieselpower
Príspevky: 106
Dátum registrácie: 27.07.2015 20:57
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa TDIdieselpower »

Dymí lebo v sani je olej. Nieje ho veľa, môže sa jednať o vypary. S autom sa dá jazdiť, ale čaká ma STK a tou by isto neprešlo. Pôvodný problém (chod motora na 3 valce) bol odstránený, môže byť že soudruzy v servise nieco zle zapojili (odvetravanie niečoho) a motor si ťahá vzduch s olejovymi vyparmi?
Napísať odpoveď

Návrat na "Opel fórum"

Kto je prítomný

Užívatelia prezerajúci toto fórum: Žiadny pripojení užívatelia a 13 neregistrovaných